Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti mä en enää jaksa!

Vierailija
22.11.2010 |

Onko olemassa jotain sellaista palvelua mikä voisi hoitaa mun vauvan ku mies on armejassa? Mulla on 4 kk vauva. En jaksa enää millä hoita sitä, olen väsynyt,mulla on hirveästi univelka.. Olen hoitanu koko se 4kk yksin vauvan. Vauva nukkuu tosi huonosti, kiukuttelee päivitäin. Mä en enää tiiä miten pärjän sen kanssa. Mä rakastan vauvan, mutta mä en enää vaa jaksa hoita sitä yksin! Ja oon todella nuori, 19v. Mulle ei sopii olla kotona, koulu ja työ jäi keskeen.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikein pitkään vauvaa yritetty...teinien päiväunia, söpö aina hymyilevä vauva, pulleat posket eikä kiukuttele koskaan...

näin.

ONKS TEIL JOKU ONGELMA? MIES JÄTTÄNY? ET SAA TARPEKS? MÄ EN TAJU MITÄ NÄIN PALJON VIHA VOI OLLA! ONKS MÄ MUKA TEHNYT JOTAIN VÄÄRIN ETTÄ SAAN TÄSSÄ TÄLLÄISEN KOHTELUN???

-AP

Vierailija
2/55 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla riittää tökeröitä ihmisiä, jotka eivät osaa vastata esitettyyn kysymykseen. Onneksi olet saanut järkeviäkin kommentteja.

Uskon sinun olevan todella väsynyt ja ikävöit kovasti miestäsi. Onneksi kerrot hoitavasi lasta ja ainakin rivien välistä näen, että rakastat häntä. Ehkä lapsesi kokee stressisi ja sen vuoksi ei tunne oloaan niin turvalliseksi, kuin voisi. Ehdotan, että viettäisitte aluksi muutaman päivän ihan vaikka vuoteessa, lepäät aina vauvan nukkuessa, tai luet. Pidä vaikka pyjama viikko. Itse pidin todella matalaa profiilia heti kun väsymys iski todenteolla. Se vaikuttaa myös maidontuloon. Suosittelen tutustumaan mm. http://imetystukilista.net ja http://www.imetys.fi

Ja jos käytät korviketta, niin sitä enemmän tarvitsette vauvan kanssa paljon läheisyyttä. Jos yrittäisit ihan keskittyä vain vauvaasi muutamaksi päiväksi ja jättäisit kaiken muun stressaamisen pois. Jos mielessä on aina jotain muuta, kuin käsillä oleva tilanne, niin sitäkään ei jaksa. Oma taaperoni oli äsken 4 kk, aika siis menee niin vauhdikkaasti ettet huomaakaan. Varsinkin jos keskityt tässä elämäsi vaiheessa vain itsesi ja hänen hyvinvointiinsa.

Lopuksi vielä, onko sinulla naapureita, joilta voisit kysyä lapsenvahtiapua esim. ruoanteon ajaksi? Usein ihmiset tarjoutuvat avuksi todella mielellään, jos joku vain uskaltaa kysyä. Jos olisit naapurini, saisit heti apua.

Toivottavasti tästä olisi sinulle jotakin apua! Et ole yksin väsymyksesi ja yksinäisyyden tunteidesi kanssa. Paljon voimia sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ottamaan tämän nykytilanteen puheeksi neuvolassa. Siellä tarkastavat lapsen terveydentilan, onko jokin terveyssyy itkeskelyyn.

He tietävät myös, mitä tukea ja palveluita asuinalueellasi olisi saatavana.

Onko sinulla aikuisia, vastuuntuntoisia ystäviä tai sukulaisia, jotka voisivat auttaa, jotta saisit levättyä.

Sinun on hyvin tärkeää huolehtia omasta terveydestä ja jaksamisesta.

1) Syöthän säännöllisesti ja monipuolisesti, 2) liikuthan päivittäin vaikka vaunukävelyllä vauvan kanssa, 3) tapaathan toisia ihmisiä. Erilaiset perhekerhot ja muut, missä pikkulasten vanhemmat voivat tavata toisiaan ovat hyviä ja piristäviä, vaikka niistä ei sydänystävää löytäisikään. NÄkeepähän ainakin toisia.

Yritä nukkua kun lapsikin nukkuu. Taivas ei putoa niskaasi, vaikka villakoiria ja tiskiä välillä kertyykin.

KOeta myös löytää edes pikkuisen aikaa jollekin mieluiselle tekemiselle, jotta saat edes hiukkasen omaa aikaa itsellesi.

Voisitko matkustaa johonkin lapsen kanssa, vaikka sukuloimaan jonnekin. Ympäristön vaihdos piristää.

Tsemppiä. Ehkä myös anoppisi haluaisi auttaa, jso kerran välinne ovat hyvät.

Vierailija
4/55 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on vähän tuurista kiinni, millaisia vastauksia saa...

Toivotan sulle todella tsemppiä vauvan hoitoon, kyllä se helpottaa vauvan kasvaessa!

Sinuna ottaisin asian puheeksi neuvolassa. Se on oikea paikka pyytää apua ja neuvoja.

Mulle on henkilökohtaisesti todella tärkeää saada riittävästi unta ja unentarpeeni on runsas. Oon siis molempien lasteni kohdalla joutunut aina priorisoimaan niin, että mieluummin nukun lasten nukkuesssa kuin teen esim. kotitöitä. No, asunto onkin sen näköinen mutta mies siivoaa sitten kun kerkiää ;) Tarkoitan ap, että ei ne kotityöt minnekään katoa sillä välin kun nukut. Tarpeeksi nukkuneena on muutenkin tehokkaampi ja saakin jotain aikaiseksi.

Muistan ylisuorittaneeni monia juttuja esikoiseni kanssa. Ei ihme että on rankkaa kun olin koko ajan steriloimassa pulloja, vaihdoin vauvan bodyn jokaisen puklun jälkeen, syötin soseet lautaselta (vrt. suoraan purkista) jne. Pelkällä maalaisjärjen käytöllä voi helpottaa elämäänsä ja vähentää uupumusta. Se vaan on joskus äidille yllättävän vaikeaa, tiedän omasta kokemuksesetani.

Vierailija
5/55 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään kun omat lapset syntyneet v 2000-2004 mutta neuvoisin ainakin antamaan vauvalle velliä ennen nukkumaan menoa jotta yöstä (mahdollisesti) tulisi rauhallisempi - ei ainakaan itke nälkäänsä heti vellin jälkeen :-) Tämä oli täysin sallittua vielä muutama vuosi sitten mutta tiedän että neuvoloiden suositukset muuttuvat vähän väliä, ei se lapsi kuitenkaan siihen kuole jos jotain vauvanruokaa/velliä hänelle annat jos kerta ikääkin on jo 4 kuukautta.

Vierailija
6/55 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaan että nauravat armeijassa räkäisesti, jos ap:n mies käy kysymässä, että "voisikohan sitä saada vähän lomaa, kun eukko ei pärjää lapsen kanssa"... Ei sieltä noin vain ylimääräisiä lomia oteta, kun ollaan armeijassa, ollaan armeijassa.

1) Voisikohan miehesi saada vähän lomaa ja tulla avuksesi joksikin aikaa?

Vierailija
7/55 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepää aina kun vauva nukkuu ja hoida muut asiat kun lapsi on hereillä hanki kantoliina vauvat tarvitsevat paljon läheisyyttä syö hyvin, ja ulkoile tarpeeksi. Älä välitä katkerien keski-ikäisten ämmien huonoista kommenteista. Ja kun mies tulee anna sen hoitaa edes yksi yö pumppaat maitoa tarpeeksi jos imetät. Tsemppiä!! T. 20v äiti

Vierailija
8/55 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoo ja laittaa ruokaa myös.

Vierailija
9/55 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta väsäämään?

sori, itse tehty, itse hoidat

Vierailija
10/55 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna sille ruokaa, sillä on nälkä!

Vierailija
11/55 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta väsäämään?

Eiköhän ole ihan normaalia olla väsynyt pienen vauvan kanssa. Tätä muuten esiintyy myös vanhemmilla äideillä.

Ap:lle, olisiko mahdollista saada ketään tuttua teille päiväksi? Saisit vähän univelkoja nukuttua ja olisit virkeämpi lapsen kanssa.

Vierailija
12/55 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta väsäämään?

Haluisimme miehen kanssa vauvan, ja yritimme pitkään. Ja oli tarkoitus että me hoidetaan tota vauva yhessä miehen kanssa. Mut hän joutui armejan.. :(

Vierailija
13/55 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi kauankin armeijassa?

Vierailija
14/55 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta väsäämään?

Haluisimme miehen kanssa vauvan, ja yritimme pitkään. Ja oli tarkoitus että me hoidetaan tota vauva yhessä miehen kanssa. Mut hän joutui armejan.. :(

Jotkut lapset valvottaa, jotkut ei. Sekin on muuten normaalia, ettei viihdy kotona ja että työ ja koulut on jääneet kesken. Ei niiden loppuun saattamista edesauta se, että lopetat lapsen hoitamisen.

Mene neuvolaan ja puhu vaikeuksistasi ja siitä, että miehesi ei noin vain pääse apuun. Neuvola voi huolehtia siitä että saat apuun perhetyöntekijän tia jopa kodinhoitajan.

Mutta kyllä sun silti pitää itsekin opetella hoitamaan vauvaasi.

Vierailija
15/55 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vois tulla koulun jälkeen vauvan kanssa muutamaksi tunniksi?

Missä asut? Vie sos.alan kouluun tai lukioon lappu seinään, että haetaan hoitoapua.

Vierailija
16/55 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo hylänyt sitä missä vaiheessa.. Anopi on joskus autanu,mutta se on tosi harvinaista. Sillä on 4 lasten lasta, ja hän on kaikki päivät töissä. Ja mun äiti ei auta mua, eikä tue =(

anna sille ruokaa, sillä on nälkä!

Vierailija
17/55 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vois tulla koulun jälkeen vauvan kanssa muutamaksi tunniksi?

Missä asut? Vie sos.alan kouluun tai lukioon lappu seinään, että haetaan hoitoapua.

Vierailija
18/55 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikein pitkään vauvaa yritetty...teinien päiväunia, söpö aina hymyilevä vauva, pulleat posket eikä kiukuttele koskaan...

Vierailija
19/55 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ap nyt ala mitään yksin.

*voisko joku muu ottaa tän lapsen, kun mua ei enää huvita, kun tää huutaakin ja valvoo*

Vierailija
20/55 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai teinit oikeesti yritä vauvaa pitkään? Eiks se yleensä tule kerta laakista sitäpaitsi.