Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamalin työpaikka jossa olet ollut

Vierailija
23.11.2010 |

miksi se oli kamalin.

Minulla ehdottomasti henk.koht.avustajan työ.

Avustettava haukkui,nimitteli ja uhkaili meitä koko ajan. Paska palkkakin, 9,41€/h/8h

Kiertäkää kaukaa ne hommat.

Kommentit (922)

Vierailija
821/922 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orton, ihan maineensa mukainen työpaikka.

Vierailija
822/922 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin hetken pari vuotta eräässä yksityisessä kehitysvammaisten asumisyksikössä, jonka omistaja oli kaikin puolin ahdistava. Kertoi jo heti haastattelussa, että heillähän ei työntekijät sairastele ja jos sairastuu, niin pitää mennä julkiselle puolelle terveydenhuoltoon. Käytännössä jokin työterveyshuolto oli, mutta sitä ei saanut käyttää.

Eräs työkaveri oli keuhkoputkentulehduksessa töissä, kun pelko työpaikan menettämisestä oli niin vahva. Pelolla ja uhkailulla johtamista.

Itse satuin kerran sairastumaan pahaan flunssaan ja työnantaja vissiin luuli, että en ole oikeasti kipeä. No kävin julkisella lääkärissä, jossa mitattiin 38 asteen kuume ja olin aivan tukkoinen ja sain sairauslomatodistuksen.

Ilmoitin poissaolosta esimiehelle ja hän kyyseenalisti terveydentilani ja ilmaisi myös vahvasti epäluottamuksensa minua kohtaan. Jotenkin menin aivan lukkoon ja halusin jutella esimiehen kanssa asiaa selvittääkseeni, ja ihan normaalisti jutellen. Keskustelu kääntyi siihen, että hän alkoi epäillä mielenterveyttäni ja kysyi, että onko minulla lääkitys ihan kunnossa.

Nyttemmin kyseinen henkilö on mynyt yrityksensä isolle hoivajätille ja sai melkoisen hyvät hillot.

Aiavn sairas ihminen. Ehkä olisi pitänyt aviin ilmoittaa, mutta menin niin lukkoon tilanteessa, että halusin vai pyyhkiä koko kokemuksen mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/922 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimeltämainitsematon Tanskalainen huonekaluliike ketju.

Otin opiskeluaikoina 16 tuntisen sopparin lisätienestin vuoksi.

Työpaikan ilmapiiri oli aivan järkyttävä. Pahaa puhuttiin toisista 24/7.

Kiusaaminen alkoi käytännössä ensimmäisenä päivänä kun takahuoneeseen kävellessä ensimmäinen kommentti oli "Joo sori en vaivaudu sit opetteleen sun nimee ku lähet kuitenki heti ku saat jotain muuta työtä."

Takahuoneen keskustelut olivat AINA joko menneistä tai tulevista ryyppyreissuista.

"Puhutteluja", eli huutoja, esimieheltä sai kuunnella käytännössä viikoittain, ja ne saattoivat olla mistä vain. Jouduin esimerkiksi puhutteluun siitä kun lapsi oksensi lattialle, enkä saanut kokolattiamatosta tahraa pois.

Tuloksilla painostettiin jatkuvasti, päivittäin oli raportoitava omat myynnit, ja kuukausittain kaikkien tilastot laitettiin takahuoneen oveen kiinni. Kuulemma tämän piti motivoida parempaan tulokseen, mutta tuntui nöyryyttämiseltä.

Pahinta oli kuitenkin jatkuva painostus lisävuoroihin tai ylitöihin. Jos kieltäydyit syyllistäminen oli valtavaa "Oi kauhee, mitenhän me nyt pärjätään, täytyy laittaa varmaan ovet kiinni." "Kyl me nyt pulaan jäädään, ikävää ettet voi tiimiä auttaa hädässä." "On harmi että tiimihenkeä ei ole" jne.

Sana on tanskalainen, ei voi olla niin vaikeaa😑😑 ja kaikki älyävät kyllä, että kyse oli Jyskistä. Miksei sitä voi kirjoittaa suoraan? 😂😂😂😂

Vierailija
824/922 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR:n Kontti-ketjun toimisto Jyväskylässä. Johtajanainen oli sairas narsisti, hänellä oli tietyt suosikit ja tietyt "sylkykupit". Välillä hän sai järjettömiä raivokohtauksia pikkuasioista, välillä oli taas muutama rauhallinen päivä.

Kun aloitin, hän ei puhunut minulle suoraan kuukausiin, vaan sanoi x:lle että sano k:lle, että tänään pitää tehdä sitä ja tätä - olimme siis kaikki samassa huoneessa. Rahaa kului Konttien johtajien kestittämiseen ja omii matkoihin rajattomasti, mutta meille toimistolla huudettiin toimistotarvikkeiden käytöstä.

En enää ikinä koskaan mene töihin SPR:lle tai lahjoita sinne senttiäkään - on niin mätä organisaatio.

Vierailija
825/922 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaamista ?

Vierailija
826/922 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coor Service Management Oy. Maksoivat palkat miten sattuu ja esihenkilö käytti niin järkyttävää henkistä väkivaltaa etten varmasti koskaan toivu siitä.

Älkää menkö ihmiset sinne töihin ihan oikeasti.

Vierailija
827/922 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikin pirkanmaalaista kirjastoa.

Vierailija
828/922 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelin hetken pari vuotta eräässä yksityisessä kehitysvammaisten asumisyksikössä, jonka omistaja oli kaikin puolin ahdistava. Kertoi jo heti haastattelussa, että heillähän ei työntekijät sairastele ja jos sairastuu, niin pitää mennä julkiselle puolelle terveydenhuoltoon. Käytännössä jokin työterveyshuolto oli, mutta sitä ei saanut käyttää.

Tämä boldattu on pienissä yrityksissä kyllä ihan yleistä, että on vain lakisääteinen minimi. Siihen ei kuulu juuri mitään käytännössä, vain työpaikkaselvitys ja jotain tarkastuksia sekä sitten työkyvyn arviointi, jos sellainen tilanne tulee. Tosin yleensä ei ole pakko mennä julkiselle, saa mennä yksityisellekin. Moni käsittää lakisääteisellä lääkärinpalvelut, mutta se ei ole todellakaan lakisäätinen ja tälläkin palstalla useaan kertaan kerrottu. Eli ihan laillista. 

Vierailija
829/922 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPR:n Kontti-ketjun toimisto Jyväskylässä. Johtajanainen oli sairas narsisti, hänellä oli tietyt suosikit ja tietyt "sylkykupit". Välillä hän sai järjettömiä raivokohtauksia pikkuasioista, välillä oli taas muutama rauhallinen päivä.

Kun aloitin, hän ei puhunut minulle suoraan kuukausiin, vaan sanoi x:lle että sano k:lle, että tänään pitää tehdä sitä ja tätä - olimme siis kaikki samassa huoneessa. Rahaa kului Konttien johtajien kestittämiseen ja omii matkoihin rajattomasti, mutta meille toimistolla huudettiin toimistotarvikkeiden käytöstä.

En enää ikinä koskaan mene töihin SPR:lle tai lahjoita sinne senttiäkään - on niin mätä organisaatio.

SPR, yhdistykseksi naamioitu yritys, joka kyllä tekee hyväntekeväisyyttäkin. On pakko, että saa pitää ry-statuksena, mutta raakaa bisnestä se silti on. Täällä päin on jo hinnat laitettu sellaiseksi, että edullisempaa on ostaa kaupasta uutta. Lahjoitustavaroita kuitenkin on. 

Vierailija
830/922 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vammaissäätiö. Voiton tavoittelun ja huonon johtamisen tähden asiakkaiksi otettu henkilöitä, jotka väkivaltaisia, asumisyksikköön sopimattomia. Loputtomat valitukset asiasta eivät johtaneet mihinkään. Pomo ei muka ymmärtänyt ongelmaa eikä reagoinut mitenkään. Henkilökunta vaihtui lukuisasti väkivallan vuoksi, sairaslomia jatkuvasti fyysisten ja henkisten vammojen takia. Kaikkien, asukkaiden ja henkilökunnan elämä oli täyttä ***** siellä. 

Vierailija
831/922 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kesätöissä päiväkoti.

Erehdyin luulemaan että helppoa ja ihan mukavaa hommaa, miten niin paljon voi erehtyä!

Vieläpä melkein 3 kk pestin otin, ja vihasin joka ikistä päivää.

Kun en edes pidä lapsista!

No, oppia ikä kaikki.

Vierailija
832/922 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoplop, kiertäkää kaukaa

Vierailija
833/922 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojana valtion ministeriössä. Ei kerinnyt tehdä kaikkea mitä piti työpäivänä. Onneksi irtisanottiin koeaikana ja palasin takaisin hoitoalalle.

Vierailija
834/922 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdehoitoon erikoistunut yritys. Paskinta johtamista mitä tiedän. Työ itsessään oli kivaa, mutta esihenkilö narsisti ja johto ei arvostanut työntekijöitä tippaakaan.

Vierailija
835/922 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hoitoalan paikat. Olen sh. Esimiehet n a r s i s t e j a.

Myös sosiaalialan. Tutkimusten mukaan yli 60 % omaa narsistisen johtamistavan. Erityisen huolestuttavaa on se, että kyseiset narskut ovat tehneet lopputyönsä/opinnäytteen johtamisesta. Mitä se kertoo opetuksen laadusta?

Vierailija
836/922 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niuvanniemen sairaala, johto ollut aina puolueellinen ja jämähtänyt, vanhanaikainen. Työilmapiiri hirveä joissakin yksiköissä.

Tästä olisi mielenkiintoista kuulla enemmän..Tiedän, että joskus ollut tällaista mutta siis edelleen??

Vierailija
837/922 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs yrittäjävetoinen n. kymmenen hengen putiikki, jossa olin opiskeluaikaan kesätöissä. Yli puolet vanhoista työntekijöistä oli irtisanoutunut alkuvuodesta, sain kuulla tästä kun menin ekaa päivää töihin toukokuussa. Muutaman viikon sisään selvisi kyllä miksi, johtaja/omistaja oli itseriittoinen mulkku, jonka mielestäni esim. koulussa vielä olevien kesäduunarien pitäisi osata kaikki firman hommat ilman opastusta. Jouduin itsekin heti kesän alussa asiakaskeikoille joista en tiennyt yhtään mitään, kun ketään muutakaan ei ollut laittaa ja asiakkaille piti kuitenkin näytellä että hommat on hoidossa, siellä oli sitten mukava olla kieli keskellä suuta ja yrittää olla tekemättä ainakaan isoja mokia.

Lisäksi tein kesän aikana ainakin 150 tuntia ylitöitä, kun kaikki hommat kaatui niskaan. Ja ylitöitä ei saanut rahana vaan 1:1 vapaana. Pari viikkoa ennen sopparin loppua ilmoitin pomolle, että pidän nyt ne tekemäni ylityöt vapaana eli olen huomisesta alkaen sopparini loppuun lomalla. Ilmeisesti vittuuntuneisuuteni näkyi ja kuului sen verran, että pomo totesi vain "ok". Noin puolet tekemistäni ylitöistä jäi firmaan sisään lopullisesti.

Seuraavana keväänä valmistumiseni aikoihin yrittäjä otti yhteyttä ja kyseli, haluaisinko tulla vakitöihin heille. Vaikka muutakaan työtä ei siinä vaiheessa ollut tiedossa, niin mietin itsekseni että "ei helvetissä" ja keksin jonkin selityksen miksi se ei nyt käy.

Tuon kokemuksen jälkeen en ole ollut kiinnostunut hakeutumaan töihin vastaaviin pikkufirmoihin, mieluummin olen isossa firmassa jossa ylin johtokin on "vain" palkollisia.

Vierailija
838/922 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs yläaste. En saanut minkäänlaista tukea toisilta opettajilta enkä perehdytystä talon tapoihin, mutta joka kerta jos tein virheen niihin liittyen, sain armottomat haukut ja asia raportoitiin myös rehtorille ja opettajalle jota sijaistin. Paras oli, kun välituntia valvoessa toinen opettaja alkoi raivota minulle, että minun pitää lopettaa s**tananpalvonta. Vaatteistani kuulemma näkee että harrastan sellaista. Menin ihan jäihin, kun oli niin outo väite. Ei ollut ainoa erikoinen tilanne opettajien kanssa. Oppilaat olivat kyllä mukavia.

Kun sovittu homma loppui, eivät palkanneet minua enää jatkoon. Olin onnellinen. Kun pyysin työtodistusta viimeisenä päivänä, rehtori ihmetteli, olinko ollut heillä joskus töissä. Oli unohtanut olemassaoloni kokonaan.

Vierailija
839/922 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itäsuomes yksi leipomo oikea työpaikkakiusaajien mekka.

Luulen,että olen työskennyt myös täällä

Vierailija
840/922 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantalin rannassa yksi sesonkiravintola. Kyykyttämistä ja ilkeilyä kehnolla palkalla