G: kauhein nimi, joka tuttavapiirissäsi on lapselle annettu?
Kommentit (203)
niitä kukaan jaksa kuitenkaan läpi jaksa lukee ja sormet menis muutenkin verille niitä kirjoittaessa...
Eli: Ismo, Kuutti, Otava tms luontonimet, Väinö, kerttu, martta, marketta, siiri, iiris, senni, uolevi...
noita mm on tuttavapiirissä lapsille annettu ihan tänäkin vuonna ja onhan noita paljon muitakin...
Mica (miksi ihmeessä c:llä)
Pyry (luetaan ulkomailla "piri")
Tinka (onko lapsi tinkimisen tulos)
Mikä niissä teidän mielestänne mättää?
Itse pidän myös erikoisista nimistä kunhan ne eivät tarkoita mitään. Vaikka en siis itse antaisi lapselle nimeä Launo, niin kiva kun joku antaa ettei joka toisen nimi ole Leevi tai Sara (nimissä sinänsä mitään vikaa ole).
otso, urho, urpo, unto, martti, matti, vertti, mortti, moritz...
Omien lasten nimiä ei oo vielä, mutta monta joista melkein tuli.
Pojissa Tenho - mustalaisen nimi, Kaapo
Tytöissä Lempi, Kerttu, Tyyne
Sensijaan J-nimet aika kivoja (ei ole omalla lapsella)
Tytön nimi taisi olla sitten Jasmin. Äiti tuskastuneena komensi tytärtään ja huusi "Jasmini".
t. Maarit, joka ärsyyntyy suunnattomasti, kun jotkut sanovat "Maaritti"
Tanja (nyt 10), Timo (nyt 16), Kalle (nyt 16)
t. 10v Tanjan äiti
No ovathan tytön vanhemmat vähän "vanhanaikaisia", mutta olisivat nyt antaneet muodikkaamman nimen.
Kauneimmillaankin tarkoittaa vesilintua, ja se vähemmän kaunis merkitys taas...
No ovathan tytön vanhemmat vähän "vanhanaikaisia", mutta olisivat nyt antaneet muodikkaamman nimen.
Kuolleen mummoni nimi oli Kerttu, ja olen harkinnut nimenantoa omalle lapselle,jos semmoisen saan.Mummu oli hieno ihminen ja minusta Kerttu on kaunis nimi.
Koirallekin nimi on järkky, lapsesta puhumattakaan.
t:Kaapon äiti :)
Eemi ja Veeti
Kaikki J-väännökset tyyliin Janniina.
Jemina ja Wiljami. En voi sietää tuota Jemina-nimeä. Wiljami on ihan kiva nimi, mutta ihan v:llä, ei w:llä.
Meini, Veeti, Jolanda, Nelli ja Neo
veljekset