Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petytkö jos lapsesi kummi ei anna lapsellesi joululahjaa?

Vierailija
05.12.2010 |

Minkä ikäinen lapsesi on? Jos odotat lahjaa, niin minkä hintaista/arvoista?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olis kiva, että edes joulukortin vaivautuisivat lähettämään, kun lapsetkin lähettävät.

Vierailija
2/31 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kummi tuo lapselle aina jotain "aikuismaista" siis viimeksikin tuli kynttilöitä 8-veelle. Mitähän kummi oli ajatellut..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse olla kallismutta kunhan jotenkin muistaa.

Vierailija
4/31 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä sitä olettanutkaan, en pettynyt, koska ei ollut niitä toiveitakaan.

Oman lapseni, viisivuotias poika, kummit olen yrittänyt valita niin, että suhteilla on merkitystä, on läsnäoloa ja välittämistä, lahjoilla ei niin olennaista arvoa olisi. Mutta joo, hyvin olen kummit valinnut. Tulee sitä lämpöä ja läheisyyttä, tapaamisia, soittoja ja kyllä myös lahjoja. Rahallisesti en ole ennen lahjoja miettinyt, mutta jos se jotenkin on olennaista, niin sijoittuvat ehkä 10-100 euron haitariin.

Vierailija
5/31 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se pettymys jos hyvätuloinen lapseton kummi antaa 5 euron lahjan?

Vierailija
6/31 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos kysymästä, me muistamme kyllä heitä. Lapsi 5v.

Vierailija
7/31 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, saattaisin ehkä hieman pettyä. Joku 15 euron lahja on aika normaali hinta. Jos lapsi ei saisi lahjaa miettisin onko syy minussa. Olenko/onko lapsi muistanut kiittää kummin lähettämästä lahjasta tms. Kiitos on se pienin asia joka PITÄÄ MUISTAA! Jos se on unohtunut niin ymmärrän hyvin ettei lahjaa enää tullut. Jos taas sellaista syytä ei ole, niin ajattelen että kummi on vain unohtanut tms. ja pettymys unohtuu melkein samantien.

Vierailija
8/31 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikka neljäkin kummilasta niin menee heti 60 joululahjoihin ja sama synttärilahjoihin.

Vierailija
9/31 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan eipä ole koskaan käynyt niin ettei kummit muistaisi. Ja myös me muistamme kummeja. Kummeista yksi tulee nytkin viettämään meille joulua :)

Lahjan rahallisella arvolla ei ole merkitystä. Arvostan sitä, että lahja on valittu lastani ajatellen.

Vierailija
10/31 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjakin on kiva, mutta ei pakollinen

Vierailija
11/31 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset muistamiset on kuitenkin lapselle tärkeitä (varsinkin sitten kun se ei enää usko joulupukkiin vaan ymmärtää että joku läheinen hankkii lahjat).

Se ei sit haittaakaan vaikka lahjan arvo olisi vaan pari euroa - silläkin rahalla saa kivoja juttuja. Muistaminen on pääasia.

Eikä siis riipu mitenkään kummin henkilökohtaisesta varallisuudesta, olkoon vaikka miten rikas, parin euron lahja riittää jokatapauksessa. Kunhan se olisi edes jotenkin mietitty että se on sellainen että voisi miellyttää lasta, edes yritetty miettiä mistä lapsi voisi pitää...

Vierailija
12/31 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. meidän kaikille lapsille ovat ihan äärimmäisen tärkeitä ne joulukortit, mitä kummeilta tulee. Lapset siis 0-7v, tosin tietenkään vauva ei vielä ajattele mistään mitään ja siksi myöskään muistaminen ei ole niin tärkeä.

Vierailija
13/31 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minusta riittää alle 15€ lahja per lapsi kun siitä ei edes kiitosta kaikilta saa ja minua ei muista koskaan kukaan.Minä ja lapseni muistamme lapseni kummeja joka ikinen joulu jollain.

Vierailija
14/31 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rippikouluikään, sitten tarpeen vaatiessa. Kotoa pois muutto on mielestäni jo sen luokan juttu, että on mukava muistaa vaikka kattilalla.

Omilla lapsillani on vain kaksi kummia, jotka yleensä muistavat. Jos joskus on unohtunut, niin en minä tai lapsi ole siitä loukkaantunut. Siitä ilahtuvat, jos kummi minulle soittaessaan lähettää lapselle terveisiä tai saavat kortin.

Itse en kyllä ymmärrä, miksi kummilasten tulisi minua muistaa.

Vierailija
15/31 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on aina mukavaa jos muistavat. Lahjan arvolla ei ole merkitystä, enemmänkin sillä onko lahja mietitty saajalleen sopivaksi :)

Vierailija
16/31 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kutsuta jouluna kylään eikä anneta kummeille lahjoja Hölmöä olisi, jos toisivat lapselle joululahjoja. Lapsi saa lahjoja muutenkin liian paljon.

Miksi kummien pitäisi antaa joululahjoja? Synttärilahjat ymmärrän, jos synttäreille kutsutaan. Miksi kummien pitäisi olla lahja-automaatteja?

Vierailija
17/31 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittävät kohteliaasti kutsusta, mutta eivät lahjoista, eivätkä tule käymään, eivätkä anna lapselle lahjaa.

Vierailija
18/31 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi lähettää joka vuosi joulukortin ym, muttei koskaan saa mitään takaisin. Onneksi on "varakummi", joka muistaa sitten toisenkin edestä :)

Vierailija
19/31 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kummit eivät muista lasta ollenkaan, koskaan. Esikoiseni kummeista pariskunta ei muista lasta koskaan. Kummitäti muistaa jouluna kirjalahjalla. Keskimmäisen kummit muistavat synttärinä ja jouluna, _kun muistavat, ja osoite sattuu oikein;-D. Kuopuksen kummeista sylikummit, pariskunta, yleensä antaa vitosen, jos olemme mun kotikunnailla jouluna. Toinen kummitäti lähettänee kortin. Mulle ihan sama, mitä lapset saavat, mutta olisi kivaa, että kummit muistaisivat jotenkin! Etenkin keskimmäiseni pohtii aina ankarasti kummitätiensä lahjoja ja askartelee itse sekä käyttää omia rahojaan lahjoihin. Oikeasti on kummejaan nähnyt viimeksi ehkä v. 2006...:-/.

Vierailija
20/31 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän liittyy myös lahjalla muistaminen. Lahjan rahallisella arvolla ei ole niin väliä, kunhan on valittu lasta ajatellen. Itse hankin lahjan kummilapselleni syntymäpäivänä ja jouluna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan