Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketkä EIVÄT antaneet lastena opettajille/hoitajille mitään lahjuksia nyt lomalle jäädessä?

Vierailija
20.12.2010 |

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eskariryhmässä miedän lisäksi vain 2 lasta antoi jonkin lahjan.

Koululuokassa ehkä n puolet antoi jotain.

Vierailija
2/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en antanut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole antanut koskaan, en edes silloin kun itse olin koulussa. En käsitä moista touhua, ihan älytöntä

Vierailija
4/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole antanut koskaan, en edes silloin kun itse olin koulussa. En käsitä moista touhua, ihan älytöntä

Vierailija
5/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on sun lapsen kanssa, jopa enemmän kuin sinä? Jos lapsi tykkää heistä, voidaan lukea "kavereiksi" tai muiksi tärkeiksi ihmissuhteiksi. Ja kavereille on tapana ostaa lahja tai ainakin lähettää kortti, merkiksi muistamisesta.

Vierailija
6/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lahjoisin opettajan siitä, että hän tekee työnsä? Työnantaja kai maksaa opettajalle palkan? Enkö yhtä hyvin voisi sitten odottaa lahjaa häneltä minulle, minäkin teen lapsen eteen työtä joka päivä ja vielä enemmän tunteja kun opettaja:D

Typerää ressata itseään jollain opettajan lahjalla, on niitä tärkeämpiäkin muistettavia.

Vierailija
7/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjat omalle opettajalle, siivojalle ja keittäjälle joka vuosi - pieni kyläkoulu:-). Keskimmäiseni haluaa joka joulu ja kevät antaa lahjan sekä 1-2-luokan opelleen (poika nyt nelosella) sekä viime vuonna kolmosen opelleen. Tänä vuonna ei ole omasta opesta puhunutkaan, mutta tuolle tärkeälle eka-tokan opelle keräsi rasiaan monenlaista pikkujuttua, osa itse tehtyjä, osa ostettuja. Keväällä voin nuorintakin usuttaa viemään vaikka kukan opelleen, muuten, jos ei itse esitä asiaa, ei tarvitse väkipakolla ketään muistaa.

Velvollisuudesta ei opettajia muisteta, vaan silloin, kun lapsesta itsestä siltä tuntuu - kun hän pitää opettajaa tärkeänä ja rakkaana ihmisenä. Jos on kyseessä jokin viimeinen vuosi, voin itsekin muistaa _hyvää opettajaa.

Vierailija
8/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lahjoisin opettajan siitä, että hän tekee työnsä? Työnantaja kai maksaa opettajalle palkan? Enkö yhtä hyvin voisi sitten odottaa lahjaa häneltä minulle, minäkin teen lapsen eteen työtä joka päivä ja vielä enemmän tunteja kun opettaja:D

Typerää ressata itseään jollain opettajan lahjalla, on niitä tärkeämpiäkin muistettavia.

Entä onko se opettaja lapselle tärkeä, vaikka sinulla onkin monta tärkeämpää muistettavaa?

Etkö itse ole ikinä saanut vaikka työpaikalta, pomolta tai työkavereilta tai asiakkailta lahjaa, vaikka saatkin palkan?

Vierailija
9/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäädään lomalle vasta 23.12. kun työpäiväni päättyy kello 17 illalla, sen jälkeen haen lapsen. Päiväkodin porukoille vien joulumuistamiset varmaankin keskiviikkona, mikäli huomenna ehdin kauppaan. Se on vuorotyöläisen elämä välillä semmost :) Toivon, että jo lomalle jääneet hoitajat ilahtuvat tuomisista vielä joulun jälkeenkin.

Vierailija
10/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lahjoisin opettajan siitä, että hän tekee työnsä? Työnantaja kai maksaa opettajalle palkan? Enkö yhtä hyvin voisi sitten odottaa lahjaa häneltä minulle, minäkin teen lapsen eteen työtä joka päivä ja vielä enemmän tunteja kun opettaja:D Typerää ressata itseään jollain opettajan lahjalla, on niitä tärkeämpiäkin muistettavia.

Vierailija
11/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei. Niitä tympääntyneitä kantturoita en halua muistaa. Joudumme viemään lapsemme jo 6.30 ja suurin osa hoitajista ei edes viitsi persettään nostaa kahvikuppinsa ja sanomalehtensä äärestä.

Kun itse toivotamme kovaäänisesti ja iloisesti huomenet ja pesemme lapselta kädet, ei ketään tule vastaan.

Onko tämä ihan normaalia?

Vierailija
12/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei. Niitä tympääntyneitä kantturoita en halua muistaa. Joudumme viemään lapsemme jo 6.30 ja suurin osa hoitajista ei edes viitsi persettään nostaa kahvikuppinsa ja sanomalehtensä äärestä.

Kun itse toivotamme kovaäänisesti ja iloisesti huomenet ja pesemme lapselta kädet, ei ketään tule vastaan.

Onko tämä ihan normaalia?

Mutta jos pk aukeaa vasta 6.45 tai 7, ja viette liian aikaisin, täytyy teidän sopia aiemmasta viennistä. Joka tapauksessa johtajalta kannattaisi kysäistä.

Vierailija
13/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä maailma on mennyt, kun palkka ei muka riitä korvaukseksi menetetystä vapaa-ajasta?

Vierailija
14/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on sun lapsen kanssa, jopa enemmän kuin sinä? Jos lapsi tykkää heistä, voidaan lukea "kavereiksi" tai muiksi tärkeiksi ihmissuhteiksi. Ja kavereille on tapana ostaa lahja tai ainakin lähettää kortti, merkiksi muistamisesta.

ei kuule tuntunut luontevalta.

silti olin 'open lemmikki' ja luokan priimus.

Ei tarttenu viedä opelle omenoita.

Minusta turhaa touhotusta, kyllä voi opettajalle toivottaa hyvää joulua ihan kasvotusten. Paras ja riittävä tapa.

Ja ootteko kaikki lahjusten antajat varmoja, että se ope on ihan ihastuksissaan niistä.

Vierailija
15/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempien arvosanojen toivossa?

Vierailija
16/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ostettuna, mutta koulu oli suljettu lumen vuoksi kaksi viimeista paivaa

Vierailija
17/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sitten ymmärrä tällaista ajattelutapaa, että lahjaa en anna, he saavat jo palkkansa, se riittäkööt...!

No. Meidän lasten koulussa ja päiväkodissa on tosi mukavia opettajia ja hoitajia. Haluamme heitäkin muista pienellä lahjalla joulun aikaan, ei se nyt niin paljoa stressaa..

Ei se lahja ole mikään lisäpalkka, vaan se annetaan ihan lämmöllä ajatellen ja hyvää joulua toivotellen. Ihan kuten muillekin tärkeille ihmisille elämässämme..

Enkä oleta että lapsi saa nyt sitten paremmat arvosanat kun opettaja lahjottiin. Aika kyyninen ajattelutapa...

Mutta ei kaikkien tarvitse tietenkään lahjaa antaa. Ei tarvitse antaa kenellekkään, etenkin jos se on noin kovin vastenmielistä. Silloin onkin parempi jättää lahjat hankkimatta.

Me annetaan ihan vaan koska on kiva muistaa ihmisiä joiden kanssa meidän lapset viettävät ison osan päivästään. Saattavat ilahtuakin. Ihan kamalaa että kehtaa sillä tavalla toimia että joku muu tulisi hyvälle mielelle...sehän onkin itseltä pois se toisten huomioiminen..

Vierailija
18/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahastuu siitä että lahjan saa, se on jo kyllä kyynisen ihmisen huippu! Varmaan näitäkin riittää...

Vierailija
19/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei. Niitä tympääntyneitä kantturoita en halua muistaa. Joudumme viemään lapsemme jo 6.30 ja suurin osa hoitajista ei edes viitsi persettään nostaa kahvikuppinsa ja sanomalehtensä äärestä. Kun itse toivotamme kovaäänisesti ja iloisesti huomenet ja pesemme lapselta kädet, ei ketään tule vastaan. Onko tämä ihan normaalia?

Mutta jos pk aukeaa vasta 6.45 tai 7, ja viette liian aikaisin, täytyy teidän sopia aiemmasta viennistä. Joka tapauksessa johtajalta kannattaisi kysäistä.

Ja tarvittaessa 6.00. Sitä ennen tapahtuva hoito on yöhoitoa.

Juttelin työtyökaverin kanssa (samainen yksikkö) ja vie lapsensa usein myös hoitoon 6.30. Hoitajaa ei näy tai tulee myöhässä.

Ja jos on ilmoitettu lapsen tulevan 6.00 - 6.30 välisenä aikana, silloin on velvollisuus olla työpaikalla!

Olen itse hoitoalalla ja meillä on ikään kuin pakko olla jo vähän ennenkin työpisteessä. Ihmetyttää, kun tämä ei koske päiväkodin henkilöstöä.

Vierailija
20/60 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sitten ymmärrä tällaista ajattelutapaa, että lahjaa en anna, he saavat jo palkkansa, se riittäkööt...!

No. Meidän lasten koulussa ja päiväkodissa on tosi mukavia opettajia ja hoitajia. Haluamme heitäkin muista pienellä lahjalla joulun aikaan, ei se nyt niin paljoa stressaa..

Ei se lahja ole mikään lisäpalkka, vaan se annetaan ihan lämmöllä ajatellen ja hyvää joulua toivotellen. Ihan kuten muillekin tärkeille ihmisille elämässämme..

Enkä oleta että lapsi saa nyt sitten paremmat arvosanat kun opettaja lahjottiin. Aika kyyninen ajattelutapa...

Mutta ei kaikkien tarvitse tietenkään lahjaa antaa. Ei tarvitse antaa kenellekkään, etenkin jos se on noin kovin vastenmielistä. Silloin onkin parempi jättää lahjat hankkimatta.

Me annetaan ihan vaan koska on kiva muistaa ihmisiä joiden kanssa meidän lapset viettävät ison osan päivästään. Saattavat ilahtuakin. Ihan kamalaa että kehtaa sillä tavalla toimia että joku muu tulisi hyvälle mielelle...sehän onkin itseltä pois se toisten huomioiminen..