Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

####KOLMOSTEN Joulukuu####

01.12.2010 |

Tässä uusi pino!

Eleanora

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilpurille pahoittelut tädin tulosta :( Tsemppiä seuraavaan kiertoon!

Mulla ei ole oireita suuntaan eikä toiseen. Mulla ei ole lainkaan kipuja, mikä on suoranainen ihme kun menkkojen alkamiseen on 2-3 päivää. Toisaalta kierto voi mulla vielä olla sekaisin kun seuraavat menkat on vasta kolmannet imetyksen lopettamisesta. Itse en usko millään raskauden mahdollisuuteen kun niin vähän puuhailtiin oviksen aikoihin. Nyt on onneksi ollut kaikkea muuta mietittävää, ja joulukin lähestyy, niin ei niin pahasti masennu kun täti taas tulee kyläilemään.

Adara kp 27/29? yk1

Vierailija
62/98 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taustaillut täällä jo parisen vuotta ja joskus jopa intoutunut kirjoittelemaan. Olen yrittänyt lähinnä oman mielenrauhani vuoksi pysyä pois.

Nyt olis vaan aika kummallinen tilanne mulla ja ajattelin et on pakko päästä jonnekin purkautumaan, kun mies ei oikein ymmärrä mun höpinöitäni näistä kierroista sun muista.

Edellisessä kierrossa oli siis touhuja just oletetun oviksen aikoihin (en tikuta, limoista päättelin). Menkat alkaa normaalisti kp28 tai 29. Kp 31 testasin negan ja kp 32 alkoi menkat. Sitä ennen jo oli tosi kummallisia tuntemuksia alavatsalla.

Mutta mutta... menkat tavallisesti kestää mulla 6 päivää joista 3-4 ekaa päivää on tosi runsaat. Käytän kuukautiskuppia, joten vuodon "laatu" on mulle aika tarkkaan tiedossa. Nyt kuitenkin kaks ekaa päivää oli tosi niukat, kirkasta verta, ei limaista vuotoa. Kolmas päivä oli vuodoton, tuli vain valkovuotoa (ei koskaan ole tullut ennen menkkojen aikana), neljäs päivä tuli ihan pikkuisen kirkasta verta ja nyt viidentenä päivänä vuoto on ohi. Alavatsassa tuntuu kivutonta supistusta jatkuvasti. Supistuksen tunne on tuttu aiemmista raskauksista, ikinä ennen ei tällaista supistusta ole ollut normaalitilassa.

Mitäs sanotte, pitäisikö vielä testata. Olisiko ehkä kuitenkin toivoa. Tuo kp 31 testattu nega kuitenkin kai pitäisi kertoa totuuden. Tekeekö nyt vain mielikuvitus tepposet vai voisiko olla esim. kohdunulkoinen raskaus? Apuva! N iiiiin kovasti toivoisin, että oliski tärpännyt, mut sit toisaalta pelottaa et kaikki ei oo nyt kuitenkaan ihan ok.

Anteeksi täysi itsekkyyteni ja omanapaisuuteni, mut ajatukset on nyt ihan sekaisin.

Bakteeri kp 5/29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kohdunulkoinenraskaus ja testi näytti silloin plussaa! Ja vuotoa oli ihan pikkuisen melkeinpä joka toinen päivä. En halua åelotella tai mitään mutta tämä on mun tarinani josta oon aiemmin jo kirjoitellutkin. Ja tuntemuksia oli silloin myös pieniä supistuksia sekä alamaha oli jatkuvasti kipeä. Kannattaa ehkä tehdä testi uudelleen ja jos on plussaa niin soitella vaikka polille aikaa. Mulla meni niin pitkälle että KU todettiin vasta rv8. Kävi kuitenkin niin "hyvin" että toinen munasarja säästyi, jälkikivut sitten olikin kauheimmat kun istukkakudosta jäi munatorveen ja sen jälkeen oli rankat hoidot.

Toki sulla ei välttämättä oo edes KU kyseessä, voihan kaikki olla ihan normaalistikin tai sitten kierto vaan temppuilee. Mutta testaa ihmeessä uudelleen ja tuu ilmoittamaan tänne!

Vierailija
64/98 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa tosiaan käydä ostamassa testin. Tässä vaiheessa kai voisi sitten tehdä testi milloin vain, ettei aamupissasta tarvi tehdä?!?

Jännittää, mut toiveet ei oo kyl korkeella. Ehkä enemmänkin pelottaa, et jos se onkin nyt plussa ja sit tää aiheuttaa jotain komplikaatioita. No, testi sen sit kertoo. Palaan asiaan jahka olen sen testin tehnyt...

Bakteeri

Vierailija
65/98 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin kirjoittelen muutaman lauseen sulle, kun luin juttusi äsken. Voit ihan hyvin saada vielä plussan testiin, vaikka kp31 näyttikin negaa. Ei ole mitenkään harvinaista, että tossa vaiheessa plussa ei vielä näy. Ja silti kaikki voi olla hyvin;) Testiä ei tarvi tehdä aamupissasta mutta kannattaa kuitenkin muutama tunti pidätellä niin tulee varmemmin oikea tulos. Tsemppiä ja jäädään jännityksellä odottamaan mitä testi näyttää!!!T.Wilpuri

Vierailija
66/98 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisesta vasta rv5 ja kaikki oli hyvin:) ja alkuraskauden vuodothan on aika yleisiä käsittääkseni. Ja kohdunulkoisetraskaudet ei ole kovin yleisiä kuitenkaan. Mulla toi KU oli muutenkin erilainen raskaus kun nuo 2 muuta. Minkäänlaisia oireita ei oikeastaan ollut vaan mahakivut ja hyvin vähäinen vuoto. Vaikka sen plussan saisit ni kaikkihan voi olla aivan hyvin:) Mä pidän peukut täällä pystyssä ja jännäilen puolestasi:)

Omaan napaan ei mitään uutta mutta PMS-oireet hävisivät yhtäkkiä, tänään ei oo ollu mitään.

Eleanora kp21/28

Vierailija
67/98 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin plussasin vasta rv 5+4, vaikka sitä ennen testailin monta kertaa. Ja ihan kaikki oli kuitenkin kunnossa ( toki mitään vuotoa ei ollut )

Itsellä nyt kp 6/28. Tilasin netistä kasan testejä, 28 ovulaatioliuskaa + 6 raskaustesti liuskaa ja lisäksi 7 digitaalista ovulaatiotestiä ja yhden digi raskaustestin. Vielä kun malttaisi ettei heti käytä kaikkia....Testasin kyllä ovulaatiota jo eilen ja tänään ja negaa se tietysti näytti....

Tässä kierrossa on siis tosi kyseessä...tiedän että jos ei nyt nappaa niin mies haluaisi pitää tauon ( ei halua lasta loppuvuodesta kun on itse loppuvuonna syntynyt niin se on häntä paljonkin aikanaan häirinnyt niin ei halua lapselle samaa) Vaikka itse en kyllä ymmärrä tuota ollenkaan :(

Vierailija
68/98 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi oli ihan puhdas nega. Kummaliset menkat oli vaan sitten ja oudot supistelut jatkuu. No... katsellaan seuraavia kiertoja sitten taas.

Tsemppiä muille!!!

bakteeri

Vierailija
69/98 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan odotetusti tulivat, mutta silti yllättävän paha mieli. No, ainakin kierto varmistui säännölliseksi.

Adara kp 1/29, yk2

70/98 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adaralle ja bakteerille negasta :( ihan tyhmää! Mut joulu on rakkautta ja toivoa täynnä, eikö vain!

ON:pms tais iskeä päälle, kaikki on surkeaa ja kurjaa ja itkettää ja kiukuttaa ja väsyttää ja on vaan niin kauhean hankala olla :(( menkkajuilintaa jonkin verran, mutta kovin heikkoja signaaleja. ovis oli siis viikonloppuna, oletan, ja viikon päästä pitäis alkaa menkat, joten sopis kuvaan. Outoa: rinnat ei oo kipeät eikä turvotustakaan oo juuri mitään. Huolestuttaa, jos kaikista ennusmerkeistä ja hymynaamasta (kahdesta!) huolimatta ovis jäi kuitenkin väliin? Kiukuttaa, että kiukuttaa, kun yleensä se tarkottaa niitä menkkoja, voi itku!!

Mies tuli. Haki mulle hampurilaisen (ja itelleen). Ei se pms-vaivoihin auta, mutta saapa sisuskaluille jotain muuta ajateltavaa. Mieliteot kuuluu pms-kuvaan.

Poistun märisemästä mässäilemään.

Nyt siis kp19/25-29, dpo 4-5 tai jotain.

Vierailija
71/98 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin tässä miettimään kun mulla on nyt kahdessa viime kierrrossa (kierukan poiston jälkeen) ollu aina n. viikko ennen menkkoja sellasia oireita et on rinnat vähän arat, alamaha saattaa vähän juilia yms. Viimeksi olin varma että ois raskausoireita mut taitaa olla noita PMS-juttuja sitten?! Ihmettelen vaan sitä kun kierukan aikana ei tälläsiä ollut! Mullahan oli kuparikierukka niin tuntuu oudolta ettei sillon ollut. Ymmärtäisin että esim. pillereiden/hormonikierukan jne ehkäisyn kanssa ei olisi mutta jännää et nyt on ja kierukan kanssa ei vai oonko mä jotenkin "valeraskaana" aina just ennen menkkoja :D Tiedä häntä. Nyt noita PMS-oireita ei oo ainakaan niin paljon kun viimeksi, ei ole sellasia selkeitä tuntemuksia.

On tää naisen kroppa vaan jännä:)

Eleanora kp24/28 (vissiin) ja yk2

Vielä ehtis plussia ennen Joulua tähän pinoon ja niitä sais kyllä tulla:)

Vierailija
72/98 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mitä sitten ovatkin. Eleanora, ihmettelit noita oireita viikko ennen menkkoja. Mulla on ollut ihan samoja oireita samaan aikaan niistä kieroista, kun ei ole ollut ovista. Oviksellisista kierroista rintojen arkuus alkaa myöhemmin ja ei ole niin voimakasta! Mulla ei ole ollut vuosikausiin mitään ehkäisyä, joten mun kohdalla erot ei voi johtua siitä. Mutta nää jutut taitaa olla niin yksilöllisiä, että kukapa näistä ottaa selvää!

Soap, yllättävän raskaasti sun mies on ottanut ton loppuvuonna syntymisen. Minä ja mun veli ollaan molemmat synnytty loppuvuonna eikä kumpikaan meistä ole siitä kärsinyt sen suuremmin. Jos ois itse saanut valita niin olisi halunnut syntyä vähän aikaisemmin mutta ei sen kummempaa ongelmaa. Sun kannalta mahdollinen tauko voi tuntua tosi pitkältä!

Täällä aletaan odottamaan seuraavaa ovista. Onneksi on joulu tulossa niin mieskin on paikalla, ois jopa mahdollisuus onnistua tästä kierrosta! T.Wilpuri yk9

Vierailija
73/98 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi siis eilen menkat, mutta tänään aamulla vuoto yllättäen loppui. Tein sitten CB testin ja plussa pärähti. Hui! Olisi pitänyt tietää jo eilen kun kävin salilla niin heikotti hirveästi ja hengästyi tosi helposti. En edes osannut olla iloinen kun join eilen illalla kolme lasillista viiniä kun luulin tosiaan, että kuukautiset alkoi ja selkääkin jomotti siihen malliin. Nyt sitten vain murehdin mitä tuosta viinistä voi aiheutua vauvalle kun normaalisti suhtaudun tosi kriittisesti alkoholin juomiseen raskausaikana enkä ite juo silloin yhtään :/

Adara 4+0

74/98 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se plussajuna lähti liikkeelle, hienoahienoa!!! Ei siitä viinistä varmasti mitään ole vielä aiheutunut, älä huoli. Onnea! Mä niiin haluan samaan junaan!! :D

PMS on mulle tuttu juttu ja oireet on rajut. Noin viikko ennen menkkoja meen raivopäisyydestä masennuksen syövereihin, rinnat on kipeät ja turvottaa. Koitettu on monenlaista, ruokavalioita, luontaishoitoja, mielialalääkkeitäkin. Mutta mikään ei ole ollut pysyvä ratkaisu. Ne vaan tulee viikko ennen menkkoja ja kestää ekaan vuotopäivään, perhe tietää tämän ja osaan siihen itsekin varautua. Lepo ja liikunta, vitamiinit ja kalaöljy, ne on ollu parhaat keinot mulla.

ON: tänään on kp20, viikko menkkoihin. Tässä vaiheessa usein on pari väsympää päivää ja niin oli tänäänkin. Olin niin väsy töistä tullessa, et nukuin neljän tunnin päiväunet :O näin miestä lounastauolla ja sanoi, et oon ihan kalpea ja kyllä olinkin, kun peilin eteen pääsin. Syöminen autto ja sen päälle päikyt. NÄIN väsynyt en muista olleeni kuin raskaana ;) Mittailin huvikseni lämpöjä ja ne oli 35,9-36.2 päivällä siinä väsyn alkaessa. Sitten nyt illemmalla olikin jo 36,9. Toivon, että ne puheet kiinnittymisestä pitäis nyt paikkansa, et lämmöt hetkellisesti romahtaa siinä vaiheessa ja palaa sit korkeemmiksi. Ennen menkkojahan sitten ne ainakin tippuu, mut toivotaan että nyt ei sitten enää tippuis. Menkkakipuja on ja rinnat on alkanu aristaa. En ihan tosissani odota plussaa. Mutta toivoa aina voi.

Siinä toivossa siis edetään viikonloppuun. Paljon plussatuulia kaikille!

Vierailija
75/98 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en usko että siitä viinistä on mitään haittaa. Ainahan niin sanotaan ettei haittaa ole silloin kun ei tiedä olevansa raskaana, joten älä sitä murehdi, kolme lasillista on aika vähän:)

Kiitos PMS-juttuun kommentoinneille. Mulla nuo oireet ei ole mitään hirveitä mutta selkeesti huomaa et on alamaha kipeä ja rinnat aremmat. Tästä kierrosta ei sellasta oo olut mut en oikeen usko olevani raskaanakaan kun ei olla kauheen aktiivisesti ehditty heilutella peittoa miehen työmatkan vuoksi.

Eleanora kp25/28

Vierailija
76/98 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Adara!! :)

Pahoittelut niille joille täti vihulainen taas saapui. :(

Tänä aamuna sitten taas vuoto alkoi ja kierto jäi toista kertaa peräkkäin 26 päivään. jotenkin koko kroppa sekaisin.:/ Tässä on yli 3 vuotta jo yritetty (ja kohta vuosi laparoskopiasta), joten minä olen miettinyt nyt tätä asiaa jo jonkin aikaa ja tulin siihen päätökseen, että yhden kerran vielä yritettään vuoden lopussa lomalla ja sitten saa tämä yrittäminen riittää. Asiaa ei ainakaan yhtään helpota, että minulla on tämä endometrioosi ja miehellä alentunut testosteronitaso, eikä mies sille tee mitään. Joten eihän täsä mitään voi tullakaan, luulisin. Olen vaan niin kypsä tähän yrittämiseen, että jään nyt pois täältä ja yritetään vielä yhden kerran tässä kierrossa (ovis osuu juuri uuden vuoden aattoon). Ja katsotaan sitten myöhemmin, että jos ovulaatio sattuisi osumaan viikonloppuun, niin sitten koitetaan sen kerran.

Bakteeri: muistan sinut kun kirjoittelit aiemmin. :) Tsemppiä! :)

Kovasti plussaonnea kaikille!!! :) Ja hyvää Joulua ja onnea uudelle vuodelle!

77/98 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdenpojan äidillä on kyllä yritystä takana :( mutta ei sen tarvitse kuin kerran tärpätä, joten toivotaan että se tärppi on uudenvuodenaattona!!!

Tervetuloa uusille! Mukava saada uutta tsemppiväkeä.

Mullakin oli viimesin kierto lyhykäinen, tais olla 25, kun yleensä on ainakin sen 27, useimmiten 28-30. Mulla on menossa nyt kp22, dpo8 tai jotain. Rinnat on kipeät ja turvonneet, mutta vatsaturvotusta ei ole normin lisäksi ollut tässä kierrossa. Onkohan se sitten hyvä vai huono merkki? Valkkari on vähäistä ja lämmöt heittelee 36 molemmissa päissä. Oikeastaan menkkoja odottelen, mutta toivonkipinää pidetään siihen asti, että ne alkaa. Menkkakipuilua on ja eilen illalla tuntui selvää painetta kohdun kohdilla, kosketusarat on paikat myös vatsanpäältä. Huomaa, kun muksut tulee syliin...

Tällaisissa tuntemuksissa sunnuntaihin. Kuulumisianne odottelen!

Vierailija
78/98 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä et kauan täällä meidän ketjussa viihtynyt, toisin kuin eräät;) Noin se melkein menee, että tärppää melkein heti tai sitten odotellaan lähemmäs vuosi tai enemmänkin! Mulla on vähän samoja ajatuksia kuin kahdenpojan äidillä, että vuodenvaihteeseen asti yritettäis ja sitten saa olla. Ainakin yritystä aloitettaessa laitoin vuodenvaihteen takarajaksi mutta toi mies taitaa olla asiasta vähän eri mieltä...vauvakuumetta pukkaa kovasti, kun kuopus täyttää kohta kolme. Mutta hypätkääs nyt piinailijat tohon Adaran käynnistämään plussajunaan;) T.Wilpuri

Vierailija
79/98 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilpuri, joo, vähän itseänikin hävettää miten helposti meillä tärppäs :)

Toivottavasti teillä kaikilla muillakin lykästäis näin joulun kunniaksi!!!!!

Minä siirryn tuonne elokuun odottelijoihin ja pidän peukut pystyssä, että vedän mennessäni sinne teitä muitakin.

Adara ja pienen pieni Hajuherne 4+2

Vierailija
80/98 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täällä vielä taustaillut ja tulin vielä toivottamaan kaikille oikein ihanaa joulun aikaa ja kaikille onnea yrityksiin.

Onnea plussanneille ja pahoittelut niille joilla yritys taas pitkittyy tädin typeryksen takia. Anteeksi, kun en jaksa tarkastaa nikejä enkä uskalla ulkomuistista laittaa, kun menisi kuitenkin väärin.

Kaippa minäkin tuonne odotuspuolelle vihdoin siirryn, kun on eka neuvola takana ja ultrakin varattuna tuonne tammikuulle.

Rutistus vielä kaikille ja oikein paljon plussia kaikille!

MM 7+6