Petytkö jos lapsesi kummi ei anna lapsellesi joululahjaa?
Minkä ikäinen lapsesi on? Jos odotat lahjaa, niin minkä hintaista/arvoista?
Kommentit (31)
Kummit ovat sukulaisia tai hyviä ystäviä joita itsekin muistamme jouluna/juhlapäivinä, kyläilemme ahkeraan ja olemme tekemisissä. Hinta ei ole pääasia, kunhan on ajateltu lasta. Esim joku 5-10 e auto/juna juttu on varmasti ahkerassa käytössä 3v lapsellamme.
Kyllä pettyisin jos kummilta ei tulisi mitään. Pienempi itse ei vielä tuota ymmärtäisi, mutta isompi itsekin pettyisi ihan varmasti.
Arvolla ei sinänsä ole minusta väliä. Ihan vaikka ilmaisista kierrätysmateriaaleista väsättykin olisi tervetullut. Isomman toinen kummi ostaa aina vähintään 100€lla lahjoja ja se taas menee minusta överiksi.
Minulla on 8 kummilasta, joista olen yhden lapsen muistamisen lopettanut rippikouluikään (emme olleet perheen kanssa missään tekemissä, yhteydenpito yksipuolisesti ei tuntunut enää hyvältä), muita muistan synttäreinä, jouluna ja kun kyläilemme. Lahjan hinta on n. 15-100€, yleensä olen kysynyt lapselta mitä hän toivoisi ja toteuttanut toiveen mikäli on realistinen : )
Omilla lapsilleni (3) olemme pyytänyt kummit sillä ajatuksella, että emme odota kummien olevan lahja-automaatteja. Toivoisin, että muistaminen olisi pikemmin sellaista spontaania muistamista, joka tulee ihan oikeasti siitä että kummit välittävät kummilapsistaan. Ja meillä lapset muistavat myös kummejaan joulupaketilla.
muistettaisi, mut lahjan hinnalla ei ole väliä. Nyt kummit ostavat lapselle mielestäni vähän liian kalliita lahjoja. Parin euron pikkuaito olisi ihan hyvä lahja, nyt saamme kymmenien eurojen edestä vaatetta ja kalliita leluja. Ymmärrän toisaalta kyllä, että lapsettomat lapsirakkaat ihmiset saavat suurta iloa kun pääsevät kauppoihin kiertelemään. Me muistamme aina kummeja vastavuoroisesti myös, mutta tuntuu vähän kytyiseltä ojentaa joku herkkukori kun tietää että se lahja jonka lapsi saa on monta kertaa arvokkaampi.
että kummit eivät muistaisi lapsiamme. Me olemme valinneet sellaiset kummit lapsillemme, joiden kanssa olemme muutenkin tekemisissä, ei vain lasten takia. Ovat sisaruksiamme tai hyviä, vanhoja ystäviä.
Eli kyllä varmaan pettyisin, jos eivät muistaisi. Me itse muistamme heitä vuosittain syntymäpäivinä sekä jouluna, yleensä kukin tai kukkalähetyksin/helposti postissa lähetettävin lahjoin, jos asuvat kauempana. Sekä tietysti pienenä kuvaamossa otetuin valokuvin sekä koulukuvin.
Lahjat pyörivät siinä 15-30 euron hujakoilla.
vaikka itse on hänelle kortteja ja tekstiviestejä lähettänyt..ei ole käynyt meillä tytön 2v synttäreiden jälkeen.
Tyttö nyt 10v. ja haluaisi pitää kummiinsa jotain yhteyttä.
onneksi tytöllä on muitakin kummeja jotka pitävät yhteyttä. lahjat eivät ole pää-asia!
muuten yhteyden pitäminen kylläkin!
tarvii lahjoja,mutta kiva olisi jos joulukortin laittaisi eli jotenkimuistaisi lasta=)
Vaikka ois kuinka rikas kummi ja laittaisi lapselle 5e setelin kuoressa niin olisi minusta ihan ok lahja=)
Kun en saanut itsekään kummeiltani juur mitään koskaan niin en osaa sellaista edes odottaa.
Lapsi on vajaa 2-vuotias, vähän vaikea lähteä itsekin jotain lahjaa keksimään kun leluja ja vaatteita on kämppä väärällään, eikä muista tavaroista ole sinänsä mitään iloa pikkuiselle.
Joku itsetehty lahjakorttinippu voisi olla kiva, siis sellainen että "Kummi-päivä", "Huvipuistoon kummin kanssa", tms. Viettävät toki muutenkin aikaa yhdessä, mutta nää vois olla jotain erityisiä juttuja, sellaisiin paikkoihin mihin pihi yh-äiti ei välttämättä veisi :)
ei ole tärkeä eikä varsinkaan sen rahallinen arvo. Mutta on tosi mukavaa, jos kummi muistaa lasta kortilla synttärinä ja jouluna.
En pety vaikka ei edes kortilla muista. Vanhimman lapsen kummit varmaan jotain pientä antaa mutta tuskin korttia lähettää kumpikaan. Keskimmäisen lapsen kummit lähettää yleensä kortin ja nuorimmaisen kummit ei varmaan anna lahjaa eikä lähetä korttia.