Onko perää siinä, että tyttövauvaa odottaessa
tyypillisesti ON pahoinvointia ja poikaa odottaessa EI? Mulla ei ole ollut pienintäkään pahoinvoinnin oiretta koko raskausaikana (nyt rv 26) ja moni on ollut sitä mieltä, että poikahan sieltä tulee.
Miten teillä muilla on ollut? Tuliko poika kun ei oksettanut? Vai onko perätöntä "ennustamista"?
Kommentit (34)
kaksi tyttöä eikä yhtään pahoinvointia, närästys sen sijan oli helvetillinen. Mut eipä mun äidilläkään ollut raskauspahoinvointia eli suvussa kulkee oireet.
poikaa odottaessa ei mitään pahoinvointia, tyttöjä odottaessa kuvotusta viikolle 16 asti.
Sukupuolella ei ole mitään yhteyttä raskausoireisiin.
Itse voin jonkin verran huonosti lapsiani odottaessani (sekä tyttöä että poikaa), en kuitenkaan mitenkään ihan hirveän pahoin.
Nyt raskaana rv 7, voin koko aika pahoin, alkoi viikolla 5
Mulla meni kyllä niin, että kun odotin esikoista (poika) ei ollut kuin pientä pahoinvointia alussa. Nyt kun tuli tyttö pahoinvointi ja outo kuvotuksen tunne ei loppunut niin millään..
Yhdessäkään raskaudessa en ole voinut pahoin hetkeäkään.
Sen sijaan siskoni oksensi raskauden puoleen väliin (poika tuli) ja äitini molemmat kaksi raskauttaan (2 tyttöä).
ja oksensin ekat 5kk joka päivä ja monta kertaa. Myös viimeisen kuukauden olin todella pahoinvoiva...
Ja mulla
-poika: ei juurikaan pahoinvointia
-poika: kamala pahoinvointi
-tyttö: kamala pahoinvointi
Pojasta vielä pahempaa. Yötä päivää. Olin viittä vaille sairaalakunnossa.
Toisesta pojasta vain kroonista kuvotusta. Oksentaa ei tarvinnut kuin kahdesti.
mutta oma kokemus se että kumpi tahansa tulossa niin pahoinvointi on ja pitkään ja rajuna.
Tyttöjä odottaessa loppui n. viikolla 20 ja poikaa odottessa viikolla 24. Nyt jännätään kuinka pitkään tällä kertaa kestää raju oksentelu...
Joku muuten kertoi ,jos närästää niin vauvälle kasvaa pitkä tukka. Kyllähän noilla olikin hiuksia.
..koska raskaudet ovat lapsen sukupuolesta riippumatta yksilöllisiä.
Minulla on kolme lasta, ja odotan neljättä. Ei mistään raskausoireista tai vatsan muodosta voi varmasti ennustaa sukupuolta.
AP:lle onnea odotukseen!:)
vanha kansa sanoo, että jalat ristissä ei saa istua raskausaikana, menee napanuora vauvan kaulan ympärille.,
Kolmannen raskauden kohdalla päätin antaa piut paut moiselle ja kas, napanuora oli kaulan ympärillä.
Onneksi oli suunniteltu sektio, ei tullut mitään vauroioita vauvalle.
Terkkarit sanoo, että tytön jälkeen hormonit on enemmän sekaisin kuin pojan jälkeen, mielialan vaihteluita siis enemmän myös, kun hormonit heittelee. Ja mun kohdalla pitää paikkansa, kun on tyttöä ja poikaa tehty maailmaan.
..sitä pahoinvoinnin määrää ei pysty kuvailemaan.
Myös toinen lapsi tyttö, myös pahoinvointia oksenteluineen :). Samaan aikaan raskaana olleet ystävät, jotka saivat pojat, voivat mainiosti koko raskauden ajan. Lääkäri selitti mulle niin, että usein juuri tyttövauvan "hormonit" saavat tuon pahoinvoinnin aikaan. Mutta eiköhän tässäkin nuo geenit määrää missä kaappi seisoo :)
eka poika - järkyttävä oksentelu
toka poika - sairaalassa 5 viikkoa oksentelun takia
kolmas poika - oksentelua, mutta puolet vähemmän kuin keskimmäisessä raskaudessa
Mulla on epäsäännöllinen kierto (30-54 päivää), mutta tiedän tarkalleen milloin kuukautiset alkavat kun (ovulaation aikaan) 14 vuorokautta ennen on niin kuvottava olo, että herään yölläkin siihen. Onko kenelläkään muulla näin herkkää kroppaa?
että vauvalla on napanuora kaulan ympärillä. Ei mitään kummallista tai erikoista.
Meillä esikoisella oli normaalisti kerran kaulan ympärillä. Kakkosella kaksi kertaa kaulan ympärillä ja kerran vartalon ympärillä. Kolmosella kaulan ympärillä, niin että käsi oli tiukasti kiettyneenä poskelle pään viereen.
Ja kaikki ihan normaaleja alatiesynnytyksiä ilman komplikaatioita. (Kakkosella tosin yli 1m napanuora)
vanha kansa sanoo, että jalat ristissä ei saa istua raskausaikana, menee napanuora vauvan kaulan ympärille., Kolmannen raskauden kohdalla päätin antaa piut paut moiselle ja kas, napanuora oli kaulan ympärillä. Onneksi oli suunniteltu sektio, ei tullut mitään vauroioita vauvalle. Terkkarit sanoo, että tytön jälkeen hormonit on enemmän sekaisin kuin pojan jälkeen, mielialan vaihteluita siis enemmän myös, kun hormonit heittelee. Ja mun kohdalla pitää paikkansa, kun on tyttöä ja poikaa tehty maailmaan.
Ensimmäisestä kamala pahoinvointi jota vain jatkui, ja jatkui. Toinen oli helppo alusta loppuun, ja kolmas siltä väliltä. Eli vaihtelua piisaa.
Poikasikiö aiheuttaa keskimäärin hieman enemmän pahoinvointia. Liittyy mm. testosteronin tuotantoon.
Tyttösikiö on äidin elimistölle "tutumpi".