Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tavantallaajanaiset tekevät jos sota alkaa?

Vierailija
06.07.2025 |

Itse olen lähdössä Karibialle. Sellaisen turkoosin veden äärelle. 

Kommentit (175)

Vierailija
1/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulinatrolli, 0/5

Vierailija
2/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selfieitä ja tinder-profiilin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulinatrolli, 0/5

Jaahas. Minusta hyvä kysymys. Ei sinne Karibialle kyllä kaikki narsistiset vesipäät mahdu. 

Vierailija
4/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sota alkaa, jokaisella on maanpuolustusvelvollisuus. Sillon ei niin vaan lähdetä mihinkään ulkomaille. Ei karibialle eikä muuallekaan. Lue enemmän, luule vähemmän.

Vierailija
6/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selfieitä ja tinder-profiilin

Kannattaa, suurella todennäköisyydellä jäät kuitenkin leskeksi.

Vierailija
7/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sota alkaa, jokaisella on maanpuolustusvelvollisuus. Sillon ei niin vaan lähdetä mihinkään ulkomaille. Ei karibialle eikä muuallekaan. Lue enemmän, luule vähemmän.

Sotatilanteessa asevelvollisten työvelvollisuusmääräys arvioidaan uusiksi.

Tämä tarkoittaa vapautusta mm. terveydellisistä syistä.

Asevelvolliset tarkoittaa: vakinaisessa palveluksessa, sekä reservissä että varareservissä olevat.

Maanpuolustusvelvollisuus ja sen mukainen työmääräys ei anneta henkilöille joka ei voi työn vaatimaksi ajaksi poistua kotoaan jatkuvaa huolenpitoa tarvitsevan lapsen tai muun henkilön hoitamisen vuoksi.

Työmääräys arvioidaan tekijän mukaan.

Tämä tarkoittaa vapautusta mm. terveydellisistä syistä.

Määräystä on noudatettava ellei siihen ole terveyteen taikka muuten pätevää syytä.

Valmiuslakirikkomuksesta tulee sakkoa.

Jokainen joka ei ole arvioinnin mukaan maanpuolustuskelpoinen lähetetään evakkoon ellei hän itse toisin halua.

Missään tilanteessa ei ole kuolemanrangaistusta.

Vierailija
8/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen mökille. Auttelen jos tarvitaan jossain, mutta tuskin tarvitaan. Olen niin huonokuntoinen, ettei edes muonituksessa ole apua. Siellä on niin suuret ja painavat määrät kysymyksessä. Muutenhan muonitus ja verhoilu ovat ne hommat, jota kaikki pystyvät tekemään. Osa menee tehtaisiin ym. yhteiskunnan pyörityshommiin, mutta ammattini ei ole järin tarpeellinen ja on tosiaan kaikkea kremppaa. Siellä odottelen parempia päiviä. Tuossahan voisi jotain tehdä, jos kuljetus järjestyisi. Ainakin neuloa talveksi ampumakäsineitä, villasukkia jne. Siihen taitaa apuni sitten jäädäkin. Elleivät eksy suomipojat hoodeilleni. Sitten lämmitän saunan, ruokin, parsin, annan puhtaat vaatteet, voivat levätä jne. 

Vierailija
9/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallaavat tapoja

Vierailija
10/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Igor.

Vierailija
11/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko tyhmä vai mutten vain yksinkertainen?

Vierailija
12/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen mökille. Auttelen jos tarvitaan jossain, mutta tuskin tarvitaan. Olen niin huonokuntoinen, ettei edes muonituksessa ole apua. Siellä on niin suuret ja painavat määrät kysymyksessä. Muutenhan muonitus ja verhoilu ovat ne hommat, jota kaikki pystyvät tekemään. Osa menee tehtaisiin ym. yhteiskunnan pyörityshommiin, mutta ammattini ei ole järin tarpeellinen ja on tosiaan kaikkea kremppaa. Siellä odottelen parempia päiviä. Tuossahan voisi jotain tehdä, jos kuljetus järjestyisi. Ainakin neuloa talveksi ampumakäsineitä, villasukkia jne. Siihen taitaa apuni sitten jäädäkin. Elleivät eksy suomipojat hoodeilleni. Sitten lämmitän saunan, ruokin, parsin, annan puhtaat vaatteet, voivat levätä jne. 

Joo, mullakin on sodan tullen kaikenlaista kremppaa. En pysty muuta kuin pötköttelemään sängyssä kännykkä kädessä.

Vierailija
14/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä tehdään.

https://intti.fi/vapaaehtoinen-maanpuolustus

Sotahullu.

😂😂😂

🤡🤡🤡

Vierailija
15/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat Bahamalla drinksulla tai Kanariansaarilla. Ei vaan. Ehkä lähiössä Irlannissa tai jossain muualla. Suomessa kotonaan tai bunkkerissa. Ruotsi evakuoi?

Vierailija
16/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen naiset  sodan aikana miesten ollessa rintamalla.hoitivat karjan, lapset, tekivät tehdastyötä, hoitivat haavoittuneet ja muut sairaat, hoitivat ilmatarkkailua.  

Vierailija
17/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko tyhmä vai mutten vain yksinkertainen?

Perustele. Itse asiassa äo:ni on todella korkea.

Vierailija
18/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mullakin on sodan tullen kaikenlaista kremppaa. En pysty muuta kuin pötköttelemään sängyssä kännykkä kädessä.

Mulla on jo nyt kreppaa, kiitos vain. En pysty tekemään paljoakaan ja kaikki entiset harrastukseni piti lopettaa. Kevyessä työssä olen. Ei ole kivaa elämää. Teen silti hätätilanteessa sen verran kun pystyn. Se ei ole paljoa. Olen mennyt avuksi esim. kaatuneelle vanhukselle. En saanut häntä ylös omien kremppojeni vuoksi, mutta sain pysäytettyä auton, josta löytyi hänelle myös fyysinen apu. Miksi vihaat ja vittuilet ihmisille, joilta on terveys mennyt?

Vierailija
19/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun ei sinulta kysytä haluatko tehdä, vaan teet, halusit tai et. Pikku krempoistasi huolimatta.

Vierailija
20/175 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoon jo valmiiksi kartoitetut putinistit laitetaan pallo jalssa lukkojen taakse etteivät ammu suomalaisia selkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi