Mietinkö ihan jokaisen ruoan kohdalla sen terveellisyyttä?
Tuossa makkarakastikekeskustelussa jotkut pöyristyivät, että Hui miten epäterveellistä.
Eihän kukaan syö aina samaa ruokaa, joten mitä väliä jos joskus syö jotain makkaraa?
Kommentit (20)
Siis mietitkö?
Itse en aivan jokaista ateriaa syynää.AP.
Kyllä minä mietin, mutta myös sallin itselleni välillä poikkeamat terveellisestä ruokavaliosta.
Ei ole kyse siitä, että joskus syö makkaraa. Näiden perus kotiruokaa syövien ruokavalio vaan on usein päivittäin tuota perunaa, lihaa ja ruskeaa kastiketta -linjaa eikä se ole terveellistä nähnytkään. Ehkä korkeintaan joku kurkkuviipale tai tomaatinlohko on laitettu lautasen reunalle.
No en. Joskus voi ottaa rennosti. Yksi ystäväni kuulemma miettii ihan jokaisen suupalan kohdalla, että mitä se tekee hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse siitä, että joskus syö makkaraa. Näiden perus kotiruokaa syövien ruokavalio vaan on usein päivittäin tuota perunaa, lihaa ja ruskeaa kastiketta -linjaa eikä se ole terveellistä nähnytkään. Ehkä korkeintaan joku kurkkuviipale tai tomaatinlohko on laitettu lautasen reunalle.
Lapsemme syö päiväkodissa pelkään moskaa, joten totta hitossa kotona mietitään mitä kotona syödään.
Just lämmitin mikrossa eilistä pastaa ja pilkoin goudajuuston jämät sekaan. En miettiny muuta kun vatsa lakkaa kurnimasta.
Vierailija kirjoitti:
No en. Joskus voi ottaa rennosti. Yksi ystäväni kuulemma miettii ihan jokaisen suupalan kohdalla, että mitä se tekee hänelle.
Minä valitsen joka aamu itseni ja mietin mitä syön tänään. Esim makkara närästää.
No ei. Ruuasta pitää nauttia eikä kaikki kuikelot ole edes mukavia ihmisiä.
Kiitos makkarakastike keskustelun, teen tänään kastiketta en keittoa.
Tee tänään asioita joita huominen kiittää. Pätee myös syömiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsemme syö päiväkodissa pelkään moskaa, joten totta hitossa kotona mietitään mitä kotona syödään.
Ja teette perunaa ja makkarakastiketta?
En todellakaan, hyvä jos joitain edes tulee syötyä. Kalorit saatan silti tarkistaa.
Enpä oikeastaan. Mietin lähinnä aktiivisesti ruoan määrää lautasella. Kaikkea voi syödä kohtuudella. Eikä sekään kyllä vaarallista ole, jos joskus syö "ihan liikaa".
Tottakai! En muuten pysyisi mitata kohdillaan, ellei kaloreita miettisi, ja samalla koko päivän kokonaisuutta.
Ökysalaattia nautimme, suosittelen.
Kyllä mietin, mutta silti syön välillä epäterveellistä. Nyt mietin pakastimessa olevia korvapuusteja..
Meillä ruoka on terveellistä 80/20.
Eli tyon 20% kohdalla mietin usein että äh, piti nyt taas tehdä/syödä tätäkin, oliko "nautinto" sen arvoista?
Mietin, mutta voin hyvällä omallatunnolla joskus valita ei-niin-terveellisen vaihtoehdon. Olen ollut pisteessä jossa olin hysteerisen tarkka siitä mitä suuhuni laitan joten olen tähän nykyiseen tilanteeseen tyytyväinen.
Tavallaan joo. Elimistö reagoi tukkoisella ololla, jos syön paljon epäterveellistä. Mutta kompensoin sen syömällä terveellisesti. Jo parin kg painonnousu tuntuu olossa. Olen aina ollut hoikka, ehkä siksi. Mutta en ymmärrä mitään kaloreista. Olo ja vaatteet kertoo oleellisen.
Mietin. Ruokalistani on noin 15 tuotteen mittainen. Syö aina samaa ruokaa. Ruoka on vain polttoainetta.