Miten todistetaan työttömänä-oleminen?
Miehen kanssa oli asiasta pohdintaa.. jos esim. uimaan tai muihin rientoihin (=D) pääsevät työttömät edullisemmin, miten se tosistetaan?
Tai terveyskeskuksessa? Työtön ei maksa terveyskeskusmaksua jos ei saa ansiosidonnaista, mutta jos olet huolehtinut elämästäsi ja kuulunut liittoon ja maksanut siitä, saat ansiosidonnaista, joten maksat terveyskeskusmaksun...
Kommentit (15)
saa te-toimistosta, tosin joissain paikoissa riittää työkkärin asiakaskortti, josta ei kyllä selviä onko hakija työtön vai muutoin työnhakijana.
Työtön saa työttömyydestään todisteeksi kortin, johon saa sitten puumerkkejä kun käy kelalla tapaamisissa, joissa työttömyysaikaa jatketaan. Tätä korttia esitellään sitten riennoissa :P
Itse olen kyllä työttömänä ollessani ihan maksanut terveyskeskusmaksut, huolimatta siitä olinko kelan tuella vai ansiosidonnaisella.
-eikä???
Sittenhän voi olla "työtön" loppuikänsä, ei siinä ole mitään päättymispäivää tms. Meilläainakin siihen tuli päivämäärä, johon mennessä pitää soittaa ja kun soittaa, niin ei ssiihen kukaan etäkirjoittanut, että edelleen olisin työtön... =)
Joissakin paikoissa kelpaa työvoimatoimiston ns. asiakaskortti. Eli se lappunen, mihin merkataan työnhaun uusimiset. Mutta eipä silläkään todista, että saako työmarkkinatukea, peruspäivärahaa vai ansiosidonnaista. Sen saa toki todistettua päivärahapäätöksellä.
Luulen kyllä, että joka paikassa on vähän omat sääntönsä siitä millaisia todisteita kaipaavat.
työkkärissä paikan päällä kuin ensimmäisellä kerralla. Kolme viimeistä kertaa olen hoitanut työnhaun jatkoilmoituksen soittamalla työvoimaneuvojalle.
Miten tuo kortti muka todistaa, ettei ole töissä? Vanhaa korttia voisi ihan hyvin käyttää. No ehkä moni ei kehtaa huijata tässä asiassa, onneksi.
Joissakin paikoissa kelpaa työvoimatoimiston ns. asiakaskortti. Eli se lappunen, mihin merkataan työnhaun uusimiset. Mutta eipä silläkään todista, että saako työmarkkinatukea, peruspäivärahaa vai ansiosidonnaista. Sen saa toki todistettua päivärahapäätöksellä.
Luulen kyllä, että joka paikassa on vähän omat sääntönsä siitä millaisia todisteita kaipaavat.
työkkärissä paikan päällä kuin ensimmäisellä kerralla. Kolme viimeistä kertaa olen hoitanut työnhaun jatkoilmoituksen soittamalla työvoimaneuvojalle.
Miten tuo kortti muka todistaa, ettei ole töissä? Vanhaa korttia voisi ihan hyvin käyttää. No ehkä moni ei kehtaa huijata tässä asiassa, onneksi.
ja sitten: miten niin ei kehtaa huijata tuolla??? Olen täältä AV:ltä lukenut, miten kehdataan ottaa harrastuspaikoista paremmat vaatteet lapsille, kuten myös päiväkodeista, huijataan sossusta rahaa, tehdään pimeetä työtä, varastetaan kaupasta ja loput tuotteet jää vahingossa rattaiden alle...
Mut joo, kai niitäkin riittää, jotka viitsivät.
8
ja sitten: miten niin ei kehtaa huijata tuolla??? Olen täältä AV:ltä lukenut, miten kehdataan ottaa harrastuspaikoista paremmat vaatteet lapsille, kuten myös päiväkodeista, huijataan sossusta rahaa, tehdään pimeetä työtä, varastetaan kaupasta ja loput tuotteet jää vahingossa rattaiden alle...
Ei sitä nykyään mitää korttia saa ku ei sillä työkkäsissä ees käydä enää kaikki hoituu netin kautta. Olen ollut työtön jo puoli vuotta enkö ole käynyt koko toimistossa kertaakaan.
Kelan päätös työttömyyskorvauksista pitää nykyään olla. Ne kortit on niin helppo väärentää.
Meillä päin kansalaisopiston kursseille ja uimahalliin työttömän tulee itse tulostaa TE-toimiston sivuilta omia pankkitunnuksiaan käyttäen omista tiedoistaan kansisivu, jossa näkyy että hakija on työttömänä työnhakijana.
Se työkkärin asiakaskortti ei kelpaa enää, sillä siihen ei merkitä mitään päivämääriä, kun työkkärissä ei käydä itse paikan päällä, vaan asiat hoituvat netitse/puhelimitse.
Vanha ketju mutta onko muille tullut eteen sitä ettei nollatuntisopimuslaisia lasketa enää työttömiksi? Tämä kuulemma muuttui joskus viimeisen vuoden aikana. Minulla lukee tiedoissa että olen työssä oleva työnhakija ja vaikka huomautin että heidän omissa papereissaankin lukee että on työtön jos säännöllinen viikottainen työaika on alle 4 h tietoni pysyivät samana. Eli vaikken saisi mitään vuoroja ko. työstä en voi myöskään saada työttömille tarkoitettuja alennuksia. Vai?
Mitähän alennuksia Tampereella voi työtön saada?
Vierailija kirjoitti:
Kelan päätös työttömyyskorvauksista pitää nykyään olla. Ne kortit on niin helppo väärentää.
Siis täh? Mun pitää anoa työt.korvauksia VAIN pystyäkseni todistamaan työttömyyteni? Mihinkään korvauksiin kun en ole oikeutettu.
työkkärin kortilla kait se todistetaan.