Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihit ihmiset on huvittavia

Vierailija
30.11.2010 |

:D:D

Varsinkin äijät, jotka eivät treffeillä tarjoa edes kahvikupillista.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksaisi yhtään seurustella sellaisen tyypin kanssa joka pitää tällaisia kursailupelejä tärkeänä: että muka tarjotaan mutta kuitenkin odotetaan että siihen pitää ruveta väittämään vastaan, tai muuten on syyllistynyt niin pahaan virheeseen että suhde loppuu siihen.

En välitä noista peleistä myöskään kaveripiirissä: jos mä tarjoan jotain syömistä tai juomista vieraalleni ja se kursailee mielestään "kohteliaasti" niin en mä jaksa ruveta siihen pelleilyyn ja muka ylipuhumaan ottamaan sittenkin.

Treffeillä tarjoan, jos kutsun. Yksi detalji kuitenkin; jos nainen ottaa tarjouksen vastaan täysin mukisematta (eli ei siis vastustele lainkaan, tarjoudu maksamaan omaa osaansa, tai tarjoudu joskus toiste maksamaan vastavuoroisesti) en enää lähde/kutsu toisille treffeille.

Vierailija
42/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksaisi yhtään seurustella sellaisen tyypin kanssa joka pitää tällaisia kursailupelejä tärkeänä: että muka tarjotaan mutta kuitenkin odotetaan että siihen pitää ruveta väittämään vastaan, tai muuten on syyllistynyt niin pahaan virheeseen että suhde loppuu siihen.

En välitä noista peleistä myöskään kaveripiirissä: jos mä tarjoan jotain syömistä tai juomista vieraalleni ja se kursailee mielestään "kohteliaasti" niin en mä jaksa ruveta siihen pelleilyyn ja muka ylipuhumaan ottamaan sittenkin.

Treffeillä tarjoan, jos kutsun. Yksi detalji kuitenkin; jos nainen ottaa tarjouksen vastaan täysin mukisematta (eli ei siis vastustele lainkaan, tarjoudu maksamaan omaa osaansa, tai tarjoudu joskus toiste maksamaan vastavuoroisesti) en enää lähde/kutsu toisille treffeille.

Tuollaiset pelit on niin typeriä. Parempi olla suora eikä venkoilla. Taka-ajatusten arvailu on rasittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus joutunut laskemaan mihin rahojani pystyn laittamaan ja budjetti on ollut tiukka. Nyt kun ei enää tarvitse laskea pikkurahoja, tarjoan mielelläni enkä todellakaan laske ystävien tai sukulaisteni kesken kuka on viimeksi maksanut tai meneekö kaikki tasan. Hyväksikäyttöön olen törmännyt yksityiselämässäni vain kerran. Se mikä lähinnä huvittaa, on että joidenkin pihiys vaan näkyy ulospäin kaikessa tekemisessä ja olemisessa, ja kuitenkin halutaan antaa kovin vieraanvarainen, äveriäs ja antelias kuva ulkopuolisille.

Vierailija
44/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän ei sisälly treffejä.

Tuntemani miljonääri odotti 6 kk kipeällä ja jatkuvasti särkevällä kädellä, että pääsi terveyskeskuksen kautta käsileikkaukseen.

Toki hän on veronsa maksanut ja saa käyttää julkista terveyshuoltoa, mutta mitä niistä rahoista on iloa jos ei edes itseltään voi maksaa kärsimystä pois.

Vierailija
45/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä ankea kuva ihmisestä, jos ei voi olla miettimättä jotain kuka tarjoaa kenellekin -vuoroja. Siis todella pikkumaista ja kertoo kaiken tarpeellisen ihmisestä. Oli sitten treffeistä tai ystävistä kyse. Treffeillä ainakin nousee karvat heti pystyyn, jos huomaa jotain ihme laskutoimituksia olevan meneillään. Ei kyllä kiehdo tuollaiset rahojaan suojelevat ihmiset lainkaan. Osoittaa pikkusieluisuutta. Minä tarjouudun aina tarjoamaan, jos näyttää vähänkin siltä, että toisella on rahan kanssa ongelmaa.

Meillä ystäväpiirissä se tarjoaa, joka ehtii ensin tai jos jollain sattuu olemaan erityisen paljon rahaa mukana tai tilillä (vaikka palkkapäivä), niin yhdessä sitten juhlistetaan sitä rahapäivää :) Ehkä tämä rento suhtautuminen rahaan johtuu siitä, ettei sitä ole paljon. Ja kaikki tykkäävät elämästä ja pienistä nautinnoista ja hyvän mielen luomisesta ympäristöön.

Ei mitään hyväksikäyttöä ole kyllä tullut vastaan, aika ikävissä piireissä ja ikävien ihmisetn kanssa taitaa eräskin miljonääri liikkua, jos tuollaisia pelejä pitää kehittää.

Vierailija
46/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan erittäin helppo tapa spotata ihminen, joka aikoo maksattaa kaiken jatkossakin.

Ei kyseessä todellakaan mikään kursailupeli, jossa pallotellaan minuuttitolkulla siitä kumpi maksaa ja odotellaan, että toinen vastustelee suurieleisesti. En minä ole päässyt miljonääriksi olemalla niin tyhmä, että en tunnistaisi ihmisestä nyansseja kyselemättä ja utelemattakin.

Tämä naistyyppi ei yksinkertaisesti pääse toiselle kierrokselle - ja näin on myös käynyt.

12

Tuollaiset pelit on niin typeriä. Parempi olla suora eikä venkoilla. Taka-ajatusten arvailu on rasittavaa.

Vierailija
47/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas kun nyt pitäisi päästä yhteisymmärrykseen elatusmaksuista!!! Huh huh. Hatkatkin otti suurimmaksi osaksi varmaan siksi kun huomasi ettei perhe ollutkaan rahallisesti hyödyttävä hanke ja minua ei enää voinutkaan hyväksikäyttää niin kuin seurusteluaikoina.

Missä näiden ihmisten moraali?! Raha menee kaiken muun edelle, siitä on kehittynyt pakkomielle, joka tuhoaa jopa mahdollisuuden perhe-elämään.

Vierailija
48/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös useita varakkaita naisia. Heidän kanssaan tarjoaminen on automaattisesti vastavuoroista; siitä ei tarvitse edes keskustella, ja itse asiassa keskustelu olisi etikettivirhe. Ollaan samalla tasolla, ja se, että mies maksaisi olisi loukkaus, jonkinlainen jäänne siitä, että mies ostaa naisen.

Olen myös sitä mieltä, että aidosti varakkaille ihmisille tällä on merkitystä, ja että sellaiset kiinittävät näihin asioihin huomiota enemmän kuin uskottekaan.

Lähes jokainen rikas on kokenut jonkinlaisia hyväksikäyttöyrityksiä, ja asenteesta(ni) tulee sellaisen havaitessani aika karu, ei voi mitään.

12

Vierailija
49/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei voisi vähempää kiinnostaa kuka tarjoaa ja kenelle ja kuinka monta kertaa. Jos mulla on rahaa niin mun ystävilläkin on. En ymmärrä, miten jaksatte pohtia jotain juoman tarjoamis asioita kesken treffien. Jos minun treffikumppani on sitä mitä etsin niin tarjoan hänelle vaikka koko illan. Ja jos sitä nyt ei satu mun seura kiinnostamaan niin minkäs teet. Sellasta se elämä on. En käsitä mikä on pihien ihmisten pointti.

Kerran olin treffeillä erään rikkaan ulkomaalaisen miehen kanssa ja hän esitteli minulle miljoonalukaalinsa, myöhemmin kertoi että hänellä on loma-asunnot jamaikalla ja alpeilla, ferrari oli ratsuna. Mentiin lasillisille hänen lempi ravintolaansa ja aikamoisen pommin pudotti kun olimme sieltä lähdössä...hän nimittäin kysyi ihan pokkana onhan sinulla varaa maksaa itse omat juomasi. No totta helvetissä silloin mulla olikin. Ja ei ollut siis aikomustakaan hänellä juomiani kustantaa :D

Rikkailla on tapana VAIN kehuskella omaisuudellaan.

Vierailija
50/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes jokainen rikas on kokenut jonkinlaisia hyväksikäyttöyrityksiä, ja asenteesta(ni) tulee sellaisen havaitessani aika karu, ei voi mitään. 12

Joo en mä tätä epäile, ettetkö olisi kokenut hyväksikäyttöyrityksiä, mutta tuotko tosiaan jo ennen ENSI treffejä (kerran näillä moukilla ei toiselle kierrokselle ole asiaa) tietoon varallisuutesi? Mulle ei ainakaan tulisi mieleen edes kysyä et niin paljonkos sitä fyffee on, ja jos mies oma-aloitteisesti toisi sen ilmi, niin olisin ennen kaikkea vaivautunut. Sillä seikalla kun ei ole mitään, toistan: mitään merkitystä, jos parisuhdetta ollaan luomassa. Sillä sen sijaan on, jos toinen haluaa elintasollaan paistatella ja noin läpinäkyvästi mittailee mua, että olenkos mä nyt haaska ja kehtaanko juoda kahta kupillista kahvia sun piikkiin vai teenkö pieneillä nyansseilla selväksi tarkoitusperäni...

Silloin se olisit sinä, jolla ei olisi asiaa toiselle kierrokselle. :)

Vierailija
51/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös useita varakkaita naisia. Heidän kanssaan tarjoaminen on automaattisesti vastavuoroista; siitä ei tarvitse edes keskustella, ja itse asiassa keskustelu olisi etikettivirhe. Ollaan samalla tasolla, ja se, että mies maksaisi olisi loukkaus, jonkinlainen jäänne siitä, että mies ostaa naisen. Olen myös sitä mieltä, että aidosti varakkaille ihmisille tällä on merkitystä, ja että sellaiset kiinittävät näihin asioihin huomiota enemmän kuin uskottekaan. Lähes jokainen rikas on kokenut jonkinlaisia hyväksikäyttöyrityksiä, ja asenteesta(ni) tulee sellaisen havaitessani aika karu, ei voi mitään. 12

vain hyvin varakkaiden ihmisten taholta. He kun ovat varakkaita, meidän köyhempien pitää tietysti tarjota palveluksia näille paremmille ihmisille. Mutta ei se haittaa, kyllä minä autan ihan ketä vaan jos apua pyydetään.

Vierailija
52/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1Tm 6:9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.

Ilm 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

Snl 28:6 Parempi on köyhä, joka nuhteettomasti vaeltaa, kuin kahdella tiellä mutkitteleva rikas.

Mt 19:24 Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

Vierailija
53/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ärsyttää ja kovasti! Etenkin kun piheyteen liittyy usein siipeily, eli kulutetaan toisten varallisuutta oman nuukailun tukena. Nyyttäreihin ei tuoda juurikaan mitään, työpaikan kahvipöytään ei leivota tai osteta koskaan, mutta iloisesti syödään muiden tuomia leivonnaisia. Ravintelissa ei raskita ostaa mitään jolloin menee ilo muiltakin syömisestä/juomisesta. Kylässä ei tarjota juurikaan mitään mutta toisen tarjoamat syömiset hyvin maistuu. Automatkoilla ei raskita syödä huoltsikalla vaan rapistellaan omia eväitä. Tietysti ollaan liikenteessä toisen autolla ja toisen maksaminen bensoin jne. Kuljetaan huonoissa rytkyissä, ei raskita koskaan lomailla, sisustaa kotia, harrastaa jne. Ei mitään mikä maksaa.

Mihin ihmeeseen sitä rahaa pitää säästää? Kerran täällä vain eletään, joten normaali rahan käyttö pitäisi olla ihan okei, kun kyse ei ole poikkeuksellisen köyhästä ihmisestä. Köyhyys on asia erikseen, mutta jotkut hyvätuloiset ihmiset tuntuu saavan tyydytystä siitä, että euroja ei kulu ainakaan omasta pussista.

Vierailija
54/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä usko taivaaseen tai jumaliin.

12

Mutta ei se haittaa, kyllä minä autan ihan ketä vaan jos apua pyydetään.

Vierailija
55/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on kutsun esittänyt ja valinnut paikan?

En siis vänkää siksi että haluaisin treffeille rikkaan miehen kanssa (päinvastoin, menin naimisiin itseäni varattoman miehen kanssa ja olen kantanut suuremman taloudellisen vastuun koko avioliittomme ajan), vaan siksi että näen tuon tarjoamisasian aivan eri tavalla. Jos minä illan päätteeksi kerron aikovani tarjota (esim. vastaamalla tarjoilijaan "samasta vai erikseen" -kysymykseen että "samasta") niin tuntuisi suorastaan ikävältä jos toinen alkaisi sanoa siihen vastaan ja vaatia saada itse maksaa osansa. Tulisi torjuttu olo: ikään kuin elettä ei lainkaan arvostettaisi, tai jopa että toinen haluaisi viestiä minulle jotain negatiivista, tyyliin että "älä luulekaan että pystyt mut ostamaan näin helpolla". Mun mielestäni hyviin tapoihin tuollaisessa tilanteessa kuuluu ihan vain KIITTÄÄ. Jos sitten vaikka aterian jälkeen poiketaan lasilliselle baariin niin musta olisi hyvin luontevaa että toinen osapuoli tarjoaisi sitten vaikka ne, mutta ei sen sijaan ollenkaan luontevaa että alkaisi jo etukäteen ruokapöydässä mainostaa sitä, ikään kuin toiselle tarjoaminen olisi joku rahallinen kilpailu.

Vierailija
56/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikkien ei tarvitse pihistelellä pikkuasioissa, edes periaatteen vuoksi. Meillä pätee sanonta, että kukaan ei köyhdy eikä kukaan rikastu, jos mies tai minä maksan vaikka ystävienkin puolesta ravintolalaskun. Ei tarvitse puhua rahasta tai rahankäytöstä sen enempää tämän tasoisissa jutuissa.

Vierailija
57/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko jotain av-etikettiä väittää että asiat jotka ärsyttävät muka "naurattavat", tai ärsyttävät ihmiset ovat "huvittavia", vai oikeastiko teitä naurattaa tällaiset aiheet?

Vierailija
58/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko jotain av-etikettiä väittää että asiat jotka ärsyttävät muka "naurattavat", tai ärsyttävät ihmiset ovat "huvittavia", vai oikeastiko teitä naurattaa tällaiset aiheet?

Oma "Anteeks mutta --> :D" oli kyllä ihan puhdasta huvittuneisuutta, kun kuvittelin tuon Riku Rikkaan leveilemässä rahoillaan ensitreffeillä, että voiko joku olla oikeasti niin tilannetajuton ja miten kiusallinen tilanne se treffeillä olisi... :)

Mutta myönnän usein käyttäväni sitä myös osoittamaan lievää alentuvaa tunnetta ko. henkilöä kohtaan. "No niin, rauhoitus nyt, olet vähän hassu..."

Vierailija
59/64 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta sanoisin että tämän tasoiset jutut eivät jaksa ainakaan minua ärsyttää, joten huvittaa on kai sitten lähempänä? Eipä pihiydelle jaksa edes naureskella, yksi pikkusieluisuuden ilmentymä. On eri asia mielestäni olla tarkka rahoistaan ja miettiä mihin rahansa laittaa, kun kyse on isoista hankinnoista, mikä on hinta-laatusuhde. Mutta joku oluttuoppi, kahvikuppi, illallinen, bensarahat jne. menee yli hilseen.

Vierailija
60/64 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten et vain ymmärtänyt. Siihen ei tosin sitten oikein auta mikään.

että pihit ihmiset on huvittavia:)

Hauskimmat on toi "ehdotan tarjoamista, mutta treffikumppanin pitää kieltäytyä, olen rikas" - treffeilijä ja toinen huvittava on se joka huomaa "kullankaivaja-asenteen heti, olen varakkaan suvun vesa":). Tämän jälkimmäisen ymmärtäisin ehkä, jos nainen tilaisi vaikka luxus-viikonloppuloman ensiterffeillä ja odottaisi miehen maksavan, mutta tässä oli kuitenkin kyse kahvista ja drinkeistä:)