Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko perää siinä, että tyttövauvaa odottaessa

Vierailija
30.11.2010 |

tyypillisesti ON pahoinvointia ja poikaa odottaessa EI? Mulla ei ole ollut pienintäkään pahoinvoinnin oiretta koko raskausaikana (nyt rv 26) ja moni on ollut sitä mieltä, että poikahan sieltä tulee.

Miten teillä muilla on ollut? Tuliko poika kun ei oksettanut? Vai onko perätöntä "ennustamista"?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasikiö aiheuttaa keskimäärin hieman enemmän pahoinvointia. Liittyy mm. testosteronin tuotantoon.

Tyttösikiö on äidin elimistölle "tutumpi".

Vierailija
2/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi tyttöä eikä yhtään pahoinvointia, närästys sen sijan oli helvetillinen. Mut eipä mun äidilläkään ollut raskauspahoinvointia eli suvussa kulkee oireet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikaa odottaessa ei mitään pahoinvointia, tyttöjä odottaessa kuvotusta viikolle 16 asti.

Vierailija
4/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolella ei ole mitään yhteyttä raskausoireisiin.

Itse voin jonkin verran huonosti lapsiani odottaessani (sekä tyttöä että poikaa), en kuitenkaan mitenkään ihan hirveän pahoin.

Vierailija
5/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt raskaana rv 7, voin koko aika pahoin, alkoi viikolla 5

Vierailija
6/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. lääkäri

Vierailija
7/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kyllä niin, että kun odotin esikoista (poika) ei ollut kuin pientä pahoinvointia alussa. Nyt kun tuli tyttö pahoinvointi ja outo kuvotuksen tunne ei loppunut niin millään..

Vierailija
8/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessäkään raskaudessa en ole voinut pahoin hetkeäkään.

Sen sijaan siskoni oksensi raskauden puoleen väliin (poika tuli) ja äitini molemmat kaksi raskauttaan (2 tyttöä).

Vierailija
9/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oksensin ekat 5kk joka päivä ja monta kertaa. Myös viimeisen kuukauden olin todella pahoinvoiva...

Vierailija
10/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poika tuli.

Vierailija
11/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla

-poika: ei juurikaan pahoinvointia

-poika: kamala pahoinvointi

-tyttö: kamala pahoinvointi

Vierailija
12/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojasta vielä pahempaa. Yötä päivää. Olin viittä vaille sairaalakunnossa.

Toisesta pojasta vain kroonista kuvotusta. Oksentaa ei tarvinnut kuin kahdesti.

Vierailija
13/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oma kokemus se että kumpi tahansa tulossa niin pahoinvointi on ja pitkään ja rajuna.

Tyttöjä odottaessa loppui n. viikolla 20 ja poikaa odottessa viikolla 24. Nyt jännätään kuinka pitkään tällä kertaa kestää raju oksentelu...

Vierailija
14/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muuten kertoi ,jos närästää niin vauvälle kasvaa pitkä tukka. Kyllähän noilla olikin hiuksia.

Vierailija
15/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..koska raskaudet ovat lapsen sukupuolesta riippumatta yksilöllisiä.

Minulla on kolme lasta, ja odotan neljättä. Ei mistään raskausoireista tai vatsan muodosta voi varmasti ennustaa sukupuolta.

AP:lle onnea odotukseen!:)

Vierailija
16/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha kansa sanoo, että jalat ristissä ei saa istua raskausaikana, menee napanuora vauvan kaulan ympärille.,

Kolmannen raskauden kohdalla päätin antaa piut paut moiselle ja kas, napanuora oli kaulan ympärillä.

Onneksi oli suunniteltu sektio, ei tullut mitään vauroioita vauvalle.

Terkkarit sanoo, että tytön jälkeen hormonit on enemmän sekaisin kuin pojan jälkeen, mielialan vaihteluita siis enemmän myös, kun hormonit heittelee. Ja mun kohdalla pitää paikkansa, kun on tyttöä ja poikaa tehty maailmaan.

Vierailija
17/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sitä pahoinvoinnin määrää ei pysty kuvailemaan.

Myös toinen lapsi tyttö, myös pahoinvointia oksenteluineen :). Samaan aikaan raskaana olleet ystävät, jotka saivat pojat, voivat mainiosti koko raskauden ajan. Lääkäri selitti mulle niin, että usein juuri tyttövauvan "hormonit" saavat tuon pahoinvoinnin aikaan. Mutta eiköhän tässäkin nuo geenit määrää missä kaappi seisoo :)

Vierailija
18/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka poika - järkyttävä oksentelu

toka poika - sairaalassa 5 viikkoa oksentelun takia

kolmas poika - oksentelua, mutta puolet vähemmän kuin keskimmäisessä raskaudessa

Mulla on epäsäännöllinen kierto (30-54 päivää), mutta tiedän tarkalleen milloin kuukautiset alkavat kun (ovulaation aikaan) 14 vuorokautta ennen on niin kuvottava olo, että herään yölläkin siihen. Onko kenelläkään muulla näin herkkää kroppaa?

Vierailija
19/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauvalla on napanuora kaulan ympärillä. Ei mitään kummallista tai erikoista.

Meillä esikoisella oli normaalisti kerran kaulan ympärillä. Kakkosella kaksi kertaa kaulan ympärillä ja kerran vartalon ympärillä. Kolmosella kaulan ympärillä, niin että käsi oli tiukasti kiettyneenä poskelle pään viereen.

Ja kaikki ihan normaaleja alatiesynnytyksiä ilman komplikaatioita. (Kakkosella tosin yli 1m napanuora)

vanha kansa sanoo, että jalat ristissä ei saa istua raskausaikana, menee napanuora vauvan kaulan ympärille., Kolmannen raskauden kohdalla päätin antaa piut paut moiselle ja kas, napanuora oli kaulan ympärillä. Onneksi oli suunniteltu sektio, ei tullut mitään vauroioita vauvalle. Terkkarit sanoo, että tytön jälkeen hormonit on enemmän sekaisin kuin pojan jälkeen, mielialan vaihteluita siis enemmän myös, kun hormonit heittelee. Ja mun kohdalla pitää paikkansa, kun on tyttöä ja poikaa tehty maailmaan.

Vierailija
20/34 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä kamala pahoinvointi jota vain jatkui, ja jatkui. Toinen oli helppo alusta loppuun, ja kolmas siltä väliltä. Eli vaihtelua piisaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi