Riideltiinkö lapsuudenkodissasi enemmän/rajummin kuin sinä miehesi kanssa?
tarkoitan siis vanhempiesi keskinäistä riitelyä.
Kommentit (28)
Omilla vanhemmillani se oli sellasta kyräilyä, tunteita ei näytetty.
emmekä mekään nykyisen mieheni kanssa. Parin exän kanssa on kyllä ollut pakko riidellä:( Minä inhoan riitelemistä.
muuten oli vaan kylmää ja hyytävää, kolkkoa. Isä ei osallistunut kasvatukseen mitenkään, teki maalaistalon hommia ja kun tuli sisälle niin muksut oli hiljaa, koska isä avasiradoin ja kuunteli sään. äiti uskoi vapaaseen kasvatukseen, joten oltiin ihan pellossa. Kirjaimellisesti.
Mun mies on ihan eri maata: touhuaa ja leikkii lastensa kanssa. Rakastaa heitä. rakastaa minua. Emme riitele - miksi ihmeessä pitäisi?
vaiettiin maton alle.
Minä riitelen mieheni kanssa usein ja raivokkaasti.
lapsuudenkodissa riideltiin kovastikin.
Muistan syyttäneeni äitiä riidoista, koska olin isäntyttö. Mutta jälkeenpäin tajusin että vika oli todellakin isässäni, joka karkasi useana viikonloppuna kavereidensa kanssa ryyppämään, ja jätti äidin yksin 4:n lapsen kanssa. Siitä kaikki riidat juonsi juurensa.
Muistan usein suojelleeni 6vuotta nuorempaa veljeäni riidoilta viemällä hänet jonnekin pois siitä riitatilanteesta. Pikkuveikka itki lohduttomasti kun äiti ja isä riiteli.
Nyt oman miehen kans ei riidellä koskaan. En halua aiheuttaa lapsille sitä tuskaa ja pelkoa, minkä itse sisarustemme kanssa aikoinaan koimme.
ja paljon. Isä pisteli vanhinta siskoani ja äitiä turpaan. Poliisit kävi aina silloin tällöin rauhottelemassa tilannetta. Muutenkin oli tosi köyhää elämää. Suorastaan nälkää sai toisinaan nähdä.
Omassa perheessäni ei riidellä.
Mutta vanhempieni erottua riidat päättyivät ja kasvoin suht riidattomassa kodissa. Kyllä vanhempani riitelivät silti, mutta se oli sanaharkkaa, ei ääneen huutamista.
Oma edellinen avioliittoni päättyi myös riitelyyn, osin kovaäänistäkin, ja rajuakin, mutta mitta-asteikolla 1-10 niin korkeintaan 4-5 luokkaa, oma varhaislapsuudenkotini riitely oli ehkä luokkaa 5-6. Exäni lapsuudenkodissa riideltiin sen sijaan luokkaa 8, vain puukot ja sen semmoiset puuttuivat.