Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku jättänyt lapset siksi tekemättä että on ollut superkivuliaat kuukautiset?

Vierailija
07.12.2010 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ja imettäessä saa just taukoa kuukautisista... Ah ihanuutta, mulla on ollut 6 vuoden aikana yhteensä vain 6 kuukautiset...

Vierailija
2/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin raskauden aikana saa olla ilman menkkoja ja ehkä imetyksenkin, ja jotkut sitä paitsi sanoo että kivut helpottaa raskauden jälkeen.

Oletko tsekkauttanut ettei sulla ole endoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi tekemättä kivuliaitten kuukautisten takia.

Vierailija
4/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kivuista kärsivienhän nimenomaan kannattaa synnyttää...?

Vierailija
5/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivut voi palata.Mulla kävi yhden kivuliaan gynetarkastuksen jälkeen näin,en tiedä mitä tapahtui mutta samat nuoruuden kivut palasivat.

Vierailija
6/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautiset nimenomaan kävelee käsikädessä.Kivun taso voi olla samaa luokkaa asteittain.

Vierailija
7/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyskipua, ja suppareita juuri menkkojen takia, kun joskus ne vei tajun. no kun vauva alkoi tehdä tuloaan 12tuntia pelkkiä suppareita, oli pahempia.

Vierailija
8/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyskipua, ja suppareita juuri menkkojen takia, kun joskus ne vei tajun. no kun vauva alkoi tehdä tuloaan 12tuntia pelkkiä suppareita, oli pahempia.

että kun mulla on aina ollut superkivuliaat menkat, ei synnytys ollut niiiiin paha. Siis kyllähän se sattui enemmän kuin edes ne menkat, mutta ei niin paljon että olisin toivonut kuolemaa. En tiedä, ehkä mulla oli vaan sitten helppo synnytys, vaikken kivunlievitystä ehtinyt saadakaan.

Menkkakivut helpottivat huomattavasti synnytyksen jälkeen.

Vierailija
9/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, nyt 1,5 vuotta taukoa kuukautisista! Kun tuo vauva lopettaa rinnasta syömisen, niin ehkäpä mä jatkan pumppailua ja maidon tuottamista niin kuin lehmä, ettei tarvi jatkossakaan kuukautisista kärsiä. ;D

Joo, olihan synnytys kivulias, tärisin horkassa ja oksensin, mutta se kuitenkin kesti "vain" 30 tuntia (vrt. viikon kestävät kuukautiskivut - saati sitten ne kaikki kuukautiset, jotka multa nyt on jäänyt väliin). Lisäksi oli mahdollista saada kipuun lievitystä. Eikä tarvinnut lähteä yön valvomisen jälkeen töihin.

Synnytys: valvoin yön kivuissa oksennellen suihkun lattialla. Kuukautiset: olen valvonut lukemattomia öitä kivuissa oksennellen suihkun lattialla. Synnytyksestä saa ihanan vauvan, kuukautisista vain tahmeat haisevat ohivuotoiset pikkarit...

Vierailija
10/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt jokainen osaa odottaa että synnytyssupistukset sattuvat ihan perkeleesti, vaikka olisi millaiset kuukautiset. Ei kai kukaan nyt niin sinisilmäinen ole, että ajattelisi supparien olevan kivuttomia jos itsellä on kivuttomat kuukautiset?

No varmasti on! Synnytyspelko ja kivuliaat

kuukautiset nimenomaan kävelee käsikädessä.Kivun taso voi olla samaa luokkaa asteittain.

Vierailija
11/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myös ihmeellinen logiikka. Luulisi, että sitten sitä vasta raskaaksi haluaisikin, että pääsisi kivuliaista kuukautisista mahdollisesti pitkäksikin aikaa kokonaan eroon.

Itse olen raskaana ja yks parhaimpia asioita tässä olotilassa on nimenomaan se ettei tuu menkkoja. Eka raskauden jälkeen minun kaikki menkkakivutkin katosivat kokonaan.

Vierailija
12/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkat sattuneet enää sen jälkeen, kun kaksi lasta sain. Valtava helpotus! 11-vuotiaasta kärsin menkkakivuista ja 32-veenä ne oli historiaa. Tässä on 9 vuotta menty ilman kipuja.

Mitä taas tulee synnytyssuppareihin, niin jos niitä kipuja pelkää, anoo sitten pelkosektiota. Viljamaan selitys kuulostaa joko blondilta tai hätävaleelta.

Vierailija
13/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ajatus ollut se, että kun jo kuukautiset sattuvat niin helvetisti, niin pelätään synnytystä. Synnytyshän luonnollisesti sattuu tuhansia kertoja enemmän.

Vierailija
14/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun mulla on aina ollut superkivuliaat menkat, ei synnytys ollut niiiiin paha. Siis kyllähän se sattui enemmän kuin edes ne menkat, mutta ei niin paljon että olisin toivonut kuolemaa. En tiedä, ehkä mulla oli vaan sitten helppo synnytys, vaikken kivunlievitystä ehtinyt saadakaan. Menkkakivut helpottivat huomattavasti synnytyksen jälkeen.

Esikoinen meinasi syntyä kotiin, kun odotin vaan niitä kuukautisia pahempia kipuja.

Ja synnytys on vienyt ne kivut kokonaan, joten nimenomaan vauva kannattaa tehdä, jos on kivuliaat kuukautiset.

Vierailija
15/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemma olleet kivuliaat kuukautiset.

Vierailija
16/22 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ajatus ollut se, että kun jo kuukautiset sattuvat niin helvetisti, niin pelätään synnytystä. Synnytyshän luonnollisesti sattuu tuhansia kertoja enemmän.

Ihan turhaa pelottelua ja ulinaa taas. Kunnon kuukautiskivut peittoaa helpon synnytyksen.

Nimim. kokemusta on.

Vierailija
17/22 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä loppuivat kovat menkkakivut raskauden jälkeen kokonaan.Ei ole menkkojen takia tarvinnut syödä särkylääkkeitä kohta kahteen vuoteen.Nuorempana meni lähes poikkeuksetta ainakin yksi päivä vuoteenomana menkkojen aikana,oksentelin myös kipujen takia.

Vierailija
18/22 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minakin ihmettelen: raskaudesta ja imetyksestahan on juuri se ilo, etta niiden ansiosta saa olla kuukautisettomassa tilassa jopa vuosikausia. Eli sita suuremmalla syylla lapsia hankkimaan jos on kivuliaat kuukautiset.

Vierailija
19/22 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä superkivuliaista kuukautisista jatkuvasti? Kun on raskaana ja imettää, ei saa nauttia niistä superkivuista, kun ei ole kuukautisia. Ja synnytyksen jälkeen monesti kuukautiskivut helpottavat, eikä sittenkään saisi nauttia niistä kivuista enää?? Kummallista. Ei kuukautiskivut liity synnytyskipuun mitenkään. Nimim. ei kuutautiskipuja, mutta järjettömät synnytyskivut.

Vierailija
20/22 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsivä käyttää hoitona yhdistelmäehkäisypilleriä, joka siis estää raskautumasta ja jää lapset hankkimatta.

Itselläni endo ja järkyt kivut jo teini- iästä. Hoitona dysmenorheaan e- pilleri ja lisäksi tehokkaampi kipulääke, kuten Panacod tai Clotam.

Synnytysten jälkeen kivut olivat poissa jonkin aikaa palatakseen taas yhtä rajuina. Nyt käytössä hormonikierukka, jolla menkat pysyvät kätevästi poissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän