Mieheni on nirsoista nirsoin lahjojen suhteen, auttakaa!
Miehellä viikon päästä synttärit, sitten on joulu. Mitä ihmettä keksisin taas lahjaksi?
Tämä on jokavuotinen isoin joulustressini, miehen synttäri- ja joululahja.
Pehmeitä paketteja en voi ajatellakaan, vaatteet ei miehen mielestä ole lahjoja. Olen joskus ostanut jonkun pehmeän paketin, ilmeestä näki,ettei ollut mieleinen.
Elokuvia mies ostaa joka viikko useita, joten sellaista turha hankkia.
Pyjamaa mies ei käytä.
Harrastaa golfia, mutta haluaa vain kalleimpia golfvälineitä. Ja esim. mailaa en osaisi ostaakaan. Golfbägi taas liian kallis. Lahja saisi maksimissaan olla 150 euroa.
Ei lue kirjoja. Viinejä harrastaa, mutta sillä on jo kaikki mahdolliset viinitilpehöörit.
Olen ostanut miehelle lahjaksi mm. nahkalompakon ja käsineet, joita ei ole kertaakaan käyttänyt. Jääkiekkopelin ja koronan, joista piti, mutta joita ei ole moneen vuoteen käytetty. Kauko-ohjattavan auton, jota mies itse toivoi, mutta jolla ajoi tasan kerran. Autoradan, jolla ajeli sen yhden joulun ajan. Polarin rannekellon, joka ei sitten kai ollutkaan tarpeeksi hyvä (maksoi 130 euroa), kun osti joulun jälkeen itselleen uuden, joka maksoi 450 euroa. Tietokonelaukun, jota kyllä käyttää, mutta naamasta näki, ettei ollut mieleinen lahja.
Jne.
Olen yrittänyt mieheltä itseltään kysyä lahjatoivetta, mutta ei suostu sanomaan. Kun lahjan pitäisi olla yllätys, kuulemma.
Ei käytä koruja. Tuoksuja sillä on kaappi täynnä. Samoin erilaisia kalliita työkaluja, joita ei juurikaan käytä.
Tiedän, että mies haluaisi esim. äänentoistolaitteet tai kahvikoneen - mutta sellaiset mallit, jotka maksaa 1500-2000 euroa.
Miehelle ei ikinä kelpaa kuin paras. Kamalan vaikea yrittää keksiä, mitä parasta saisi 150 euron hintaan...
Kommentit (41)
miellyttää lahja-asioissa, kun mikään ei kelpaa.
Olisiko miehelläsi leikkimielisyyttä siihen, että jossittelisitte, mitä esim. sillä 150 eurolla haluaisi tai mitä toivoisi puolisoltaan kaikkein eniten tai mistä yllättyisi ja ilahtuisi. Siis ei niin, että ne mainitut olisi lahjatoiveita (kun miehesi ei niitä halua kertoa), vaan niin että ylipäätään puhutaan/hassutellaan/leikitellään omilla toiveilla. Kyllä jokaisella pitää olla jonkin sortin toiveita tai asioita mistä ilahtuu, oli ne sitten mitä vain! Jos miehesi ei siihen kykene, niin voit aivan hyvin sanoa, että sittenhän sinun ei kannata ostaa hänelle mitään lahjaa.
Minusta teidän tilanne kuulostaa siltä, että suosittelen sun ostamaan lahjaksi jotain yhteistä tekemistä teille. Ilahtui mies siitä tai ei...
jokseenkin samassa tilanteessa päädytty siihen, ettei ostella toisillemme lahjoja. Mies ostaa itse itselleen, jos kokee tarpeelliseksi. Yllätystä tässä ei ole, mutta sitä mies ei onneksi kaipaakaan.
Minä kyllä sanoisin, että miehen on syytä alkaa tinkimään joko lahjojen yllätyksellisyydestä (ja kertomaan toivomuksensa) tai alkaa vähemmän nirsoksi.
Meillä on jo useita vuosia tehty niin, että aikuiset ostavat itse lahjat itselleen ja paketoivat myös. Kuulostaa ehkä hölmöltä, mutta toimii loistavasti. Jouluna/ synttärinä on ihana "yllättyä" lahjasta, josta taatusti pitää, eikä harmita kun toinen on tuhlannut rahaa johonkin aivan turhaan ja tarpeettomaan, jota pitää lähteä vaihtamaan toiseen tuotteeseen. Kokeilkaa!
...ostin sellaisen viinisuodattimen, joku uuutuus se oli, jonka kautta viini ilmaantuu. No, siitä lahjasta piti. Ostin myös kaksi Mikki- taulua ja Aku Ankka-kirjan, jota mies ei lukenut koskaan.
Olen yrittänyt ehdottaa, ettei osteta lahjoja. Mutta mies ei suostunut, joulu ei kuulemma ole mitään ilman lahjoja.
Ja jonkun muunkin rannevekottimen. En enää edes muista, mitä kaikkea. Monopolin. Siellä ne lojuu kaapissa käyttämättöminä.
Minusta fiksuinta olisi ostaa johonkin Joulupuu-keräykseen lahjat niillä rahoilla, jotka käytetään toistemme lahjoihin. Ei sovi miehelle.
Eli kun se teillä on kilpailua, kannattaa varmaan lopettaa. Eihän tuo ole ollenkaan enää sitä mitä sen kuuluu olla. Mitä ideaa on jossakin kalliissa lahjassa jonka keksimisessä menee hermot. Ei aikuisten kuulu vuodesta toiseen toisilleen pakkomielteen omaisesti ostaa lahjoja. Pelkkä ajatus on se joka tekee lahjasta oikean. Eli jo pelkkä lempisuklaalevykin on ihan hyvä lahja, jos sen vaikka käärii kauniiseen lahjapaperiin ja kirjottaa päälle lahjansaajan nimen ja hyvänjoulun toivotuksen. Se että tietää mistä suklaasta toinen tykkää ja ostaa sitä on jo iso asia.
viininharrastajalle.
tai tuleeko sille esim. viini-lehti tai Glorian ruoka ja viini?
Tai sitten lahjakortti flamingon spahan, kuninkaiden kylpyyn.
Ei se halunnut Flamingoon Spahan. Yritin kerran ehdottaa, että mentäisiin sinne hänen synttärinään ja minä maksaisin viulut.
Vähän kuulostaa siltä, että miehesi tavoite on lytätä lahjasi, oli se sitten mikä tahansa. Suhtautuuko hän muuten sinuun alentuvasti? Pitääkö sinua itseään tyhmempänä ja tyylittömämpänä?
Jos kyllä, niin paras lahja teille molemmille on ne avioeropaperit! Ei kai nyt herrajumala avioliitossa kiukutella kuin pikkulapset!
Jos ei, niin sitten voit nähdä vaivaa lahjan eteen. 150 eurolla voi saada vaikka mitä erikoisempaa, mutta nirso arvostaa eniten ajatusta ja vaivaa lahjan taustalla. Siis jotain, mitä ei saa heti mihin tahansa kauppaan kävelemällä. Jotain uniikkia, mittatilaustyötä, antiikkia tai harvinaista. Jotain, johon liittyy tarina. Antiikkiset kalvosinnapit, historiallinen sytkäri, samurai-veitsi, nimikoitu golfpyyhe parasta mahdollista laatua.
Jätä ilman mokoma lapsellinen nirppanokka! Mitä siitä seuraa? Parhaimmillaan keskustelu lahjoista ja niiden antamsien ielekkyydestä. Tuossa ei ole mitään järkeä. Ilmeisesti miehesi nöyryyttää sinua muutenkin...
Jos mies on joka tapauksessa tyytymätön, niin lopputulos on sama. Säästyt hirveältä joulustressiltä.
Voit vaikka ehdottaa miehellesi, että paras joululahja sinulle on, ettei sinun tarvitse ostaa hänelle mitään. Sama toisinpäin, niin sinunkaan ei tarvitse sietää mitään pehmoja tai kristallihirvityksiä.
Kuulostaa aivan sinun kyykyttämiseltä, jos ei mikään kelpaa. Taitaa ukko saada hyvät kiksit kun huomaa miten pettynyt sinä olet joka kerta kun annat lahjasi. Se ruskea kirjekuori, josta joku vihjaisi olisi paras vaihtoehto. Teillä ei toivottavasti ole lapsia?! Olisikin kamalaa jos lapsi antaisi "vain" itse tekemänsä kortin tai lahjan tuollaiselle nirppanokalle. Varmaan heittäisi senkin heti roskiin.
ei voida puhua asioista suoraan ja toiselle jakaa ongelmia. Minä sanoisin suoraan että en keksi mitään kivaa lahjaa, tällä hinnalla jonka voin käyttää. Minun mies ei kyllä suuttuisi moisesta.
Meillä ollaankin melko vaatimattomia. Käydään syömässä ulkona synttäreiden kunniaksi tms.
Ajattelin kuitenkin ehdottaa lippuja oopperaan tai teatteriin tai vaikka leffaan.
Jos mies haluaa jotain, minkä vain voi ostaa, hän ostaa sen. Esim. kesällä telkkari hajosi, mies osti lähes 3000 euron töllöttimen. Mä olisin pärjännyt vaikka ilman.
Miehellä on 8 kpl vähintään 300 euron aurinkolaseja.
Ja sitä rataa.
Tiedän, että miehen mielestä lahjan pitäisi olla joku tavara. Jospa ostan sille nyt synttäriksi jonkun Swarovski-elämien ja sanon sitten, että tää oli niin kallis, ei tule joululahjaa...
Miestä ei kiinnosta melonta eikä kiipeily. Pelkää purjeveneitä. En mä tiedä. Se on niin hankala tapaus...
Kuvaavaa on, että yhtenä vuonna mies oli innostunut sikareista ja haikaili sikarilaatikkoa. Sellaista ei ollut täällä muualla myynnissä kuin Lidlissä, hinta 50 euroa. Ajattelin, että voisin ostaa sellaisen, mutta ei Lidlin tavarana varmaan kelpaa.
Sillä viikolla mies tuli sitten kotiin tuollainen Lidlin sikarilaatikko kainalossa. Älähdin, että oisit sanonut, että pidät siitä, oisin ostanut sen sulle jouluksi. Mies tuhahti, että en kai mä nyt tällasta joululahjaksi halua...
Eli sille on mahdoton ostaa mitään, mitä vuoden varrella on haaveillut. Ellei ole se 2000 euron kahvikone...