Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatteko kuulla köyhän perheen elämästä?

Vierailija
21.11.2010 |

Kerron vaikka ette haluaisi kun sain inspiraation tosta prisma-ketjusta.

Meillä on eletty nyt jo useampi vuosi niukasti. Ok, tiedän että omasta syystä koska teimme konkurssin ja velkaa jäi. Talon myyminen/muutto tietäisi lapsille koulun vaihdosta ja muuta ikävää. Eikä talosta saatavilla varoilla maksettaisi edes kaikkia velkoja pois. Nyt asumme edullisesti.

Meillä ei ole varaa viikkorahoihin, koulukuviin, jatkuviin uusiin vaatteisiin tai normaalihintaiseen lihaan.

Meillä käydään kaupassa silloin kun on paljon -30% tuotteita. Joskus sinne kauppaan on rahaa vain 10e ja sillä pitää ostaa muutaman päivän ruuat. Leivon ja teen ruuat itse. Korjaan ja kunnostan vanhaa jotta emme joudu hankkimaan uutta.

Olen kirppareiden vakiokävijä. Ostan joskus jos vaan on ylimääräistä rahaa, myös niin että myyn kallimmalla huutonetissa. Mutta pitää olla varma että saa ainakin omansa pois.

Auto meillä on (asumme maalla). Sillä kuitenkin ajetaan mahdollisimman harvoin. Joskus taidan ajaa ihan pyhällä hengellä sillä niin tyhjä on tankki.

Meillä ei ole varaa ostaa lapsille viisiä erilaisia talvikenkiä. On Kuomat ja lämminvuorikumisaappaat. Lapsille toivotaan joululahjaksi ja isommat toivovat itse lahjakortteja jotta saavat uutta vaatetta.

Jokainen kännykän hajoaminen, pesukoneen laukeaminen tai lapsen rahanpyynti on katastrofi.

Näen jo painajaisia ja masennun jo pari päivää ennen laskun eräpäivää kun tiedän ettei ole varaa maksaa laskuja. Kohta olemme vielä tilanteessa että kaikki ylimääräinen on myyty.

Terveisiä konkurssin tehneen velkahelvetistä. Älkää ikinä perustako muuta kuin osakeyhtiötä.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Kuomien sijasta goret. Sitten on yhdet kunnon kengät kaksien paskojen sijasta.

Vierailija
22/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä köyhyys on arkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme asu etelän loskakeleissä. Ja ne Kuomat ja saappaat kiertää seuraavalle.

ap

Vierailija
24/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitten tulisi huono omatunto siitä miten itse pystyy helposti ostamaan mitä tarvitsee, vaikka toisille rahat ei riitä edes kunnolla ruokaan.

Vierailija
25/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Kuomien sijasta goret. Sitten on yhdet kunnon kengät kaksien paskojen sijasta.

maksavat triplasti enemmän kuin kumpparit ja Kuomat yhteensä. Ja minä, ihan varakas tyyppi olen päätynyt siihen että kunnon lämpimät talvikengät ja vuorilliset Nokian kumpparit ovat paljon parempi vaihtoehto kuin Goret. Goreja voi pitää vain loskakeleillä, muulloin ovat liian kuumat tai kylmät. Ja tästä on viiden lapsen kokemus.

Vierailija
26/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka helvetisti helpottaakin elämää.

Tällä palstalla näkee niin hirveästi ihmissuhdetuhoo ja valitusta että tuskin rahattomuus teidän perheenne onnea tuhoaa, kuten monen muun tän palstan ihmisten ja perheiden onni on mennyt, vaikka varmasti teillä on tiukkaa ja stressiä riittää!

Lapsenne ei kuitenkaan joudu kulkemaan paljain jaloin lumihangessa eikä näkemään nälkää illalla nukkuun mennessä. Ne ovat kuitenkin pääasia!

Vierailija
27/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan kuin meiltä, paitsi en käytä huutista tienaus mielessä. Ei olla tehty konkkaa, muuten vain pienituloisia, itse kotiäiti.

Vierailija
28/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaimet onneen. Meillä Eccon goreissa paleli lapsen jalat AINA, sitten ostin kuomat, eikä tarttenut muksun enää itkeä. Ja silloin asuimme Vantaalla, eikä ollut edes kylmä talvi.

Vikingin goret on sentään vähän lämpimämmät, mutta ei ne Kuomatkaan todellakaan ole mitkään huonot kengät.

Vierailija
29/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kohdalla elämä nyt vaan on tälläaista. En tunne kateutta varakkaampia kohtaan. Joskus kyllä harmittaa ja kovastikin.

ap

Vierailija
30/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ollut vaikeinta, kun on joutunut sopeutumaan aivan uudenlaiseen taloudelliseen tilanteeseen, mikä kuulostaa erittäin kovalta ja tiukalta?

Mistä saatte voimaa ja uskoa, että joskus taloudellinen tilanne on parempi?

Miten lapset ovat reagoineet, kun rahaa on käytössä huomattavasti vähemmän kuin ennen konkurssia?

Vierailija
31/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa gore-kengissä on liian matala tila jalkapöydälle jotta sinne mahtuisi villasukka kunnolla =kylmät.

Voimia teille, toivotaan että talous kohenee pian!

Vierailija
32/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olette osanneet pitää elämän langat käsissänne vaikeasta tilanteestanne huolimatta. Toivottavasti pääsette velkataakastanne eroon (onneksi nyt eletään matalien korkojen aikaa).

Tietääkö ystävät ja sukulaiset talousahdingostanne? Ehkä saisitte enemmän apua jos olisitte sitä valmiita ottamaan vastaan? Tarkoitukseni ei ole osoittaa sormella tms. vaan ihan oikeasti etsiä helpostusta.

Tsemppiä teille!!!

Vierailija
33/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopulta se on se mikä heidät elämässä kantaa eteenpäin!

Olen oman lapsuuteni elänyt kuten teidän lapsenne. Kyllä te pärjäätte ja selviätte, kunhan vain jaksatte välittää toisistanne. silloin lapsenne saavat aloittaa oan aikuisuutensa puhtaalta pöydältä. Kannustakaa heitä eteenpäin ja opiskelemaan, pitäkää henkisesti huolta sittenkin kun eivät enää taloudellisesti teitä tarvitse.

Minä irtisanouduin lapsuusperheestäni omilleni 16 -vuotiaana. Olin vihainen enkä ymmärtänyt miksi meillä oli sellaista kuin oli, koska sitä ei meille koskaan kerrottu. Edelleen asia painaa, olen pian 40 v. Isä kuoli jo ajat sitten ja äiti ei vain osaa selittää.

Silti minä selvisin, koska äiti ei hyljännyt vaikka minä hylkäsin.

Vierailija
34/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskin että ne on varaa ostaa vasta joulukuussa kun saan 50e veronpalautuksia. Kumppareilla pärjää :)

Lapset ei näe nälkää, vatsan saa täyteen vaikka puurolla ja sämpylöillä. Vanhemmilla saattaa joskus vatsat kurista.

ap

Vierailija
35/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu elämään. Kyllä se siitä vielä!

Täällä kinastellaan vaan kannattaako ostaa goret vai ei, vaikka se ei taatusti ap:n päällimmäinen ajatus.

Vaihtaisitko teidän köyhyyden näiden monien muiden ongelmiin?

Niin, minäkään.

Vierailija
36/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ollut vaikeinta, kun on joutunut sopeutumaan aivan uudenlaiseen taloudelliseen tilanteeseen, mikä kuulostaa erittäin kovalta ja tiukalta? Mistä saatte voimaa ja uskoa, että joskus taloudellinen tilanne on parempi? Miten lapset ovat reagoineet, kun rahaa on käytössä huomattavasti vähemmän kuin ennen konkurssia?

Vaikeinta on ollut sanoa lapsille, että nyt ei ole rahaa. Esim. harrastukseen josta tietäsin lapsen tykkäävän. Ei ole varaa pelikkana tai muihin vastaaviin. pelkään lasten syrjäytyvän ja se on kaikkein vaikeinta kestää. Toinen niinkin maallinen asia kuin tavaran myyminen on vaikeaa. Monella esineellä on niin ihanat ja rakkat muistot ja sitten siitä pitää luopua jotta saa leipää pöytään, se ei ole helppoa.

Lapsilta ei olla kauheasti kyselty eikä koko tilanteen karmeutta olla selvitetty. Toki on kerrottu että nyt meillä on vähemmän rahaa ja konkurssista jäi tällaiset velat. Murrosikäisten kanssa alka olla vaikeaa kun eivät saa läheskään sitä mitä kaverit. Ei ole merkkivaatteita, uusia kännyköitä ja muita vastaavia. No vaatteita löytyy kirppareilta je ne on kelvattava jos merkkiä haluaa.

ap

Vierailija
37/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olette osanneet pitää elämän langat käsissänne vaikeasta tilanteestanne huolimatta. Toivottavasti pääsette velkataakastanne eroon (onneksi nyt eletään matalien korkojen aikaa). Tietääkö ystävät ja sukulaiset talousahdingostanne? Ehkä saisitte enemmän apua jos olisitte sitä valmiita ottamaan vastaan? Tarkoitukseni ei ole osoittaa sormella tms. vaan ihan oikeasti etsiä helpostusta. Tsemppiä teille!!!

Kyllä tuo velkataakka joskus helpottaa. Se vain harmittaa että se on pahin nyt kun lapset on vielä lapsia. Ystävät ja sukulaiset ei tiedä kaikkea. Äitini varmana tietää eniten, mutta sitä kuinka paha tilanne on. Häpeän tilannettamme enkä osaa kertoa siitä muuta kuin täällä. Omaa syytähän kaikki on.

Kiitos tsempistä :)

ap

Vierailija
38/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopulta se on se mikä heidät elämässä kantaa eteenpäin! Olen oman lapsuuteni elänyt kuten teidän lapsenne. Kyllä te pärjäätte ja selviätte, kunhan vain jaksatte välittää toisistanne. silloin lapsenne saavat aloittaa oan aikuisuutensa puhtaalta pöydältä. Kannustakaa heitä eteenpäin ja opiskelemaan, pitäkää henkisesti huolta sittenkin kun eivät enää taloudellisesti teitä tarvitse. Minä irtisanouduin lapsuusperheestäni omilleni 16 -vuotiaana. Olin vihainen enkä ymmärtänyt miksi meillä oli sellaista kuin oli, koska sitä ei meille koskaan kerrottu. Edelleen asia painaa, olen pian 40 v. Isä kuoli jo ajat sitten ja äiti ei vain osaa selittää. Silti minä selvisin, koska äiti ei hyljännyt vaikka minä hylkäsin.

todella paljon että tästä jää trauma varsinkin murrosikäiselle lapselle.

ap

Vierailija
39/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän koulutus on ja minkä alan yritys se oli, miksi meni konkurssiin? Millä sen olisi voinut estää?

Vierailija
40/79 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksoit tietsikasta ja nyt kuukausimaksuja netistä, eikö ole iso raha?

Älä valita, oikealla köyhällä ei ole varaa nettailla..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi