Näyttävätkö meikkaamat naiset mitäänsanomattomilta?
Miehet, mielipidettä?
Itse olen mielestäni harmaavarpunen naturellina, kevyelläkin meikillä saan erittäin ison eron kasvoihini ja olen kaunis. Saan paljon katseita, ilman meikkiä en.
Mitä mieltä miehet yleisesti ottaen olette, olisiko suotavaa että naiset meikkaisivat? Miten ajattelette puolisostanne mikäli teillä on? Toivoisitteko/toivotteko meikkaavan kotioloissa?
Kommentit (78)
No suomalainen on niin väritön kirjaimellisesti sen takia naturellina melkein näkymätön
mutta Kukin tyylillään ja kaikki vapaaehtoista
Suomalaiset tosiaan ovat kalpeita, miehet monesti luonnollisena värikkäämpiä mitä naiset. Parta/sänkikin sitä tekee.
Naiset on kuin värityskuvia - mitättömiä ilman, sen näköisiä miten taitavasti meikkaa. 😁
No varmaan riippuu hyvin paljon naisesta. Ja miehestä. Ei tällaisia asioita voi yleistää. Osa pitää mahdollisimman luonnollisesta lookista ja osa ei. Tehkööt kukin miltä tuntuu. Ainakaan pelkästään miestä varten ei kannata ruveta meikkaamaan. Tuo vain stressiä, jos kokee, että ei voi olla ilman meikkiä miehen silmissä "parhaimmillaan".
Oon aasialainen ja oon kyllä aika vaisun näköinen ilman ehostusta. Ei se pelkkä suomalaisuudesta oo kii. Aasialaisilla ei ole edes pitkiä ripsiä ja teräviä piirteitä kuten nenä korostamaan kasvoa.
Joten sanoisin bullshitiksi, että naturell on parempi. Kyllä pieno ehostuskin tekee ihmeitä.
Huoh. On siinä aika paljon eroa, onko esim kulmakarvat ja silmäripset luonnostaan mustat vai lähes valkoiset. Omiin mustiin ripsiini ja kulmiini saan meikillä aikaan lähinnä möykkyjä, jossen sitten hassuttele vaikka sinisellä värillä. Mitä en kyllä tee.
Minä en. Hyvä ja kuulas iho, tummat silmät, vaaleanruskeat kauniin muotoiset kulmakarvat. Tyttäreni kysyi joskus, että miksi edes meikkaat.
N42
Riippuu vuodenajasta. Vaimoni on talvella oikeasti täysin väritön ilman mitään meikkiä. Kesällä pienen päivettymisen jälkeen upea ilman meikkiä. Vaaleat hiukset ja ripset, mutta iho tekee suurimman eron. Tosin vaimoni ei näytä suomalaiselta vaan on ennemmin tyypillisen ruotsalaisen näköinen. Ehkä siksi niin upea.
Mieheni sanoo usein että miltähän tuokin nainen näyttää ilman kilon pakkeleita jne.?! Eli tietää että meikki on vain illuusiota ja harva on oikeasti muuta kuin tavallisen näköinen. Tuntuu tykkäävän kun en juuri meikkaa mutta rehellisesti sanoen olen vain harmaavarpunen. Hänellä itsellään ruskettuva iho, tummat hiukset ja kulmat joten ei ole harmaavarpusen näköinen. Itse olen maantienvärinen ja hyvin hailakka mitäänsanomattoman näköinen.
Satuin alkuviikosta samaan bussiin tyttären poikaystävän kanssa, kun hän oli kavereiden kanssa menossa jonnekin. Ei nähnyt minua. Oli aika kiva kuunnella, kun he olivat porukalla sitä mieltä, että liika meikkaaminen näyttää rumalta. Samalla haukkuivat kyllä myös hiustenpidennykset ja tekoripset. Ovat 14-15v.
Minulle tuli olo, että ehkä tässä maailmassa on vielä toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Satuin alkuviikosta samaan bussiin tyttären poikaystävän kanssa, kun hän oli kavereiden kanssa menossa jonnekin. Ei nähnyt minua. Oli aika kiva kuunnella, kun he olivat porukalla sitä mieltä, että liika meikkaaminen näyttää rumalta. Samalla haukkuivat kyllä myös hiustenpidennykset ja tekoripset. Ovat 14-15v.
Näin ne miehet usein sanoo. Itse asiassa useimmat, vanhemmistakin. Mutta silti käytännössä katseet kääntyy niihin meikkaaviin ja perinteisellä tavalla näyttäviin naisiin. Lisäksi moni ei edes huomaa, että on jopa tosi paljon meikkiä, jos vaan ei ole kirkuvanväristä huulipunaa tai jotain mustia smoky eyes silmämeikkejä.
Oma miehenikin kuulemma treffeillä ihastui luonnolliseen ulkonäkööni. Niitä treffejä varten vaan olin tehnyt meikkiä tunnin verran, kaikki varjostukset ja korostukset huolellisesti. Huulipuna vaan oli nudesävyä ja luomivärit luonnollisten varjojen sävyjä, harmaanruskeita ja vaaleita, joten mies ei edes tajunnut että meikkiä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuon ikäiset pojat ole aina oudoksunut voimakasta meikkiä. Parempi toki niin, että nykyäänkin.
No ei kai nyt kukaan kotioloissa tai vaikka mökillä odota meikkaavan. Jos jo yhdessä ollaan, kyllä sen toisen ulkonäön ilman meikkiäkin tietää ja siihen on tottunut. Ja harva muutenkaan varsinaisesti kehtaisi odottaa toisen meikkaavan. Se kun on naisen oma asia, ja olisi valtavan epäkohteliasta esim. huomauttaa, että nyt lähtiessämme kyläilemään, voisitko pliis meikata.
Normaalit, mukavat miehet, hyväksyy naisen valinnan meikkaamattomuudesta, tai meikkaamisesta, mukisematta. Se on ihan samanlainen asia kuin vaatevalinnat, ei niihinkään ole tapana toisen puuttua.
Mutta vaiheessa jossa paria ollaan etsimässä, niin onhan se fakta että sellainen keskinkertaisen näköinen nainen, jolla ei ole piirteissä mitään isoa vikaa, mutta on vaan vähän harmaahiirulainen ja mitäänsanomaton, saattaa muuttua meikillä varsin näyttäväksi naiseksi ja saada enemmän huomiota. Myös niiltä miehiltä, jotka väittää tykkäävänsä luonnollisesta. Miehet ei yleensä edes huomaa hillittyä meikkiä, ja "meikattu" tarkoittaa niille jotain luonnottoman mittaisia irtoripsiä, kirkkaanvärisiä huulia tms.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tää aloitus 1950- vai 2020-luvulta?
Kivikaudelta.
t: Arkeologi
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset tosiaan ovat kalpeita, miehet monesti luonnollisena värikkäämpiä mitä naiset. Parta/sänkikin sitä tekee.
Miehet on kuin riikinkukot, aina pyrstö levällään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ne miehet usein sanoo. Itse asiassa useimmat, vanhemmistakin. Mutta silti käytännössä katseet kääntyy niihin meikkaaviin ja perinteisellä tavalla näyttäviin naisiin. Lisäksi moni ei edes huomaa, että on jopa tosi paljon meikkiä, jos vaan ei ole kirkuvanväristä huulipunaa tai jotain mustia smoky eyes silmämeikkejä.
Oma miehenikin kuulemma treffeillä ihastui luonnolliseen ulkonäkööni. Niitä treffejä varten vaan olin tehnyt meikkiä tunnin verran, kaikki var
Tuon ikäisillä nyt ei ole hirveän montaa vuotta siitä, että kukaan tytöistä ei meikannut. Veikkaan, että huomaavat eron paremmin kuin aikuiset miehet, joilla silmä on tottunut pakkeliin. Ja onhan tuon ikäiset tytötkin suurimmaksi osaksi niin fressin näköisiä, että näyttävät nätiltä ilman meikkiä tai minimaalisesti meikattuina.
Joo, mutta mitäpä se haittaa