Mitä kivunlievitystä sait synnytyksessä?
-ekassa paracervikaalipuudute
-tokassa petidin
-kolmas luomusynnytys ilman mitään, nopein ja paras kokemus
Kommentit (13)
Toisessa en mitään, oli niin nopea.
ilokaasu
toisessa ilokaasu ja epiduraali
kolmannessa en mitään
neljännessä en mitään
ja kahdessa seuraavassa spinaalipuudutus.
- tokassa spinaali
- kolmannessa ilokaasu
Ekassa synnytyksessä olin nukutettu.
Olisin mielelläni jättänyt jonkun kivunlievityksestä pois, mutta en kestänyt kipua, synnytys pysähtyi kokonaan kun sattui niin paljon. Supistuksia oli mutta ei avautumista.
Epiduraalin jälkeen kivut meni ja nukahdin. Avauduinkin sitten nopeasti.
pitää oikeeinm muistella, pari vuotta jo aikaa tuosta rääkistä... mää sain petidin,ilokaasu,panadolia,epiduraalin, paraservikaalin,spinaalin... olihan tossa melkonen coctail 24h aikana
ja joku, joka pistettiin neulalla värkkiin, lopuksi sitten keisarileikkaus, siihen kai omat sekoitukset
1. ilokaasua parin supparin aikana (jonka "ansiosta" oksensinkin sitten koko lopun synnytyksen), paracervikaali, epiduraali
2. en ehtinyt saada mitään, mahtava kokemus
3. spinaali (puoliksi pakotettuna)
4. luomuna kunnes sektio spinaalissa
5. luomuna kunnes hätäsektio nukutuksessa
Viitosessa kyllä kätilö tyrkytti jo yhtä ja toista, ei millään uskonut kun sanoin että pärjään ja jaksan ihan hyvin.
pitää oikeeinm muistella, pari vuotta jo aikaa tuosta rääkistä... mää sain petidin,ilokaasu,panadolia,epiduraalin, paraservikaalin,spinaalin... olihan tossa melkonen coctail 24h aikana
Mä oisin mielelläni voinut ottaa jonkun näistä. Mutta minkäs teet kun on ilmeisestin korkea kipukynnys, melko kivuttomat supparit ja nopeat synnytykset =D
-kakkonen-
petidin pari kertaa, eimitään hyötyä, epiduraali, kehotti menemään suihkuun, mutta en ymmärtänyt sitä kivunlievitykseksi, joten vain käväisin, ilokaasua
tokassa ilokaasua, keinutuolia
kolmannessa suihkua, ilokaasua, tiesin itse kuinka hengittää, siksi parempi kuin toka, vaikka se oli toisaalta kaikkein helpoin
laps syntyi 1,5h sairaalaan saapumisesta, eli ei juuri ehtinyt.
ja vain ekassa sain kivunlievitystä, joka oli ilokaasua eikä sekään auttanut.