Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tarkkaillut, miten hoikat ystäväni syövät. Itku meinaa päästä.

Vierailija
23.11.2010 |

He syövät TODELLA vähän.

Jos ollaan esim. kylässä, ottavat yleensä tarjottavaa kakkua tai piirasta tms. hyvin hyvin kapean siivun. Esim. juuri oltiin tuttavan 50-vuotispäivillä, niin hoikka ystäväni otti kakkua ihan paperiohuen palan, vain maistiksi. Tarjolla ollutta keksiä tai pullaa hän ei ottanut ollenkaan.

Jos mennään porukalla ravintolaan, niin hoikat ystäväni ottavat useimmiten vain salaatin, keiton tai sitten pastan, jossa tomaattikastiketta. Annoksen mahdolliset ranskalaiset vaihtuvat riisiin. Ja sitten esim. jonkun tomaattikeiton jälkeen pitelevät vastaansa ja päivittelevät, kuinka täynnä ovatkaan...

Hotellin aamiaisella hoikat ystäväni eivät koskaan ota pekonia ja munakokkelia. Syövät puuroa, hedelmiä, ehkä leivän. Ja hyvin kohtuullisesti. Sama seisovassa pöydässä, eivät ole liikkellä sillä mielellä, että kaikkea pitäisi maistaa.

Hoikast ystäväni usein myös tekevät numeron siitä, miten eivät ole koko vuonna syöneet yhtään hampurilaista...

Ja tottakai he aina tavatessa huomaavat kertoa, miten jo tänään aamulla juoksivat 11km, uivat tunnin tai kävivät bodypumpissa.

Ja jos he huomaavat, että vaatteet alkavat kiristää, niin ovat heti viikon lähes syömättä.

Suklaata syövät ehkä 1-2 palaa, jos sitä tarjolla.

Jne.

Ihan itkettää. En mä edes TYKKÄÄ tomaattikeitosta. Kunnon pihvi ja ranskalaiset maistuu vaan niin paljon paremmalta kuin joku laiha salaatti. Ja kun mun vaan tekee mieli suklaata ja kakkua ja kaikkea hyvää! Ja seisovassa pöydässä haluan maistaa vähän kaikkea.

Ja oikeasti, yleensä, kun lähden liikkumaan, mua vaan kismittää. En osaa nauttia siitä. Koko ajan vaan liikkuessa tuijotan kelloa ja mietin, koska tämä on ohi, koska olen esim. kävellyt tunnin, että pääsen takaisin sisälle lämpimään. Lasken,että vasta 5 minuuttia mennyt... Vielä täytyy 20 minsaa jatkaa...

Miten osaisin nauttia tomaattikeitosta ja liikunnasta?

Kommentit (149)

Vierailija
101/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti on YLÄKOULU?

Onko se sama ku joku Steinerkoulu? Niinku erityisoppilaille? Itse ku olin yläasteella eli 7.-9. luokalla oli kaikki ihmiset normaaleja ja osasi käyttäytyä. Jos oli joku rettelöitsijä niin lensi aika äkkiä koulusta pellolle. Vanhempien vastuulla on huolehtiua lasten kasvatuksesta. Opettaja vaan opettaa. Rettelöitsijät ulos luokasta. jos eivät käyttäydy eivät valmistu koulusta ja oma vika. Tough luck!

Mikäli oppettaja poistaa oppilaan luokasta on oppilas edelleen hänen vastuullaan, mikäli oppilas satuttaa itsensä rappusissa tai muuten typeryyksissään on opettaja vastuussa. Tämän takia moni fiksu opettaja ei poista oppilaitaan luokasta. Nykyään häiriökäyttäytymistä on paljon etenkin 39 oppilaan luokissa.

Vierailija
102/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteet ovat muuttuneet virallisesti yläkouluiksi.

Mikä helvetti on YLÄKOULU?

Onko se sama ku joku Steinerkoulu? Niinku erityisoppilaille? Itse ku olin yläasteella eli 7.-9. luokalla oli kaikki ihmiset normaaleja ja osasi käyttäytyä. Jos oli joku rettelöitsijä niin lensi aika äkkiä koulusta pellolle. Vanhempien vastuulla on huolehtiua lasten kasvatuksesta. Opettaja vaan opettaa. Rettelöitsijät ulos luokasta. jos eivät käyttäydy eivät valmistu koulusta ja oma vika. Tough luck!

No et ap vastannut? Miksi siellä sitten on rettelöitsijöitä tai huumeiden käyttäjiä? Tavallisessa koulussa? Miksi ne saa olla luokassa? Nakkaa pihalle. Opettaja saa nakata luokasta ulos sellaisen joka häiritsee opetusta. Normaalit lapset ei käyttäydy noin! Mieti vähän itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet rajoitteinen: Jos sinulla on joku päivärytmi (koko ajan puputtamassa) ja jollakin joku toinen, niin heti täytyy etsiä vikoja ja luoda ihmeellisiä tulevaisuuden kauhukuvia perustuen ei mihinkään.

Olen elänyt vajaan 20 vuotta vastaavalla tavalla ruokailujen, aamusavukkeen ja kahvin suhteen kuin tuo, jonka tekemisiä kritisoit. Lisänä, että en koske lihaan (ovo-laktoruokavalio). Minusta mitattiin ja tutkittiin alkuvuodesta ihan kaikki mahdollinen (kiva työnantaja ja yksityinen terveyspalvelu) - "malli-ihminen, optimaalisin arvoin" totesi mm. sisätautien erikoislääkäri, kun tuloksiani tutki. Myös mm. lihaskuntotestin mukaan tulokseni vastasi perusurheilijan kuntoa (toiseksi paras mahdollinen tulos), vaikka olen vain normaali arki-iltojen liikkuja koiralenkeillä, vähän salia ym. Keuhkomittausten tulokset normaalit. Olen ollut koko elämäni aikana flunssa ym. sairaslomilla työpaikasta/koulusta alle 5 päivää _koko_ elämäni aikana - kuinkas paljon sinä?

Se hyvä puoli tuollaisessa kertasyömisessä on, että näläntunne hämärtyy. Ei ole tarve olla kellon kanssa puputtamassa joka välissä, kun "on niin nälkä".

Ihmisillä on eri tavat elää. Jos menet tämän päivän suosituksilla, niin se on ok, mutta älä arvostele ja luo mitään kauhuskenaarioita toisten ihmisten elintavoista vain sen perusteella, että tiedät parin lauseen verran heidän elämän kuviotaan - lääkärikään ei niin tekisi.

Hatunnosto sulle ja elimistöllesi. Kovan työn se onkin tehnyt jos jo kohta kaksikymmentä vuotta on joutunut vastaavaa rääkkiä kestämään aamutupakointeineen ja epääsäännöllisine ruokailuineen! Ei kannatane silti hehkuttaa, vaikka ensimmäiset 20 vuotta on mennytkin hyvin: tulevaisuus näyttää tuollaisen elämän jälkeen huomattavasti huonommalta. Ihan jo puolueettomienkin todisteiden valossa. Kysy vaikka siltä lääkäriltäsi.

Lisäksi huvittaa tuo äärimmäisen hyökkäävä asenteesi. Jos hetkisenkään pystyisit asettumaan objektiivisempaan asemaan (johon et siis inhimillisten defenssimekanismiesi vuoksi koskaan pysty), ymmärtäisit, ettei elämäntapasi ole terveellinen minkään mittariston mukaan. Yllättävän paljon esim. tupakoijat puolustelevat tupakointiaan sillä, ettei heiltä ole löytynyt tarkastuksista mitään epänormaalia ja kertovat urbaanilegendoja keuhkosyöpään sairastuneista, jotka eivät koskaan edes ole nähneet tupakkaa lähietäisyydeltä. Uskotaan uskotaan, jatka sinä ihmeessä vain valitsemaasi elämäntapaa, se on varmasti todella terveellinen ja lisää hyvinvointiasi. Kärsitkö muuten vielä keuhkoahtaumataudin ensioireista? Kahdenkymmenen tupakointivuoden jälkeen sanoisin että kärsit. Ehkä et vain ole pystynyt myöntämään sitä itsellesi vielä?

Vierailija
104/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli siitä vaan huono olo. Ja kaipasi liikaa leipää. Muutama tuttunikin on yrittänyt karppausta, ei ole kellään toiminut.

Joo, olisihan se hienoa, jos jaksaisi tehdä kunnon ruokaa. Mutta jos teen vaikka kunnon päivällisruoan, niin en jaksa enää alkaa vääntää siihen salaattia. SIihen ruoanlaittoon hurahtaa koko ilta.

Usein on niin kiire yhdistystoiminnan ja muiden harrastusten kanssa, etten ehdi tehdä ruokaa. Syön vaan jotain voileipää tms. Jos tuohon päälle vielä kuntoilen, en ehdi taatusti tehdä ruokaa enää.

Auttaisi, jos mieskin tekisi ruokaa välillä. Mutta se korkeintaan paistaa silloin tällöin pihvin.

Vihanneksissa ja hedelmissä myös se ongelma, että tähän aikaan vuodesta ne alkaa maistua pahalle. Toisin oli silloin Italiassa. Talvellakin sai hedelmiä ja vihanneksia, jotka oli kypsiä ja maistui ihanalle! Täällä kun ostat tähän aikaan vuodesta tomaatin, niin sehän maistuu ihan kaamealle. Suklaa sen sijaan on aina hyvää, aina tiedä, mitä saat. :)

Helppo sanoa, että opettele pois pizzan mausta. Mitä, jos vaan tykkää siitä pizzasta enemmän kuin jostain salaatista? Olen kyllä yrittänyt. Salaatin syömisestä ei tule samanlaista hyvää mieltä. Ja lisäksi kaipaan lämmintä ruokaa.

Ja tuo, joka ei tiennyt, että yläASTE on nykyisin yläkoulu, niin tiedoksi vaan, että koulu on muuttunut aika paljon sinun kouluajoistasi. Enää oppilasta ei voi komentaa luokasta ulos esim. käytävään, koska oppilasta pitää valvoa koko ajan.

ap

Vierailija
105/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikohan se kysymys ole etta haluatko ap olla ennemmin hoikka vai syoda mita mieli tekee? Molempia et voi (tuolla aineenvaihdunnalla, poikkeusyksiloitakin toki on) saada, eli sun taytyy valita jompi kumpi. Ei se mitaan aivokirurgiaa tai rakettitidetta ole.

Vierailija
106/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla 2isoa juustoleipää, kahvia, mehua

Tunnin juoksulenkki

Lounaalla 4 kasvispihviä, salaattia, maitoa, leipää, voita

Päivällä puuhailua yms.

Välipalana mussutin jotain. En muista, ehkä leipää tms.

Illalla tunnin punttis raskailla painoilla. Heti kotona proteiinijuomaa 3 dl

Sen jälkeen salaattia, lihakastiketta 1 toblerone ja 3 kanelipullaa.

Ruoka-annokset ovat suht isoja.

nro 32

Vierailija
107/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai rettelöi.

Kai ne sitten vaan on huonosti kasvatettu.

Kuten jo todettua, oppilasta ei voi poistaa luokasta, jos ei ole joku häntä valvomassa.

Eikä yksittäinen ope voi ketään koulusta erottaa. EN oikein tiedäm mitä oppilaan pitäisi tehdä, että hänet voitaisiin erottaa. Ainakaan se ei riitä syyksi, että on huumeaineita veressä.

Eikä se, että hakkaa opettajaa. Yksi koulumme oppilaista kävi nyrkein opettajan kimppuun. Ope yritti viedä asian oikeuteen, mutta sekin sitten vaiettiin kuoliaaksi ja suostuteltiin opettaja luopumaan haasteesta. JA kyseinen oppilas yhä koulussa.

Nykyisin pakko antaa todistus, vaikka olisi jälkkäreitä istumatta.

ap

Vierailija
108/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamu: kahvi ja pala leipää

lounas: hernekeitto, maito + jälkkärikahvi

päivällinen: seitä valkoviinissä

ilalla: suomalaisia marjoja+maitorahkaa+kermavaahto (ei lisättyä sokeria), teetä

Koko ajan täysinäinen olo. En syö makeeta (karkki, pullat) ollenkaan ja yleensä rehuja enemmän kuin kuin eilen. Pienehköt annokset aina kaikessa, koska en jaksa enempää.

Tiedätkö hyvällä tavalla syömisestä voi myös tulla "harrastus". Ei enää kaipaakaan jotain sokerimössöpa*kaa, joten ennen söi mielellään.

Mä en liiku paljonkaan, lähinnä tanssia ja kävelyä, mutta ei tarvitse hikiliikuntaa pysyäkseen hoikkana.

Ps olen myös opettaja ja mies ei osallistu mihinkään, mutta en mä niistä asioista revi selityksiä. EI kaikki aina mee nappiin.

Vierailija
109/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään keitoista ja salaateista, siis mun mielestä joku tomaattikeitto on parasta mitä tiedän :) En syö hampurilaisia juuri koskaan, koska otan mieluummin salaatin. Mulle tulee huono olo jos syön jotain tuhtia ja rasvaista. Ja liikunnasta tykkään kovasti, kävelen joka paikkaan kun siinä tulee samalla ulkoiltua ja jumpassa ja salilla käyn pari kertaa viikossa. Ja lenkkeilen iltaisin, siitä tulee tosi hyvä olo.

Vierailija
110/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä muu nro olinkaan.

Joo provolta alkaa vaikuttamaan, ikävä kyllä.

Ap, miksi et kommentoi mitenkään näitä kirjoituksia missä kerrotaan että voi syödä hyvin ja silti laihtua/ pysyä hoikkana/normaalipainoisena? Ei tarvitse karpata, mutta jos teet esim. kasvisruokaa, et tarvitse siihen mitään salaatteja sivuun. Meillä syödään kauden mukaan, luonnollisinta ja ekologisinta niin.

Teet vaikka sunnuntaina ison kattilallisen kanakeittoa. Jätät siitä perunan pois, paljon juureksia vaikka pakastealtaasta. Itse teen joko reilulla rypsiöljyllä ja tomaattipohjalla, tai kermaa ja currya, paprikaa ja tuoretta inkivääriä paljon. Tuosta syöt jo monta päivää. Ei kulu aikaa muina päivinä muuten kuin ruoan lämmittämiseen ja keitot vain paranee.

Tai teet jonkun jauhelihakaalikasvispadan tai laatikon, jätät ne perunat ja riisit vaikka pois, taas syöt parina päivänä samaa.

Perusruokaa, rasvaa unohtamatta. Jonkun kaali-ananas-porkkanaraastesalaatin tai coleslaviahan tuo on, kun tekee, se säilyy jääkaapissa monta päivä. Siihen teet itse ihanan rypsi-sinappi-appelsiinikastikkeen mitä voi lotrata reilusti.

Tuntuu että keksit vain tekosyitä ja ryvet itsesäälissä. Koitas nyt ryhdistäytä :)

Vierailija
111/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole ollut painavempi. Syö kuin isompikin mies. Menee kebabit ja pitsat ja kotona ranskalaisia ja lihapullia ja suklaa on suurinta herkkua. Sipsiäkin löytyy aina kotoa jos katselee tv:tä. Juo kaakaota ja teetä ja välipalaksi vaaleaa leipää.

Tekee kyllä jokseenkin ruumiillista työtä, mutta samoitein on syönyt ennen työssä oloakin.

Ei varmasti jätä santsaamatta jos on hyvää ja kakkua ottaa isot siivut.

Minä taas lihon helposti, siksi syönkin enemmän kasviksia ja herkut syön vain silmillä.

Vierailija
112/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa alipainoiset kehuvat syövänsä päivässä vähintään kaksi täytekakkua, 10 suklaalevyä, yhden joulukinkun, kapallisen perunoita ja muuta sellaista (olet näköjään jo saanutkin, heh).

Tosielämässä on kuitenkin niin, että hoikat ihmiset syövät vähän. Minä saatan ottaa juhlissa isonkin siivun kakkua ja syödä ravintolassa kunnon annoksen, mutta normaalisti syön varsin pieniä annoksia ja liikun myös päivittäin. Niinpä minun ei tarvitse huolehtia noista satunnaisista herkutteluista. Eiväthän ammattimallitkaan syö juuri mitään.

Vierailija
113/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän aurinkoa elämääsi!

Olet NIIN hyvä keksimään tekosyitä ja syyttämään muita, ettei mikään ihme, että kiloja on humpsahtanut monta kymmentä liikaa - eihän sekään nyt sinun syysi ole, vaan ympäristön, miehen, kaiken maailman typerien liikuntalajien, petollisen hyvän pizzan ja liian kylmän jokirannan ilman syytä!

Luepas nyt ajatuksella kaikki viestisi läpi ja listaa kaikki syysi olla tekemättä asioita. Polta lista sen jälkeen, ja päätä _haluta_ tehdä asioita itsesi hyväksi! Olen varma siitä, että elämäsi kokisi ihan täyskäännöksen, jos vain pääsisit tuosta mielettömästä negatiivisuuden kierteestä eroon. Sinä itse määrität onnellisuutesi ja hyvinvointisi tason, eikä sinulla käsittääksen ole mitään perussairauksia tai perhevelvotteita estämässä/ hankaloittamassa arjen uudistuksia? Vertaan kolmen lapsen yksinhuoltajaan, joka onnistuu silti lenkittämään koiran kolme kertaa päivässä + käymään salilla + tekemään terveellistä ruokaa, jne.

Vierailija
114/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaikka salsaan tai tanssikurssille yksin tai miehen kanssa. Minusta sun ongelma on asenne. Ajattelet jo valmiiksi, ettet tykkää mistään liikunnasta, joten sitä on vaikea muuttaa, kun et anna itsellesi edes mahdollisuutta. Lisäksi selittelet, miksi et voi harrastaa yhtään mitään. Ala ajatella hiukan positiivisemmin, niin elämä on mukavampaa.

Itse nautin liikunnasta: salsaa, zumbaa, jumppaa. Olen hoikka ja tykkään hyvästä ruuasta (en kuitenkaan roskasta). Liikkumalla kohtuudella voin hyvällä omallatunnolla myös mässäillä välillä, eikä kroppa silti levähdä ja tykkään olla omassa kehossani.

Vierailija
115/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli siitä vaan huono olo. Ja kaipasi liikaa leipää. Muutama tuttunikin on yrittänyt karppausta, ei ole kellään toiminut.

Joo, olisihan se hienoa, jos jaksaisi tehdä kunnon ruokaa. Mutta jos teen vaikka kunnon päivällisruoan, niin en jaksa enää alkaa vääntää siihen salaattia. SIihen ruoanlaittoon hurahtaa koko ilta.

Usein on niin kiire yhdistystoiminnan ja muiden harrastusten kanssa, etten ehdi tehdä ruokaa. Syön vaan jotain voileipää tms. Jos tuohon päälle vielä kuntoilen, en ehdi taatusti tehdä ruokaa enää.

Auttaisi, jos mieskin tekisi ruokaa välillä. Mutta se korkeintaan paistaa silloin tällöin pihvin.

Vihanneksissa ja hedelmissä myös se ongelma, että tähän aikaan vuodesta ne alkaa maistua pahalle. Toisin oli silloin Italiassa. Talvellakin sai hedelmiä ja vihanneksia, jotka oli kypsiä ja maistui ihanalle! Täällä kun ostat tähän aikaan vuodesta tomaatin, niin sehän maistuu ihan kaamealle. Suklaa sen sijaan on aina hyvää, aina tiedä, mitä saat. :)

Helppo sanoa, että opettele pois pizzan mausta. Mitä, jos vaan tykkää siitä pizzasta enemmän kuin jostain salaatista? Olen kyllä yrittänyt. Salaatin syömisestä ei tule samanlaista hyvää mieltä. Ja lisäksi kaipaan lämmintä ruokaa.

Ja tuo, joka ei tiennyt, että yläASTE on nykyisin yläkoulu, niin tiedoksi vaan, että koulu on muuttunut aika paljon sinun kouluajoistasi. Enää oppilasta ei voi komentaa luokasta ulos esim. käytävään, koska oppilasta pitää valvoa koko ajan.

ap

Tuosta viestistä huomaa että olet vain ranttu ja hemmoteltu ihminen. Itsellä kun tekee mieli valittaa ajattelen Afrikan köyhiä lapsia tai muuta joka palauttaa mut maan tasalle. Ja jo0s et osaa tehdä ruoasta hyvää ilman "parhaita aineksia" niin vika on sinussa. ja jos aikuinen ihminen ei saa ruokaa ja salaattia tehtyä puolessa tunnissa niin vika on todellakin itsessä. Et taida osata tehdä montaa asiaa yhtä aikaa? Itse pilkon tomaatit ja kurkut yms salaattiin samalla ku liha on esim pannulla tai uunissa. Kuorin perunat samalla ku vesi on kiehumassa. Ja ku perunat on kiehumassa niin laitan esim lohen uuniin tai lihan paistumaan. Otan aina kaikki tarvittavat valmiiksi pöydälle (mausteet, ainekset ja lihan tietenkin hyvissä asjoin pöydälle). Ja kun salaatti on lingottu salaattilingossa puhtaasti (jonka repimiseen menee ehkä 15s) asettelen ne salaatti astiaan ja nakkelen tomaatit ja kurkut sekaan ja ananakset ja fetajuustot ja mitä nyt haluanki laittaa, purjoa, punasipulia... Ja välillä hämmennän esim kastiketta tai mitä teenkin. Laitan mausteet aina tuntumalla koska osaisin tehdä ruokaa jo silmät kiinni. paljon valkosipulia joka terveellistä. Ikinä en käytä suolaa ja harvoin suolapitoisia mausteita. Pippurimylly on kätevä. :)Rasvaa rajoitetusti. Ja ruoka on aina hyvää. Tykkään pakastekasviksista. Ja jos mies tulee töistä viidelta aloitan ruoan laiton yleensä puol viideltä tai 20 vaille. Ja ehdin laittaa vielä tiskit koneeseen ku nakkelen ne sinne samalla ku teen ruokaa jos en käytä jotain astiaa enää.

Olet tehnyt elämästäsi liian vaikeaa!

Ja mitä kouluun tulee, niin varaa keskusteluaika oppilaiden vanhempien kanssa. Jos on rettelöitsijöitä niin pidä kokous asiasta ja yrittäkää saada ne löapset pois tavallisesta koulusta erityiskouluun. Ei tavalliseen kouluun kuulu tottelemattomuus. Ja luokkakoot pienemmäksi. En kyllä suostuisi mistään hinnasta laittamaan lastani isoon kouluun. pienet koulut on aprempia ja rauhallisempia eikä yläasteelle kuulu huumeet! Hyvä kun joku tupakkaa edes veti salassa. Ja sekään ei ollut "oikeaa" polttamista. Ja kyllä tehosi jos joutui opettajan puhutteluun tunnilla ja ulos luokasta, tai edes luokan eteen. Jos oppilas ei halua olla tunnilla niin käske sitten lähteä kotiin. Ei opettajan tarvitse koulumatkaa vahtia.

Ja kuntoilusta! Jos et kerran halua kuntoilla niin älä valita jos olet lihava. jos ei suomenoloissa vihannekset maistu niin älä valita. itsepä olet elämäsi valinnut. opettele nauttimaan elämästä! Mitä sun lapset ajattelee tuollaisesta lusmuäitistä joka vaan narisee? Entä mies? Ei taida oikein seksielämäkään luistaa. En kyl ihmettele. Mun mies ei kyllä kattelis mua jos oisin tuollainen, enkä minä häntä. Kunnioitetaan liikaa toisiamme että käyttäytyisimme noin lapsellisesti.

Varmasti voisin neuvoa sua muissakin asioissa elämä'än paremmin mutta menen nyt laittamaan pienille lapsilleni lounasta, ja itselleni myös. Lasten lempparia. Pinaattikeittoa. :9

Vierailija
116/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelaisuus ja uuden kokeminen motivoisi minua liikkumaan. Ei paikallaan jonkun kuntopyörän polkeminen.

ap

En jaksa lukea ketjua, mutta vinkkaan sulle kommenttiisi liittyen, että ehkä geokätköily saisi sinut liikkeelle? En ole itse kokeillut lajia, mutta tyydytystä uteliaisuudelle ja uutta siinä varmasti olisi.

Loppukaneetiksi vielä, että itse olen suht hoikka, ja pysyäkseni tällaisena en voi paljoa syödä. Niin se vaan on :( Syön noin 1200 kaloria päivässä ja olen 166/54. Jos syön enemmän, lihon. Tykkäisin syödä enemmän mutta en halua olla isompi..

Vierailija
117/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että syöt osittain myös seksinnälkääsi? Itse lähes satakiloisena lyllerönä olen huomannut, että kun painoni on alkanut laskemaan, alta paljastuu todella jättimäinen seksinnälkä. Tosin nyt olen taas vaiheessa, jossa keskityn lähinnä ylläpitämään nykyistä (-15kg) painoani...mutta silti seksiä ja läheisyyttä tekee mieli niin paljon että uuvuttaa!

Ps. Muistan tunteen siitä ettei ole koskaan kylläinen. Vielä viime vuonna minäkin ahdoin kokonaisen perhepitsan kupuuni- ja jäin hieman nälkäiseksi!

Vierailija
118/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäntapojaan. Tuli 3 asiaa mieleen:

- sulla taitaa olla nyt muutenkin vaikeaa, ainakin työn kanssa. Ehkä elämäntapamuutokset ja laihduttaminen kannattaa siirtää sellaiseen elämänvaiheeseen, jossa on vähemmän stressiä.

-mietit hoikkia ystäviäsi, joiden syöminen on masentavaa. Jos olet 100-kiloinen, laihdut todennäköisesti ainakin ekat 10 kiloa paljon helpommin kuin syömällä pelkkää puuroa ja tomaattikeittoa ja treenaamalla 7x/vko. Vaikka vain vähentämällä herkkuja ja kävelemällä joitakin lenkkejä viikossa.

-totuus on, että laihtuminen ja elämäntapojen parantaminen ei ole "herkkua". Viittaat koko ajan siihen, että liikunta ei tunnu kivalta, tekee mieli suklaata jne. Jos todella haluat laihtua niin ei voi lopettaa heti, kun tuntuu vähän hankalalta tai ei tunnu kivalta. Ihmisen on kyllä mahdollista tehdä asioita, jotka eivät tunnu koko ajan kivoilta. Käyttäytymisen kautta itseä muutetaan. Omasta kokemuksesta voin muuten sanoa, että terveellisempään ruokavalioon ja pieneen näläntunteeseen tottuu yllättävän helposti.

Vierailija
119/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelaisuus ja uuden kokeminen motivoisi minua liikkumaan. Ei paikallaan jonkun kuntopyörän polkeminen.

ap

En jaksa lukea ketjua, mutta vinkkaan sulle kommenttiisi liittyen, että ehkä geokätköily saisi sinut liikkeelle? En ole itse kokeillut lajia, mutta tyydytystä uteliaisuudelle ja uutta siinä varmasti olisi.

Loppukaneetiksi vielä, että itse olen suht hoikka, ja pysyäkseni tällaisena en voi paljoa syödä. Niin se vaan on :( Syön noin 1200 kaloria päivässä ja olen 166/54. Jos syön enemmän, lihon. Tykkäisin syödä enemmän mutta en halua olla isompi..

Vähän kaipaisi tähän ketjuun kyllä rehellisiä kommentteja hoikilta..

Hyvin harva hoikka voi oikeasti syödä paljon, jollei sitten liiku TODELLA paljon.

Monesti hoikka ei ymmärrä, että mikä on vähän, mikä normaalisti ja mikä paljon syömistä. Esim. yksi hyvin laiha ystäväni sanoo "ahmivansa lakuja joka päivä" ja silti olevansa hoikka. No, tämä "ahmiminen" tarkoittaa 2-4 pikkuista lakupalaa päivässä. Minusta ahmiminen on vasta kokonaisen ison pussillisen syömistä päivittäin.. Sama ihminen syö lounaaksi/ päivälliseksi juurikin pienen lautasellisen laihaa keittoa TAI yhden siivun leipää, jonka päälllä on vihanneksia.

Itse asiassa en ole ikinä tavannut hoikkaa ihmistä, joka oikeasti söisi paljon. Kerralla saattaa syödä, mutta sitten ei pitkään aikaan syö. Tai kutsuu pikkiriikkisiä annoksia suuriksi ja väittää siksi syövänsä paljon. Tai oksentaa syötyään. Jokainen tuttu laiha ihminen on tehnyt jotain näistä, nekin joita olen ensin pitänyt "luonnonlaihoina".

Enkä siis syö itsekään paljon, koska en lihomatta voi.

Vierailija
120/149 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa alipainoiset kehuvat syövänsä päivässä vähintään kaksi täytekakkua, 10 suklaalevyä, yhden joulukinkun, kapallisen perunoita ja muuta sellaista (olet näköjään jo saanutkin, heh).

Tosielämässä on kuitenkin niin, että hoikat ihmiset syövät vähän. Minä saatan ottaa juhlissa isonkin siivun kakkua ja syödä ravintolassa kunnon annoksen, mutta normaalisti syön varsin pieniä annoksia ja liikun myös päivittäin. Niinpä minun ei tarvitse huolehtia noista satunnaisista herkutteluista. Eiväthän ammattimallitkaan syö juuri mitään.

Kannattaisi urheilla. Olet heikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme