Lihavat äidit ovat laiskoja
Jos äiti hoitaa lastaan kunnolla, ei hän ehdi syömään liikaa, lasten nostelua ja kotitöitä riittää, kyllä pysyy hoikkana!
Turha syyttää kotona lasten hoitoa lihavuudesta! Kyllä toimistotyössä lihoo, mutta ei kotona! Taitavat lihovat äidit kaljoitella illalla!
Kommentit (37)
niin ainakin huutomerkkejä osaat käyttää :)
Jos äiti hoitaa lastaan kunnolla, ei hän ehdi syömään liikaa, lasten nostelua ja kotitöitä riittää, kyllä pysyy hoikkana! Turha syyttää kotona lasten hoitoa lihavuudesta! Kyllä toimistotyössä lihoo, mutta ei kotona! Taitavat lihovat äidit kaljoitella illalla!
joo eiköhän toi aloitus jo kertonut kaiken...älykkyys ei taida kuulua aloittajan valtteihin."taitaa juoda kaljaa lihavat äidit" what???
Taitavat pitsat, hampurilaiset ja valmisruoat kuulua teidän ruokavalioon, ajanviete on TV;n katselua ja illalla kuluu kaljaa? Ainakin osa näistä? Väitätkö, ettet syyllisty mihinkään näistä huonoista tavoista koskaan?
joo,spisit varsinkin....ja itseasiassa en käytä alkoholia ollenkaan.
Jos äiti hoitaa lastaan kunnolla, ei hän ehdi syömään liikaa, lasten nostelua ja kotitöitä riittää, kyllä pysyy hoikkana!
Turha syyttää kotona lasten hoitoa lihavuudesta! Kyllä toimistotyössä lihoo, mutta ei kotona! Taitavat lihovat äidit kaljoitella illalla!
tai heidän kanssaan askartelu laihduttaa ja kuluttaa energiaa? Entä onko lihava sinkkukin laiska? Onpa tietenkin. Kylläpä sinulla ap on lapsellinen ajattelumalli.
t. Ei ylipainoinen äiti (siis ahkera)
aloitukseni kyllä tarkoitti, että kun äiti hoitaa lapsiaan kunnolla, kuluttaa hän energiaa, ja lihoakseen pitäisi syödä valtavasti, tai kaljoitella. Tai löhötä TV:n äärellä lasten kanssa, mikä ei ole kunnollista äiteyttä.
Ja jos syöttää lapsille terveellistä ruokaa, on vaikeaa itsekään sillä lihoa, vaikka kuinka söisi! Eri asia, on jos syöttää roskaruokaa ja makeisia.
joo eiköhän toi aloitus jo kertonut kaiken...älykkyys ei taida kuulua aloittajan valtteihin."taitaa juoda kaljaa lihavat äidit" what???
Osui ja upposi, kun noin reagoidaan! Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa! Taitaa kaljaa kulua ja TV olla päällä!
Kyllä hakeruus ja terveellinen ruo0kavalio pitävät kilot loitolla! Tietenki ihmisten aineenvaihdunnassa on eroja, ja joillakin lighavuus johtuu suorastaan aineenvaihduntahäiriöistä, mikä on sairaus, ja ikävä ja hankala asia, mutta aineenvaihduntahäiriön saa aikaan myös lihottamalla itsensä josksu liian lihavaksi, ja sitten onkin vaikeaa laihduttaa. Kuitenkin, elintavoilla on keskivertoihmiselle ratkaiseva merkitys lihomisen ehkäisyssä.
Mutta:
Kotona olo lasten kanssa on paljon aktiivisempaa kuin toimistossa istuminen! Kotona kuluu paljon enemmän energiaa!
Kaljan juonti ja TV:n katselu kuuluvat alaluokan ja työväestön harrastuksiin.
Ei kukaan hidasta, USAn tyhmille optimoitua kuvavirtaa psyty katselemaan paria minuuttia kauempaa, jos omaa ajattelua yhtään arvostaa.
sitten olla koko ajan syömässä? Eikö teillä ole ruoka-aikoja? Ettekö syö silloin tavallista hyvää kotiruokaa kohtuuannoksia? Kuka lihoo jos syö normaaliannoksia normaaliin aikaan? TYHMÄ olet!!
Aina puistossa tai pulkkamäessä? Eikö sinun lapsi syö koskaan? Etkö sinä osaa syödä samaan aikaan kuin lapsesi? Oletko sitä mieltä, että hyvän äidin kuuluu olla ravinnotta?
kannatko jääkaapin mukaan puistoon ja pulkkamäkeen?
sitä ei vaan jaksa mitään ylimääräistä kun lasten lisäksi kanniskelee niitä kymmeniä kiloja ylimääräistä. Minä olin tämän painoinen jo ennen lapsia, mutta empä ole päässyt laihtumaan. Raskausaikana kyllä laihduin, otti kaksosraskaus kropan päälle ja 3 kk pahoinvointia.. Nyt kun saan lapset nukkumaan, en jaksa tehdä muuta kuin korkeintaan pakollisten kotitöiden jälkeen istua sohvalla ja syödä vähän suklaata lohdutukseksi kun on niin uupunut, ja nälkäkin on.
Monta kertaa käy niin, että en jaksa tai ehdi syödä ruokaa ruoka-aikana. Usein käy niin, että teen ruuan ja muut alkaa syödä, ja minä lähden kiireellä kauppaan ym. asioille. Sitten ehkä illalla kun lapset nukkuu lämmitän sitä ruokaa itselleni, jos se sattuu olemaan sellaista mitä viitsii lämmitettynä syödä, helpommin menee alas jugurtti ja suklaa. Eikä sitä tarvi edes kovin paljon syödä kun saa pidettyä läskinsä, kaljaa eikä muutakaan alkoholia ei mene koskaan yhtään.
Olen kyllä potenut huonoa omaatuntoa siitä että en jaksa ulkoilla lasten kanssa kovin usein, minulla vaan tuntuu että ei voimat riitä, pelkästään se, että joutuu yli 10 kiloista nostelemaan ja kanniskelemaan tuntuu että käsivarret ja selkä katkee, ja niskat on aina jumissa.
On ihan helvetin uuvuttavaa olla sairaaloisen lihava ja hoitaa pieniä lapsia 24/7. Kokeilkaa terhakat äidit itse.
olen kolmen lapsen kotiäiti ja ylipainoinen.
En kaljoittele kuin saunan jälkeen kerran viikossa yhden sidukan ja usein siitä puolet jää juomatta.
Tällä viikolla minulla oli muutamana päivänä askelmittari kaulassa ja tein vain päivittaisiä kotitöitä, ruuanlaittoa, järjestelyä, lasten hoitoa yms. ja joka päivä tuli 10000 askelta
Todella lihava.
Kolme f-diagnoosia ja elämä päin persettä. Syön roppakaupalla lääkkeitä ja syötättää iltaisin. Vedän hiilareita pahaan olooni.
Älkää kommentoiko mitään, ellette ole psykiatreja tai muuten valistuneita.
Laiska olen, mutta lastenhoidossa en fuskaa.
Olen hoitanut myös laiskojen hoikkien äitejen lapsia, kun ne ei jaksa sitoutua lapsiinsa.
enkä jaksa edes lukea viestejä, mutta oli laihana äitinä ihan pakko tulla kertomaan, että lihava ystäväni on paljon reippaampi kuin minä. Minä olen laiha ja laiska. Lihava ystäväni jaksaa tehdä pitempiä kävelylenkkejäkin kuin minä. Lisäksi hänellä on meistä kahdesta siistimpi huusholli ja hän touhuaa enemmän lasten kanssa.
enkä jaksa edes lukea viestejä, mutta oli laihana äitinä ihan pakko tulla kertomaan, että lihava ystäväni on paljon reippaampi kuin minä. Minä olen laiha ja laiska. Lihava ystäväni jaksaa tehdä pitempiä kävelylenkkejäkin kuin minä. Lisäksi hänellä on meistä kahdesta siistimpi huusholli ja hän touhuaa enemmän lasten kanssa.
Ja tunnenpa myös laihan äidin, jolla aina tupakka huulessa, ja kaljakin maistuu usein ja ei touhua mitään lasten kanssa, eikä edes kasvata, kaikilla on joku käytöshäiriö. Ap:lla taisi olla tylsä aamu, niin kulunut provo oli. Muuten, kun äitini oli lihava, ei hän lihonut todellakaan kaljalla, vaan syömällä liikaa.
olen hoikka ja laiska äiti, jotenkin vaan ei innosta mikään. Lapsen hoidan hyvin, hellin ja ruokin mutta juuri muuta ei jaksa. Pitäis varmaan urheilla enemmän niin sais energiaa.
viestini on: lastenhoidossa saa paljon liikuntaa ja se on terveellsitä rytmiltään.
Lastenhoito ei ole oikea syy lihavuudelle!
Toimistotyö ja moni muu työ sen sijaan lihottaa
aloittaja
ihanku mikään muu ei lihottais,mä ainakin mussutan suklaata kun lapset nukkuu ja kyllä se lihottaa vaikka lapset hoitais hyvin.Normaalirajoissa kuitenkin olen.
Kyllä sun nyt kannnattais ap harrastaa itsesi tutkiskelua.Ei ole elämä hyvin jos tommosia kirjottelee.Voi sua.
Olet ihan väärässä tässä asiassa.
aloitukseni kyllä tarkoitti, että kun äiti hoitaa lapsiaan kunnolla, kuluttaa hän energiaa, ja lihoakseen pitäisi syödä valtavasti, tai kaljoitella. Tai löhötä TV:n äärellä lasten kanssa, mikä ei ole kunnollista äiteyttä.
Ja jos syöttää lapsille terveellistä ruokaa, on vaikeaa itsekään sillä lihoa, vaikka kuinka söisi! Eri asia, on jos syöttää roskaruokaa ja makeisia.