Miten tuolle ykkösdokkarin Sirulle ja lapselle lopulta kävi?
Kommentit (39)
tuo Sarah, muutama päivä ikäeroa.
Viimeisimmät juvauksethan oli 1-v synttäreiltä eili pari kuukautta sitten.
Mullekin jäi jotenkin kurja tunne pärjäämisestä. Tietenkin toivon, että pärjää.
Hurjaa on se, että korvaushoidossa saa olla vaikka loppuikänsä. Eli on riippuvainen aineista. Toki elämä on normaalinpaa kuin huumeiden käyttäjillä, utta miten häm kestää jos yrittää päästä irti korvaushoidosta.
Onko Sarahin kanssa kotona aina? Voiko päästä koskaan töihin? Päivittäin pitää mennä ottamaan korvauslääkitys ja miten psyyke kestäisi työelämän haasteita?
Nytkin kuitenkin puhui, että vaikeimmilla hetkillä on tosi vaikea pysyä erossa, vain Sarah pitää erossa retkahduksesta.
Ei ole ihan lapsen unelmaperhe syntyä, mutta toivottavasti äiti sai elämänsä käännettyä.
Olin kyllä tosi pettynyt siihen loppuraskauden repsahduksiin. Itse niin selitti olevansa nyt motivoitunut ja sitten vaan tyynesti totesi retkahtaneensa ja vähän ihmetellen suhtautui sosiaaliviranomaisten päätökseen siitä tilapäisestä huostaanotosta. Selitti määrärahoista ja pakkokiintiöistä huostaanotoista, että siksi Sarah piti ottaa, vaikka muuta tarvetta ei ollut.
säännöllisesti seulassa. Joten itse en usko hänen käyttäneen raskausaikana, paitsi tietysti silloin kun vauva päätti syntyä..
Mä uskon, että Siru on oppinut läksynsä, eikä pilaa tätä suhdetta lapseensa. Hänen ensimmäinen lapsi otettiin huostaan enkä usko hänen haluavan käydä uudestaan samaa prosessia läpi. Hän näytti rakastavalta äidiltä, joka oikeasti välitti ja huolehti lapsestaan.
Miksi kaikki haluaa aina tälläisissä tapauksissa uskoa pahaa? Kerran narkomaani, aina narkomaani ei päde kaikkiin. Moni on päässyt lopullisesti irti päihteistä ja saanut elämänsä taas oikeille raiteille. Mä nostan Sirulle peukut pystyyn ja toivotan hänelle tsemppiä jatkoon!
Minulle jäi myös toiveikas olo ja toivon/uskon sirun pystyvän elämään elämää ilman päihteitä. Tsemppiä Siru!!
syntyä just silloin kun äiti oli retkahtanut...
puffing da herb... Ihan uskomaton tapaus ja mauton tyyppi. Toivottavasti lapsella olisi turvallinen lapsuus ja saisi kasvaa rauhassa.
eipä oikein tainnut Siru ottaa vastuuta huumeiden käytöstään. Lapsikin kärsi syntyessään refloista "vain osittain" hänen oman huumeidenkäyttönsä vuoksi. Mitäköhän ne muut syyt noihin vastasyntyneen vieroitusoireisiin sitten mahtoivat olla Sirun mielestä? Ei ole kovin loistelias alku pienellä ihmisellä, kun joudutaan morfiinia antamaan heti syntymän jälkeen...
kunnes näin,että kodin seinässä luki "puffing da herb"..yök
kunnes näin,että kodin seinässä luki "puffing da herb"..yök
Tuskin on halua kokonaan irtaantuakkaan aineista.
Säälittää lapsi.. :(
Jep. Huomasin myös seinään ilmeisesti pössyissä raapustetun tekstin. "Puffing da herb". Oliko vielä lapsen sängyn yläpuolella? Pelottavaa...
Ei tuo mimmi aio ikinä päästä aineista eroon. Varmaan maksusta suostunut dokumenttiin esittelemään ulkokultaista tekopyhää kulissiaan.
Olen tyhmä, mutta mitä toi teksti tarkoittaa?
Kieltämättä aika tietämättömältä vaikutat jos et sitä aikuisena ihmisenä pysty päättelemään. Eiköhän siinä viitata yrttien pössyttelemiseen, eikä ne yrtit tässä tapauksessa valitettavasti tarkoita sitruunamelissaa tai basilikaa. Ihme, ettei tyyppi ole edes viitsinyt peittää mokomaa töhryistä tekstiä. Dokumentin tekijältä taktinen veto näyttää tekstinpätkä, paljastaa kulissien takaista todellisuutta...
Kieltämättä aika tietämättömältä vaikutat jos et sitä aikuisena ihmisenä pysty päättelemään. Eiköhän siinä viitata yrttien pössyttelemiseen, eikä ne yrtit tässä tapauksessa valitettavasti tarkoita sitruunamelissaa tai basilikaa. Ihme, ettei tyyppi ole edes viitsinyt peittää mokomaa töhryistä tekstiä. Dokumentin tekijältä taktinen veto näyttää tekstinpätkä, paljastaa kulissien takaista todellisuutta...
Mutta ihan mielelläni olenkin tyhmä näissä asioissa....
ja tajusin että näin Sirun ja lapsen kesällä bussissa, mukana oli myös joku mies ja kaveripariskunta, heilläkin pieni lapsi mukana. Istuin pitkän aikaa käytävän toisella puolella heistä, siinä rattaiden paikan vieressä. Ihan samalla tavalla lässytti Siru lapselleen silloinkin, eli ei ollut teeskenneltyä. En saanut siinä missään vaiheessa sellaista käsitystä että olisivat jotenkin hulttioita, mitä nyt ihmettelin sitä hemmetin rumaa hakaristitatuointia. Kaveripariskunta oli ihan tavisparin näköinen. Lapset nätisti puettuja ja todella suloisia. Oli viltit ja eväät mukana, ilmeisesti rannalle menossa/tulossa (joo, mulla oli aikaa mietiskellä muiden menoja:)).
käydä baareissa jne. eikä niitä seuloja tehdä sitten enää. Surullinen kohtalo, mutta toki toivon parasta äitille ja tytölle.
noista syistä. pakkosterilisaatiota kun ei saa...
t39
säännöllisesti seulassa. Joten itse en usko hänen käyttäneen raskausaikana, paitsi tietysti silloin kun vauva päätti syntyä..
Mä uskon, että Siru on oppinut läksynsä, eikä pilaa tätä suhdetta lapseensa. Hänen ensimmäinen lapsi otettiin huostaan enkä usko hänen haluavan käydä uudestaan samaa prosessia läpi. Hän näytti rakastavalta äidiltä, joka oikeasti välitti ja huolehti lapsestaan.
Miksi kaikki haluaa aina tälläisissä tapauksissa uskoa pahaa? Kerran narkomaani, aina narkomaani ei päde kaikkiin. Moni on päässyt lopullisesti irti päihteistä ja saanut elämänsä taas oikeille raiteille. Mä nostan Sirulle peukut pystyyn ja toivotan hänelle tsemppiä jatkoon!
Myös itse toivon pienelle perheelle kaikkea hyvää! Toivottavasti lapsiparalla on kaikki kunnossa!
Valitettavasti realistina on kuitenkin pakko ottaa myös se surullisempi vaihtoehto huomioon. Siru käytti raskausaikana huumeita, ei ainoastaan 11.9. ja 13.9. - nämä kerrat tulivat ilmi ja olivat niin selviä kai siksi, että lapsi päätti syntyä seuraavana päivänä. Ei siis pystynyt valehtelemaan tai väittämään vastaan kun tapaus oli niin selvä.
Hänhän itse kertoi dokkarissa aineiden käytöstään ja vähätteli raskausaikaista käyttöä sillä, että hän kuitenkin "käy sulattamassa" käyttämänsä aineet päihdehuollossa. Eli hän ei omasta mielestään elänyt narkkarielämää, mutta käytti kuitenkin säännöllisesti aineita. Huvittavin kohtaus minusta on, kun terveydenhuollon ammattilainen ihmettelee äkillisesti nousseita c-hepatiittivirusarvoja (oliko se nyt alunperin 200000 ja noussut reippaasti yli 9 miljoonaan (!) edelliskertaan verrattuna)ja varmistaa, ettei Siru vain olisi käyttänyt aineita korvaushoidon ohella. Haloo?! Ei ne arvot nouse tyhjästä noin paljon. Aineitahan hän oli napannut.
Hälyttävintä minusta oli se, että Siru ikään kuin ulkoisti huumeongelman ja huumeongelmaiset äidit itsestään. Ei ymmärtänyt omaa ongelmaansa ja statustaan. Tyyppi oli suuna päänä vaatimassa esim. sikiöiden pakkoabortointeja, mutta tuskin ymmärsi, että myös hänen lapsensa olisi tuolla logiikalla abortoitu aikoinaan.
Kuuluukohan tuohon korvaushoitoon terapiaa, siis keskustelua?
Meni niin kylmät väreet, kun katseli ja kuunteli Sirun ääntä. Siinä on sellainen kova sävy, historia kuultaa niin selvästi läpi.
Mitä lapsen isälle kävi?
Aika raju oli myös Sirun ehdotus, että päihdeäideille sopisi pakkoabortti, jos äiti on hoitovastainen.
sirun lapsen isä. tekstissä oli painovirhe paholainen.
mutta valitettavasti olen turhan skeptinen, minäkin.
Tuli tosi paha fiilis, kun katsoin. Ehk äsiksikin, että työkseni hoidan näitä vähän isompia päihdevanhempien lapsia. Niilläkin, jotka on huostaanotettu, on aina varjonaan "epänormaali lapsuus". Ai niin, heitä on muuten tämän maan kaikissa tavallisissa päiväkodeissa ja koululuokissa. han jokaisessa.
eikä tullut tunnetta,että olisi filmannut....Tsemppiä heille toivoisin, kyllä hän onnistuu!!!