G: kauhein nimi, joka tuttavapiirissäsi on lapselle annettu?
Kommentit (203)
ja se kyllä mielestäni ollut kovin kaunis...Tyttö itse kyllä oli soma.En tiedä oliko syntyjään suomalainen.Tällä tarkoitan että nimi on saatettu antaa muualla.
Aina näistä ketjuista löytää omia lempareitaan. Omien lasteni nimiä ei jostain syystä ole vielä tullut.
Ihania mm. Raita, Kerttu, Martta, Renne, Hilla, Reijo, Okko, Kivi, Pihla, Lumi ja Senni. Onpa jännä, että ihmisillä voi olla niinkin huono maku, että nämä eivät kelpaa.
joka kieli poskessa suunnittelee nimeävänsä seuraavan lapsensa Crista Iliacaksi, jos tulee tyttö :o)
[harmi kun en itse keksinyt. Pelvis ei kuulosta yhtään niin hienolta ;)...saati Colon
Ruska-Paska, onks Viljoo näkyny? Aha!
Mies ehdotti sitä, ja ensin ajattelin, etä voi apua! Sitten pikkuhiljaa se alkoi tuntumaan ihan kivalta, ja nyt Kerttu Kerttunen on maailman ihanin tyttö ja superkiva nimi.
Näissä nimiasioissa vaikuttaa hirveästi, minkälaisia mielikuvia on sen nimisistä ihmisistä. Jos vaikka jossain kesätyöpaikassa on ollut lauma eläkeikää hipovia kalkattavia Kerttuja, ei nimi varmasti tunnu kivalta. Jos taas oma mummo tai maailman kivoin luokkakaveri on ollut Kerttu, nimi kuulostaa ihan erilaiselta.
Mulle Paula oli ällötysnimi pitkään, mutta sitten tutustuin kivaan Paulaan, eikä nimikään enää ole kamala. Jessicat ja Jannicat on mun mielestä aina vaan kamalia, koska ne on niin teennäisiä. En kylläkään tunne yhtään sen nimistä.
Lisäksi ajan kanssa huonolta kuulostava nimi saattaa alkaa miellyttää, kun korva siihen tottuu. Näin mulle on käynyt esim nimien Pihla ja Kaisla kanssa. Ensin vierastin, mut nyt kun ovat yleistyneet, niin kuulostavat ihanan raikkailta! Lisäksi meidän muskarissa on varmaan yks maailman suloisimmista tytöistä, ja hänen nimi on Kaisla.
Jannicaa ja Jessiinaa een vaan ymmärrä minäkää, niinkuin ei moni muukaan näköjään :D
Urho
Tarmo
Martti
Nea, Tea, Kia.... ja nämä lausutaan usein Neea, Teea...MIKSI? Kamalia.
Emmiina ja Peppiina, Jenna ja Janna. Arttu, Tuure (en ikinä tiedä onko pojan vai tytön nimi, lasta en ole tavannut ja nimi esiintyy vain puheessa).
tytöllä, jolla on lähes valkoinen tukka ja sinisilmät. itse kun miellän Jsminin tummaksi.. tuolle tytölle olisi sopinut enemmmin vaikka Lumi nimeksi..
Nelli =X Se on koiran nimi. Ja tosiaan kaikki nämä nicopetterit ja jessicat sucks!
sattuu olemaan myös Sepon äidin kaveri!
Olemme usein puhuneet nimistä ja todenneet olevamme oikein tyytyväisiä lastemme nimiin. Meitä ei sytytä ns. leikkinimet, vaan kunnolliset perusnimet, joiden kantaja on vakavasti otettava myös aikanaan työelämässä. Toisin kuin esim. Jesse tmv.
Mutta ymmärrämme makuja olevan monia ja itse ainakin olen ihan tyytyväinen, etteivät kaikki muutkin halua antaa lapselleen nimeä Martti.
Aika erikoista, eivät minusta ole sellaisia nimiä
mitä ihan inhottaisiin.
Mutta makunsa kullakin.
koska siitä tulee väkisinkin mieleen vain juusto!
toinen on Nea, niin töksähtävä & kovankuuloinen nimi jotenkin.. anteeksi kaikki Juusojen ja Neeojen äidit :(
oman tyttären nimeä ole löytynyt täältä vielä! :D
t. pikku-Loviisan äiti
Jennica
Jadessa
Vanessa
Eemu
Veeti
Meidän poikamme nimeä ei aikoinaan väännetty väkisin. Tiesin jo pari Jimi-poikaa ennestään omalla pienellä paikkakunnallamme. Perheemme ei ole MILLÄÄN MUOTOA rupuperhe. Poikamme on normaalipainoinen sekä hyvin fiksu. Ärsyttävä tosin osaa välillä olla.
Laita ihmeessä omien muksujesi nimet,niin voimme yhdessä ruotia niitäkin.
Jimin äiti
jotka ovat hyvin toimeentulevista perheistä. Pistä yhteystietosi tulemaan, niin katsotaan, miten asiat lähtevät etenemään! :)
Kaikki väkisin väännetyt J-nimet. Näyttäkää mulle J-lapsi, joka EI OLE rupuperheestä, läski, tyhmä tai ärsyttävä, niin näytän teille Jari Sillanpään tyttöystävän (edesmennyttä Tony Halmetta lainatakseni, vaikken herran fani ollutkaan).
Kaikken kauhein!