Onko perää siinä, että tyttövauvaa odottaessa
tyypillisesti ON pahoinvointia ja poikaa odottaessa EI? Mulla ei ole ollut pienintäkään pahoinvoinnin oiretta koko raskausaikana (nyt rv 26) ja moni on ollut sitä mieltä, että poikahan sieltä tulee.
Miten teillä muilla on ollut? Tuliko poika kun ei oksettanut? Vai onko perätöntä "ennustamista"?
Kommentit (34)
Vatsan mallista, pahoinvoinnista yms. ei voi päätellä sukupuolta. Voihan sitä yrittää ja 50% se menee kuitenkin oikein. Itselläni on tosi hauska tilanne, kun niin moni nyt minulle kommentoi, kuinka vauvamasuni on NIIN poikavauvan masu. Poika tulee yms. ...ja tiedän ihan varmasti, että on tyttö:)
odottaessa oli aavistuksenomaista etomista alkuvaiheessa, tyttöjä odottaessa ei mitään. Mutta tosi pientä tuo oli kuitenkin.
Mutta toinen ero oli selvä: se navasta alaspäin menevä tumma viiva oli tosi näkyvä molemmissa tyttöraskauksissa, poikaa odottaessa ei kyseistä viivaa ollut lainkaan.
ja itse olen saanut toistaiseksi yhden pojan niinikään ilman pahoinvointia.
Uskoisin siis, että suvussamme raskauspahoinvointi ei ole kovin yleistä eikä riipu sikiön sukupuolesta.
Poika: kamala pahoinvointi viikolle 12
Tyttö: oksensin kerran, muuten elämäni kunnossa :)
Tyttö: kamala pahoinvointi viikolle 16 + kaikki muut raskausvaivat mitä vaan voi tulla.
Joka raskaus ollut ihan erilainen.
Tosta viimesestä olin ihan varma että poika tulee mutta toisin kävi :)
Tyttö: Muutaman kerran oksensin, ihan tajuttoman huono olo suunnilleen rv 12 asti.
Poika: Hieman kuvotusta
Tyttö: Hieman kuvotusta
Eiköhän se ole siis itsestä kiinni eikä tulevasta lapsesta.
ja olen odottanut tyttöä ja poikaa ja jopa molempia yhtä aikaa. ei mitään eroa oireilla.
Ja tulokkaista 2 ollu poikia ja 1 tyttö. Taitaa olla enemmänkin taipumus tuo pahoinvointi...
Mä olen kaksi kertaa odottanut tyttölasta ja toisella kerralla oksentelin koko ajan ekat 6 vkkoa ja tokalla kerralla ei ollut juuri ollenkaan pahoinvointia. Poikaa odottaessani oksensin myös rajusti....nää on samaa legendaa kuin ne jutut tyttö/poikasykkeistä.
kerralla oli alkuraskaudesta voimakasta pahoinvointia ja mulla on kaksi tyttöä ja yksi poika.
Kuopuksesta pientä pahoinvointia. Molemmat poikia. Nyt kolmas tulossa, ja taas pientä pahoinvointia :) Saa nähdä miten käy!
ja huono olo loppui kuin seinään vko 12, siskolla ihan sama juttu. Tyttöä odottaessa olin todella huonovointinen ja oksensin viikolle 18, siskolla sama juttu. Kuopusta odottaessa ei juurikaan pahoinvointia ja vko 11 tunsin voivani normaalisti, olin varma pojasta ja kappas tyttö tuli..joten ota nyt sitten selvää näistä merkeistä ;)
Onnea odotukseen!
Kummankaan kanssa ei ollut pahoinvointia missään vaiheessa ja toisen kanssa muka poikamasu, mutta tyttöjä ne on! Tsemppiä odotukseen!