Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi-asiaa: onko mulla oikeus loukkaantua?

Vierailija
02.12.2010 |

Jälleen sain pahan mielen anopin vuoksi. Tiedä sitten olenko vain liian herkkänahkainen ja helposti loukkaantuva, mutta minusta hän jälleen kerran mitätöi olemassaoloni täydellisesti. Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä jo reilusti yli 10 vuotta, josta asuneetkin yhdessä yli 8 vuotta.

Kyse on niinkin olemattomasta asiasta kuin syntymäpäiväkortista. Mieheni lähisukulainen, jonka kanssa myös itse olen paljon tekemisissä, täytti pyöreitä vuosia. Menimme juhliin koko porukka (minä, mies, vanhempansa ja miehen sisarukset) yhtenä perheenä. Anoppi oli appeni kanssa hommannut jonkinlaisen lahjan ja juhlavan kortin, johon oli kirjannut kaikkien muiden nimet, paitsi minun. Onnittelijoiksi oli siis etunimillä merkitty anoppi, appi ja heidän kaikki aikuiset lapsensa (mieheni on sisaruksistaan ainoa, joka tällä hetkellä on parisuhteessa). Ainoastaan siis minä puutuin joukosta, vaikka kuitenkin samassa porukassa tulin juhlapaikkaan. Tuntui samanaikaisesti tosi nololta ja pahalta, mulle tuli uskomattoman ulkopuolinen olo, varmaan täytyy nyt hankkia tälle päivänsankarille oma lahja ja kortti jälkikäteen, ettei hän vain ihmettele, miksei nimeni ollut kortissa ja miksen ole lahjoin onnitellut häntä. :( Ihan kuin mieheni olisi äitinsä mielestä yhtä sinkku ja yksinäinen kuin sisaruksensakin ovat, eli mua ei edes olisi olemassa vaikka jo yli 10 vuotta olen kuulunut kuvioon.

Kommentit (206)

Vierailija
161/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

virallistamisesta. Aidosti toisiinsa sitoutuneet ihmiset eivät tarvitse sitoutumiseen papin aamenta. Toiset vaan haluavat sen ja toiset eivät :D 2v kestänyt avioliitto ei ole yhtään sen vakaammalla pohjalla kuin 2v kestänyt avoliitto.

Vierailija
162/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuomarin pakeilla käyty :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat.

Pakko huutaa kun mies haluaa pitää takaoven auki, eikä syostu juridiseen sitoutumiseen aviopariksi.

Vierailija
164/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinun käy jos mies kuolee?

17v takana yhteistä historiaa ja esim se yhteinen talolaina ja 3 lastamme ovat paljon suurempi merkki aidosta sitoutumisesta kuin mitkään papin aamenet. Sitä paitsi miten se virallistaminen voisi edes merkitä mitään suurempaa kun se on niin helppoa lopettaa? ei tarvita mitään muuta kuin virallinen ilmoitus netin kautta maistraattiin!

Oletko kuullut esim. testamenteista mitään? Voihan avopari vaikka tehdä sellaisen turvatakseen toisen osapuolen tulevaisuuden. Myös henkivakuutukseen voi merkitä kenet vain edunsaajaksi, ei siinä aamenia tai valoja tarvita.

Vierailija
165/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen nyt tajuaa jokainen aikuinen ihminen. T. aviossa oleva joka elänyt pitkään avoliitossa

Vierailija
166/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisiaan teennäisten virallistamisten mukaan. Esim hänen miniänsä on miniä ollut jo useamman vuoden ajan vaikka ei virallista avioliitoa vielä olekaan. Minä (aviossa) ja tämä toinen miniä (avoliitossa) ollaan ihan samalla viivalla ja tuntuis ihan uskomattomalta että hän jättäis tämän toisen nimen kortista pois...ei ikinä toimisi niin. Enkä kyllä usko että kukaan muukaan normaali ihminen niin toimisi.

Kunpa kaikki anopit olisivat samanlaisia! :)

Osanotto ap:lle, yritä jaksaa törkeästä anopistasi huolimatta! Ainakin miehesi ja sinun suhde kuulostaa vahvalta kun olet tuollaista joutunut sietämään ja edelleen olette yhdessä! Toivoisin silti, että miehesi ottaisi asian esiin äitinsä ja isänsä kanssa, ei noin voi kohdella ketään ilman sanktioita ja seurauksia!! Anopin pitää kohdata tekojensa seuraukset.

Vierailija
167/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nopeasti luikki pakoon jättäen vaimon ja 2 pientä lasta yksin :D eipä siihen avioliitto tuntunut auttavan mitään. Ja lapsellista väittää ettei mies halua naimisiin mistä moista keksit? Moni nainen ei koe avioliittoa tarpeelliseksi. Heräktää nykypäivään jolloin kaikki naiset eivät kaipaa papin aamenta parisuhteissaan (tai sitä valkoista rinsessapukua ja yhden päivän ajan keskipisteenä olemista) :D naurettavan monelle naiselle se avioliitto kun merkkaa vain sitä suurta juhlaa...

Vierailija
168/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudut tekemään erilliset paperit omistuksista ja testamentistä eikä sinulla ole oikeutta pitää hallussasi yhteistä asuntoa irtaimistoineen, kuten avioleskellä ilman muuta on. Perintöveroa maksat kuin vieras etkä kuin rintaperillinen.

Ja totta kai kaikilla on miljoonien henkivakuutukset, oli avo- tai avioliitossa.

no kuules

Miten sinun käy jos mies kuolee?

17v takana yhteistä historiaa ja esim se yhteinen talolaina ja 3 lastamme ovat paljon suurempi merkki aidosta sitoutumisesta kuin mitkään papin aamenet. Sitä paitsi miten se virallistaminen voisi edes merkitä mitään suurempaa kun se on niin helppoa lopettaa? ei tarvita mitään muuta kuin virallinen ilmoitus netin kautta maistraattiin!

Oletko kuullut esim. testamenteista mitään? Voihan avopari vaikka tehdä sellaisen turvatakseen toisen osapuolen tulevaisuuden. Myös henkivakuutukseen voi merkitä kenet vain edunsaajaksi, ei siinä aamenia tai valoja tarvita.

Vierailija
169/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olemme olleet yhdessä yli 11 vuotta, naimisissa ja lapsikin on. Ja anopin kanssa on hyvät välit ja hän on mukava ja kohtelias, tavoista tarkka ihminen. Yksinkertaisesti siksi voisi käydä noin, että jos asiasta ei sovittaisi suoraan ja selkeästi, niin hän voisi ajatella, että minä en halua olla mukana lahjassa tai että se ei ole jotenkin sopivaa. Itse en siis loukkaantuisi tuosta, koska en pitäisi tuota mitenkään pahantahtoisena tekona enkä kokisi, että minut yritetään jättää ulkopuoliseksi, ehkäpä siksi, että olen ensinnäkin varma asemastani ko. perheessä ja toiseksi, vierastan ehkä vähän tällaista "yhtä suurta perhettä" ajattelua - pidän miehen suvusta, mutta koen kuuluvani selkeästi enemmän omaan sukuuni.

Itse olisin ennen juhlia joko a) kysynyt anopilta "voinko minäkin olla mukana yhteislahjassa" tai b) hommannut oman lahjan ja kortin.

Mutta tottakai jokaisella on oikeus tunteisiinsa ja sinulla on siis tietenkin oikeus loukkaantua.

Vierailija
170/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitävätkö ne kaikki ukot sitä kuuluisaa takaporttia avoinna? Kannattaa myös miettiä että miten paljon siinä avioliitossakin petetään toista...se on todellakin vain nimi paperilla ja se aito sitoumus tulee jostain muualta.

Vierailija
171/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioitumisensa muulta suvulta?

Vierailija
172/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortista mihin lueteltu kaikkien muiden nimet. Ei tuo ole missään määrin muuta kuin pahantahtoisuutta.

Vierailija
173/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet avioliitoista päätyy eroon Pitävätkö ne kaikki ukot sitä kuuluisaa takaporttia avoinna? Kannattaa myös miettiä että miten paljon siinä avioliitossakin petetään toista...se on todellakin vain nimi paperilla ja se aito sitoumus tulee jostain muualta.

se että vuodessa tapahtuu sama määrä avioliittoja ja avioeroja, ei tarkoita, että puolet avioliitoista päättyy eroon

Vierailija
174/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai eläneitä (se otos) joten ei siihenmitään listauksia tarvita! ÄLY HOI!

Vierailija
175/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin anoppi on katkera idiootti, joka lähtee siitä, että meidän pitäisi ensisijaisesti seurustella vain hänen, appeni sekä mieheni sisarusten (erityisesti kälyni ja hänen lastensa) kanssa. Mies on tehnyt pesäeron omaan perheeseensa jo vuosia sitten, ja minä kyllästyin yrittämään järjellistä yhteydenpitoa 5 vuoden jälkeen. Nykyään en ole missään tekemisissä mieheni lähisukulaisten kanssa, koska anoppi, appi, toinen lanko vaimoineen, ja kälyn lapset ovat kaikki enemmän tai vähemmän outoja sosiaalisissa suhteissaan. Käly hinkuu edelleen kaveriksi, "kun olet veljeni vaimo". En todellakaan halua olla sellaisen 45+ -pissiksen kaveri, tai edes tuttu. Naiset, olkaa tiukkoja siinä, ettei anoppi ala määrittää elämäänne. Minä sain oman pienen vapaa-aikani takaisin, kun en enää ravaa anoppilassa kuuntelemassa ikuista valitusta.

Vierailija
176/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai eläneitä (se otos) joten ei siihenmitään listauksia tarvita! ÄLY HOI!

Vierailija
177/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa kokonaiseronneisuusluku on jo vuosia ollut lähellä 0,50:tä. Tällä erovauhdilla siis puolet avioliitoista päätyisi eroon" tilastokeskuksen sivuilta löysin...

Vierailija
178/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut kerrottua. Juridinen toimenpide maistraatissa. Miksi siitä olisi pitänyt erikseen kenellekään kertoa? Jotta he tietäisivät alkaa suhtautua suhteeseemme "vakavasti" kun 10 vuotta olimme olleet "vain" avoliitossa?

lähimmiltään? Alkaa tuntua siltä, ettei ap:n perhe-elämässä kaikki ole ihan kohdallaan tai vähintääkin hän asuu Porvoossa.

Vierailija
179/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvinkin pahantahtoista jättää yksi kokonaan pois kortista mihin lueteltu kaikkien muiden nimet. Ei tuo ole missään määrin muuta kuin pahantahtoisuutta.

Pahantahtoista toimintaa mokomalta naisen kuvatukselta! Tahtoi varmaan vaan näyttää AP:lle valtansa rajat. Jos olis oma anoppini, loppuisi yhteydenpito kokonaan. Tiedä edes tajuaisiko itse aiheuttaneensa välirikon?

Vierailija
180/206 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v kestänyt avoliittoo päätyy todennäköisemmin eroon kuin saman verran kestänyt avioliitto...odotan mielenkiinnolla :)