Valintatalo ei ottanut Elloksen pakettia vastaan kun palautusoikeus 14pv oli mennyt.
Höh, vein just Valintataloon Elloksen palautusta, mutta sitä ei löytynyt sieltä koneelta eikä ne ottanut sitä vastaan. Katoin kotona kuitista että oli mennyt pari päivää yli. Ennen kun käytin postia niin saattoi olla viikonkin myöhässä mutta Elloksella on aina otettu vastaan ja hyvitetty palautus. Mitä mä nyt teen, mulla 80 eurolla palautuksia joita en tule koskaan käyttämään. Osa liian pieniä lasten vaatteita ja väärän mallinen talvitakki.
Voiko paketin viedä postiin? Ottavatko siellä vastaan kun en sieltä sitä hakenutkaan. Ainakin yksi muun firman tilaus minkä hain valintatalosta ja ajattelin palauttaa sen postiin kun sinne olin menossa niin posti ei ottanutkaan sitä vastaan.
Kommentit (45)
Itella kun saa postinkin väärään laatikkoon.
Ps eihän Siwa ole sama kuin Matkis....
Ei kai se aika voi alkaa 14 vrk paketin saapumisesta? Siis jos noutaa vikana päivänä ei ole yhtään aikaa palauttaa...?
mutta ensinnäkin Elloksen paketin VOI palauttaa myös Postin kautta (vaikkei ole sitä kautta tullutkaan) ja toisekseen se kaksi viikkoa palautusoikeutta alkaa siitä hetkestä kun SAAT SEN PAKETIN KÄTEESI. Tsekkaappa vaikka kuluttajansuojalaki ja etäkauppa.
T:postintäti (kolmas jo vissiin tässä ketjussa:))
mutta ensinnäkin Elloksen paketin VOI palauttaa myös Postin kautta (vaikkei ole sitä kautta tullutkaan) ja toisekseen se kaksi viikkoa palautusoikeutta alkaa siitä hetkestä kun SAAT SEN PAKETIN KÄTEESI. Tsekkaappa vaikka kuluttajansuojalaki ja etäkauppa.
T:postintäti (kolmas jo vissiin tässä ketjussa:))
Ei siis mene ns. asiakaspalautuksena, koska Itellalla ja Elloksella ei ole enää sopimusta.
[/quote]
Ei siis mene ns. asiakaspalautuksena, koska Itellalla ja Elloksella ei ole enää sopimusta.
[/quote]
Ei ole aina ollut, mutta nyt on.
T:postintäti
että mikä teitä postin työntekijöitä oikeen vaivaa? aina naama ihan v*tuillaan? onks tein työ raskasta vai onko perse niin läski ettei jaksa nousta edes tuolista asiakasta palvelemaan. naurattaa aina oikein kun postiin haetaan työntekijää niin vaaditaan työntekijältä reippautta, iloista ja aurinkoista asennetta...mille hemmetin suhteilla te katkerat ämmät sinne pääsette
mutta mun siwa on pyytänyt jättmäään näkyviin sen paketissa olleen alkuperäisen osoitelapun eli sitä palautustarraa ei saa laittaa siihen päälle. Ja sitten ne vetää sen viivakoodin siitä alkuperäisestä osoitelapusta. Ja mulla on kelvannut sinne yli 14 pv sitten haettukin paketti, ei ole ollut mitään ongelmaa. Ehkä he on keksineet tuon keinon, ettei tarttee koneelta etsiä sitä pakettia.
Itellan selvityspalveluiden työntekijänä ihmettelen tätä logiiikkaa. Ei postityöntekijäkään mikään ajatustenlukija ole. Asiakaspalautussopimus pitää olla, että löytyy maksaja lähetykselle, samoin toimiva palautusosoite. Mikäli näitä ei ole ja niitä ei pystytä selvittämään, jää nämä ikuisiksi ajoiksi Itellan haltuun kysymysmerkit päällä. Terveisin kokemusta on.
Siis se 14vrk:n palautus/vaihto-oikeus alkaa tietysti siitä kun haet paketin. Ihan älytöntähän se muuten olisi. Itse olen aina sen puitteissa palauttanut. Ja kyllä ne siellä Valintatalossa näkee sen tarkan hetken kun olet paketin hakenu.
Posti ottaa paketin vastaan ainakin sillon kun hommaat siihen postimerkin/maksat postimaksun. Kyllähän se postimerkki halvemmaks tulee kuin pitää turhat 80€ kamat.
Ei ole aina ollut, mutta nyt on.
T:postintäti
Ei siihen mitään sopimuksia tarvita! Osoite päälle vaan ja teksti ASIAKASPALAUTUS.
Samalla systeemillähän sitä palautetaan ihan taviskaupastakin ostetut vialliset tuotteet!!
Postintäti voisi päivittää tietonsa...
Heität sen vaan sinne ap. Mulle kävi sama juttu, eivät ottaneet Bubbleroomin pakettia (en päässyt sitä kipeänä viemään) joten viskasin postiin ilman mypack -tarraa.
kämmäsin lainauksen ja syytin hiukan väärää puuta, mutta siltikin postintädin pitäisi tietää, että ei siihen mitään sopimuksia tarvita, asiakaspalautus on asiakaspalautus. Vastaanottajan piikkiin reklamaatiot, ei asiakkaan.
Näköjään kämmäsin lainauksen ja syytin hiukan väärää puuta, mutta siltikin postintädin pitäisi tietää, että ei siihen mitään sopimuksia tarvita, asiakaspalautus on asiakaspalautus. Vastaanottajan piikkiin reklamaatiot, ei asiakkaan.
olla yli 14vrk kun huomasin yhdessä tuotteessa reiän (neuleessa) laput oli kiinni ja olin sitä kerran koittanut enkä silloin huomannut.
sitten kun tuli lasku niin tarkistin kaikki vaatteet. siinä vaiheessa huomasin sen vian. Soitin siltä istumalta ellokselle ja lähettivät vielä pikana mulle ehjän.
Mulla ei ollut palautuskuorta joten vein vaan omapaketoidun vaatteet siwaan ja lähettivät sen eteenpäin. eli siinä ei ollut mitään tarraa. Sanoivat ellokselta että ei tarvi tarraa, senkus viet vaan siwaan:)
Erittäin hyvää asiakaspalvelua minun kohdalla. kiitos siitä molemmille osapuolille.
Ilmoitin itellalle tuon postin työntekijän haistattelun. Liitin mukaan tuon viestin. Kuulema potkut on tulossa
Taisi hukkua ne mun potkut tärkeämpien asioiden taakse... :D :D
Itse olen aina noutanut noin viikko saapumisilmoituksen jälkeen ja palauttanut parin viikon päästä ja aina on otettu vastaan ja olen saanut hyvitykset.
kyllä siihen sopimus tarvitaan
Näköjään kämmäsin lainauksen ja syytin hiukan väärää puuta, mutta siltikin postintädin pitäisi tietää, että ei siihen mitään sopimuksia tarvita, asiakaspalautus on asiakaspalautus. Vastaanottajan piikkiin reklamaatiot, ei asiakkaan.
Kaikilla firmoilla, maahantuojille jne. on siis sopimus postin kanssa? Ihanko todella?
Itse olen ostanut esim. pähkinöitä, jotka olivat huonoja. Lähetin ne Inex Partnersille. Samoin maustepussissa oli kerran väärää maustetta, lähetin sen pakkaajalle. Ja kosmetiikkaa olen lähettänyt maahantuojalle myös kun siinä on ollut jotain vikaa. Sillä systeemillä, että osoite kuoreen ja asiakaspalautus-teksti. Aina ovat perille menneet ja vastaus tullut...
Eiköhän tämä ole ihan kuluttajansuojasäädöksissä tms., eikä mikään Postin sopimus!
joka hirvittävän monella firmalla on, siksi riittää, kun kirjoittaa asiakaspalautus ja niin edelleen. Tästä johtunee jonkin viimeisimmistä vastaajista väärä käsitys siitä, että kaikki paketit voisi palauttaa noin.
Halensin paketti tuossa odottelee palautusta, niissä ohjeissa ainakin sanotaan, että noutopäivästä alkaen palautusaika 14 vrk. :)
Mulla on onnistunu Ellloksen palautuskin Valintatalossa niin, että ko. aika oli umpeutunut.
postimyynnissä on 14 päivän palautusoikeus. Sen jälkeen pidät kamat ja maksat. Jos sulla on lääkärintodistus koomassa olemisesta niin voipi olla, että firma joustaa.
joka hirvittävän monella firmalla on, siksi riittää, kun kirjoittaa asiakaspalautus ja niin edelleen. Tästä johtunee jonkin viimeisimmistä vastaajista väärä käsitys siitä, että kaikki paketit voisi palauttaa noin.
voi lähettää Postin kautta asiakaspalautuksena. Kuluttajaa ei voida velvoittaa maksamaan postituksesta aiheutuvia kuluja. Tämä koskee myös muuta kuin postimyyntikauppaa. Ensisijaisestihan palautukset tehdään myymälään, mutta aina se ei ole järkevää. On myös maahantuojan tai tuottajan etu, että he saavat tietää mahdollisesti virheellisistä tuote-eristä tai toimimattomista tuotteista.
Siwassa paketit on kenen tahansa uloskannettavissa heti siinä oven vieressä, kun niitä on niin paljon niin iso osa ei ole edes niissä kaapeissa. Jos on pakko käyttää Matkahuoltoa niin haen paketin oikeasta Matkahuollosta.