Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni kirjoitti hienon runon ! :O On vasta 11 vuotias.

Vierailija
21.11.2010 |

Eli siis tytön pöydällä oli esillä paperi (en kaivellut) ja kysyin saanko lukea sen ... tyttö antoi.

Siinä lukee näin:

Näinhän se menee, että kaikki loppuu aikanaan, niinhän se kuuluu, että toiset täydentävät toisiaan. Jos toinen on hyvä auttaa toinen toisen irtaantumaan pumpulimaailmastaan, opettaa toisen päivä päivältä pahemmaksi muuttumaan, saaden lopulta kilpakumppanin rakkaastaan. Rakkaus ja viha on liiankin lähellä toisiaan. Rakkaus on sade, viha sateenkaarta muistuttaa. Viha seuraa väsymättä rakkauden kantajaa.

Jotenkin mulla tuli mieleen avioliitto. Hieno runo kuitenkin, mitä ikinä kuvasikaan.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihania runoja, että liikutuin kyyneliin asti.

Vierailija
62/99 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin pian 11v syntymäpäiväruno olen keksinyt tällaisenalun tänään on sinun ssyntymäpäivä tänään tulee paljon lahjpja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavia!!! <3

Vierailija
64/99 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hääruno oli parempi kuin eka, mutta älä laita runoja tänne ilman tyttäresi lupaa. 

Vierailija
65/99 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on lahjakas tytär :)

Vierailija
66/99 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huudat apua, miksei äänesi kuulu?
Jos kävelet, miksi pysyt yhä paikallasi?
Olet lähellä, mutta niin kaukana.
En kuule sinua enää.
Jos elät, miksi elämäsi kuoli?

Vierailija
67/99 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:56"]Jos huudat apua, miksei äänesi kuulu?
En kuule sinua enää.
[/quote] joo pistin tän hetken mielijohteesta :) mun sekavia ajatuksiani
-12-v.

Vierailija
68/99 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:56"]Jos huudat apua, miksei äänesi kuulu?
En kuule sinua enää.
-12-v.
[/quote] aika synkkää tekstiä tuon ikäseltä

Vierailija
69/99 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:56"]Jos huudat apua, miksei äänesi kuulu?
En kuule sinua enää.
-12-v.
[/quote] sitä minäkin.

Vierailija
70/99 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:56"]Jos huudat apua, miksei äänesi kuulu?
En kuule sinua enää.
-12-v.
[/quote] sitä minäkin.
[/quote] mistäs tiedätte mitä tyyppi ajattelee?

Vierailija
71/99 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:56"]Jos huudat apua, miksei äänesi kuulu?
En kuule sinua enää.
-12-v.
[/quote] sitä minäkin.
[/quote] mistäs tiedätte mitä tyyppi ajattelee?
[/quote] "mun sekavia ajatuksiani". Etkö osaa lukea?

Vierailija
72/99 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän runotytölle kuuluu nykyään? Pikaisella matikalla täyttää (on täyttänyt?) 16 tänä vuonna. Onko kirjoitusinto säilynyt?

Vierailija
73/99 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kirjoittanut 11v:na runoja jo 4 vuotta ja luin aikuisten kirjoja ja paljon, en epäile etteikö 11v osaisi kirjoittaa ja ajatella syvällisesti. Tosin vähän harvinaista alkaa olla nykyisellä älypuhelinsukupolvella. 

Vierailija
74/99 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jonkun masentuneen ~15-vuotiaan ajatuksia:

" Miksi kaiken pitää olla niin kuollutta. Miksi kaiken pitää kuolla.

Ja syntyä. Minun ei edes pitäisi olla täällä. Minun piti kuolla.

Haluaisin takaisin sen voiman ja halun, joka minulla oli läpi elämän taistelun kuolemalta haisevassa salissa.

Kuolema kävi vieressä.

Yhden vei.

Toisen jätti.

Kitumaan.

Siitä selviten.

Kaikki on niin mustaa, harmaata, ruskeaa. Pari lumihiutaletta keskellä betonihelvetin, kuin vittuilemassa, että koitappa selvitä tämä talvi vitun paska.

Hiutale hiutaleelta kaikki se vanha iskee takaisin. Kaamosmasennus.

Jälleen kerran, jälleen tänäkin vuonna lumihiutaleet raiskaa roudan maan.

Peittää maan lumivaipan suojaan.

Pikkupennut leikkivät ihan onnessaan lumihangilla, vaikka just se lumi tappaa allensa tänäkin vuonna niin monta elämää ja kasvillisuutta. Kasvillisuutta hieman säälin.

Pimeät illat ja pimeämmät aamut.

Hyinen syleily.

Motivaatio nollassa.

Elämänhalusta en edes sano mitään.

Tyhmä ihminen. "

Vierailija
75/99 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kevään lähestyessä tyttäreni keväinen runo av-mammojen piristykseksi:

Jos saisit, mitä muuttaisit?

Auringon kirkkaaksi, jokapäiväiseksi iloksi,

pilvet harmaiksi, sateet jatkuviksi

lumet nietoksiksi, jään läpikuultavaksi...

Jos kaiken sen toteuttaisit, talven kevääksi muuttaisit.

Ensimmäiset auringonsäteet harmaiden, jatkuvasti lunta tihuttelevien pilvien lävitse, kuin talvisten nietosten läpikuultavan jään heijaste.

Se on kevät.

Vierailija
76/99 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut työni puolesta paljon 7-19-vuotiaiden lasten ja nuorten kirjoittamia tekstejä. Osa hyvinkin nuorista lapsista on todella taitavia kirjoittajia. Osa kirjoittaa hienoja tarinoita, osa upeita runoja, osa hyviä asiatekstejä. Oman kokemukseni perusteella uskon, että ap:n tytär on kirjoittanut nuo runot ihan itse.

Sitten kysymys ap:lle: Lukeeko tyttäresi paljon?

kommentista!!! Meinas mennä itellä jo hermo noista epäilijöistä =)

AP:lle, on sulla ihana tyttö =D

T:pikku-kirjailija itsekkin aikanaan

Vierailija
77/99 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla 11-vuotiaallani, joka myös kirjoittaa runoja, tämän ketjun ja pyysin arvioimaan voisivatko runot todella olla 11-vuotiaan käsialaa. Vastaus oli: kyllä. Häntä vain ihmetytti, että miten äidinkielen numero oli tytöllä ollut vain 9. Ja vähän häntä häiritsi se, että runot oli kirjoitettu yhteen pötköön eikä "runomalliin". Mutta hyviä runoja kuulemma oli!

Kirjoittaminen on hieno harrastus! :)

Vierailija
78/99 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko täällä todellakin joku, joka ihan oikeasti uskoo noita "runoja" lapsen kirjoittamiksi?

ap on vaan aina halunnut kirjoittaa runoja ja kirjallinen itseluottamus riittää just leikkimään 11-vuotiasta.

voi sentään:)

Vierailija
79/99 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa kuten joku jo edellä, lapsen mielikuvituksella tulee usein parempaa tekstiä. Minä kirjoitin "ihan hyviä" runoja ja mietteitä kun olin 11-vuotta. Nyt ei kyllä tule ajatustakaan, jos pitäisi onnitteluvärssy tms. kirjoittaa. Vanhat kouluvihkoni ovat kyllä aarteita, joissa pieni runoilija (minussakin aikanaan) oli kirjoittanut ajatuksia. Lukekaapas joskus luvan kanssa mitä ainekirjoituksia lapsenne ovat kirjoittaneet... saatatte yllättyä ihan jokainen :D

Meinasin tulla kertomaan ihan samaa. Runot ja kieli on kaikkein parhaimmillaan juuri ala-asteen lopulla. Sen jälkeen koulussa pitää tarinoiden sijaan alkaa analysoimaan toisten kirjoittamia tekstejä ja se tappaa luovuuden. Lisäksi vanhemmiten tulee paljon kriittisemmäksi omia tekstejään kohtaan, joten ne hyvätkin ideat tulee torpattua ennen niiden saamista paperille. Kauniita runoja tyttösi kyllä kirjoittaa, toivottavasti säilyttää taitonsa, eikä tule liian kriittiseksi itselleen. Ihmetyttää vähän kyllä tuo äikän arvosana mutta toisaalta jotkut opettajat eivät anna kymppejä kenellekään koska täydellistä ei ole.

Vierailija
80/99 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotiaan runoiksi, etenkin kun syntyneet tuollaista vauhtia tämän illan aikana. Ja harva 11v. osaisi käyttää sellaista sanaa kuin "sektori", kuten tuossa yhdessä runossa oli. Ihan suloisia runoja myös aikuiselta, naivistisia, mutta sympaattisia.

Sehän opetetaan matikantunnilla jo kolmannella luokalla.

Musta ei ole ihmeellistä että tietää mikä on sektori, mutta kyllähän sen käyttö epätavallisessa yhteydessä on aika erikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän