Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä ahdistus. Joudun muuttamaan, kun en saa tähän enää asumistukea

Vierailija
11.09.2023 |

Isäni omistama asunto. Maksan nimellistä vuokraa, isälle ei jää tästä vuokraustouhusta yhtään mitään käteen, voi olla, että menee miinukselle ja meneekin, kun putkiremontti tulee ajankohtaiseksi. Isä jää pulaan tämän läävän kanssa, eikä tältä paikkakunnalta saa mitään myytyä. Ehkä isä muuttaa tähän sitten itse takaisin ja me pienempään asuntoon samalla vuokralla.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän näitä kaikki kierrä pian sillä tavalla, että isäsi perustaa yrityksen, jonka kautta vuokraa asunnon sinulle.

2/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit AP maksavasi vain pientä vuokraa, silti valitat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meidän muiden pitää maksaa teidän asuntokikkailusta?

Vierailija
4/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä veronmaksajien pitäisi sinun asumisesi maksaa? Mene töihin tai tee enemmän töitä tai vaihdat halvempaan niin yksinkertaista se on.. onnetonta toimintaa aina ollaan poraamassa tukien perään ja syyttelemässä hallistusta. Aikuinen ihminen ottaa itse vastuun elämästään.. Täällä on itse kukin pannut omaisuutta myyntiin tai tehnyt enemmän töitä kun yrittäminen loppui alkutalvesta. Pian voi mennä torppa myyntiin. Mutta asumistukia ei ole nostettu eikä nosteta!

Vierailija
5/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat jokatapauksessa

Vierailija
6/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, että ihan hirveästi ansaintakeunoja ei ole käytettävissä. Kohta en pysty maksamaan sitä pientäkään vuokraa. Veronmaksajat maksavat joka tapauksessa asumistuen, nyt se ei vain mene isälleni, vaan jollekin vieraalle, joka ottaa tietysti markkinahinnan, isäni on vuokrannut halvemmalla.

Vierailija
7/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No isä antaa asua ilmaiseksi jatkossa asunnossaan?

Vierailija
8/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä asuntokikkailusta? Ymmärsin, että kyseessä on asunto, jossa ap asuu - ei se ole sen enempää kikkailua kuin jos hän olisi vuokrannut sen jostain Satolta tai yksityiseltä. Ainoa ero yhteiskunnan kannalta on se, että ap on tarvinnut vähemmän asumistukea tuohon halpaan asuntoon kuin mitä hän tarvitsee, jos muuttaa jonkun vieraan omistamaan asuntoon. Mitä kikkailua tuo siis on? Ihan normaalia toimintaa - jollain on asunto tyhjänä ja hän vuokraa sen ihmiselle, joka tarvitsee asunnon.

Vierailija
9/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kerroit AP maksavasi vain pientä vuokraa, silti valitat?

Ymmärsit väärin. Hän olisi varmaan ihan tyytyväinen tilanteeseen, mutta ilmeisesti tulonsa eivät riitä edes siihen pieneen vuokraan. Niinhän se kaikkien kohdalla menee, että silloin saadaan jotain tukea, jos tulot eivät riitä.

Vierailija
10/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi saada asumistukea ja maksaa nimellistä vuokraa? Vttu että pistää tällaiset rosvosiat vihaksi. Voi kun teidät kaikki saneerattaisiin hengiltä. Loiset on häädettävä tästä maailmasta.

Vierailija
11/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet yhteiskunnan syöpäläinen numero yksi.

Vierailija
12/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, että ihan hirveästi ansaintakeunoja ei ole käytettävissä. Kohta en pysty maksamaan sitä pientäkään vuokraa. Veronmaksajat maksavat joka tapauksessa asumistuen, nyt se ei vain mene isälleni, vaan jollekin vieraalle, joka ottaa tietysti markkinahinnan, isäni on vuokrannut halvemmalla.

Jos olet eläkkeellä. Niin ei sitten ole mitään ongelmaa. Eläkeläisiltä ei leikata!

Vierailija
13/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin muutos tehdään siksi, että suurin osa ei oikeasti maksa vanhemmalle mitään. Nostetaan vaan asumistukea ilman vuokranmaksuvelvollisuutta. Tämä Kelassa huomattu, kun opiskelijat hakee toimeentulotukea kesällä ja tiliotteella ei näy vuokranmaksua vanhemmalle.

Vierailija
14/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi saada asumistukea ja maksaa nimellistä vuokraa? Vttu että pistää tällaiset rosvosiat vihaksi. Voi kun teidät kaikki saneerattaisiin hengiltä. Loiset on häädettävä tästä maailmasta.

Kyllä aika pieneenkin vuokraan laskelmien mukaan saa tukea. Itse olen kahden teinin yh ja asunnon vanhemmiltani vuokratussa asunnossa.  Olen töissä, mutta palkan pienuuden ja perhekoon vuoksi olen oikeutettu asumistukeen, vaikka kolmioni vuoksi vastaa tässä kaupungissa suunnilleen yksityiseltä vuokratun yksiön tai pienen kaksion vuokraa. Eli vuokrani on paljon halvempi, mitä se normaalisti olisi, ja vastaavan kokoisen asunnon vuokra yksityiseltä saattaisi normaalisti olla jopa tuplasti tämä minkä nyt maksan. Periaatteessa joku voisi kutsua tätäkin "nimelliseksi" vuokraksi.

Ja syy, miksi tähän ratkaisuun aikanaan päädyttiin oli se, että tästä kaupungista on vaikea löytää asuntoa. Kaupungin asuntoja ei käytännössä saa, ellei ole asunnoton tms, ja yksityiseltä minulla ei olisi ollut varaa vuokrata. Myöskään se vaihtoehto ei houkutellut, että olisin lopettanut työni ja muuttanut työttömänä jonnekin pikkupaikkakunnalle.

Vierailija
15/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin muutos tehdään siksi, että suurin osa ei oikeasti maksa vanhemmalle mitään. Nostetaan vaan asumistukea ilman vuokranmaksuvelvollisuutta. Tämä Kelassa huomattu, kun opiskelijat hakee toimeentulotukea kesällä ja tiliotteella ei näy vuokranmaksua vanhemmalle.

Höpsistä. Vanhempi joutuu maksamaan kuitenkin verot oletetun vuokran perusteella. Ja ei tuota uudistusta muutenkaan tuollaisista syistä olla tekemässä. Hallitus vain haluaisi ohjailla pienituloisten asumista ja yleensäkin vuokra-asumista niin, että mahdollisimman moni asuisi asuntosijoittajien asunnoissa, mieluiten toki mahdollisimman kalliilla vuokralla.

Vierailija
16/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Mutta älä kirjoita tuota tänne vaan kirjoita kansanedustajille tai ministereille sähköpostia. Osoite on etunimi.sukunimi@eduskunta.fi. Kerro tilanne, niin saavat tietoa ruohonjuuritasolta. Monet tekevät noin ja on noin joskus saatu vaikutettua päätöksentekoonkin.

Vierailija
17/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosta siitä, että kansa on opetettu että rahaa saa seinästä

Vierailija
18/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän eläkeläisten asumistukeen olla koskemassa.

0/5

En saa eläkkeensaajan asumistukea, koska minulla asuu lapsia samassa taloudessa.

Vierailija
19/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No isä antaa asua ilmaiseksi jatkossa asunnossaan?

Ei se pysty, kun vastike on yli 500, muistaakseni 528 ja nousee, kun putkiremontti tulee pian ajankohtaiseksi.

Vierailija
20/35 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, isäni ei kyni vuokraa enempää kuin sen verran, että kustannukset peittyvät. Se on siis nimellinen. Tulevaisuudessa joudun vuokraamaan ulkopuoliselta, joka takuulla ottaa markkinahinnan, jolloin asumistukeni nousee, vaikka asumme pienemmässä asunnossa. En tiedä, että kuka siinä voittaa.

Voisit keskittyä vähän paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi