Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaatko myöntää? Lapsesi nimi kaduttaa

Vierailija
07.12.2010 |

Kadutko koskaan, että on tullut annettua lapselle nimeksi se, mikä hän nyt onkaan?

Mua lievästi kaduttaa kirjoitus asu. Silloin en edes tiennyt/tajunnut, että sen voisi kirjoittaa suomalaisittain. Eli nimessä on c ja se tökkii.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antakaa anteeksi. Ei se ihme ettei osannut lastakaan kunnolla nimetä ;)

ap

Vierailija
2/15 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaiselta en enää lähtisi vaihtamaan, koska nimensä kirjoitusasun jo kaveritkin tietävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kolmas nimi, jota ihmiset ovat haukkuneet todella paljon. Eivät tietty päin naamaa, mutta kaikenlaista kantautuu korviin, ja netistä olen lukenut nimestä samanlaisen "tuomion". Minusta nimi on edelleen kaunis ja persoonallinen, mutta harmittaa, jos se on kaikkien muiden mielestä kamala. :(

Vierailija
4/15 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on 2 lasta, toisella myöskin c-nimi ja toisella sitten j-nimi. C-nimi ei niinkään kaduta, mutta välillä tuo j-nimi, vaikka ne ovatkin maailman kauniimmat nimet. Mutta koitan olla ajattelematta, että av-mammat nauravat meidän nimivalinnoille :D

Vierailija
5/15 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jannicasta ja Jessicasta tulee harva se päivä noottia. Toisissa nimissä on myös c-kirjaimet.

Vierailija
6/15 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaista kommenttia on siitä kuulunut, kuten "onko se ihan oikeasti muka nimi?", "onko se etu- vai sukunimi?", "miksi nimessä pitää korostaa, kuka lapsen isä on?", "onpa patriarkaalista", "eihän teidän perheen isän nimi sovi siihen yhtään, koska se on niin nykyaikainen" jne.

Minulle ei tullut nimeä valitessa mieleenkään, että ihmisille tulisi nimestä tällaisia mielleyhtymiä.

Vierailija
7/15 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Jadessa on nätti nimi,samoin kuin useasti parjattu Janessa.Oman poikani nimestä en ole kuullut vielä kuittailua,on siis suomalainen sukunimi ja italialaiset etunimet.

Vierailija
8/15 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiselle lapselle tuli annettua kaunis kolmas nimi. En todellakaan tiennyt, että se on yksi hittinimistä. Jos olisin tiennyt olisin ehkä jättänyt antamatta.

Vierailija
9/15 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nimenä musta ihan kiva, muttei sovi ollenkaan ensimmäiseen eikä kolmanteen nimeen ja vaikuttaa nyt ihan päälleliimatulta. Olisi pitänyt jaksaa miettiä vähän tarkemmin.

Vierailija
10/15 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni esimerkiksi 'Raunontytär' on kaunis nimi, haluaisin itsekin antaa lapselle samanlaisen nimen mutta mies ei asiasta niinkään tykkää :/ Mielestäni tytöllämme on kaunis kokonimi, mutta kolmannesta nimestä tulee aina sanomista... Kolmas nimi on Birgitta, kaverit sanovat aina että tyttäremme tulee vihaamaan meitä kolmannen nimensä takia..

Vierailija
11/15 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni esimerkiksi 'Raunontytär' on kaunis nimi, haluaisin itsekin antaa lapselle samanlaisen nimen mutta mies ei asiasta niinkään tykkää :/ Mielestäni tytöllämme on kaunis kokonimi, mutta kolmannesta nimestä tulee aina sanomista... Kolmas nimi on Birgitta, kaverit sanovat aina että tyttäremme tulee vihaamaan meitä kolmannen nimensä takia..

Vierailija
12/15 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikanaan kiusattu paljonkin Birgitta nimen takia. Kulkee suvussa ja minä en enään omille lapsille antanut.

Vierailija
13/15 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset keksivät vaikka minkä syyn kiusata toista, jos niin haluavat. Surullista.

aikanaan kiusattu paljonkin Birgitta nimen takia. Kulkee suvussa ja minä en enään omille lapsille antanut.

Vierailija
14/15 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisin kuin nyt :) Etenkin poikien nimistä tuntui olevan tosi vaikea löytää yhtään kivaa. Nyt kun on ollut kymmenen vuotta aikaa miettiä, olisin varmasti pätevämpi valitsemaan...

Vierailija
15/15 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, nimi on vähän saman kaltainen nimi, kun Jan. Opettajat lausuu aina niin, että siellä olisi i perässä Jan=Jani. (Lapseni nimi ei ole Jan). Tyttöni nimeä haukutaan netissä, mutta minusta se oli niin kaunis nimi (-ssa päätteinen).