Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No joko se NASA on vavisuttanut maailmaa uutisillaan?

Vierailija
02.12.2010 |

Onko kukaan perehtynyt asiaan; oliko kyse vain siitä kemosynteesiin kykenevästä bakteerista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun ei näy!

Vierailija
2/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetaan vaan av:lla olla siita kiinnostuneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niiden örkkimörkkien dna koostuu eri aineesta kuin muiden eliöiden ja tämä mullistaa käsiteyksen siitä, mitä pidämme elämänä.

Vierailija
5/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, selvillä on, minäpä katsoin sen. Eli onnistuivat kasvattamaan siellä arsenikkijärvessä mikro-orgasmia, jolla oli dna, mutta tämä orgasmi vaihtoi dna-ketjussa fosforin arsenikkiin. Elämän ehdoksi on aiemmin asetettu 6 alkuainetta: happi, vety, typpi, fosfori, rikki ja hiili. Nyt lista muuttui. Arsenikki on kuitenkin hyvin heikko aine ja dna-ketju katkeaa helposti. Mutta se on näissä meidän lämpötiloissa niin. Oikeasti kylmissä olosuhteissa on ihan kovaa ja dna pysyy kasassa. Olennainen uutinen on kuitenkin se, että tuo 6 alkuaineen oppi murentui ja Nasan tutkijat sanovat, että ties mitä muita korvaavia vaihtoehtoja voikaan olla.

Vierailija
6/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, selvillä on, minäpä katsoin sen. Eli onnistuivat kasvattamaan siellä arsenikkijärvessä mikro-orgasmia, jolla oli dna, mutta tämä orgasmi vaihtoi dna-ketjussa fosforin arsenikkiin. Elämän ehdoksi on aiemmin asetettu 6 alkuainetta: happi, vety, typpi, fosfori, rikki ja hiili. Nyt lista muuttui. Arsenikki on kuitenkin hyvin heikko aine ja dna-ketju katkeaa helposti. Mutta se on näissä meidän lämpötiloissa niin. Oikeasti kylmissä olosuhteissa on ihan kovaa ja dna pysyy kasassa. Olennainen uutinen on kuitenkin se, että tuo 6 alkuaineen oppi murentui ja Nasan tutkijat sanovat, että ties mitä muita korvaavia vaihtoehtoja voikaan olla.

Hyvä Nasa!

Vierailija
7/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tätä miettinyt jo kauan sitten (olin siis edellä aikaani)... Siis sitä, kun aina kerrotaan, että sillä ja sillä planeetalla ei ole vettä ja happea niin ei siellä voi olla elämää. Olen juuri sitä ihmetellyt, että voihan se elämä perustua johonkin muuhun kuin täällä meillä.

Vierailija
8/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kymmeniä vuosia nimellä 'arseeni'. Se on siis alkuaine, ei yhdiste.

Arsenikki-nimitys on vähän samantyylinen juutu kuin jos sanoisi puhelinta telephooniksi.

Vierailija
9/9 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä me!