Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: kauhein nimi, joka tuttavapiirissäsi on lapselle annettu?

Vierailija
27.11.2010 |

Rauno (nyt n. 5-vuotias)

Kommentit (203)

Vierailija
101/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, Ukko pikkupojalle! Hyvä nimi sitten kun on sitä kantanut sen 40-60 vuotta.

Vierailija
102/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei yhtään meidän neljän lapsen nimistä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä sen näkee miten nimimaut on erilaisia! Eipä kannata paljoa toisilta kysellä mielipiteitä. :)

Launon äiti toisesta ketjusta

Vierailija
104/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä kauhein mitä olen ikinä kuullut. R-vikainen Rauno. Kaikki luulee ikuisesti että tyyppi ei vaan osaa sanoa ällää. Vois vähän miettiä lapsiakin erikoisuudentavoittelussaan. Sama kuin Peltti, Malkku, Listo.

Vierailija
105/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori, huvittaa vaan tuo edellsiviesti. Kyllähän se Miljakin menee samaan kategoriaan r-vikainen Mirja.

Vierailija
106/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä kauhein mitä olen ikinä kuullut. R-vikainen Rauno. Kaikki luulee ikuisesti että tyyppi ei vaan osaa sanoa ällää. Vois vähän miettiä lapsiakin erikoisuudentavoittelussaan. Sama kuin Peltti, Malkku, Listo.

Voi sua. :)

Launon äiti

Vierailija
107/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kana

Vierailija
108/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori, huvittaa vaan tuo edellsiviesti. Kyllähän se Miljakin menee samaan kategoriaan r-vikainen Mirja.

on kuitenkin viisituhatta kertaa yleisempi kuin Launo, joten Milja kuulostaa ihan oikealta nimeltä eikä siitä tule ekana mieleen että no se on tietenkin oikeasti Mirja. Tytön nimi Liitta tai Leetta olisi samaa sarjaa Launon kanssa.

Vierailija
109/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuitenkin viisituhatta kertaa yleisempi kuin Launo, joten Milja kuulostaa ihan oikealta nimeltä eikä siitä tule ekana mieleen että no se on tietenkin oikeasti Mirja. Tytön nimi Liitta tai Leetta olisi samaa sarjaa Launon kanssa.

tollai kiusaaminen toisen nimestä! oikein kaunis nimi tuo Launo!

Vierailija
110/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näissä Launoissa tulee esiin ihmisten temperamenttierot. Ne jotka antaa lapselle nimeksi Launo kai tykkää olla aina huomion keskipisteenä. Mua itsenäni uuvuttais ajatus vuosikausien tavaamisesta ja nimen taustan selittämisestä ja ihmettelyistä jne. Mutta jos joku siitä tykkää, niin mikäs siinä. Paitsi että minusta tollasta asiaa ei ole reilua nakittaa lapselle. Jos Launon äiti haluaa olla Leetta, niin siitä vaan omaa nimeä muuttamaan. Mutta tuleeko Launosta isona sellanen, että sen mielestä on kiva aina jaaritella nimestään.

Vierailija
111/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on Nico-Petteri jota täällä aina parjataan, ja nyt sai oivan tilaisuuden maksaa potut pottuina. :)

Launon äiti taas

Vierailija
112/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta outo, Keijo se normaali.

Vierailija
113/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on mammat taas keksinyt ketjun päivän ratoksi. Tulee vissiin hyvä mieli itselle kun saa haukkua.

Vierailija
114/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näissä Launoissa tulee esiin ihmisten temperamenttierot. Ne jotka antaa lapselle nimeksi Launo kai tykkää olla aina huomion keskipisteenä. Mua itsenäni uuvuttais ajatus vuosikausien tavaamisesta ja nimen taustan selittämisestä ja ihmettelyistä jne. Mutta jos joku siitä tykkää, niin mikäs siinä. Paitsi että minusta tollasta asiaa ei ole reilua nakittaa lapselle. Jos Launon äiti haluaa olla Leetta, niin siitä vaan omaa nimeä muuttamaan. Mutta tuleeko Launosta isona sellanen, että sen mielestä on kiva aina jaaritella nimestään.

Itseasiassa mulla on ihan tavallinen nimi, mutta kutsumanimi ei ole ensimmäinen nimi. Olen saanut sitä aina selittää, mutta en ole kokenut sitä isona ongelmana. Justiin tuolla synnytyksessäkin sanoivat "sinä olet siis Anni", ja vastasin että niin olen tai oikeastaan Maija. Ei siinä mitään kummempaa ole.

JOS nimestä näyttäisi tulevan joku ongelma (mitä en usko), sen voi kyllä vaihtaa. Lapsi voi itse sen tehdä myöhemmin jos haluaa, tai jos kutsumanimen sijaan tulee käyttöön joku lempinimi, niin sitten niin käy.

Launon äiti taas.

Vierailija
115/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran nimi minusta. Tai Santerin lempinimi.

Vierailija
116/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on Nico-Petteri jota täällä aina parjataan, ja nyt sai oivan tilaisuuden maksaa potut pottuina. :) Launon äiti taas

musta se on tosi kurjaa,että sun lapsen nimeä pilkataa tollei surutta!aikuiset ihmiset vielä! t.se kenen lapsi on syntynyt Launon päivänä,ja kuka ois halunnut sen nimen antaa pojalleen

Vierailija
117/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeen pilkkaamista se on, jos sanoo mielipiteensä jostain nimestä (ketjussa jossa aiheena on mielipiteet nimistä) ja perustelee sen? Ei se ole mitään kiusaamista. Kiusaamista olisi sanoa, että pojastas tulee joku läski alkoholisti tolla nimellä tms. Jos mä antaisin lapselle nimeksi vaikka Ruuhi tai Pasha (väestörekisterin mukaan näitä on annettu) niin hyväksyisin sen että ne herättävät kummeksuntaa.

Vierailija
118/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeen pilkkaamista se on, jos sanoo mielipiteensä jostain nimestä (ketjussa jossa aiheena on mielipiteet nimistä) ja perustelee sen? Ei se ole mitään kiusaamista. Kiusaamista olisi sanoa, että pojastas tulee joku läski alkoholisti tolla nimellä tms. Jos mä antaisin lapselle nimeksi vaikka Ruuhi tai Pasha (väestörekisterin mukaan näitä on annettu) niin hyväksyisin sen että ne herättävät kummeksuntaa.

Vierailija
119/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu siitäkin mitä tekee työkseen. Jos Launosta tulee vaikka maanviljelijä, niin sitten kun nimi viimein saadaan rekistereihin oikein, niin tuskin asia on se jälkeen enää mikään ongelma. Mutta jos Launosta tulee vaikka joku ohjelmatoimiston vetäjä, joka tapaa päivittäin kymmeniä uusia ihmisiä, niin ehkä voi tulla mieleen että jokin vähän vähemmän työläs nimi olisi voinut olla passelimpi.

Vierailija
120/203 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittanut kuin kaksi viestiä liittyen Launo- nimeen, en näe miten se on jankkaamista. Tuskin Launon äitiä kiinnostaa toisten mielipiteet.