Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äh, miksi jo 3-vuotiaiden pitää mennä päiväkodissa hiihtämään ja luistelemaan

Vierailija
07.12.2010 |

Ja jo ennen joulua. Monesti kun noita talvivälineitä on tarkoitus antaa joululahjaksi.

Mun mielestä nuo voisi hyvin aloittaa päiväkodissa vasta 4-5-vuotiaana. Ei siellä kuitenkaan ehdi jokaista pientä kädestä pitäen ohjailemaan.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on nyt 4v, aloitti pk:n 1v4kk ikäisenä. Kertaakaan ei ole ollut puhetta luistelemisesta tai hiihtämisestä. En edes haluaisi, että pk:sta menisivät, koska en halua, että lapset sitten rivissä konttaavat, kun eivät osaa vielä luistella. Ollaan kyllä itse käyty luistelemassa mut poika ei ole vielä oppinut kunnolla edes pysymään pystyssä..

Epäilen kyllä, että meidän tarhassa on sen verran laiskat ohjaajatki, että ei ne ees viittis lähtee. Nytki ovat olleet 3 päivää sisällä aamupäivät. Iltapäivällä vasta puoli neljän jälkeen ulos ja minä olen aina hakenut pojan siihen mennessä... Melkein tekis mieli sanoa, että eikö täällä oikeasti ulkoilla enempää kun lapsilla kuitenkin on hyvät ulkoiluvarusteet mutta ei viittis mennä marisee.... :/

Vierailija
42/49 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat luistelu muistot lapsuudesta pelkkää kidutusta. Eipä haluttanut kokeilla enää isompanakaan kun nilkat särkee pelkästä muistista.

Oma 3 vuotias hyvin aktiivinen ja urheilullinen, en kumminkaan ole hankkinut luistimia vielä vaikka pari kertaa talvella päiväkoti ilmoittaa ryhmän menevän luistelemaan.

Rakastaa lumihangessa kiipeämistä, saa ihan tarpeeksi liikuntaa muualla.

Rahan haaskausta jos joka vuosi joutuu ostaa uusia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta riittää kun 6v. alkaen luistellaan.

Vierailija
44/49 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika on nyt 4v, aloitti pk:n 1v4kk ikäisenä. Kertaakaan ei ole ollut puhetta luistelemisesta tai hiihtämisestä. En edes haluaisi, että pk:sta menisivät, koska en halua, että lapset sitten rivissä konttaavat, kun eivät osaa vielä luistella. Ollaan kyllä itse käyty luistelemassa mut poika ei ole vielä oppinut kunnolla edes pysymään pystyssä..

Epäilen kyllä, että meidän tarhassa on sen verran laiskat ohjaajatki, että ei ne ees viittis lähtee. Nytki ovat olleet 3 päivää sisällä aamupäivät. Iltapäivällä vasta puoli neljän jälkeen ulos ja minä olen aina hakenut pojan siihen mennessä... Melkein tekis mieli sanoa, että eikö täällä oikeasti ulkoilla enempää kun lapsilla kuitenkin on hyvät ulkoiluvarusteet mutta ei viittis mennä marisee.... :/

Oletko ottanut huomioon ulkolämpötilan? Useissa päiväkodeissa on tietyt pakkasrajat, jolloin ei oteta riskiä ja viedä lapsia ulos paleltumaan (koska esimerkiksi kaikilla lapsilla ei ole ihan yhtä pitäviä vaatteita valitettavasti sekä kovat pakkaset ovat lapsen keholle suurempi rasitus kuin aikuisen elimistölle). Tämä viikko varsinkin ollut melko paha pakkasten suhteen suurimmassa osassa Suomea. Aina ei siis ole kyse laiskuudesta, vaan lasten turvallisuus ja hyvinvointi menee edelle.

Vierailija
45/49 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että me ollaan Pirkanmaalla päästy joka vuosi luistelemaan ja ladulle!

Tänä vuonna onnesta hiukan aikasemmin ladulle, meillä on ollut jo hetken aikaa hiihtolatuja valmistettuna.

Oman kaupungin nettisivusto kertoo missä on jääkentät laitettu ja missä on hiihtolatuja tehtynä.

Me kuulutaan myös pieneen kaupungin järkkäämään seuraan jossa järjestetään kaikenikäsillä toimintaa: hiihtoa, jumppaa, yleisurheilua etc.

Kesäisin myös kisoihin pääsee. ;)

Kyllä pienenkin lapsen kanssa liikunnasta voi tehdä mukavaa yhdessä olemista ja tukea monipuoliseen liikkumiseen!

8

Niin sinä et nyt taida ymmärtää ollenkaan alle 3-vuotiaan fysiologian päälle.

Kysyhän itse sieltä neuvolasta, miksi 1-vuotiaalle ei saa vielä laittaa luistimia - edes säädettäviä.

Vierailija
46/49 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten 3-vuotiaita viedään useampaa kerrallaan luistelemaan kun meillä ainakin sai monta kertaa kainaloista roikottamalla yrittää että pikkuinen ottaisi edes hiukan omille jaloilleen luistimilla. Pistääkö ne pk:ssa vaan luistimet jalkaan ja pikkuiset jäälle, pysykööt pystyssä ken pysyy??

No ei sinne kyllä aivan varmasti viedä ryhmän kaikkia 3-vuotiaita luistelemaan kerralla. Eikä anneta kaatuilla valtoimenaan.

Luistellessa tehdään yleensä niin, että viedään max 4 lasta kerrallaan, joista tiedetään että kaikki eivät tarvitse tukemista. Yleensä se luistinrata on joko ihan päiväkodin vieressä tai jopa pihalla. Jos kauempana, niin silloin en usko että 3-vuotiaita viedään edes luistelemaan, vaan vasta eskareita sitten.

Lto

Vierailija
47/49 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hiihdin talvisin tuon ikäisenä päiväkotiin. Joskus jos oli hyvät luistelukelit niin luistelin järven selän yli. Kyllähän se kolmevuotiasta pelotti, mutta ajat oli sellaiset.

Vierailija
48/49 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmettelin lapseni tarhassa, miksi eivät ole veiläkään vieneet lapsia luistelemaan, vaikka on kunnon talvi. Kuulemma ovat liian pieniä ja ei monella ole varusteitakaan... ja nyt 2-4-v ryhmästä kyse. Mur.

No ehkä niille 2-vuotiaille ei ainakaan ole luistelu vielä harrastus parhaimmillaan. Sen sijaan isommille olisi varmaan mukavaa, mutta jos siellä on vain parilla luistimet, niin eihän siinäkään kovin ole järkeä.

Vierailija
49/49 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taapero täytti vasta 2 ja hyvin on jo tänä talvena opetellut hiihtämään ja luistelemaan, päiväkodissa ei vielä ole näin pienillä mitään talviliikuntaa, enkä ihmettele, lapset kehittyvät eri tahtia, toiset vasta opettelevat kävelemään kunnolla, tämä oma on lähtenyt aikaisin liikkeelle ja tietysti silloin kannustan oppimaan uutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä