Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi-asiaa: onko mulla oikeus loukkaantua?

Vierailija
02.12.2010 |

Jälleen sain pahan mielen anopin vuoksi. Tiedä sitten olenko vain liian herkkänahkainen ja helposti loukkaantuva, mutta minusta hän jälleen kerran mitätöi olemassaoloni täydellisesti. Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä jo reilusti yli 10 vuotta, josta asuneetkin yhdessä yli 8 vuotta.

Kyse on niinkin olemattomasta asiasta kuin syntymäpäiväkortista. Mieheni lähisukulainen, jonka kanssa myös itse olen paljon tekemisissä, täytti pyöreitä vuosia. Menimme juhliin koko porukka (minä, mies, vanhempansa ja miehen sisarukset) yhtenä perheenä. Anoppi oli appeni kanssa hommannut jonkinlaisen lahjan ja juhlavan kortin, johon oli kirjannut kaikkien muiden nimet, paitsi minun. Onnittelijoiksi oli siis etunimillä merkitty anoppi, appi ja heidän kaikki aikuiset lapsensa (mieheni on sisaruksistaan ainoa, joka tällä hetkellä on parisuhteessa). Ainoastaan siis minä puutuin joukosta, vaikka kuitenkin samassa porukassa tulin juhlapaikkaan. Tuntui samanaikaisesti tosi nololta ja pahalta, mulle tuli uskomattoman ulkopuolinen olo, varmaan täytyy nyt hankkia tälle päivänsankarille oma lahja ja kortti jälkikäteen, ettei hän vain ihmettele, miksei nimeni ollut kortissa ja miksen ole lahjoin onnitellut häntä. :( Ihan kuin mieheni olisi äitinsä mielestä yhtä sinkku ja yksinäinen kuin sisaruksensakin ovat, eli mua ei edes olisi olemassa vaikka jo yli 10 vuotta olen kuulunut kuvioon.

Kommentit (206)

Vierailija
121/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikun ne taitaakin olla hutuja ja tutseja, sori...

*REPS*

Ja onnea vaan miten valtavan onnellisia avoliittoja teillä päin pursuaa, kun oikein miljoona kertaa onnellisempia ollaan.

Toisaalta, miljoona kertaa nolla on sekin nolla.

Voi teitä raasuja jotka edelleen lapsellisesti tuudittaudutte siihen avioliiton auvoon :D reps

Mä tunnen useitakin avoliittoja jotka ovat miljoona kertaa onnellisempia kuin tutujen avioliitot. Me sivistyneet ihmiset emme tosiaan määrittele ihmissuhteidemme tasoa paperinpaloista.

Vierailija
122/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avoliiton olevan "vähempiarvoinen" kuin avio. Onko kaikki näin ajattelevat porvoosta?

minä katson enemmän suhteen pituutta ja konkreettisten siteiden määrää (lapset, taloudelliset hankinnat, kuten asunto jne). Avioituneisuus on sivuseikka.

Toki lyhyt (tuore) suhdekin voi olla hyvin sitoutunut, jostainhan ne pitkätkin suhteet alkavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen perusteella onko se suhde virallistettu :( voiko joku todella olla vielä tällainen nykyaikana? Karmaisevaa suorastaan...

Vierailija
124/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun äiti ostaisi lahjan, maksaisi sen kokonaan itse ja kierrättäisi kortin kaikilla lapsillaan ja lapsenlapsillaan, jotta kaikkien nimet varmasti tulevat mukaan. Se siitä maksun jankkaamisesta.

ihme kommentteja muuten täällä. Meillä ainakin ihan päivänselvää että jos mieheni esim maksais osuuden jostain lahjasta automaattisesti se tarkoittaisi sitä että myös MINÄ olen siitä maksanut. Kukaan normaalilla järjellä varustettu ihminen ei tätä kyseenalaistaisi mutta palstalla nyt onkin paljon vähemmällä järjellä varustettuja ihmisiä :D

Ensi kerralla ostatte sitten ihan oman lahjan ja kortin ja anoppi hommatkoon omansa eikö niin? Ja kun lähetätte postikortteja ulkomailta jätätte sen anopin kääkän ilman.

Vierailija
125/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräillä avioliittoa korostavilla...voisitte vähän kypsyä ihmisparat. Mutta apn anoppi on idiootti sille ei voi mitään. Onneks mun lähipiirissäni ei ole tuollaisia ääliöitä.

Vierailija
126/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrittelee sen sukulaisuuden sen perusteella että onko tuomarin tai papin pakeilla käyty. En voisi koskaan uskoa moista esim omasta anopistani :D itse asiassa apn anoppi vaan on ilkeä ja pikkumainen ihminen. Mä jatkossa jättäisin moisen akan täysin huomiotta...ei tulisi meiltä kutsua enää kylään.

Vierailija
127/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheessä ollut tapana (sekä mieheni että omani puolella) hankkia isompiin juhliin yhteislahja, myös hautajaisiin hommataan isompi kukkalaite koko joukolta ja vastuu tästä hankinnasta on yleensä sillä, joka on ollut läheisin juhlinnan kohteen kanssa. Tuntuu järkevämmältä kuin se, että jokainen hankkisi erikseen jotakin pientä. Omat vanhempani laittavat mieheni nimen kortteihin ja kukkavihkoihin automaattisesti: heille mieheni on osa perhettä ja kuuluu yhteen minun kanssani.

Mieheni oli kysynyt äidiltään yhteislahjasta ennen juhlia ja korostetusti sen maksusta, jolloin anoppi oli sanonut, että maksua ei tarvitse. Lahja ei sinänsä edes ollut rahallisesti kovinkaan arvokas (alle 50 euroa), arvo oli enemmänkin tunnepuolella. Menimme juhliin siis sillä oletuksella, että lahja-asia on kunnossa ja anopin sanaan voi luottaa.

En itse usko edelleenkään tuon maksun olevan se ongelma: kaikkien muiden nimet hän oli korttiin raapustanut, minun nimeni ja olemassaoloni oli vain jotenkin päässyt unohtumaan. Näin anoppi itsekin vielä tekee (siis hänen äitinsä on edelleen elossa): hyvätuloinen anoppini ei koskaan maksa senttiäkään vanhan äitinsä hankkimista yhteislahjoista, joten tuntuu hieman omituiselta, että hän odottaisi omien pienituloisten lastensa maksavan sitten puolestaan hänelle? Erityisesti jos hänen mallinsa mukaan näin ei tarvitse tehdä?

Ehkä anoppi on tottunut saamaan aina kaiken molemmilta puolilta sukupolvien ketjua? Sekä vanhalta sukupolvelta ennen häntä että nuoremmalta sukupolvelta hänen jälkeensä?

Asia vaivaa minua nyt niin paljon, että mieheni on luvannut kysyä asiasta vanhemmiltaan suoraan tänä iltana. Saa nähdä, mikä selitys on tulossa.

Vierailija
128/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräillä avioliittoa korostavilla...voisitte vähän kypsyä ihmisparat. Mutta apn anoppi on idiootti sille ei voi mitään. Onneks mun lähipiirissäni ei ole tuollaisia ääliöitä.

Osa on sitä mieltä, että aviossa pitää olla jos haluaa aseman puolison suvussa ja minusta se on ihan jees.

Niin kauan kuin on avo on joku epämääräinen tyyppi joka voi häipyä kuvioista koska tahansa. Sehän on AVOliiton tarkoituskin. Olaan vaan yhdessä niin kauan kuin huvittaa.

Vierailija
129/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin oikeassa elämässä en vielä koskaan ole tällaiseen idiotismiin törmännyt :D taitaa kulkea se geeneissä?

Vierailija
130/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänellä on oikea miniä, ja ollut jo peräti pari vuotta, jos oikein ymmärsin?

olevansa anoppi. Ei hän ole mikään ajatustenlukija.

Ja itse muuten en vieläkään kutsu isäni naisystävää vaimoksi, vaikka ovat asuneet yhdessä 15 vuotta. Hän on edelleen naisystävä niin kauan kunnes menevät naimisiin. Ei voi kutsua vaimoksi jos ei sitä ole.

Vierailija
131/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

REEEEPPPPSSSS no elämä opettaa joten kannattaa kasvaa vielä vähän :D itse asiassa avioliitosta on paljon helpompi häipyä kuin esim avoliitosta jossa on yhteinen asuntolaina :D ja mitä tulee eri mieltä olemiseen niin senkin voi tehdä sivistyneesti tai sitten idioottimaisesti.

Vierailija
132/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin menin vasta sen kanssa, kenen kanssa tuntui siltä, että tämä on todella vakavaa ja kuulumme yhteen.

Eli en pidä avoliittoa kovin vakavana viritelmänä.

Vierailija
133/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on sitä mieltä, että aviossa pitää olla jos haluaa aseman puolison suvussa ja minusta se on ihan jees. Niin kauan kuin on avo on joku epämääräinen tyyppi joka voi häipyä kuvioista koska tahansa. Sehän on AVOliiton tarkoituskin. Olaan vaan yhdessä niin kauan kuin huvittaa.

Osa on sitä mieltä, että aviossa pitää olla jos haluaa aseman puolison suvussa ja minusta se on ihan jees. Niin kauan kuin on avo on joku epämääräinen tyyppi joka voi häipyä kuvioista koska tahansa. Sehän on AVOliiton tarkoituskin. Olaan vaan yhdessä niin kauan kuin huvittaa.

Vierailija
134/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä tai miehesi ette avaa suutanne tästä asiasta? Mun mies ei todellakaan katselisi sivusta minun loukkaamistani emmekä kuuna päivänä enää jatkossa hommaisi mitään yhteislahjaa. Olisimme tuon jälkeen ihan omaa sakkia vaan...

Vierailija
135/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

REEEEPPPPSSSS no elämä opettaa joten kannattaa kasvaa vielä vähän :D itse asiassa avioliitosta on paljon helpompi häipyä kuin esim avoliitosta jossa on yhteinen asuntolaina :D ja mitä tulee eri mieltä olemiseen niin senkin voi tehdä sivistyneesti tai sitten idioottimaisesti.

Tottakai avioliitostakin voi häipyä mutta se on VIRALLINEN suhde joka täytyy myös lakkauttaa. Ihan eri asia kuin olla vain kämmpis jonkun kanssa.

Miksi muuten luulet homojenkin tahtovan avioon, juuri siksi, että se on virallinen ja tunnustettu parisuhde.

Vierailija
136/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun taas parilla tutulla oli 3v avioliittoviritelmä :D:D:D

Vierailija
137/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aito suhde ei tarvitse mitään virallistamisia mutta ymmäörrän että heikolla pohjalla olevien suhde sellaista kai kaipaakin. Tosin sen verran paljon tullut nähtyä näitä avioliittoviritelmiä jotka päätyneet eroon ettei mulle ainakaan se merkkaa enää mitään (itse olen avioliitossa mutta en lapsellisesti tuudittaudu siihen). Aito suhde on jotain ihan muuta kuin nimet papin papereissa!

Vierailija
138/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei se virallisuus merkkaa enää mitään. Riittää kun täyttää lomakkeen netissä ja pakkaa kamansa :D t.aviossa oleva

Vierailija
139/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrittelee sen sukulaisuuden sen perusteella että onko tuomarin tai papin pakeilla käyty. En voisi koskaan uskoa moista esim omasta anopistani :D itse asiassa apn anoppi vaan on ilkeä ja pikkumainen ihminen. Mä jatkossa jättäisin moisen akan täysin huomiotta...ei tulisi meiltä kutsua enää kylään.

Kutsuisitko sitten? Meillä anoppi ei näe minua eikä tytärtämme, ainoastaan kolme poikaamme ja mieheni. Kirjaimellisesti katsoo ohitseni. Pitääkö minun mieheni mieliksi kyläillä jouluna anoppilassa, jossa anoppi ei edes tervehdi minua?

Vierailija
140/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakaan ja luotettavan suhteensa puolesta. Silti vinkuvat, että haluavat avioliiton oikeudet.

Jotenkin ristiriitaista.

Ps. avoeroja on huomattavasti enemmän kuin avioeroja