Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö mikä on kauheeta? Kun juhlissa tarjotaan voileipäkakkua

Vierailija
25.11.2010 |

ja sen jälkeen on tarkoitus ottaa kermakakkua siltä SAMALTA lautaselta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista lajia.

Vierailija
2/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolaisen ja makena välillä.

Joku otta joku ei.

Mutta kompppaan kyllä ap:tä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin OIKEASTI, mitä tämä aloitus pitää sisällään ennenkuin avasin sen! Ja olen samaa mieltä; ei ole kermakakku hyvää kun pohjalla maistuu graavilohi :(

Vierailija
4/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyn hyvin ottamaan lautaselle jopa samaan aikaan sekä voileipäkakkua ja täytekakkua ilman, että ne menevät sekaisin!

Ota molempia pienet palaset, laita lautesen eri reunalle ja hae sitten vaikka lisää jos tahdot.

Vierailija
5/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta se on aivan IHANAA syödä samalta lautaselta, parasta on ottaa samaan aikaan suolasta ja makeaa kakkua! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Vierailija
6/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä ihmettelen, että esim. laivan buffetissa on ihan kauhee etikettivirhe laittaa kalaa ja lihaa samalle lautaselle, mut sit juhlissa on ihan ok laittaa suolaista ja makeaa samalle. Kyllä mun mielestä tuo jälkimmäinen on pahempi paha kuin ekana mainittu.

Vierailija
7/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihananakuinen yhdistelmä. Meillä olikin täytekakku koristeltu tämän kokeilun tiimoilta isänpäivänä nakeilla.

Vierailija
8/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä ihmettelen, että esim. laivan buffetissa on ihan kauhee etikettivirhe laittaa kalaa ja lihaa samalle lautaselle, mut sit juhlissa on ihan ok laittaa suolaista ja makeaa samalle. Kyllä mun mielestä tuo jälkimmäinen on pahempi paha kuin ekana mainittu.

Voi vitsit teitä nousukkaita!

Vierailija
9/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap. Mene joskus vierailemaan vaikka Tansaniassa, niin saat toisia aatoksia?

Vierailija - 25.11.10 10:03 (ID 11570422)

Vierailija
10/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"menee ne mahassa kuitenkin sekaisin". Hah hah.

Vierailija
11/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkkismiehelläni (länsimaalainen) ei meinaa pysyä pokka, kun kaikissa suomalaisissa kissanristiäisissä on hirveän näköinen kyhäelmä, joka jotenkin etäisesti muistuttaa täytekakkua.

En ole koskaan tarjonnut tai edes maistanut voileipäkakkua - ainekset sinällään voivat olla ihan OK, mutta tarjoilumuoto ei houkuttele sitten pätkääkään. Mieluummin vaikka suolaista piirakkaa, sulhaspiirakoita + munavoita tms.

Vierailija
12/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkkismiehelläni (länsimaalainen) ei meinaa pysyä pokka, kun kaikissa suomalaisissa kissanristiäisissä on hirveän näköinen kyhäelmä, joka jotenkin etäisesti muistuttaa täytekakkua. En ole koskaan tarjonnut tai edes maistanut voileipäkakkua - ainekset sinällään voivat olla ihan OK, mutta tarjoilumuoto ei houkuttele sitten pätkääkään. Mieluummin vaikka suolaista piirakkaa, sulhaspiirakoita + munavoita tms.

Vierailija
13/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ulkkismiehesikin voisi tutustua skandinaaviseen ruokaperinteeseen.

Ulkkismiehelläni (länsimaalainen) ei meinaa pysyä pokka, kun kaikissa suomalaisissa kissanristiäisissä on hirveän näköinen kyhäelmä, joka jotenkin etäisesti muistuttaa täytekakkua.

En ole koskaan tarjonnut tai edes maistanut voileipäkakkua - ainekset sinällään voivat olla ihan OK, mutta tarjoilumuoto ei houkuttele sitten pätkääkään. Mieluummin vaikka suolaista piirakkaa, sulhaspiirakoita + munavoita tms.

Vierailija
14/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ulkkismiehesikin voisi tutustua skandinaaviseen ruokaperinteeseen.

Myös jenkit nimittäin osaa:

http://foodbeast.com/content/2009/03/03/sandwich-cake/

Vierailija
15/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menenkin tästä häpeämään metsäläisyyttäni ja syön suruuni ison palan voileipäkakkua.

P.S. Mustakin ois kiva, jos voileipäkakkua ja täytekakkua ei tarttis syödä samalta lautaselta.

Vierailija
16/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin kaikki hapankerman makuiset on pahaa.

Minua järkyttää se että tuo maku on isketty sitten myös jonain kermaviilinä siihen makeaan kermakakkuun! Hyi olkoon! Ja juhlissa en kehtaa tuota kysyä. Sitten kun eka lusikallinen yllättää, niin mietin miten saisin lautasellinen näppärästi unohtumaan jonnekin, jos ei ole sattumalta sopivaa reittiä huomaamatta sitä roskikseen tai tiskipöydälle läntätä. Jonnein kirjahyllyn reunalle unohdan koko kakun. :)

Vierailija
17/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni muuten RAKASTAA suomalaista ruokaa noin yleisesti ottaen, mm. suomalaisista jouluruoista hän pitää huomattavasti enemmän kuin minä itse. :)

En ole missään vaiheessa väittänyt, ettäkö voileipäkakku olisi jotenkin "metsäläinen" ruoka, vaan että se on hassun ja vähän koomisenkin näköinen kyhäelmä. Vai eikö muka teidän mielestänne?

Voileivät sinällään, myös niistä voileipäkakun aineksista kootut, sopivat mielestäni oikein hyvin suolaiseen pöytään. Mutta pointti olikin, että suolainen suolaisena ja makea makeana.

Jos joku leipoisi makeaksi kakuksi karjalanpiirakan muotoisen kakun munavoineen päivineen, niin olisihan sekin nyt vähintäänkin erikoista.

14

Vierailija
18/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lattiaan ja poistun nokka pystyssä juhlista. On se niin kauheeta, ihan on mun juhlat välittömästi pilalla.

Vierailija
19/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään vaiheessa väittänyt, ettäkö voileipäkakku olisi jotenkin "metsäläinen" ruoka, vaan että se on hassun ja vähän koomisenkin näköinen kyhäelmä. Vai eikö muka teidän mielestänne?

14

ole mitenkään koomisen näköinen kyhäelmä. Sen sijaan, mikä tahansa kakku, suolainen tai makea, on ehkä hieman koomisen näköinen, jos koristelijalla ei ole "silmää" sille, miten kakku pitäisi koristella. Mutta syön mä niitä yhtä kaikki, ei se maku siitä kärsi.

Vierailija
20/26 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni muuten RAKASTAA suomalaista ruokaa noin yleisesti ottaen, mm. suomalaisista jouluruoista hän pitää huomattavasti enemmän kuin minä itse. :)

Voileivät sinällään, myös niistä voileipäkakun aineksista kootut, sopivat mielestäni oikein hyvin suolaiseen pöytään. Mutta pointti olikin, että suolainen suolaisena ja makea makeana.

Jos joku leipoisi makeaksi kakuksi karjalanpiirakan muotoisen kakun munavoineen päivineen, niin olisihan sekin nyt vähintäänkin erikoista.

14

Voileipäkakku on suolainen, ei siihen ole sekoitettu makeaa täytekakkua mukaan. Kannattaisko sun nyt maistaa sitä ja sitten analysoida se tarkemmin. Tai katso nyt edes joku resepti googlaamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän