YÖK! Kaveri sai lapsen ja
leikkautti pitkät hiukset polkkatukaksi, lapsella myös polkkatukka.
Niinikään äiti ja tytär pukeutuu semmosiin Marimekon mörkö-mekkoon, vai mikä pikku-myy nyt onkaan!
Mitäköhän seuraavana? :)
Onko teidän kaveripiirissä samaa tapahtunut vai teetkö itse tätä?
Luulin että tämä rajoittuu vaan siihen että hankitaan miehen kanssa samanlaiset tuulipuvut!
Kommentit (47)
mieheni ei pukeudu kuten poikamme.
Taidetaan olla aika tylsiä..
Ap
Voi sitten 20 vuoden päästä katselle valokuvia itsestään ja hävetä.
Minä tunnen yhden äidin, joka alkoi käyttää kaikki my little pony -paitoja ja sarjiskuosia päällään kun sai lapsia. Muut ystäväni ovat onneksi ihan normaaleja.
Ja mikä oli jälleen kerran todistettavissa...
Kun 1- vuotiaalla piti leikata hiukset polkalle ettei rehota niin johan meni maminkin hiukset samalle korkeudelle.
Minusta se nyt on vaan kummallista.
Ap
Ainakin minulle on povattu ties kuinka monta kertaa että kohta se tukka on leikattava. Raskausaikana se on leikattava. Syntymän jälkeen se on leikattava. ja jos ei tuossa vaiheessa niin sitten kun imetys loppuu niin leikattava on, koska jäljelle jää enää muutama haituva.
ja onhan tuossa tottakin, tiedän monia joiden hiukset ovat ohentuneet huimasti. Itsellä kyllä pitkä tukka säilyi :)
veikkaan että liittyy tuohonkin. Pitkien hiusten jälkeen ei vaan "osaa" leikata muuta kun sen polkan.
Noihin mekkoihin en osaa sanoa mitään, aika kamala on pienellä tytölläkin.
Oletko ap lukutaitoinen ollenkaan? En puhu mistään symbioosista enkä henkisestä yhteydestä, oletko vähän hidas ymmärtämään? En käytä myöskään mitään mörkömekkoja, vaan esim. ihan tyylikkäitä hihattomia kotelomekkoja vaikka ohuen paidan päällä. Lapselle ostan paljon vaatteita Zarasta, jonka mallit on vähän erilaisia kuin henkkamaukan tai prisman (niitäkään väheksymättä). Toki Zaran vaatteet on osittain aika aikuismaisiakin eivätkä aika niin käytännöllisiä lapselle, joten ostan myös em. liikkeistä.En ole muuttumassa kaksoisolennoksi, enkä myöskään ole vielä ostanut tytölle korkokenkiä, joten olemme kyllä ihan omia ihania persooniamme ja viihdymme kauniissa vaatteissa. Simple as that.
Huomaan kuitenkin, että todellakin sattumalta meillä on usein vaatteet tyylillisesti ja väreiltään yhteensopivat. Osin voi johtua siitä, että meillä molemmilla on vaatteiden väreissä lähinnä mun lempivärejä ruskeaa ja turkoosia.
Monet muutkin on sen huomanneet, joten nyt yritän tietoisesti sitä välttää, etteivät luulisi että yritän jotenkin olla "samikset" pojan kanssa.
Huomaan kuitenkin, että todellakin sattumalta meillä on usein vaatteet tyylillisesti ja väreiltään yhteensopivat. Osin voi johtua siitä, että meillä molemmilla on vaatteiden väreissä lähinnä mun lempivärejä ruskeaa ja turkoosia.
Monet muutkin on sen huomanneet, joten nyt yritän tietoisesti sitä välttää, etteivät luulisi että yritän jotenkin olla "samikset" pojan kanssa.
Pienimmälle kasvatetaan, kappas vaan, pitkää vaaleaa tukkaa. Poika, (ei vaalea), saa pitää miehisen hiustyylinsä, lyhyt siis, koskei pitkiä hiuksia ole koskaan halunnut.
Tytöt ovat toistaiseksi olleet tukkiinsa tyytyväiset, niin näin jatketaan.
Mulla on yksi tyköistuva Piiraisen Jokeripaita ja kun näin kirppiksellä tyttöjen saman paidan, ostin sen tytölleni. En tosin ole varma kehtaanko oikeasti laittaa ne meille joskus samaa aikaa. Tätä kehtaamsita pohdin siis jo aiemmin, en tätä ketjua lukiessani..
Ei kyse ole yksittäisistä vaatteista, nämähän olivat vain esimerkkejä. Mutta tunnen itsekin äitejä, jotka alkavat muistuttaa lastaan pukeutumiseltaan kun riittävän kauan ovat istuneet kotona ja hiekkalaatikon reunalla, poissa ihmisten ilmoilta.
Johtuu varmaan siitä, että on kätevää kun tukka on lyhyt ja pois tieltä ja että ei paljon käydä muualla kuin mammakerhoissa, joissa on aivan yhdentekevää mitkä lappuhaalarit on päällä.
samanlaiset röyhelökukkamekot. Tytöille ne sopivat, äidille ei.
Noi "mörkömekot" on käteviä: peittävät vatsamakkarat ja pitävät miehen kaukana kun ovat seksittömyyden huipentuma.
ja ap ei sitten viestistä päätellen pitkän sukupuolitautihistorian takia saa lapsia ja sehän ottaa päähän? Olisi kannattanut miettiä ennen kuin kiertää kaikki rastapäät ja muut säälittävät luuserit.
Ei kyse ole yksittäisistä vaatteista, nämähän olivat vain esimerkkejä.
yksittäisistä vaatteista. Hankitaan ne samanlaiset tietyt mekot joilla voidaan käydä kylässä tai kesäjuhlissa. Laitetaan tukkaan samanlaiset pinnit ja vähän kiharaa lapsellekin.
Tämä on joku äidin ja lapsen yhteinen leikki. Johtunee siitä että pienet lapset joskus näyttää hämmästyttävän paljon vanhemmiltaan. Saa vierelleen sen mini-me:n jota käyttää sukujuhlissa ja sitten kehutaan että voi kun tytöt on niin nätteinä ja samannäköisiä.
Ei kai tuota tarvitse niin vakavasti ottaa. Itsellä vaan poikia enkä ole vielä innostunut autoaiheisista vaatteista ;)
niin haluaisin itsekin sellaisen.
se äiti on ruvennut kokemaan itsensäkin lapseksi uudelleen.
Noi "mörkömekot" on käteviä: peittävät vatsamakkarat ja pitävät miehen kaukana kun ovat seksittömyyden huipentuma.
Aaaarghhh, muistan kuinka mun lapsuudessa tarhatädeillä ja siivoojilla oli tollaset työvaatteet!!!
ei, en tunne yhtään tuollaista enkä ole itsekään tyttäreni kanssa samanlaisissa vaatteissa ja kampauksissa.
Siis marimekon iloiset takit? Ajattelen vaan kun eihän ne mitään halpoja rytkyjä ole.
Aaaarghhh, muistan kuinka mun lapsuudessa tarhatädeillä ja siivoojilla oli tollaset työvaatteet!!!
ensinnä - kiitos vinkistä, siis ei ole tullut vielä mieleen että tosiaan voisin laittaa hiuksetkin tyttöni kanssa samalla tavoin, ei vaan käyttää samis-vaatteita.
Jee, heti kun tuon tytsyn hiukset vielä vähän vahvistuu, niin me laitetaan samis-hiuksetkin :).
Ja tulihan se sieltä jossain viestissä, mitä arvelinkin - AP:llä on itsellä POIKA, joten hän nyt ei vaan halua ymmärtää (eikä edes myöntää itselleen että olisi halunnut tytön), että on joskus ihan "hauskaa" laittaa äiti-tyttö samanhenkisesti vaatteet.
Älä sure AP, voitte tekin ihan vaikka varovasti laittaa vain samanväriset paidat. Se on vähän sama juttu kuin että puetaan teeman mukaan vaikka pikkujouluihi tonttuhattu.
Esim. johonkin perhekerhoon mennessä voi olla ihan kiva joskus laittaa samanlaiset / samantyyppiset paidat lapsen kanssa.
Mun mielestä ainakin, kun nyt monen pojan jälkeen tuli tyttö, on ihana laittaa samanlaisia vaatteita välillä, jopa kuviosukkia myöten :). (Onneksi mulla pieni jalka niin voin ostaa lastenosastolta sukkia.)
Ja tää on vaan mun mielestä elämää rikastuttavaa ja hauskaa, perspektiiviä antavaa elämänjaksoa, kun "voi" hullutella vähän pukeutumisen kanssa / kokeilla eri tyylejä - businessnaisena taas saan työelämässä käyttää niitä jakkupukuja ihan riittämiin.
Kyllä mullakin oli edellisen lapsen kanssa kausi että halusin olla semmoinen tyylikäs "ladylike"-äiti, pastellin värinen v-aukkoinen merkkineule ja paitapusero alla ja siistit farkut tms.
Nyt en jaksa "tärkeilllä", voin laittaa tunikapaidan tai jonkun erikoisen neulepaidan tai Me&I:n kirjavavnkuosisia vaatteita tytön kanssa samaan tyyliin, tai marimekko-vaatteitakin meillä on ollut :).
Ehkä se on vähän nuorempien tai epävarmojen äitien syndrooma, että ei uskalleta heittäytyä lapsenmieliseksi.
Tai jos se vaan ei kertakaikkiaan istu omaan tyyliin niin sitten ei. Mullakin tää kausi on oikeastaan vasta nyt kun tuli tyttö.
Heehhehh... oikein odotan kun meillä on kohta samanalaiset kukkapinnit hiuksissa samalla tavoin, tai saparot ja muuta söpöä ;). Mitä väliä vaikka alan olla lähemmäs 40v. :).
kuin tuohon "iloiseen takkiin" ja kivasti mätsäävästi lapsen kanssa :O En ymmärrä miksi naisen pitää alkaa näyttää lto:lta kun hänestä tulee Äiti, vaikka aiemmin hän olisi ollut kansainvälisen yrityksen markkinointipäällikkö.. Nope, minulla ja lapsella on kyllä Yhteys, mutta ei se vaadi persoonani muuttamista noin radikaalisti.