Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjottavia lapsia 10?

Vierailija
06.12.2010 |

Meillä on miehen kanssa yhteensä kymmenen sisarusten lasta ja kummilasta. Emme ole kovin varakkaita ja taas on joka jouluinen pohtiminen, mitä annamme lahjaksi. Inhoamme krääsää kumpikin ja kunnolliset vaatteet, pelit ja urheiluvälineet maksavat. Lasten vanhemmilta ei ole oikein irronnut ideoita kuin parille lapselle.

Viihdymme näiden kaikkien lasten kanssa ja lapset tykkäävät olla meillä. Voisimme vaan antaa "lahjakortteja", että lapset pääsevät meidän kanssa uimaan, luistelemaan, yökylään yms. Tosin osa uskoo joulupukkiin, en tiedä, aiheuttaako hämmennystä, jos pukki tuo moisia lahjoja.

Ajatuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen omia lapsia vein itse kummilapsia ja sukulaisia leffaan ja teatteriin.

Älä anna joulupukkiuskon haitata. Lasten on hyvä oppia, että lahjoja tulee muiltakin.

Vierailija
2/7 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just parhaita lahjoja! Meillä ainakin lapset tykkäisivät kovasti enkä usko, että hämmentyisivät, etenkin kun meillä kerrottu, että suurimman osan lahjoista antavat vanhemmat, kummit ja isovanhemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, osalle on kyllä vaippaikäisestä asti kerrottu, että pukki vain tuo lahjat ja läheiset ovat ne hankkineet. Ja ehkä niiden muiden pukkiusko on sitten niin kova, että ei lahjakorteista horju. :D

Lahjakortteja siis askartelemaan. :D

ap

Vierailija
4/7 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli teillä vaan aika riittää.

Itse laittaisin kuitenkin jotain pientä pakettiin, tärkeille lapsille kun voi uimareissuja yms. järjestää ihan muutenkin vain. Ja saattaa jotain 4-5-vuotiasta hämmentää ja saattaa kysellä lahjan perään vanhempien kyllästymiseen asti. Aika on mainioin lahja :)

Meillä lahjottavia lapsia on 17. Olen hankkinut kirja-alesta laadukkaita lasten kirjoja, lisäksi paketteihin menee hyviä piirustusvälineitä, kylpyvaahtoa, pinnejä, akkaripokkareita yms. pientä. Sisarusten kanssa voi sopia, että lahjotaan vain kummilapsia. Ja monilapsisille perheille hyvä seurapeli.

Näin siis meillä.

Omille lapsille olen pyytänyt kierrätyslahjoja (omien lasten vanhoja leluja/pelejä), jos jotain haluaa antaa tai tyyliin tarroja, heijastin tai kylpyvaahto.

Vierailija
5/7 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuollaista krääsää, halpoja piirustusvälineitä, pinnejä, tarroja, heijastimia kun aloittaja ei just tainnut haluta.

Moni lapsi saa niin valtavan monta lahjaa, että isompi lapsikaan ei välttämättä osaa laskea, että jättikö joku lähipiirissä lahjomatta.

Vierailija
6/7 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse antaisin tuollaisen lahjan vain lapselle, joka ei enää usko joulupukkiin.

Ainakin mun joulupukkiin uskovat lapset eivät oikein ymmärtäisi ja varsinkin 7-v, jolla muutenkin alkaa olla ajatus asian oikeasta laidasta, menettäisi varmasti lopullisesti uskonsa pukkiin. Vuoden sisällä tää tulee ehkä tapahtumaankin, mutta en mä toivoisi, että sitä oikein edistetään. Nauttikoon lapsenuskostaan vielä...

Vierailija
7/7 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä koko ideaa että kouluikäisetkin vielä uskovat, että joulupukki antaa sen valtavan lahjamäärän. Ei oikein opeta lapselle kiitollisuutta. Jo kolmevuotiaasta lähtien voi opettaa, että joulupukki tuo lahjat, jotka vanhemmat, isovanhemmat, kummit tms ovat ostaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän