Jos jokainen lapsesi saa yhtä monta lasta kuin sinä
niin kuinka monelle lapsenlapselle pääset ostamaan tulevaisuudessa joululahjoja?
Kommentit (70)
enemmän mua ahistaa ajtus,että jos kaikki tekee sen 7 mukulaa, ja kaikki haluaa tulla meille samaan aikaan viettämään joulua.. ou jee sanon minä 7+7+49+2 = 65.... mihin tuollasen sakin laittas syömään..
Jos näin tapahtuisi. Kuudelletoistakin mahdollisesti, jos vielä kerran innostutaan.
Mua ei pelota lahjojen hankinnan kustannukset, vaan vaatimukset isovanhemmuudesta. Jos jokaiselle hankkii jouluksi ja synttäreiksi vaikka satasen lahjat niin ei se ole kuin 1800 euroa vuodessa. Saman verran kuin maksamme nyt yhden lapsemme harrastuksesta. Tajusin sen vasta äskettäin, että jos lapset asuvat samalla paikkakunnalla, erilaisia vaatimuksia lastenlasten hoitamisesta satelee jatkuvasti. Viikonloppuja, loma-aikoina hoitamista, kun vanhemmat ovat töissä ja meillä lomaa ym.
Ei meinaa kiinnosta sellaiset pätkääkään. No katsotaan. Ehkä luonto hoitaa tehtävänsä mun kohdallani tässäkin asiassa, kun ikää tulee lisää ja niitä lapsenlapsia alkaa parinkymmenen vuoden päästä siunaantumaan (toivottavasti ei aiemmin). Itse emme ole rasittaneet isovanhempia tällaisilla asioilla, koska ovat kaikki vielä työelämässä ja kaipaavat itsekin vapaa-aikaa saatettuaan omat lapsensa maailmalle (meillä on vakiolastenhoitaja, joka tarvittaessa ja maksua vastaan tietenkin, viettää vaikka viikonlopun lastemme kanssa), mutta monet ystävistämme käyttävät isovanhempia loma-apuna, harrastuksiin viejinä ja iltavapaiden antajina. Me olemme molemmat päivätöissä ja vain ma-pe, joten sellaista apua emme ole kaivanneet.
Hui.kuudelletoista lapsenlapselle.mutta onneksi näin ei meidän kohdalla tule tapahtumaan :)
Onneksi lapsilla on ikäeroa 16v, eli lapsenlapsiakaan ei toivottavasti ihan yhtäaikaa ole tulossa kauheaa määrää hoitoon.
joo noi joulut on hauska. Tosin suurin osa lapsistani poikia, eivätköhän mene sinne vaimojen koiin=) Mutta tosiaan jos joka perheessa olisi 9 henkeä/7lasta ja kaksi aikusita)x7+2 niin tosiaan 65 ihmsitä. täytyy varata joku juhlasali ihna perhetapaamisiin
tiedän perheen jossa isovanhemmilla on n. 80 lastenlasta. Sisaruksia on 12, kaikilla useampia lapsia.
Toi ei ole vielä pahakaan määrä...
toteutuu ja rahavarat riittävät. =D
Omilla isovanhemmillani on 56 lastenlasta ja 4 lastenlastenlasta. Jokaisen nimen ja toisetkin nimet muistavat, syntymäpäivälahjat tulee kaikille AINA.
jos tämä 2kk kuluttua syntyväkin lasketaan.
Kivaa kun on näin monta lasta niin lapsenlapsiakin takuuvarmasti tulee. Tai erittäin epätodennäköistä että kukaan kuudesta lapsesta ei saisi lapsia.
Omalla mummollani oli 4 lasta, 11 lastenlasta ja 12 lastenlastenlasta elinaikanaan.
saisin 16 lastenlasta
meitä on kolme sisarusta ja kaikki ovat saaneet neljä lasta jos mullakin lapset tekee yhden enämpi kuin minä mulla olis 20 lastenlasta. Kaikki olis kyllä tervetulleita ja saisivat lahjoja.
16, mutta ei voi tulla noin paljon.
varmaan ruveta odottelemaan! t. lapset 30-39-vuotiaana saanut. (äiti sai minut 19 v.)