"Myös me Eskon kanssa tarvitaan yhteistä aikaa!"
Jep, 1v viikoksi hoitoon uutena vuotena ja tammikuussa toivotaan päivähoitopaikkaa :)
Surullista on se ettei viikko erossa vanhemmista varmaan tunnu tuosta tytöstä miltään kun on pikkuvauvasta saakka pompoteltu hoitajalta toiselle.
En ymmärrä miksi se vauva pitää tehdä jos ei sitä halua itse hoitaa.
Kommentit (25)
Eiköhän Eerikäiset aio tehä ihan töitä kun V on päiväkodissa - ovathan molemmat keikoilla ym nytkin jatkuvasti ja mummit hoitaa lasta.
Päiväkotiin, jotta vanhemmat saavat yhteistä aikaa? Just.
Meillä tehdään juuri näin. Itse teen hommia kotona ja mies on töissä, 2-vuotias päiväkodissa. Joskus mies ottaa vapaapäivän, joka me hurvitellaan yhdessä kahdestaan, vaikka lapsi on päiväkodissa.
Ajattelen usein, että onneksi asun ulkomailla. Suomessa tuo kotiäitifriikkiys on niin tuomitsevaa, että oksat pois!
lapsi on ollut tuossa iässä mummolassa hoidossa pidempiäkin aikoja, ja päiväkodissa siksi, koska teimme molemmat töitä. Samalla saimme yhteistä aikaa, minä ja mies. Voi kauhea paikka.
lapsi on ollut tuossa iässä mummolassa hoidossa pidempiäkin aikoja
Vielä enemmän olisi yhteistä aikaa miehen kanssa, kun jättäisi lapset kokonaan tekemättä.
Että se olis tottunut nyhjään äidissä 247 ja sitten lykätään viikoksi hoitoon? Siellähän huutaa.
Vai eikö vanhemmat saa mennä matkalle kahdestaan?
Vai kuuluuko lapsi ottaa joka paikkaan mukaan?
Miksi tehdä lapsi jos ei siitä pysty olemaan erossa?
Jos ei pysty enää elämään parina, vaan on aina lapsi välissä.
heidän rapinen rakkinsa on tärkeempi kuin oma tytär! Kyllä koira pääsee mukaan laskettelemaan, mutta oma lapsi ei.
heidän rapinen rakkinsa on tärkeempi kuin oma tytär! Kyllä koira pääsee mukaan laskettelemaan, mutta oma lapsi ei.
tarkoitus viettää miehen kanssa aikaa kaksin?
Eiköhän Eerikäiset aio tehä ihan töitä kun V on päiväkodissa - ovathan molemmat keikoilla ym nytkin jatkuvasti ja mummit hoitaa lasta.
Joka päiväkö vai joka viikonloppu vai mitä?
ota, mutta kaikkein vähiten ottaisin koiran mukaan. Miksi koira pitää ottaa mukaan, mutta lasta ei? Otatteko itse kissanne, rottanne ja gerbiilinne mukaan, mutta jätätte lapset kotiin?
ota, mutta kaikkein vähiten ottaisin koiran mukaan. Miksi koira pitää ottaa mukaan, mutta lasta ei? Otatteko itse kissanne, rottanne ja gerbiilinne mukaan, mutta jätätte lapset kotiin?
Jep, 1v viikoksi hoitoon uutena vuotena ja tammikuussa toivotaan päivähoitopaikkaa :)
Surullista on se ettei viikko erossa vanhemmista varmaan tunnu tuosta tytöstä miltään kun on pikkuvauvasta saakka pompoteltu hoitajalta toiselle.
En ymmärrä miksi se vauva pitää tehdä jos ei sitä halua itse hoitaa.
ei se lapsi siihen kuole, jos on hoidossa vaikka vähän useamminkin. Lapselle on vaan hyväksi jo on useampi luotettava aikuinen hoitaja. Ja on lapselle myös tasan varmasti hyväksi, jos vanhemmat pääsevät joskus hoitamaan parisuhdettaan. Taas on sellasta hurskastelua että. Heti olet huono vanhempi, jos viet lapsen hoitoon!
nuorimmat lapset ja kisskin aina mukaan mökille :)
Kissassa on se hyvä puoli, että pärjää mökissä yksinäänkin vaikka useamman tunnin. Ei sentään rinteeseen tartte roudata mukana :D
Jokainen elää tyylillään, mut meikä ei ole koskaan voinu olla ihan pienistä lapsista erossa. Viikko vaikka vuoden ikäisestä olis ollu mulle katastrofi. Olisin varmaan itekny koko loman. Vaikka lapsella olis ollu sen ajan aivan hyvä olla.
nuorimmat lapset ja kisskin aina mukaan mökille :)
Kissassa on se hyvä puoli, että pärjää mökissä yksinäänkin vaikka useamman tunnin. Ei sentään rinteeseen tartte roudata mukana :D
Jokainen elää tyylillään, mut meikä ei ole koskaan voinu olla ihan pienistä lapsista erossa. Viikko vaikka vuoden ikäisestä olis ollu mulle katastrofi. Olisin varmaan itekny koko loman. Vaikka lapsella olis ollu sen ajan aivan hyvä olla.
Olen seurannut vierestä muutamaa paria, joilla on ollut hyvä tukiverkosto, jonne lapsi/lapset on lykätty, niin että vanhemmat saavat omaa aikaa ja yhteistä aikaa ja pääsevät matkustelemaan jne. Eipä ole parisuhdetta auttanut, eroon ovat päätyneet.
Kyllä meilläkin lapset ovat välillä yötä mummolassa, jos on vaikka lapsettomat häät, karonkan jatkot tms. tärkeä tapahtuma, johon haluamme osallistua. Mutta en voisi olla viikkoa erossa lapsistamme. Eihän se mitään lomaa olisi. Kahden yön jälkeen olisi niin kova ikävä, että olisi ihan tuskaa.
Olen seurannut vierestä muutamaa paria, joilla on ollut hyvä tukiverkosto, jonne lapsi/lapset on lykätty, niin että vanhemmat saavat omaa aikaa ja yhteistä aikaa ja pääsevät matkustelemaan jne. Eipä ole parisuhdetta auttanut, eroon ovat päätyneet.
Kyllä meilläkin lapset ovat välillä yötä mummolassa, jos on vaikka lapsettomat häät, karonkan jatkot tms. tärkeä tapahtuma, johon haluamme osallistua. Mutta en voisi olla viikkoa erossa lapsistamme. Eihän se mitään lomaa olisi. Kahden yön jälkeen olisi niin kova ikävä, että olisi ihan tuskaa.
Tai jos voi, niin on sitten automaattisesti huono vanhempi?
Että se olis tottunut nyhjään äidissä 247 ja sitten lykätään viikoksi hoitoon? Siellähän huutaa.
Vai eikö vanhemmat saa mennä matkalle kahdestaan?
Vai kuuluuko lapsi ottaa joka paikkaan mukaan?Miksi tehdä lapsi jos ei siitä pysty olemaan erossa?
Jos ei pysty enää elämään parina, vaan on aina lapsi välissä.
Tätä se äitinä oleminen merkitsee, että kiinni ollaan lapsessa kunnes lapsi omillaan pärjää.Ensimmäiset vuodet onkin tätä yhdessäoloa sitten helpottaa ja mummilassa olo voi olla ihan kivaa kun vanhemmat haluavat omaa aikaa.Kaikella aikansa.Vanhemmuus on sitä että lapsen tarpeet ohjaavat eikä kukaan muu sitä vanhemmuutta pysty puolestasi hoitamaan. Välillä on tosi rankkaa mutta sitä se elämä ja vastuu kasvavan lapsen hyvinvoinnista on.
Just.