Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatteko kuulla köyhän perheen elämästä?

Vierailija
21.11.2010 |

Kerron vaikka ette haluaisi kun sain inspiraation tosta prisma-ketjusta.

Meillä on eletty nyt jo useampi vuosi niukasti. Ok, tiedän että omasta syystä koska teimme konkurssin ja velkaa jäi. Talon myyminen/muutto tietäisi lapsille koulun vaihdosta ja muuta ikävää. Eikä talosta saatavilla varoilla maksettaisi edes kaikkia velkoja pois. Nyt asumme edullisesti.

Meillä ei ole varaa viikkorahoihin, koulukuviin, jatkuviin uusiin vaatteisiin tai normaalihintaiseen lihaan.

Meillä käydään kaupassa silloin kun on paljon -30% tuotteita. Joskus sinne kauppaan on rahaa vain 10e ja sillä pitää ostaa muutaman päivän ruuat. Leivon ja teen ruuat itse. Korjaan ja kunnostan vanhaa jotta emme joudu hankkimaan uutta.

Olen kirppareiden vakiokävijä. Ostan joskus jos vaan on ylimääräistä rahaa, myös niin että myyn kallimmalla huutonetissa. Mutta pitää olla varma että saa ainakin omansa pois.

Auto meillä on (asumme maalla). Sillä kuitenkin ajetaan mahdollisimman harvoin. Joskus taidan ajaa ihan pyhällä hengellä sillä niin tyhjä on tankki.

Meillä ei ole varaa ostaa lapsille viisiä erilaisia talvikenkiä. On Kuomat ja lämminvuorikumisaappaat. Lapsille toivotaan joululahjaksi ja isommat toivovat itse lahjakortteja jotta saavat uutta vaatetta.

Jokainen kännykän hajoaminen, pesukoneen laukeaminen tai lapsen rahanpyynti on katastrofi.

Näen jo painajaisia ja masennun jo pari päivää ennen laskun eräpäivää kun tiedän ettei ole varaa maksaa laskuja. Kohta olemme vielä tilanteessa että kaikki ylimääräinen on myyty.

Terveisiä konkurssin tehneen velkahelvetistä. Älkää ikinä perustako muuta kuin osakeyhtiötä.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat on sovittu nyt suoraan velkojien kanssa ja meistä parempi niin. Oman mielenterveyteni edestä pelkään eniten. Minä hoidan meillä rahaliikenteen ja stressaan siitä eniten.

ap

Se on varmasti rankkaa stressata koko ajan rahojen riittävyydestä. Uskoisin kuitenkin että taakkasi helpottaisi, jos voisit puhua avoimesti asiasta läheistesi kanssa. Kulissit ovat äärimmäisen työläitä ylläpitää. Itse olen kyllä aina puhunut läheisilleni vanhempieni konkurssista, eikä koskaan kukaan ole siitä mitenkään syyttävästi minuun tai vanhempiini kohdistanut. Puhuminen auttaa ja usein voi suunsa avaamalla saada apua tuttavilta (esim. pieneksi jääneitä lastenvaatteita, vanhoja kodinkoneita tms)

Vierailija
62/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei netti kaikilla ole kallista. Kone saattaa olla vanhakin. Kai nyt köyhällä saa olla edes jotakin huvia elämässä? Sitä paitsi netistä on myös paljon hyötyä. Voi että mua sieppaa sun kaltaiset ääliöt!! AP:lle kovasti voimia Pystyttäiskö me auttamaan ap:n perhettä jotenkin näin joulun alla...

Paljonko maksoit tietsikasta ja nyt kuukausimaksuja netistä, eikö ole iso raha? Älä valita, oikealla köyhällä ei ole varaa nettailla..

Siinä vaiheessa pystyisin kyllä, kun ap kertoo, ettei perheellä ole tietokonetta, nettiä, autoa, taloa, firmaa, villasukkia ja kuomia/goreja.

Tällä hetkellä ap:lla on nuo kaikki, joten EI TODELLAKAAN OLE KÖYHÄ!!

Häpeä ap, monet monet ihmiset ihan oikeasti tässä maailmassa ovat köyhiä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei netti kaikilla ole kallista. Kone saattaa olla vanhakin. Kai nyt köyhällä saa olla edes jotakin huvia elämässä? Sitä paitsi netistä on myös paljon hyötyä. Voi että mua sieppaa sun kaltaiset ääliöt!! AP:lle kovasti voimia Pystyttäiskö me auttamaan ap:n perhettä jotenkin näin joulun alla...

Paljonko maksoit tietsikasta ja nyt kuukausimaksuja netistä, eikö ole iso raha? Älä valita, oikealla köyhällä ei ole varaa nettailla..

Siinä vaiheessa pystyisin kyllä, kun ap kertoo, ettei perheellä ole tietokonetta, nettiä, autoa, taloa, firmaa, villasukkia ja kuomia/goreja. Tällä hetkellä ap:lla on nuo kaikki, joten EI TODELLAKAAN OLE KÖYHÄ!! Häpeä ap, monet monet ihmiset ihan oikeasti tässä maailmassa ovat köyhiä..

Kyllähän tässä ollaan miljonäärejä afrikkalaisen köyhään verrattuna. Jospa nyt kuitenkin verrattaisiin ihan vain suomalaiseen tai pohjoismaiseen kun ei tässä ole mahdollisuutta muuttaa sine Afrikkaan.

Tietokone on miehen työnantajan, samoin nettiliittymä. Auto on 500e arvoinen, jos sitäkään. Vakuutusmaksuihin ei ole aina rahaa. On joo talo, vaatisi remppaa. FIRMAA EI ENÄÄ OLE. Villasukkia on, onneksi on mummo. Kirppareilta muuten löytää lankoja edullisesti. Kuomat on, viimeisimmät maksoi kirpparilla 4e.

ap

Vierailija
64/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun 44!! Mutta kaipa sullekin on annettava anteeksi se ettet pysty tuon parempaan:((

Ja muutama muukin- mikä ihmeen tunnevamma tekee sen ettei toiselle heru myötätuntoa. Ettei kerta kaikkiaan pysty eläytymään toisen asemaan??? Ahdinkoja kun on niin monelaisia. Sittenkö voi köyhyydellä oikein brassailla kun lapsen kerjää raajat murjottuna ja joutuu myymään itseään ja syömään roiskiksista? Jos et sinä ymmärrä sitä että siinä vaiheessa kun jossain muualla köyhäillään vielä iloisesti veneen alla, suomessa ollaan jo kuoltu pakkaseen tai syrjäydytty sinne vuokrakasarmin yksiöön.

KYllä ap on kokenut elämässä valtavan romahduksen ja joutuu tekemään työtä sen eteen että selviää siitä. Eri asia on tietysti jos ei mitään yrit'äkään- silloinhan ei mitään pudotusta tulekaan.- Olet niin luuseri 44.

Vierailija
65/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole itsekään kovin varakkaita, olen opiskelija ja mies töissä. Tuntuu todella pahalta teidän puolesta. Jos asutte Kainuussa voisin hyvinkin ajatella että auttaisimme teitä. Meiltä voisi löytyä hyväkuntoisia vaatteita ja muutakin tavaraa...vaikkapa sitten eteenpäin myytäväksi tai itsellenne käyttöön.

Vierailija
66/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskin että ne on varaa ostaa vasta joulukuussa kun saan 50e veronpalautuksia. Kumppareilla pärjää :) Lapset ei näe nälkää, vatsan saa täyteen vaikka puurolla ja sämpylöillä. Vanhemmilla saattaa joskus vatsat kurista. ap

Haluatko apua tuohon tilanteeseen? Saisitko muuten mistään lahjoituksena esim. noita talvikenkiä? Kysy Pelastusarmeijalta ym. Mun kotipaikkakunnassa on paikka, kirppis, missä osaksi saa ilmaiseksi lasten vaatetta ja ehkä kenkiäkin. Äitini kantoi mulle Reiman takin sieltä, lapselleni, 0 euroa. Ja samalla suunnalla on kirppis missä on kaikki ilmaista!! Missä päin muuten asut, suunnilleen?

siis etenkin minulle, ettemme ole olleet yhteydessä seurakuntaan. Aina on mennyt joku kippo tai kuppi kaupaksi huutonetissä ja sitä rahaa on löytynyt. Täälläpäin on kirppareilla melko hyvä tarjonta ja syksyllä löysin esim. nuorimman lapsen Kuomat muutamalla eurolla kirpparilta. Onneksi emme joutuneet ulosottoon ja nyt olemme saaneet myydä kaikkea omaan tahtiin.

ap

heitä kiinnostaa vain ja ainoastaan raha tai helposti realisoitva omaisuus. tyyliin kiinteistöt tai autot. mitään huonekaluja tai telkkareita ei ulosottoon menetä.

Vierailija
67/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois kenkiä tuolla joiden koot vaihtelee 20-45 :D ja suurin osa todella vähän pidettyjä,parit voi sanoa uudenveroisetkin,on poikien ja tyttöjen.

Tyttöjen kenkiä ei kyllä ole kuin 36/37,poikien kengissä sit löytys enemmän.

Voisin laittaa vaikka pakettina tulemaan jos oikeankokoiset sattuis löytyyn? Ja siis minä maksaisin kyllä kaikki kulut. Itse asumme Lapissa.

Ja samaan pakettiinhan menis muutakin,multa löytyy naisten vaatetta ylimääräisenä (kokoa 38-40),lapasia,pipoja,kaulahuiveja yms,vauvan vaatteita (74-86) ja pojan vaatteita (116-122).

Kuulostaako mikään teille sopivalta???

Ilmoittele,laita vaikkapa sähköpostia nunju@gmail.com,katson sähköpostini parin päivän välein!!

Vierailija
68/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄ,laitoin oman sähköpostiosoitteeni väärin,ANTEEKSI,tässä otsikossa siis korjaus!!

,laita vaikkapa sähköpostia nunju@gmail.com,katson sähköpostini parin päivän välein!!

Vierailija
69/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi sinullekin että nykyään netti on jo kansalaisen perusoikeus. Ilman nettiä elämä on usein vaikeampaa ja KALLIIMPAA!

Netissä voit myydä tavarasi ilmaiseksi, ei tule kirpputorien paikkamaksuja, netin kautta voit tilata tavaroita ym. edullisesti, ulkomaan nettikaupoista löytyy esim. nuorten suosimia merkkivaatteita todella halvala, netin kautta teetät valokuvasi kaikkein edullisimmin, netissä voit soittaa ilmaiset puhelut, kirjoittaa ilmaisia viestejä, vaihtoehtona on usein MAKSULLINEN soitto tai kirje esim. johonkin virastoon eli tässäkin säästää. Elokuvat näet ilmaiseksi netistä, siinä on köyhällekin viihdettä.

Lapset ja opiskelijat tarvitsevat tietokonetta ja nettiä koulunkäynnissä. Kotiin ei tarvitse ostaa kallista tietosanakirjaa kun netistä löytyy tieto.

Tai sellainen juttu kuin puhelinliittymän avaus on usein edullisintä netissä, liikkeessä tulee avausmaksu, lisäksi voi helposti vertailla mistä kannattaa ottaa kun ovat niin eri hintaisia.

Autot ym. löydät Nettiautosta, ei tarvitse olla oman paikkakunnan tarjonnan varassa tai OSTAA Keltaista pörssiä.

Netinkäyttöön sopivan tietokoneen saa ILMAISEKSIKIN jos vain vanha kone kelpaa. Internetyhteys taas kuuluu monissa vuokra-asunnoissa vuokran hintaan ja muutenkin sen saa halvimmillaan noin 10-15 €/kk.

Paljonko maksoit tietsikasta ja nyt kuukausimaksuja netistä, eikö ole iso raha?

Älä valita, oikealla köyhällä ei ole varaa nettailla..

Vierailija
70/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Kuomien sijasta goret. Sitten on yhdet kunnon kengät kaksien paskojen sijasta.

meillä on ties monetko goret vuotaneet. 90-luvulla ostetut kestää hyvin mutta nämä nykyajan ei mitään!

ainakin vikingit vuotaa

Vierailija
71/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisin mielelläni ilmaiseksi pois esim. pieneksi jääneitä tai muuten käyttämättä jääneitä vaatteita, käyttämättä jääneitä kempparituotteita yms. jos tuntisin tällaisia perheitä tosielämässä. Mutta kun ei tiedä, mihin niitä voisi viedä. Niinpä mä kiikutan ne pelastusarmeijalle tai UFFiin, jotka repii niistä sitten rahat.

Vierailija
72/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se gore-kalvo mitään lämmitä! Pitää vain (ehkä) kosteuden ulkopuolella. Kyllä pakkasella tarvitaan se villasukka, ei pakkasilmalla tarvitakaan mitään gore-kalvoja. Piste.

"Gore-kenkiin ei mahdu villasukkaa"

No ei kai mahdukaan, KUN IDEA ON SIINÄ ETTÄ JALKA PYSYY LÄMPIMÄNÄ ILMAN MITÄÄN VILLASUKKIA!! :D

Vierailija
73/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä miehesi tekee? Saatko käyttää hänen työkonettaan ja nettiyhteyttään virka-aikana? Yleensä sellainen ei ole sallittua.

Ap:n pitäisi kouluttautua ja mennä töihin, jolloin myös perheen taloudellinen tilanne parantuisi. Ei kirppareilla kiertely ole tuottaisaa hommaa.

Vierailija
74/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä miehesi tekee? Saatko käyttää hänen työkonettaan ja nettiyhteyttään virka-aikana? Yleensä sellainen ei ole sallittua.

Ap:n pitäisi kouluttautua ja mennä töihin, jolloin myös perheen taloudellinen tilanne parantuisi. Ei kirppareilla kiertely ole tuottaisaa hommaa.

Vierailija
75/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta omallakin perheellä vähän tiukahkoa nyt.( syyt jääköön nyt kertomatta) Olen itse käynyt hakemassa eu- avustuskassin ja välillä käyn ruokajonossa niin helpottaa muuta arkea.. on rahaa sitten ostaa jotain muuta tosi tarpeellista ja kasviksia on varaa ostaa myös kun saa vähän ilmaista ruokaa.

Vierailija
76/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta lasta teillä on? Mikä on perhetilanteenne, ts. oletteko molemmat töissä? Voitko valottaa tulojanne / menojanne ainakin pintapuolisesti, oletteko laskeneet (paperilla) kuinka paljon rahaa tulee ja mihin sitä menee? Uskoisin, että suunnittelemalla pääsisitte ainakin tuosta jatkuvasta stressaamisesta ja mahdollisesti voisitten tehdä suunnitelmia muutaman vuoden päähän. Autan mielelläni jos annat lisätietoja (toki ymmärrän ettei näin julkisesti voi kovin paljon tietoja antaa).

Vierailija
77/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se gore-kalvo mitään lämmitä! Pitää vain (ehkä) kosteuden ulkopuolella. Kyllä pakkasella tarvitaan se villasukka, ei pakkasilmalla tarvitakaan mitään gore-kalvoja. Piste.

"Gore-kenkiin ei mahdu villasukkaa"

No ei kai mahdukaan, KUN IDEA ON SIINÄ ETTÄ JALKA PYSYY LÄMPIMÄNÄ ILMAN MITÄÄN VILLASUKKIA!! :D

Vierailija
78/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä ikäiset lapset teillä on? Mulla olis pienten talvikenkää ylimääräisenä ja muutakin vaatetta.

Vierailija
79/79 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtuaalihali aloittajalle! Itse en kyllä ole tuossa tilanteessa koska olen kirurgi ja puolisoni lakimies. Harkitkaa uusia säästö-ja rahan saamis metodeja. Toivottavasti pärjäilette!