Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään miestäni enkä uskalla edes erota :(

Vierailija
23.11.2010 |

Meillä on takana pitkä (15v) yhteinen taival. Tästä viimeiset 3v on ollut jonkinlaista painajaista, joka pahenee aina vaan. Mieheni on muuttunut todella mustasukkaiseksi ja haluaisi määrätä kaiken mihin menen ja mitä teen, kenen kanssa olen jne. ja jos en esim. suostu kertomaan noin minuutilleen mitä olen esim. ystäväni kanssa tehnyt niin mies on sitä mieltä, etten ole ollutkaan ystävälläni vaan häntä pettämässä tmv.

Olen tästä yrittänyt aika ajoin keskustella, mutta mieheni ei ole halukas keskustelemaan eikä ymmärtämään, että käytöksensä ahdistaa/pelottaa minua. Monesti riidan yhteydessä mies on todella uhkaava ja pelkään, että jonain päivänä astuu myös fyysinen väkivalta kuvioihin, näin ei vielä ole tapahtunut.

Olen miehelle sanonut, että jos elämämme jatkuu tällaisena niin minun on pakko harkita vakavasti eroa, koska alan olla henkisesti aivan loppu tähän jatkuvaan kyttäämiseen. Mieheni on sanonut, että jos haen eroa niin hän tulee tekemään kaikkensa, jotta en saa lapsia itselleni ja etten saisi heitä myöskään tavata. On myös muutaman kerran sanonut, että tekee elämästäni helv***iä, jos eroan hänestä. Tämän takia en enää uskalla erota, vaikka tiedän, että se taitaa olla ainoa vaihtoehto.

En tiedä, mistä mieheni nykyinen käytös voisi johtua. On käynyt mielessä, että hänellä itsellään olisi toinen nainen, tämän tosin kieltää (no kukapa sitä myöntäisi). Toisaalta, reilu 3v sitten minä tulin yllättäen raskaaksi ja minulle jouduttiin tekemään abortti, koska raskaus olisi ollut minulle hengenvaarallinen. Mies ei olisi halunnut, että abortti tehdään, vaikka järjellä ajateltuna ymmärsikin, ettei ole muita vaihtoehtoja. Näin jälkeenpäin ajateltuna abortin jälkeen mieheni käytös alkoi vähitellen muuttua.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä olisin turvassa. Eikä miehes voi sinulta lapsia viedä, täytyy olla aika vahvat perusteet!

Vierailija
2/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vakavasti, mikä on tärkeintä. Kai tuo vaikutta koko perhe-elämään ja lapsiis jo haitallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua menemään puhumaan jonkun terapeutin kanssa yksityisesti. Saisit siellä voimaa ja itsetuntoa ja pystyisit kenties lähtemään tuosta sairaasta suhteesta. Selvitä myös turvakodin osoite, ja vie tärkeimpiä tavaroitasi varastoon tai säilöön luotettaville tutuille. Kehottaisin myös puhumaan ystäville.

Minulla ei ole mustasukkainen mies, mutta jatkuvaan huutava, alistava ja määräilevä, ja käyttäytyy riitojen yhteydessä uhkailevasti, puristelee käsiään nyrkkiin ja uhkailee joka kerta lyödä. Mun mitta tuli täyteen syksyllä, avauduin muutamalle ystävälle. Olen nyt mielin kielin kevääseen asti ja säästän varakassaa, ostan miehen ulos "hotellista". Antaa miehen kuvitella, että akka on nöyrä ja tottelevainen. Olen myös varaamassa aikaa lastenvalvojalle. Lasten koulujen takia en halua lähteä kesken lukuvuoden, koska toinen lapseni on erityisluokalla kielenymmärtämisongelmien vuoksi. Mies haukkuu häntäkin.

Haluaisin vain kertoa sinulle, että jos jäät, fyysinen väkivaltakin voi tulla ennenpitkää kuvaan. Haluatko kuolla yhteen tönäisyyn? Minä en.

Vierailija
4/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menette turvakotiin, siitä se prosessi lähtee!

Vierailija
5/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu etukäteen noista tuntemuksistasi ja peloistasi luotettavien ihmisten kanssa. Kerro kokemuksistasi parisuhteessanne, jotta mahdollisen hultajuuskiistan yhteydessä sinulla on todistajia siitä, että tätä on jatkunut pitempään.

Neuvolassa kannattaa ottaa puheeksi myös ja lähteä kotoa turvakodin kautta. Jos mies on lapsille hyvä isä, älä koeta vaikeuttaa heidän tapaamisiaan.

Vierailija
6/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhua miehen käytöksestä ystävien kanssa, että jos miehesi ottaa huoltajuustaistelun käyttöön, sinulla on todistajia. Tarvitset heitä. Meillä on muutama todistaja nähnytkin mieheni käytöstä, ja luvanneet tukea minua, jos mieheni käy hankalaksi. Mieheni ei anna esim. anopin nähdä lastenlapsiaan, koska on riitautunut hänenkin kanssaan. Anoppi on luvannut lausua sanasen oikeudessa. Itse tulen anopin kanssa erinomaisesti toimeen, niin kummalliselta kuin se joistakin kuulostaakin. Minä aion saada yksinhuoltajuuden, koska miehen kanssa ei voi neuvotella lasten asioista, esim. lasten passihakemukseen ei laittanut nimeä alle, emme päässeet päiväreissulle Tallinnaan. Poika ei myöskään päässyt ainoana lapsena leirikouluun, kun kuulemma 100 euroa oli liikaa rahaa.

Uskalla erota, tee se viisaasti ja suunnitellen! Olen siltä varalta, että joudun poistumaan asunnosta, vienyt äidilleni vaatteita ja tavaroita säilöön ja esim. valokuvien negat ja muistikortit on siellä. Jos miehen ulosostaminen ei heti onnistu, muutan kesäksi ulos.

Tsemppiä!

Vierailija
7/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hanki lakimies

- hanki terapeutti

- hanki turvakodin tiedot ja pakka kassi valmiiksi sängyn alle ja 350 e rahaa lompakkoon

- kerro yhdelle luottoystävälle asiasta ja mene vaikka hänen luo asumaan ennen kuin saat lasten kanssa tuki- tai kriisiasunnon

- äläkä ilmoita miehelle osoitetta

- mene turvakotiin salaa lasten kanssa,kun mies ei ole kotona

- hanki yksinhuoltajuus ( saat koska mies on väkivaltainen henkisesti) ja hae valtion elatustuet ( ei tarvitse olla missään tekemissä miehen kanssa)

- hanki lähestymiskielto lapsille ja itsellesi mieheen

- lisätietoja naisasialiiton unionin lakimiespäivystykseen-

- ps aina parempi jos on todistajia miehen käytökselle aiemmin- onko?

VOIMIA

Vierailija
8/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti olen aivan loppu, mikään ei kiinnosta ja hyvä kun jaksan lapset hoitaa, työtä ja tuskaa sekin välillä.

Olen monesti ajatellut, että miten paljon helpompaa elämäni olisi kun ei tarvitsisi pelätä, että koska mies seuraavaks kilahtaa ja tulee kolmannen asteen kuulustelu jne. Silti pelko on niin suuri, etten yksinkertaisesti uskalla lähteä eikä oikeastaan ole edes voimia siihen kun kaikki menee arjen pyöritykseen.

ap

No eikö sun elämä ole jo nyt helvetillistä? Mieti vakavasti, mikä on tärkeintä. Kai tuo vaikutta koko perhe-elämään ja lapsiis jo haitallisesti.

Vierailija
9/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitanut. Tai hoitaa aina sillon kun olen harrastuksessani, ystävällä ym. mutta muuten ei ole lasten hoitoon osallistunut. Aiemmin lasten hoito meni aikalailla puoliks, nyt se on käytännössä minun vastuullani.

ap

Puhu etukäteen noista tuntemuksistasi ja peloistasi luotettavien ihmisten kanssa. Kerro kokemuksistasi parisuhteessanne, jotta mahdollisen hultajuuskiistan yhteydessä sinulla on todistajia siitä, että tätä on jatkunut pitempään.

Neuvolassa kannattaa ottaa puheeksi myös ja lähteä kotoa turvakodin kautta. Jos mies on lapsille hyvä isä, älä koeta vaikeuttaa heidän tapaamisiaan.

Vierailija
10/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paria poikkeusta lukuunottamatta. Aina kun meillä on vieraita mies käyttäytyy kuten ennenkin ja siksi sukuni tai ystävät eivät ole osanneet epäillä mitään.

Yhdelle ystävälleni tästä puhuin aiemmin, mutta hän vaan sanoi, että ei hän usko kun mieheni käyttäytyy aina normaalisti kun ovat meillä kylässä. Hänestä vain liiottelen asioita. Tämän takia en sitten ole muille puhunut, vaikka olisi varmasti pitänyt. Miehen käytöksestä kun ei ole todisteita vain minun sanani miehen sanaa vastaan.

ap

- hanki lakimies

- hanki terapeutti

- hanki turvakodin tiedot ja pakka kassi valmiiksi sängyn alle ja 350 e rahaa lompakkoon

- kerro yhdelle luottoystävälle asiasta ja mene vaikka hänen luo asumaan ennen kuin saat lasten kanssa tuki- tai kriisiasunnon

- äläkä ilmoita miehelle osoitetta

- mene turvakotiin salaa lasten kanssa,kun mies ei ole kotona

- hanki yksinhuoltajuus ( saat koska mies on väkivaltainen henkisesti) ja hae valtion elatustuet ( ei tarvitse olla missään tekemissä miehen kanssa)

- hanki lähestymiskielto lapsille ja itsellesi mieheen

- lisätietoja naisasialiiton unionin lakimiespäivystykseen-

- ps aina parempi jos on todistajia miehen käytökselle aiemmin- onko?

VOIMIA

Vierailija
11/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistien uhrien tuki ry on poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton yhdistys. Sen tavoitteena on helpottaa luonnehäiriöisen henkilön vaikutuspiirissä elävien ihmisten elämää sekä tuottaa ja jakaa oikeaa tietoa viranomaistahoille. Yhdistys on valtakunnallinen kansalais- ja vapaaehtoisjärjestö, joka kuuluu Mielenterveyden keskusliittoon.

http://narsistienuhrientuki.yhdistysavain.fi/

Vierailija
12/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ole jo helvettiä? eikä kannata pelätä miehen uhkauksia viedä lapset, ellei ole syytä. Yleensä ellei äiti nyt ihan ole alkoholisti niin laki puoltaa yhteihuoltajuutta, mutta lapset jäisivät sinulle. Jo niidenkin seikkojen takia millainen miehesi on sinu kohtaan. Jos sille tielle edes lähdette, voihan se olla vain uhkaus jolla hän saa sinut pysymään suhteessa tällä pelolla hän hallitsee sinua.

Vierailija
13/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuudella ei ole narsistille merkitystä. Hänen ihailun tarpeelleen ei ole rajoja, joten hän kaunistelee tekojansa ja parantelee saavutuksiansa. Tämä toteutuu useimmiten jatkuvana pienimuotoisena liioitteluna tai patologisena valehteluna. Julkisivultaan narsisti on yleensä hyvin hurmaava, rakastettava ja lämmin ihminen. Hurmiota ja lipevyyttä kestää yleensä niin kauan kuin illuusion kannatteleminen hyödyttää häntä itseään ja hänen kulloinenkin lähipiirinsä häntä jaksaa ihailla. Näyttely on narsistin tapa saada tahtonsa läpi ja manipuloida muut uskomaan ja puolustamaan häntä. Mikään hänen normaaleissa toimissaan tai ulkokuoressaan ei paljasta kypsymätöntä tunne-elämää, eikä hän ulkopuolisten mielestä vaikuta epätasapainoiselta saatikka aggressiiviselta. Näemme päinvastoin hurmaavan, huolellisen, fiksun ja kyvykkään ihmisen. Suurimmalle osalle narsisteista ura, status, omaisuus, valta ja meriitti ovat ensisijalla verrattuna moraalisiin arvoihin tai oikeudenmukaisuuteen toisia ihmisiä kohtaan.

Vierailija
14/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...odottaa lukuvuoden loppuun?

Oletko koskaan miettinyt, että mitä jos lapsesi oppimisvaikeudet johtuvat juuri sairaasta suhteestasi tuohon mieheen?

Kannattaisi sinunkin miettiä sitä turvakotia, eikä antaa tilanteen huonontua.

Vierailija
15/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka vetää heti narsismikortin esiin.=(

En yritä nyt etsiä oikeutusta miehesi käytökselle mut niinkuin itsekin totesit hänen käytös muuttui abortin jälkeen.Olisiko miehesi ottanut sen todella pahoin.Hän ei ehkä ole koskaan surrut lasta jonka hän olisi halunnut,masentunut ja nyt paha olu purkautuu järjettömällä käytöksellä sinua kohtaan.Mies alitajuisesti varmaan syyttää sinua vauvan menettämisestä.Mun mielestä yhteisterapia olisi kaikkein paras ratkaisu.Ei ero ole aina se paras varsinkin jos se rakastamasi mies on vielä siellä jossain piilossa.

Voisitko kysyä mieheltä suoraan sureeko hän vauvaa ? Sit kerro et hän on muuttunut sen jälkeen ja olisiko mies valmis "hoitoon".?

Vierailija
16/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta alkuperäiselle sanottakoon -kuten on jo moneen kertaan sanottu - , elämäsi on jo nyt helvettiä. Se ei siitä parane, päin vastoin.

Vierailija
17/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotoisin? Kysyn vain siksi, että onko mahdollista, että mies kaappaa lapset omaan kotimaahansa?

Vierailija
18/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelevat puhelimet, mm. Väestöliiton Parisuhdeprojektin Neuvontapuhelin, p.010-309 3900, sekä Suomen mielenterveysseuran Kriisipuhelin, p. 0203 445 566. Väestöliiton nettisivuilla (www.vaestoliitto.fi ) on luettelo valtakunnallisista neuvontapuhelimista ja verkkopalveluista.

Vierailija
19/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(...)Ei ero ole aina se paras varsinkin jos se rakastamasi mies on vielä siellä jossain piilossa.

Ja minua harmittavat nämä läheisriippuvaiset naiset, jotka rakastavat kumppaniaan yli kaiken - jopa oman turvallisuutensa kustannuksella ja selittävät aina kaiken parhain päin. Tuollaisessa tilanteessa ei pidä pysyä lasten takia yhdessä - vaan nimenomaan lasten takia pitää ymmärtää erota.

Jos "rakastamasi mies" on mennyt noin pahasti piiloon, niin ei se sieltä enää yhteisterapialla löydy. Varsinkin, jos olet jo kertaalleen alistunut tuollaiseen käytökseen, se tulee varmasti vain toistumaan ja pahenemaan. Itsetuntosi lyttäämistä ja omanarvontunteen viemistä et voi etkä saa antaa anteeksi.

Tuo viesti alkaa:

En yritä nyt etsiä oikeutusta miehesi käytökselle mut

sitähän tuo koko viesti on.

Vaikka mieheltä olisi kuollut lapsi, niin se ei oikeuta tuollaiseen käytökseen. Itse asiassa kaikki syyt tuollaiseen käytökseen ovat tekosyitä. Ottaen vielä huomioon, että tilanne on jatkunut vuosia. Mies hakekoon terapiaa jostain muualta kuin vaimonsa henkisestä rääkkäämisestä.

Ihan totta, nainen on tuossa tilanteessa jo menettänyt ihmisarvonsa miehensä silmissä. Ja jos nainen antaa tilanteen jatkua, menettää hän itsetunnon rippeensäkin. Jos pelissä on vielä lapsia, niin tilanne on entistä vakavampi, ja lähdön täytyy tapahtua niin nopeasti kuin mahdollista.

Vierailija
20/36 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalloisesta mustasukkaisuudesta puhutaan, kun mustasukkaisen elämä alkaa kiertyä kuviteltujen uhkien ja vainoharhaisten epäilyjen ympärille. Kännykkätietojen ja päivyreiden tutkiminen, tarkistussoitot kumppanin työpaikalle ja ystäville, taskujen ja laukkujen penkominen, vaatteiden nuuhkiminen alusvaatteita myöten ovat todisteiden hakemista, josta mustasukkaisen päivät täyttyvät.

– Mustasukkainen löytää aina merkkejä uskottomuudesta. Jos verhot ovat tänään vähemmän auki kuin eilen, se voi olla signaali naapurin miehelle.

Markovan mukaan suurin ero normaalin ja sairaalloisen mustasukkaisuuden välillä on se, että sairaalloisesti käyttäytyvältä puuttuu tyystin syyllisyydentunto tekemisistään. Vakoilemista, syyttelyä, raivoamista, huoritteluja ja todisteiden hakemista hän pitää täysin oikeutettuina. Surullisen usein myös fyysistä väkivaltaa.

– Hylkäämisen pelkoa ei ilmaista. Sen sijaan kumppania pyritään hallitsemaan väkivallalla tai sen uhalla. Adrenaliinisyöksyn vallassa rassukastakin tulee mahtava hallitsija. Nyrkki nousee. ”Jumaliste, nainen, paikka!”

Tilanne ei välttämättä laukea edes siihen, että puoliso lähtee. Patologisesti mustasukkainen ei päästä irti. Useat otsikoihin päätyneistä mustasukkaisuusmurhista on tehty avioeron ollessa jo vireillä tai voimassa.

Sairaalloisen mustasukkaisuuden hoitaminen vaatii joskus pitkäaikaista yksilöterapiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan