Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä valkotakkiverenpaineeseen?

Vierailija
30.05.2024 |

Minut on laitettu sairaalassa nyt verenpaineseurantaan ja mittaamiset jännittävät ihan älyttömästi. Onko mitään kikkaa, millä saisi rauhoiteltua itseään mittaamisen aikana? Yritin toisella mittauskerralla heilutella varpaita samalla, ja se ilmeisesti vähän auttoi, tulos oli heti parempi. Mutta kertokaa jos teillä on vielä parempia niksejä. :D

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä valkotakilta esilääkitystä, diapamia tai vastaavaa.

Vierailija
2/11 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen hirveästi keinoja ole, jos pystyy siirtämään ajatukset täysin muualle, niin voisi auttaa. Heilutellakaan ei hirveästi voi kun pitäs  olla paikallaan hiljaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä valkotakilta esilääkitystä, diapamia tai vastaavaa.

Eiköhän tuo siihen paineeseen vaikuta, joten ei ole todellinen tulos sitten. 

Vierailija
4/11 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siihen hirveästi keinoja ole, jos pystyy siirtämään ajatukset täysin muualle, niin voisi auttaa. Heilutellakaan ei hirveästi voi kun pitäs  olla paikallaan hiljaa. 

Heilutin itse asiassa vain isovarvasta. Siitä kuuluu outoa rutinaa ja yritin keskittyä siihen rutinaan. -ap

Vierailija
5/11 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pysty edes itse mittaamaan kotimittarilla, kun jännitys tulee jo mittarin näkemisestä. Lääkäreiden en anna enää mitata ollenkaan mun verenpainetta.

Vierailija
6/11 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimittaukset. Hommaa oma mittari ja mittailet kotona omassa rauhassa, kirjaat ne paperille. 

Vierailija
7/11 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimittaukset. Hommaa oma mittari ja mittailet kotona omassa rauhassa, kirjaat ne paperille. 

Kotimittari löytyy ja saan sillä loistavia tuloksia, mutta olen tosiaan nyt sairaalassa ja haluavat täällä seurata. -ap

Vierailija
8/11 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on se, joten kerron siitä lääkärillä tai vastaanotolla yms., niin ehkä mitataan toiset ja kolmannetkin lukemat, ja niistä sitten keskiarvo. Ei se ole kummoista, on hyvin yleinen asia. 

Vierailija
9/11 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kotimittari mukaan sairaalaan ja mittailet itseksesi myös sillä (ja merkkaat ylös) + samalla tulee tarkistettua, että kotimittari ( + mittaustekniikka) näyttää samaa, kuin sairaalan mittari. 

Vierailija
10/11 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairaalasta löytyy sellanen mittari (usein monitorin yhteydessä), jonka voi ohjelmoida mittaamaan itsekseen tietyin väliajoin, niin silloin vieressä ei seiso se valkotakkinen + tulokset saa tulostettua paperille. 

Vierailija
11/11 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni on myös sama ongelma. Saikin sitten sydäninfarktin.

Kyllä sinulla voi olla verenpainetta ja hyvä, että tutkivat.