Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YÖK! Kaveri sai lapsen ja

Vierailija
26.11.2010 |

leikkautti pitkät hiukset polkkatukaksi, lapsella myös polkkatukka.

Niinikään äiti ja tytär pukeutuu semmosiin Marimekon mörkö-mekkoon, vai mikä pikku-myy nyt onkaan!

Mitäköhän seuraavana? :)

Onko teidän kaveripiirissä samaa tapahtunut vai teetkö itse tätä?

Luulin että tämä rajoittuu vaan siihen että hankitaan miehen kanssa samanlaiset tuulipuvut!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten leikkautin lyhyehkön polkan jota en ole sitten viitsinyt kasvatella, koska se on klassinen ja helppo malli.

Tyttärelläni on myös polkkatukka, koska se on niin helppo kun ei mene niin takkuun.

Meillä taitaa usein kotosalla varsinkin olla aika samantyyppisiä vaatteita, en tiedä miksi. Minusta on mukavaa oleilla ihanissa mekoissa (ihan tota taskumekkoa ei ole koska on aika kallis..)mutta vastaavan tyylisiä helppoja paksujen sukkisten kanssa, usein villasukat ja joku trikoopaita alla. Hmm.. mahtaakohan joku minunkin tuttuni nähdä pukeutumisestamme vaivaa..? Tyttäreni ei pidä farkuista, vaan useimmin hänkin on sellaisissa mekoissa.

No jaa, meillä on mukavaa näinkin ja jos se jotain kovasti häiritsee ja ihmetyttää niin toivon että hän selvittää ahdistuksensa itsekseen.

Mieheni kyllä ihan halii ja suukottelee vaikka sellaisia mekkoja käytänkin ja rakastelemmekin usein, joten ehkä olen vain ollut onnekas kun olen löytänyt miehen joka pitää minusta vaikka pukeutuisinkin takkimekkoon tai mihin vaan. ;)

Pukeutumiseni on muuttunut vuosien myötä sähäkästä business-naisesta aika mukavuuden hakuiseen, pehmeään ja lempeään. Kyllä se äitiys on tainnut minua muuttaa ja hyvä niin.

Vierailija
42/47 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä me&i kukertavia vaatteita. En ymmärrä mitä kivaa on siinä, että on pukeutunut kuin taapero tai pikkukakkosen täti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnä - kiitos vinkistä, siis ei ole tullut vielä mieleen että tosiaan voisin laittaa hiuksetkin tyttöni kanssa samalla tavoin, ei vaan käyttää samis-vaatteita. Jee, heti kun tuon tytsyn hiukset vielä vähän vahvistuu, niin me laitetaan samis-hiuksetkin :). Ja tulihan se sieltä jossain viestissä, mitä arvelinkin - AP:llä on itsellä POIKA, joten hän nyt ei vaan halua ymmärtää (eikä edes myöntää itselleen että olisi halunnut tytön), että on joskus ihan "hauskaa" laittaa äiti-tyttö samanhenkisesti vaatteet. Älä sure AP, voitte tekin ihan vaikka varovasti laittaa vain samanväriset paidat. Se on vähän sama juttu kuin että puetaan teeman mukaan vaikka pikkujouluihi tonttuhattu. Esim. johonkin perhekerhoon mennessä voi olla ihan kiva joskus laittaa samanlaiset / samantyyppiset paidat lapsen kanssa. Mun mielestä ainakin, kun nyt monen pojan jälkeen tuli tyttö, on ihana laittaa samanlaisia vaatteita välillä, jopa kuviosukkia myöten :). (Onneksi mulla pieni jalka niin voin ostaa lastenosastolta sukkia.) Ja tää on vaan mun mielestä elämää rikastuttavaa ja hauskaa, perspektiiviä antavaa elämänjaksoa, kun "voi" hullutella vähän pukeutumisen kanssa / kokeilla eri tyylejä - businessnaisena taas saan työelämässä käyttää niitä jakkupukuja ihan riittämiin. Kyllä mullakin oli edellisen lapsen kanssa kausi että halusin olla semmoinen tyylikäs "ladylike"-äiti, pastellin värinen v-aukkoinen merkkineule ja paitapusero alla ja siistit farkut tms. Nyt en jaksa "tärkeilllä", voin laittaa tunikapaidan tai jonkun erikoisen neulepaidan tai Me&I:n kirjavavnkuosisia vaatteita tytön kanssa samaan tyyliin, tai marimekko-vaatteitakin meillä on ollut :). Ehkä se on vähän nuorempien tai epävarmojen äitien syndrooma, että ei uskalleta heittäytyä lapsenmieliseksi. Tai jos se vaan ei kertakaikkiaan istu omaan tyyliin niin sitten ei. Mullakin tää kausi on oikeastaan vasta nyt kun tuli tyttö. Heehhehh... oikein odotan kun meillä on kohta samanalaiset kukkapinnit hiuksissa samalla tavoin, tai saparot ja muuta söpöä ;). Mitä väliä vaikka alan olla lähemmäs 40v. :).

Veikkaisin kyllä, että tätä ei kirjoittanut mikään "businessnainen" vaan joku 10 vuotta kotona kökkinyt mamma.

Vierailija
44/47 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään vaaraa, että pukeuduttaisiin samalla tavalla tai edes hiukset olisivat samanlaiset.

Tyttövauvoille harvemmin löytyy goottivaatteita ja minä en vastaavasti, edes maksusta, laita vaaleanpunaista päälleni =D

Vierailija
45/47 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä itsekään tajua tuota. Olen nähnyt noita takkeja lapsilla, en edes tiennyt, että tuollaisia peikko-vaatteita tehdääna ikuisille. Tosin itselleni voisin kotitakiksi ostaa, kun olisi kiva touhuilla kotona löysissä ja huolettomissa vaatteissa. En kuitenkaan osta tuollaista lapselleni, koska mielestäni se on ruma.

En ymmärrä, miksi sen lapsen kanssa pitäisi pukeutua edes sävysävyyn saatikka sitten samoihin vaatteihin. Ostin esikoiselle (poika) ja miehelleni samanlaiset t-paidat (ei ollut mitään kuvaa, väri vihreä), ja kumpikin käytti erikseen ja muistaakseni kerran yhtäaikaa, mutta vähän noloa ehkä se oli enkä tee virhettäni toista kertaa. Paidat vaan olivat tosi hyvälaatuisia (L&B) eikä mitään auto-hirviö-kukerruksia.

Eräs ystäväni on ruvennut samikseksi vanhemman lapsensa kanssa (6 v), koska tämä muistuttaa häntä ulkonäöllisesti. Äiti ja tytär kasvattivat yhtä aikaa pitkät hiukset, leikkauttivat samaan aikaan otsatukat ja pitävät samanhenkisiä vaatteita: Legginsit, minihameet ja vaaleanpunaiset paidat sekä söpöt Hello Kitty -sukat. Mielestäni se on vähän pissis-toimintaa yli 30-vuotiaalta äidiltä. Ei ole mitään vikaa pukeutua nuorekkaasti, mutta kun vaatteet ovat samanhenkisiä ja -sävyisiä kuin muutenkin jo samankaltaisuuksia omaavalla tyttärellä, on se jotenkin outoa. Olen ajatellut, että äiti on ikäkriisissä ja yrittää kompensoida sitä näillä nuorisovaatteilla. Yksin liikkeellä ollessaan pukeutuu aikuisemmin, vaikkakin nuorekkaasti ja muodikkaasti. En siis vastusta nuorekasta pukeutumista vaan sellaista esiteinipukeutumista kimalteineen ja isoinen hahmoineen (yleensä Hello Kitty).

Toisaalta penään kyllä jokaisen ihmisen oikeutta pukeutua vaatteisiin, jotka tekevät iloiseksi. Silti pidän itselläni mielipiteen, että on jotenkin outoa ja lasta kosiskelevaa pukeutua niin kuin lapsi.

Vierailija
46/47 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään vaaraa, että pukeuduttaisiin samalla tavalla tai edes hiukset olisivat samanlaiset. Tyttövauvoille harvemmin löytyy goottivaatteita ja minä en vastaavasti, edes maksusta, laita vaaleanpunaista päälleni =D

Stadis Manskulla on kisiksen lähellä näyteikkunoissa vaavigoottivaatteita :D

Mutta miksi noin muuten puet muksun vaaleanpunaiseen?

Vierailija
47/47 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteisiin kun kasvoi minusta ohi. Nytkin päällä pojan huppari ja käytössä pojan talvitakki.

Mepä se vasta samiksia ollaankin.

Ai niin, poika kasvatti myös pitkän tukan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi