Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako satsata Mielen melkein 900 euron kuivausrumpuun?

Vierailija
25.11.2010 |

Kestääkö se oikeesti 2 kertaa kauemman kuin puolet halvempi?

Pesukone on Mielen, tosin ollut käytössä vasta reilun vuoden.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat rullan pyykinarua (~10 eur) ja ripustat kledjut siihen kuivamaan. ajaa saman asian, eikä kuluta sähköäkään. 

Paitsi jos sulla on joku pakottava tarve pönkittää suuryritysten kassaa...

Kai sinä oikeasti tajuat, että lämmityskaudella sisällä kuivaaminen kuluttaa aina energiaa. Joko se otetaan lämmityksestä, tai rummusta. Energiatehokkaampi on nykyaikaista lämpöpumpputekniikkaa käyttävä kuivausrumpu kuin suurin osa lämmitysjärjestelmistä. 

Vierailija
22/26 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Energiatehokkuus ja muut ominaisuudet kehittyvät eli voi olla, että koneen vaihtaa muutenkin ennen kuin se pamahtaa rikki. Eli en ostaisi.

Joo. 80-luvun rumpu, mitä joku mainosti, on järkky sähkösyöppö nykyisiin verrattuna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ellei ole kiireinen ihminen, että pyykin pitää olla kuivaa heti.

Vierailija
24/26 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki on heittää satsit melkein tonnin kuivausrumpuun? Ei kannata satsata.

Vierailija
25/26 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen Miele pesutorni oli vuodelta 1987. Koneissa luki bielä:Made in west germany.

toissa vuonna joudin vaihtamaan, kun pesukone alkoi hapristumaan muoviosiltaan niin, ettei korjaaminen enää kannattanut kun ei oikein osiakaan saanut.

Ostin tilalle uuden Mielen pyykkitorninmaksoi jotain kuus tonnia. Muyjä kullä sanoi, etti nykymielet kestä yhtä pitkään. Uusiin koneisin sai pikkukorvausta vastaan 7 vuoden lisätakuun, jolloin korjaja tulee korjaamaan kaikki viat, jotka eivät aiheudu virheellisestä käytstä.

Eniten tykkään uudessä pyykkikoneessa pesuainesäilöistä. Kone annnostelee itse pesuaineet tarpeen mukaan.

Vierailija
26/26 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat rullan pyykinarua (~10 eur) ja ripustat kledjut siihen kuivamaan. ajaa saman asian, eikä kuluta sähköäkään. 

Paitsi jos sulla on joku pakottava tarve pönkittää suuryritysten kassaa...

Kai sinä oikeasti tajuat, että lämmityskaudella sisällä kuivaaminen kuluttaa aina energiaa. Joko se otetaan lämmityksestä, tai rummusta. Energiatehokkaampi on nykyaikaista lämpöpumpputekniikkaa käyttävä kuivausrumpu kuin suurin osa lämmitysjärjestelmistä. 

Kai sä voit näyttää jonkun excelin tuosta missä on pilkutkin kiksauteltu paikoilleen, joka todistaa että niiden kalsareiden, tennissukkien jne kuivaaminen varta vasten kalliilla valmistetussa laitteessa jonka raaka-aineita ja lopulta tuotetta itse on kuljeteltu ympäri maailmaa että se on saatu sinun kodinhoitohuoneeseen, on järkevää?

Kun minä kuivatan pyykkejä omakotitalossa sisätiloissa pyykkitelineellä, ei se tarvi mitään "lisätehoa lämmitysjärjestelmästä" koska mä ajan talon lämmitysjärjestelmää manuaalisesti sitä säätämällä. Jos pyykinkuivatus "ottaa" lämmitystehoa, niin ehkä muutamassa huoneessa lämpötila laskee 0,5 celsiusta tai jotain, mut mä voin elää sen kanssa. Ja lämmityskaudella varsinkin pieni sisäilman kosteuden lisäys ei ole haitaksi. Ammatikseni en kuitenkaan pyykkiä kotonani pese, ettei se ilmankosteus kuitenkaan mikään liiallinen ole.

Olen sitämieltä että tuollaiset kuivausrummut on ihan turhia vehkeitä, paitsi tietenkin niiden valmistajille, niiden myyjille, sähköyhtiöille, jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme