Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka täällä luulee että Gore-kengät ovat LÄMPIMÄT?

Vierailija
21.11.2010 |

Goretex on kehitetty sen taqkia että jalka pysyy KUIVANA, hiki haihtuu tekokuitusukan läpi ja kengästä ulos ja toisaalta taas kosteus ei pääse sisään. Minulla on kokemus 30 vuoden ajalta vaelluskengistä ja ne on todellakin tarkoitettu tuohon, ei pakkaseen ollenkaan.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kenkä on väljä, ja jalassa on ohut (!) villasukka tai keinokuituinen sukka, joka päästää kosteuden lävitseen kengän pinnalle, pysyy jalkakin lämpimämpänä.

Tarpeeksi väljät kengät ja villasukka, ei palele varpaita, oli goret tai ei.

Vierailija
2/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

goretexit on lämpimät sanoi 40 v kokemuksen omaava erikoiskenkämyyjä joka kuuluu lähipiiriini. Eli just nää alle 100 e lasten kengät ei välttämättä kuulu siihen kategoriaan. Mutta yleensä goretexeissä on sellainen lämminvuorikalvo siinä välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä niin että villasukan kanssa jalka hikoaa, oli kengät tai ei. Puuvillasukan kanssa ei hikoile koskaan. Mun mielestä villasukat on kylmät.

Vierailija
4/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on talvikenkinä goretex-kengät ja hyvin pärjäsin viimekin talvena. Niissä on tosi paksu pohja, joka on oleellinen lämpimänä pysymisen kanssa.

Vierailija
5/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat muuten mokkaa ja goretex-käsitellyt (ihan se gore-tex-merkkikin löytyy). Nämä kengät ovat lämpimimmät kengät, mitkä koskaan olen omistanut!

Mutta Viking-tyyppisillä goreillakin tarkenee hyvin tuonne -15/20 asteeseen asti, kunhan niissä on tarpeeksi ilmatilaa ja alla kunnon villasekoitesukat.

Vierailija
6/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittavat kenkiä, joissa on Gore-Tex kalvo. Tämä on ainoa yhdistävä tekijä "gore kengille".

On täysin järjestöntä keskustella, onko Gore-Tex kalvolliset kengät lämpimät, koska näitä kenkiä on lukemattomia!

Itselläni on eteisessä viidet erilaiset Gore-Tex -kalvolliset kengät, ja kappas! Osa näistä on lämpimiä, koska niissä on eristettä aikas paljon ja osa taas ihan kesäkenkiä..

Vierailija
7/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei välttämättä kerro mitään siitä, kuinka lämmin kenkä on tai millainen vuori kengässä on!

On tosiaan olemassa esim. lampaankarvavuorillisia goretex-talvikenkiä, joissa todellakin tarkenee paukkupakkasilla.

t. eräs kenkäkaupassa myyjänäkin toiminut

Vierailija
8/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole niitä talvikengäksi ostanutkaan. Talvikengissäni on lämminvuori ja sen verran tilaa että niihin mahtuu vaikka mummon kutoma villasukka, jos ei ohuella villasekoitesukalla tarkene.

Vierailija
9/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuomat ja huopapohjallinen! ja aikuisille myös huopapohjalliset jalkaan!

Vierailija
10/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minun lämpimimmät kengät, eli minä tiedän

Mutta mun 200 euron Lowan goret ovat lämpimät pakkasella vain jos liikun koko ajan. Paljon lämpimämmät ovat esimerkiksi viidenkympin mokkakengät joissa on karvavuori, villasukan kanssa ja villapohjallinen tietysti. Tai kanadabootsit, Kuomia en ole kokeillut.

Vierailija
11/28 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa,no kyllä meidän lapsen Viking-kengissä on talvivuori.Ja ainahan sinne voi laittaa villasukan.

Vierailija
12/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä karvavuorisia talvisaappaita kesällä käytä.Talvikengäthän ne ovat. Ovat oikein lämpimät pakkasilla mutta myös pitävät märän loskan.

Vierailija
13/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaankin lumet, vedet jne. pysyvät kaukana sukista...

Vierailija
14/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat lämpimimmät kengät mitä minulla ikinä on ollut. Paksu pohja eristää ja kengät on muutenkin lämpimät eikä ikinä ole varpaita palellut. Lapsenkaan varpaat ei ole olleet koskaan kylmät goreissa. Kunnon sukat vaan alle, ei mitään puuvillasukkia kovalla pakkasella, ja lapsi kunnolla liikkumaan, niin ei mitään ongelmaa.

Vierailija
15/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmät olleet, kun sisälle tultiin :). Lapsi oli tyuolloin 1-1,4v.Tietenkin paukkupakkasilla laitetaan villasukka, mutta niinhän Kuomiinkin laitettaan. Tänä vuonna kenkiä ostaessani kysyin myyjältä, että tarviiko olla pakkaskengät erikseen, myyjä ilmoitti aivan selvästi, että yhdet kunnon kengät riittävät. Painotti sitä, että mikäli goret ovat paljon käytettyjä, niin lämmikkeet ovat voineet kastua moneen kertaan ja menettää lämmönpitokyvyn, mutta uudet goret riittävät hyvin ainoiksi kengiksi. Itse en myöskään pidä esim Kuomia esim taaperon jalalle parhaimmaksi mahdolliseksi kengäksi..

Vierailija
16/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin niin kenkäliikkeiden myyjät neuvovat. Juuri siksi että kosteus pääsee sieltä ulos eli tekokuituisia sukkia vain pitäisi kengän sisällä pitää.

Vierailija
17/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin niidne pitäisi olla turvallisia.

Vierailija
18/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne mahtuu villasukka kunnolla toisin kuin useimpiin goretex-kenkiin.

Meilläkin goret on sellaiset nollakelin kengät, mutta heti kun pakkanen kiristyy siirrytään Kuomiin.

Vierailija
19/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttä nahkaa ilman gorea ja niitä voi käyttää kesät talvet.

Eihän gorevaatteetkaan ole lämpimiä, jos alla ei ole oikeita väliasuja. Aika paljon saa siis pulittaa, jos haluaa gorevaatteiden toimivan.

Vierailija
20/28 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukka ajaa ihan saman asian. Puuvillasukkaa sen sijaan ei pitäisi laittaa liikkuvan ihmisen jalkaan lainkaan, olipa tämä sitten lapsi tai aikuinen.

ainakin niin kenkäliikkeiden myyjät neuvovat. Juuri siksi että kosteus pääsee sieltä ulos eli tekokuituisia sukkia vain pitäisi kengän sisällä pitää.