Sairas mustasukkaisuus, paha tilanne
Olen intensiiviterapiassa mustasukkaisuuden vuoksi, ilmeni vasta nyt 5v huonon suhteen jälkeen aloittaessani uuden ihanan ja todella hyvän suhteen. Kerron esim eilen mitä sattui. Olimme stockalla käymässä ja menin käymään vessassa, kun tulin sieltä mies oli nojailemassa ja katselemassa yhtä kaunista kassaneitiä, oli varmasti siinä pitänyt silmäpeliä kun olin veskissä ja keskeytti kun tulin ja lähti kävelemään edeltä autolle. Tämä vaivaa taas ihan hirveästi.
Onko mitään toivoa, ajatuksia?
Kommentit (80)
Sitten tein asiat selväksi. Joko minä tai saa lähteä. Valitsi minut ;). Luopui työpaikastaan minun tähden. Tekee nykyään kotona töitä, jatkuvan valvonnan alla. Hän rakastaa minua. Minä en luota miehiin. Katson päivittäin sähköpostin ja puhelimen.
Tämä luultavasti on ainut keino elää onnellisesti.
Mä oon joskus miettinyt, millaista olis olla ruma. Ruman elämän karuus ja kovuus ilmeni mulle tän ketjun myötä.
Joskus tunnen itsekin mustasukkaisuutta, avuttomuutta, jos miehenki on kontaktissa minua näyttävämpään naiseen (jonka siis tiedän olevan mieheni makuun erittäin kaunis). Tämä tilanne tulee ehkä kerran vuodessa ja silloin muistan, että minä olen se henkilö jonka miehenki on valinnut, jonka kanssa on miljoona yhteistä muistoa, kaksi yhteistä lasta ja yhteinen koti, yheinen elämä. Mitä yksi kassaneiti, oli kuinka jumlaisen kaunis tahansa, siinä merkitsee?
En voisi ehkä kestää jos se tilanne tulisi vastaan joka kadunkulmassa, aina kun selkäni käännän. Voimia teille, ihan oikeasti.
Tuttavaperheessä on näin. Vaimo soittelee /lähettelee tekstareita kaikille naispuolisille, vapaille tai varatuille, ihan sama mutta jotka miehen kanssa ovat tekemisissä jollain lailla tai tuntevat miehen.Ilmoittaa että hänen mieheensä ei sitten saa koskea! Mies myhäilee partaansa kun nainen on soittanut/tekstaillut ja tuntuu jotenkin äärettömän tyytyväiseltä. Pönkittääkö tää häntä jotenkin, siltä näyttäis. Ja vaimo jatkaa riehumistaan, jo ihan nolottaa naisparan puolesta.
hakeudutte parisuhteisiin, kun kärsitte niissä? Kysyn mielenkiinnosta. Olen itse sitoutumiskammoinen, kärsin parisuhteessa enkä siis sellaisessa olekaan!
onkin hyvä kysymys.. Ehkäpä siksi että kuitenkin haluan tuntea läheisyyttä ja arvostusta, ja todellakin arvostan miestäni, oma pää vaan pitäisi saada kuntoon, ei auta peilin edessä seisotut minuutit (kylläpä olen kaunis nainen jne.). Ja kyllä minä miehelle suhteen alussa sanoin että olen sitten jumalattoman mustasukkainen, ei ainakaan vielä ole sitä pelästynyt.... V:7,12 ja mitä niit nyt olikaan täs ketjussa
Tuttavaperheessä on näin. Vaimo soittelee /lähettelee tekstareita kaikille naispuolisille, vapaille tai varatuille, ihan sama mutta jotka miehen kanssa ovat tekemisissä jollain lailla tai tuntevat miehen.Ilmoittaa että hänen mieheensä ei sitten saa koskea! Mies myhäilee partaansa kun nainen on soittanut/tekstaillut ja tuntuu jotenkin äärettömän tyytyväiseltä. Pönkittääkö tää häntä jotenkin, siltä näyttäis. Ja vaimo jatkaa riehumistaan, jo ihan nolottaa naisparan puolesta.
Minä esim. tunnen itseni yltiö rumaksi ja jopa äitini tuntuu paljon kauniimmalta kuin olen itse eli vaikeaa on jika kadun kulmassa ja jokapaikassa.....v.7,12 jne
Mihin sitä pitäisi tuijottaa, kun ollaan vaimon kanssa ostoksilla? Kauppakeskuksen tyhjään nurkkaanko?
Ei helvetti miten sairaita akkoja voikaan olla. Pitäisikö vältellä katsekontaktia muihin ihmisiin mustasukkaisen vaimon mieliksi?
Miten mt-ongelmaiselta näyttäisinkään, jos painaisin aina pääni maahan kassalla tai muualla missä niitä "tyttölöitä" näkyisi.Menkää hoitoon!
Kukaan ei ole tässä ketjussa sanonut, että miesten pitäisi kulkea pää painuksissa ja silmät kiinni. Käyttäkää nyt vähän järkeänne. On aivan eri asia kyylätä naisia pitkään, kääntää päätä ja tsekata perää, ehkä jopa kommentoida naisen ulkoisia avuja yms. kuin taas katsella ihan normaalisti ympärilleen.
Jatkaa.. Haluaisin kysyä teiltä normaaleilta ihmisiltä mitä minun pitäisi ajatella?? Mies lähtee 8 maissa töihin, tulee kääntymään kotona välissä ja ei ole vieläkään kotiutunut, on saanut monena iltana todella myöh.tekstarin ja aamulla heti kun silmät saa auki ja puhelimen ni jo taas piippaa, oisko mulla oikeesti aihetta epäillä toista naista?????
Mihin sitä pitäisi tuijottaa, kun ollaan vaimon kanssa ostoksilla? Kauppakeskuksen tyhjään nurkkaanko?
Ei helvetti miten sairaita akkoja voikaan olla. Pitäisikö vältellä katsekontaktia muihin ihmisiin mustasukkaisen vaimon mieliksi?
Miten mt-ongelmaiselta näyttäisinkään, jos painaisin aina pääni maahan kassalla tai muualla missä niitä "tyttölöitä" näkyisi.Menkää hoitoon!
Kukaan ei ole tässä ketjussa sanonut, että miesten pitäisi kulkea pää painuksissa ja silmät kiinni. Käyttäkää nyt vähän järkeänne. On aivan eri asia kyylätä naisia pitkään, kääntää päätä ja tsekata perää, ehkä jopa kommentoida naisen ulkoisia avuja yms. kuin taas katsella ihan normaalisti ympärilleen.
Eli sinusta katsetta tulisi silti kontrolloida. Miehelle pitäisi antaa sähköisku aina yli kahden sekunnin pituisesta katseesta.
Näin mies oppisi katsomaan vain sekunnin ajan kohteisiinsa.
Jep. Herra Hitler olisi erittäin mieltynyt sinuun.
Mä oon joskus miettinyt, millaista olis olla ruma. Ruman elämän karuus ja kovuus ilmeni mulle tän ketjun myötä.
Joskus tunnen itsekin mustasukkaisuutta, avuttomuutta, jos miehenki on kontaktissa minua näyttävämpään naiseen (jonka siis tiedän olevan mieheni makuun erittäin kaunis). Tämä tilanne tulee ehkä kerran vuodessa ja silloin muistan, että minä olen se henkilö jonka miehenki on valinnut, jonka kanssa on miljoona yhteistä muistoa, kaksi yhteistä lasta ja yhteinen koti, yheinen elämä. Mitä yksi kassaneiti, oli kuinka jumlaisen kaunis tahansa, siinä merkitsee?
En voisi ehkä kestää jos se tilanne tulisi vastaan joka kadunkulmassa, aina kun selkäni käännän. Voimia teille, ihan oikeasti.
luulet vähän liikoja itsestäsi :D
sitten suu pannaan te ukoistanne 100% varmat naiset , kun se oma rakas ottaakin uuden kauniimman vaimon???
enka tieda onko kukaan sita tassa ketjussa vaittanytkaan? Eihan tuo ole se sairaalloisen mustasukkaisuuden vaihtoehto (vaikka sairaalloisen mustasukkainen ehka mielessaan niin luuleekin). Elama nyt vaan on yleisesti ottaen epavarmaa, ja sen kanssa taytyy vaan oppia elamaan ja hyvaksymaan se epavarmuus. Tulevaisuus tulee sitten kun on tullakseen, ja sen mahdollisesti tuomat ongelmat hoidetaan vasta jos ja kun ne ovat ajankohtaisia.
sitten suu pannaan te ukoistanne 100% varmat naiset , kun se oma rakas ottaakin uuden kauniimman vaimon???
Mä oon joskus miettinyt, millaista olis olla ruma. Ruman elämän karuus ja kovuus ilmeni mulle tän ketjun myötä. Joskus tunnen itsekin mustasukkaisuutta, avuttomuutta, jos miehenki on kontaktissa minua näyttävämpään naiseen (jonka siis tiedän olevan mieheni makuun erittäin kaunis). Tämä tilanne tulee ehkä kerran vuodessa ja silloin muistan, että minä olen se henkilö jonka miehenki on valinnut, jonka kanssa on miljoona yhteistä muistoa, kaksi yhteistä lasta ja yhteinen koti, yheinen elämä. Mitä yksi kassaneiti, oli kuinka jumlaisen kaunis tahansa, siinä merkitsee? En voisi ehkä kestää jos se tilanne tulisi vastaan joka kadunkulmassa, aina kun selkäni käännän. Voimia teille, ihan oikeasti.
luulet vähän liikoja itsestäsi :D
Ei kolahda omaan nilkkaan tollasella joka luulee olevansa niin täydellinen :D
Olen siitä aivan varma. Ja tarjokkaita tottavie olisi tyrkyllä. Mies on näes konduktööri ja kyllä niillä on sellaiset sutinat että oksat pois. Mistäkö tiedän? No minä olen kuormasta syöty junaemäntä.
ok, tilanne on siis se että mies ajattelee mitä ajattelee. Eikä oma mieleni ole yhtään sen puhtaampi. Saatan se minäkin ajatella matikan tunnilla, että millaistakohan olis matikan opettajan kanssa vähän muhinoida.
Mutta mitä sitten? Ne ovat vain ajatuksia, jotka eivät johda mihinkään. En minä sitä opettajaa lähde iskemään, en tietenkään, koska olen sen ihan oman mieheni kanssa. Ja koska luotan mieheeni, oletan hänen hätistelevän innokkaimmat vonkaajat ympäriltään.
Luottamus on parisuhteen ydin. Jos sitä ei ole, ei ole parisuhdettakaan. Vain ne taistelevat virtaset jotka tuhoavat toistensa mielenterveydet varsin tehokkaasti.
Ja todella: paras olisi olla yksin, eikä pilata toisenkin elämää omansa lisäksi.
Minä en katselisi päivääkään mustasukkaista kumppania eikä sellaisia onneksi koskaan ole ollutkaan.
En tiedä kuinka kauan ap on terapiassa jo käynyt mutta ei näytä siltä, että auttaisi.
NIIIIN! Mutta "parastahan" on se että tajuaa itse että pilaa toisen elämän ja sen vuoksi apua haluaakin!! Tollaset idiootit urpot niinku sä ei vaa voi tajuta. Ja kuule ku sä et muka kattelis päivääkään ketää mustasukkast niiin voin kertoo et ku oikeesti rakastut ni tulis mieli muuttuun. Mä luen just sen takii näit palstoi et pystysin muuttumaan et anteeeks ku jostain on tullut tää mustasukkasuus jolle en ite voinu mitään!!
kivannäköisiä miehiä? Ja jos katsot, mitä silloin ajattelet? Voi, kun pääsis panemaan tota? Vai, onpas kivannäköinen mies...? Vai et mitään?
Kaikki katselevat hyvännäköisiä ihmisiä. Kuten kaunista luontoa, hienoja autoja tai taloja. Mutta ei se tarkoita, että ollaan ryntämäässä heti tekemään jotain.
MUTTA peräänkuulutan hienotunteisuutta (lue: ko. toimintaa ei harrasteta, kun oma rakas on vierellä tai ainakin silmäily jääköön siihen ilman mitään pelejä).
Mies lähtee 8 maissa töihin,on saanut monena iltana todella myöh.tekstarin ja aamulla, oisko mulla oikeesti aihetta epäillä toista naista?????
Jos hänelle tulee työtekstareita..näin ainakin aikaisin aamulla minun mieheni työmiehet viestittää työtilanteista kuin että soittais 6-7 aikaan..ja joskus tulee tekstareita myöhään illalla sillä miehet tekevät välillä töitä 20-22 aikana ja yölläkin. Näin eivät häiritse minun ja lasten nukkumista ym. Muutama vuosi sitten vielä rinkuttivat soittaa milloin mihinkin aikaan, mutta pienen ripityksen jälkeen osaavat nyt ottaa huomioon muitakin perheessämme asuvia.
Älkää nyt hyvät ihmiset heti ensimmäisenä epäilkö pettämistä..miten jotkut voi elää noin.
AP_lle : Sairaalloinen mustasukkaisuus pilaa suhteen, se työntää toista liiankin helposti toisen naisen tai miehen kainaloon. Toisen ihmisen kanssa "vainottu" saa olla sitten rauhassa. Ja jos toinen epäilee koko ajan ja syyttelee niin kai siinä vaan pimahtaa ja päättää sitten oikeasti jo pettää, vaikka aikaisemmin ei moista ole tehnyt.
Mitä ihmeen pahaa siinä nyt on jos se mies vähän toisia vilkuilee, kyllä mun puolesta tuijottakoon niin paljon kun sielu sietää jos muuten meidän suhde pysyy hyvänä, lapset saa isän joka ilta kotiin..ja kyllä, luotan täysin siihen, että mies tulee kotiin minun kanssani..miksi ei tulisi, kotona hänellä on hyvä olla, ilman turhia mustasukkaisuus draamoja.
tai joku parisuhde noin elämän tai kuoleman kysymys. Hui hai! Ei sen pitäisi ketään tappaa.
Voi mustisraukat teitä, mutta voi myös teidän siipparaukkojanne. Sitten huomauttaisin, että teidän miehet on ihan tavallisia suomalaisia pulliaisia, rauhassa saavat olla Stockalla ja töissä ollessaan. Ei kaikkien naisten päässä virtaa tollaset intohimopyörremyrskyt koko ajan. Muut naiset on kiinnostuneita itsestään, työstään, opiskeluistaan, kirjoista, lapsista yms yms. Ei teidän pulliaisista.
hakeudutte parisuhteisiin, kun kärsitte niissä? Kysyn mielenkiinnosta. Olen itse sitoutumiskammoinen, kärsin parisuhteessa enkä siis sellaisessa olekaan!