Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko teistä aivan turhaan loukkaantunut? Asiaa häistä

Vierailija
07.12.2010 |

Miehen veli ja pitkäaikainen tyttöystävänsä menivät maistraatissa naimisiin ja sen jälkeen ravintolassa vastaanotto. Kutsun pienimuotoisiin juhliin olivat saaneet mieheni vanhemmat, mieheni sisko ja morsiammen äiti sekä isäpuoli. Morsian on ainut lapsi, mutta hänen isäpuolellaan on lapsia, jotka oli kutsuttu illaksi pariskunnan kotiin ravintolavastaanoton jälkeen. Miehelleni, sulhasen veljelle ei kerrottu asiasta mitään. Tämä pariskunta on vielä yhden lapsemme kummeja.

Pariskunta on mitä ilmeisemmin tahtomattaan lapsettomia ja naisen vihamielisyys lapsiamme kohtaan näyttää koko ajan kasvavan ja ystäväpiiristä on blogattu pois muutkin lapsiperheet vähitelle. Minusta nyt meni kyllä jo yli ja käytös miestäni kohtaan on todella törkeää. Anoppi ei edes tajua asiassa mitään epäreiluutta eikä omaa minkäälaista tilannetajua, hän jopa kehtasi soittaa miehelleni kehuakseen miten komea sulhanen ja kaunis morsian ja miten oli ihana tunnelma ja plaa plaa plaa. Asia selvisi meille siis tästä anopin puhelusta.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkö, että tekivät kuten itse halusivat eivätkä kuten sinä halusit.

Hääpari saa kutsua ihan kenet haluaa. Moni pariskunta ei halua häihinsä lapsia, ihan OK. Osa ei halua sulhasen veljeä ja tämän ilkeää vaimoa, ja sekin on ihan OK. Jos jo ennen kutsujen lähettämistä tietää, että joku on hankala tapaus, niin jättää kokonaan kutsumatta.

Toki olisivat voineet kutsua vain miehesi, mutta sinua ei mikään moraali tai mielensivistys edellytä kutsuttavaksi.

Vierailija
22/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen saavat, varmasti löytävät kummitkin, eivät ne teitä siihen hommaan edes halua.

En ymmärrä, miksi ap muka tätä murehtisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista meni naimisiin ja juhli sitä rakkaiden läheisten kanssa. Mikä siinä nyt niin kamalaa on? Teitä ei kutsuttu, koska ette ole mitään toivevieraita.

Vierailija
24/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampua itsensä jos ei muka voi lapsettomuuden takia tavata lapsiperheiden vanhempia. Sirasta käytöstä.

Miehesi veli on kyllä nössö jos jätti tuon takia teidät kutsumatta ja akka on kauhea pirttihirmu.

Vierailija
25/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta on mitä ilmeisemmin tahtomattaan lapsettomia ja naisen vihamielisyys lapsiamme kohtaan näyttää koko ajan kasvavan ja ystäväpiiristä on blogattu pois muutkin lapsiperheet vähitelle. .

et tiedä kuinka kivuliasta tuo lpasettomuus on.

Anna olla ja yritä vaan kestää

ja takana vuosien hoitorumba. Nyt pidetään taukoa. En ymmärrä, miten joillakin ihmisillä on kanttia käyttää tätä syynä lähes minkälaiseen törkeään käytökseen tahansa. Lapsiperheet eivät ole syyllisiä toisen pahaan oloon. Jos oma mielenterveys ei kestä, asiasta voidaan puhua kuin aikuiset (esim. soitto miehen veljeltä, että meillä olisi häät, mutta olisiko mahdollista, että jättäisitte lapsenne kotiin, koska meille olisi rankkaa tässä hoitojen vaiheessa nähdä lapsia. Toki tilanne muuttuu, mutta juuri nyt emme halua yhtään ylimääräistä stressiä...). Tottakai tästäkin voi loukkaantua, mutta silloin on kissa nostettu pöydälle ja kerrottu, että ongelmana on lapsettomuus jne. On naurettavaa tehdä asiasta joku mörkö, josta ei puhuta vaan yritetään vain eliminoida maailmasta lapset ja ihmiset, joilla on lapsia. Se on myös äärimmäisen epäterveellistä, koska lapsettomuuden surusta ja kaipuusta toipumiseen (terveeksihän siitä ei tule) tarvitaan se tieto, että toisten lapset eivät ole meiltä pois. Se pitää hiljalleen hyväksyä, vaikka se on tosi vaikeaa ja tuskaista.

Itselläni on kolme kummilasta, ja kaikki ovat mielettömän rakkaita, yksi heistä melkein kuin oma lapsi. En syytä heitä tai heidän vanhempiaan omasta lapsettomuudestani, koska olen aikuinen enkä voi käyttäytyä kuin lapsi. Toki on tuskaisia hetkiä, mutta ne on vain käytävä läpi.

Ap, miehesin veljen ja hänen vaimonsa pitäisivät kasvaa aikuisiksi. Olet täysin oikeutettu loukkaantumaan, ja tästä voisi ihan hyvin sanoa selvin sanoin myös anopillekin. Itse tekisin hyvin selväksi koko suvulle, että olen loukkaantunut - mysö tälle veljelle ja hänen vaimolleen. Heillä ei olisi enää mitään asiaa meille kylään, ja tuon kummiudenkin yrittäisin tavalla tai toisella purkaa. Ja tekisin sen myös selväksi heille. Mielestäni tuon tason loukkaus on niin suuri, että sitä ei voi selitellä millään syyllä, ellette sitten ole tehneet jotakin kamalaa heille ja he ovat siitä vielä vihaisia. Itse en olisi tekemisissä noin itsekeskeisten ihmisten kanssa ja anopille myös sanoisin suoraan, että on huonosti kasvatettu poika ja huonosti kasvatettu äitikin, jos ei tajua, miten tässä on loukattu.

Tsemppiä teille! Ennen välien katkaisua kannattaa kyllä antaa puheenvuoro myös näille ja kuulla ne kuuluisat selitykset. Sitten vaan annatte takaisin samalla mitalla. Jos lapsellisia aikuisia ei häihin kutsuttu, mitä se anoppi siellä teki?

Vierailija
26/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampua itsensä jos ei muka voi lapsettomuuden takia tavata lapsiperheiden vanhempia. Sirasta käytöstä. Miehesi veli on kyllä nössö jos jätti tuon takia teidät kutsumatta ja akka on kauhea pirttihirmu.

että ap:ssä ja miehessään on myös jotain muuta syytä kuin ne lapset...

Vierailija
27/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkö, että tekivät kuten itse halusivat eivätkä kuten sinä halusit.

Hääpari saa kutsua ihan kenet haluaa. Moni pariskunta ei halua häihinsä lapsia, ihan OK. Osa ei halua sulhasen veljeä ja tämän ilkeää vaimoa, ja sekin on ihan OK. Jos jo ennen kutsujen lähettämistä tietää, että joku on hankala tapaus, niin jättää kokonaan kutsumatta.

Toki olisivat voineet kutsua vain miehesi, mutta sinua ei mikään moraali tai mielensivistys edellytä kutsuttavaksi.

Ei rakkaita ja läheisiä ihmisiä tahallaan loukata. Ja ihan varmasti tietävät miten tuon täytyy sattua mieheeni!

Tahallaanko sä tyhmäksi heittäydyt ja et muka tajua? Vai oletko ainut lapsi, joka ei ymmärrä miten rakas ja tärkeä voi joillekin olla veli tai sisko? MÄ olen loukkaantunut siitä, että mun elämäni rakkaimmille ihmiselle tehdään vääryyttää! Mun mieheni ei ole ansainnut tällaista kohtelua omalta veljeltään!

Vierailija
28/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veljekset ovat väleissä, ei ole mitään hyväksyttävää syytä, miksi miehesi perhe jäi lähisuvusta ainoana ilman kutsua. Voihan olla, ettei morsian pidä teistä ja miehen veli on niin tossun alla, että on suostunut tällaiseen tahtomattaan, mutta silloin on kyllä aika munaton mies.

Parin lapsettomuus voi olla mitä laatua tahansa, tahallista tai tahatonta, mutta ei tahatonkaan olisi fiksuille ihmisille syy ylenkatsoa sulhasen veljeä ja tämän perhettä. Tahattomasti lapsettomatkin joutuvat maailmassa lapsia näkemään, ei sillä voi tällaista loukkaamista oikeuttaa.

Vierailija
29/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt luuri käteen ja onnittelemaan, ja samalla miehesi sitten kysyy, miksi teitä ei kutsuttu.

Faktoja, ennen liikoja johtopäätöksiä.

Vierailija
30/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ne ei tykkää susta AP? Tuotko sun lapsia esille (ehkä itsesi tajuamatta) joka käänteessä ja välissä? Ehkä tämä miehen veljen tuore vaimo ei ole halunnut ottaa riskiä, että teidän lapset vievät kaiken huomion heidän päivästään. Hänellä voi toki olla syynä myös kateus.

Olisitteko osallistuneet kaksin juhliin ja tuoneet lapset mukananne?

Mutta hyvä kun pidät miehesi puolia. Sillä ei taida olla munaa soittaa veljelleen ja puhua asiasta.

Vierailija
31/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt luuri käteen ja onnittelemaan, ja samalla miehesi sitten kysyy, miksi teitä ei kutsuttu.

Faktoja, ennen liikoja johtopäätöksiä.

Ja hei oikeesti, mikä voi olla tarpeeksi hyvä syy?

Vierailija
32/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole niin rohkeita ja jaksa kertoa koko kylälle omasta kivustaan.

Se on vaikeata iloita muiden raskausuutisista. Ihan totta

Vierailija
33/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt luuri käteen ja onnittelemaan, ja samalla miehesi sitten kysyy, miksi teitä ei kutsuttu. Faktoja, ennen liikoja johtopäätöksiä.

Ja hei oikeesti, mikä voi olla tarpeeksi hyvä syy?

olis ap voinut jäädä multakin kutsumatta, muntaon mies ja kiukku vaimo...

Vierailija
34/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkö, että tekivät kuten itse halusivat eivätkä kuten sinä halusit. Hääpari saa kutsua ihan kenet haluaa. Moni pariskunta ei halua häihinsä lapsia, ihan OK. Osa ei halua sulhasen veljeä ja tämän ilkeää vaimoa, ja sekin on ihan OK. Jos jo ennen kutsujen lähettämistä tietää, että joku on hankala tapaus, niin jättää kokonaan kutsumatta. Toki olisivat voineet kutsua vain miehesi, mutta sinua ei mikään moraali tai mielensivistys edellytä kutsuttavaksi.

Ei rakkaita ja läheisiä ihmisiä tahallaan loukata. Ja ihan varmasti tietävät miten tuon täytyy sattua mieheeni! Tahallaanko sä tyhmäksi heittäydyt ja et muka tajua? Vai oletko ainut lapsi, joka ei ymmärrä miten rakas ja tärkeä voi joillekin olla veli tai sisko? MÄ olen loukkaantunut siitä, että mun elämäni rakkaimmille ihmiselle tehdään vääryyttää! Mun mieheni ei ole ansainnut tällaista kohtelua omalta veljeltään!

Minusta ap:n käytös on alapuolella kaiken arvostelun! Sisko tai veli voi olla tärkeä, mutta jos veljen puolisona on ap:n kaltainen juoruileva törkyturpa, niin ymmärrän äärettömän hyvin, että heitä ei mukaan kutsuttu. Juhla olisi ollut pilalla, kun ap olisi kailottanut lapsettomuudesta jne.

Eli suosittelen ap:lle hetken pohdintatuokiota: mitä pahaa olet tehnyt, että saitte tuollaisen kohtelun? Miten julmasti pitää loukata, että suljetaan pois sisaruksen häistä?

Ja ehkä miehesi kutsuttiin, sinua ei?

Vierailija
35/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään!

Hääpari saa päättää, ketä kutsutaan ja ketä ei. Ehkä ei ollut tarpeeksi tilaa tai haluttiin, että kaikilla on kivaa ja silloin ap:n seuraa ei kaivata.

Vierailija
36/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me menimme naimisiin maistraatissa ja kutsuimme vain vanhempamme ja miehen veljen ja minun veljenpojan todistajiksi. Kakkukahvit joivat meillä kotona.

Sisareni eivät loukkaantuneet, eivätkä kummin kaimat yms.

Vierailija
37/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoran tunnistamisen välttämiseksi. Itse saatan vaihtaa juuri jutuissa lapsen sukupuolen tytöstä pojaksi tai omia siskojani mieheni siskoiksi ja vähän tarinan ajankohtaa ja paikkaa, mutta juoni on sama.

Vierailija
38/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohdiskellut miehen veljen ja tämän vaimon lapsettomuutta niin paljon, että pitää sitä syynä kutsumattomuuteensa, on ihan mahdollista että

-ap kokee ylemmyyttä morsiamen rinnalla ihan vain siksi että hänellä on lapsia,

-ap on tuonut tätä käsitystään ilmi joko sanoin tai elein, eli

-ap on loukannut morsianta ja/tai tämän miestä, eikä heitä ole siksi kutsuttu kekkereihin.

Morsiamella on varmasti ollut pätevä syy toimintaansa, taustojahen me emme tiedä. Tiedämme vain sen, että ap on puhunut näistä ihmisistä melko tunnistettavasti, ainakin perheenjäsenet tunnistavat itsensä kuvauksesta.

Vierailija
39/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin monet muutkin tällä palstalla että et mene häihin jos kutsua ei tule koko perheelle niin siksi sitten jäitte ilman kutsua?

Vierailija
40/104 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohdiskellut miehen veljen ja tämän vaimon lapsettomuutta niin paljon, että pitää sitä syynä kutsumattomuuteensa, on ihan mahdollista että

-ap kokee ylemmyyttä morsiamen rinnalla ihan vain siksi että hänellä on lapsia,

-ap on tuonut tätä käsitystään ilmi joko sanoin tai elein, eli

-ap on loukannut morsianta ja/tai tämän miestä, eikä heitä ole siksi kutsuttu kekkereihin.

Morsiamella on varmasti ollut pätevä syy toimintaansa, taustojahen me emme tiedä. Tiedämme vain sen, että ap on puhunut näistä ihmisistä melko tunnistettavasti, ainakin perheenjäsenet tunnistavat itsensä kuvauksesta.

kelpaisi veljensä häihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä