Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi hoitoon, jes!

Vierailija
17.10.2005 |

Täällä kun aina krisoidaan sitä jos laittaa vauvan hoitoon yöksi, niin tehdäänpä nyt ketju meille jotka uskallamme silti lapsemme joskus jossain muualla hoidattaa!! ELi kehiin kaikki hyvät puolet ko.asiasta! Kerrankin saamme rauhassa nautiskella sillä ajatuksella että voimme lapsemme joskus laittaa yöksi jonnekin hoitoon!

Me viedään poika, tasan 1v, viikonlopuksi mun siskon perheeseen kahdeksi yöksi. Ja nautin niin täysillä siitä että aamulla saamme rauhassa nukkua pitkään,herättyämme jäädä sänkyyn lojumaan ja rakastelemaan,nousta rauhassa tarvitsematta huolehtia lapsen yövaipasta,aamumaidosta,puurosta,vaatteista...Ja sitten vielä kaksi päivää ilman muuta murhetta kun itsestä huolehtiminen...Kertakaikkisen mukavaa!!! :D

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinunlaisia äitejä! Tota paskaa on kirjoitettu täällä jo ihan tarpeeksi.

t ap

Vierailija
2/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se päivä per ikävuosi sääntö on aika hyvä ja aion itse noudattaa sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että kyllä äitikin kaipaa omaa aikaa, ihan oman jaksamisen ja sekä lapsen että äidin hyvinvoinnin takia. Enkä nyt tarkoita että mitään baareissa juoksentelua pitää vapaalla harrastaa.

Itse olen hoitanu lapseni syntymästä asti ja täytyy sanoa että olen hyvää vauhtia muuttumassa katkeraksi ämmäksi. En tietenkään syytä lasta. Hän on minulle rakkain !!!

Vierailija
4/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme viettämässä pitkää viikonloppua miehen kanssa ja lapsi (1v2kk) neljä yötä hoidossa tutulla tädillä. Kaikki meni hyvin, meillä oli mukavaa ja rentouttavaa eikä lapsi ole mitenkään kärsinyt poissaolostamme. Hyvä kokemus!

Vierailija
5/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä yritä sysätä hoitovastuuta jollekin muulle. Minä ainakin rakastan lapseni hoitamista, lapseni menee taatusti kaiken muun edelle, varsinkin jonkun sängyssä pitkään lojumisen.

Vierailija
6/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulluksi tulee jos täytyy koko ajan, 24/7 olla lapsen kanssa. ja moralistit sekä täydelliset äidit huom, tämä ei tarkoita sitä etteikö lasta silti rakastaisi.

olen kylläkin myös sitä mieltä, että parisuhteelle tekee tosi hyvää silloin tällöin viikon-kahden ero. ehkäpä olenkin epänormaali?

Vierailija
7/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voin silti joskus antaa jonkun muunkin hoitaa häntä. Ei se vähennä yhtään rakkauttani lastani kohtaan tai muutenkaan vähennä vastuuta lapsestani. Ja kyllä, mielelläni lojun sängyssä pitkään pari kertaa vuodessa jonkun toisen hoitaessa lastani sillä välin. Teen sen jopa tuntematta syyllisyyttä.

Vierailija
8/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t 1-vuotiaana pari yötä hoidossa vai ei?

Vierailija
9/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siskon lapset on aina välillä mulla yötä. Nuorin vähän alle vuoden ja vanhempi kaksi vuotta. Mielellään tulevat,tykkäävät olla,vanhemmat nauttivat omasta ajastaan. En ymmärrä tätä kun täällä pidätään niin traumatisoivana lapsen yöhoito...Ja varsinkaan tota en tajua kun haukutaan jos joku haluaa joskus " lojua pitkään vuoteessa" . Kukaan ei siitä kärsi,päin vastoin. Paitsi ehkä kärsijät ovatkin nämä äidit jotka eivät voi rakkaudesta lapsiinsa jättää heitä hoitoon.

Vierailija
10/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kesällä olimme vkon ulkomailla ja lapset mummolassa. Jee!!!3,5 ja 2 vuotiaat.

Vierailija
11/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kun ei oo kelle jättää. mut tuntuu kyl etten edes haluaisi jättää tulee liian orpo olo. nukkuu yöt ´hyvin menee n.8.00 nukkuun ja herää vasta aamulla. omaa aikaa saan siten.

Vierailija
12/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kateellisena kuuntelen koska ei ole ketään kelle jättää. Minäkin tekisin noin. Ei se kenestäkään tee huonompaa vanhempaa.

Vierailija
13/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeesti on ihanampaa, lapsien jälkeen, kun se että saa ne joskus yökylään mummolaan tai tädille, sedälle, ...

Lapsi nauttii kun saa olla mummolassa huomion keskipiste ja me vanhemmat ....

niin me saamme vain olla...tai....... no mitä vaan vaikka bilettää.

olemmehan me kuitenkin vain ihmisiä.

Ainakin suurin osa.

Vierailija
14/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkaemmille käy paremmin. Ja tuo on myös hyvä, että on sisarukset yhtä aikaa yökylässä, onhan se ihan eri asia kuin laittaa lapsi yksin. Ujo pieni lapsi yksin liian vieraalle hoitajalle useaksi päiväksi... Vaikea kuvitella, etteikö aivoihin siitä jäisi jotain ikäviä muistijälkiä, jotka voi sitten myöhemmällä iällä tavallaan aktivoitua jonkun kriisin yhteydessä tms.

Vierailija
15/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen kun jotkut jo parin kuukauden ikäistä vievät yöhoitoon. Niin ja yks äityli ja isukki jätti puolivuotiaan viikoksi mummolaan ja lähtivät rantalomalle, se on sairasta mun mielestä.

Vierailija
16/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOtkut ne vain tajuavat että parishude vaatii vähän muutakin kuin tissimaitoa ja kakka vaippoja.

Vierailija
17/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te lastenne muilla hoidattajat kadehditte meidän muiden oikeaa äitiyttä, sellaista että osaa myös luopua jostain lapsen myötä. Kasvakaa aikuisiksi ja tehkää vasta sitten lapsia, silloin ei tarvi enää noin paljon omaa aikaa.

Vierailija
18/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rakastan välillä olla ihan rauhassa muutaman päivän, tehden asioita joihin ei lapsen kanssa jää aikaa. Meidän lapsella on sellainen mummi joka rakastaa olla lapsen kanssa ja varmasti osaa hoitaa lastamme melkein yhtä hyvin kuin minä. Itsekin olen pienenä viettänyt paljon aikaa isovanhempieni kanssa. Mulla on neljä sisarusta ja oli ihanaa joskus kesällä olla viikkokin se " ainoa" lapsi.

Vierailija
19/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvakaa aikuisiksi ja tehkää vasta sitten lapsia, silloin ei tarvi enää noin paljon omaa aikaa.

[/quote]

Vierailija
20/34 |
17.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIetin mitä vastaisin tälle joka väittää ettei koskaan tarvitse omaa aikaa.....

NO jos sinä et sitä tarvitse niin hyvä niin. Minä ainakin tarvitsen.

Luultavasti parisuhteemme voisi paljon huonommin jos emme sitä koskaan pääsisi rauhassa hoitamaan. Enkä puhu nyt vain seksistä. Ja luultavasti milenterveyteni olisi romahtanut jos en joskus voisi olla yhtä iltaa ilman iltasatuja ja unilauluja ja missä mun yökkäri on-huutoja. ja luultavasti mummomme olisi paljon surullisempi jos hän ei saisi koskaan viettä laatuaikaa lapsenlapsiensa kanssa.

olkoon selittelyä tai ei niin selitäppä sinä minulle miten sinä jaksat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi