Ihanaa olla raskaana. NOT. Ummetus saa mun vatsan kohta räjähtämään :(
Viikkoja 23, en kestä enää. Tuntuu kuin halkeaisin. Levolacit kokeiltu, luumut samoin, laxoberon normiannoksella ei toimi. Ja kaiken lisäksi tää aiheuttaa supistuksia ja kamalia vatsakipuja. Yöt menee valvoessa vatsan kanssa. Välillä tuntuu niin kuin kipeiltä supistuksilta ja olen jo ollut lähellä lähteä päivystykseen siltä varalta että synnytys on alkanut. Mutta ilmeisesti kaiken taustalla on vain tämä ummetus. Huoh. Mikä tähän auttaa? Aika? Synnyttäminen?
Kommentit (11)
oli tosi pahana jossain vaiheessa ja vaikka tuntui että luumut yms. ei auta niin sitkeästi söin pilttipurkillisen luumua päivittäin, levolacia aamuin illoin sekä LIIKUNTA ja KUITUPITOINEN ruoka. Appelsiinimehua join myös.
Tuleeko sinulta ollenkaan ulostetta? Millaista se on? Kauhean kovaa? Kannattaisi ottaa asia esille neuvolassa koska kovat mahakivut eivät kuulu asiaan ja jos yrität "toimittaa" vatsaa koko ajan ja syynä ei olekaan ummetus niin silloin saat "toimittamisella" mahan itsellesi kipeäksi...
Jos kovasti supistelee (oli syy mikä vaan) niin kyllä soittaisin myös tarvittaessa paikkakunnan päivystykseen ja kysyisin sieltä neuvoa (hesassa esim. naistenklinikka) Syyhän voi olla myös muualla...
Tsemppiä!
ja ensiavuksi kunnon peräruiske, tosin tarkista aina soveltuvuus raskaana oleville ensin. Ja huomenna soitat neuvolaan ja vaikka itkien vaadit läkäriltä apua vaivaasi.
Mulla ne aiheutti kamalaa ummetusta ja korvasin ne raskaus monivita tabuilla/2tbl päivässä.
En osaa auttaa, toivotan vain kaikkea parasta ja pikaista apua ongelmaasi (no jos et ole kokeillut veilä niin syö hienoksi pureksien 500gr pussillinen raakoja porkkanoita ja juo litra vettä, toimii mulla).
Mutta tuli vaan tästä aiheesta mieleen että yksi hienoimmista asioista synnytyksen jälkeen - vauva toki ykkösenä - on ollut se että vatsa toimii säännöllisesti kaksi kertaa päivässä. Odotusajan ummetus oli tosiaan aivan karseaa, vaikka se ei ollutkaan mulla ihan noin paha.
turhä kiusata itseään noin! luumut ei ummetukseen auta ;) onnea raskauteen ja hoida nyt tuo vaiva, huomenna apteekkiin!
Jotain papanoitahan sieltä aina silloin tällöin tulee, mutta ei kyllä vaikuta oloon ollenkaan. Supistusten takia on lääkärillä käyty ja kaikki on ok. En vain silloin itsekään tajunnut, että tuolla ummetuksella on suora yhteys supistuksiin. Taidan tänä iltana vetäistä hevosannoksen laxoberonia ja jos ei huomenaamulla alla suolet suoristumaan, niin soitto neuvolaan. Kiitti tsempeistä! Lisää vinkkejä ja vertaistukea saapi antaa :)ap
En osaa auttaa, toivotan vain kaikkea parasta ja pikaista apua ongelmaasi (no jos et ole kokeillut veilä niin syö hienoksi pureksien 500gr pussillinen raakoja porkkanoita ja juo litra vettä, toimii mulla).
Mutta tuli vaan tästä aiheesta mieleen että yksi hienoimmista asioista synnytyksen jälkeen - vauva toki ykkösenä - on ollut se että vatsa toimii säännöllisesti kaksi kertaa päivässä. Odotusajan ummetus oli tosiaan aivan karseaa, vaikka se ei ollutkaan mulla ihan noin paha.
Silloin kyllä pitäis toimia. Mutta tuollainen annos voi kyllä aluksi vähän kouristella vatsaa. Kannattaa olla vessan lähellä.
pyllyreikää ? Jos saa hierottua pyllyreiän rennoksi, niin pökäle tulee helpommin.
Mulla myös ummetus vaivaa pahasti. Mulla on kroonisena ärtyvä paksusuoli, eli ummettaa aina, kunnes epäsäännöllisin väliajoin alkaa kouristaa mahaa ja kaikki tulee ulos kerralla. Inhottava vaiva, ja raskauden aikana vielä hankalampi (nyt menossa rv14). Peräpukamat vielä kaupan päälle tekee olosta vielä tukalamman...
Muuten suosittelisin apteekista saatavaa mallasuutetta isolla annoksella (1 rkl 4 kertaa päivässä), mutta jos sulla ei edes Laxoberon toimi niin toi on varmaan liian hellävarainen menetelmä. Mutta jos et muuta keksi niin mallasuute ei ainakaan maksa paljoa ja sitä voi käyttää huoletta koko raskauden ajan, voihan sitä yrittää.
mutta tee ihan mitä vaan, sillä jatkuva päkistely ja käkistely aiheuttaa sinulle peräsuolen tai emättimen laskeuman. mulle kävi niin enkä sois sitä kenellekään paitsi ehkä yhdelle hullulle mutsille meidän puistosta.