Tyttäreni kirjoitti hienon runon ! :O On vasta 11 vuotias.
Eli siis tytön pöydällä oli esillä paperi (en kaivellut) ja kysyin saanko lukea sen ... tyttö antoi.
Siinä lukee näin:
Näinhän se menee, että kaikki loppuu aikanaan, niinhän se kuuluu, että toiset täydentävät toisiaan. Jos toinen on hyvä auttaa toinen toisen irtaantumaan pumpulimaailmastaan, opettaa toisen päivä päivältä pahemmaksi muuttumaan, saaden lopulta kilpakumppanin rakkaastaan. Rakkaus ja viha on liiankin lähellä toisiaan. Rakkaus on sade, viha sateenkaarta muistuttaa. Viha seuraa väsymättä rakkauden kantajaa.
Jotenkin mulla tuli mieleen avioliitto. Hieno runo kuitenkin, mitä ikinä kuvasikaan.
Kommentit (99)
kivoja sanojen käyttämisiä. Osaisinpa itsekin :)
Mutta, suosittelen, ettet nyt enempää näitä täällä julkaise, tyttösi voisi vaikka pitää blogia tms, tämä on huono foorumi.
Sellaisen runon, joka kertoo että toivoa on.
Haluaisin lähettää pienen haltijan valvomaan unettomat yöt kanssasi, ja haluaisin, että hän sinua piristäisi , ettet vielä siipiä selkääsi ottaisi. Haluaisin, että haltija sanoisi sinulle, ettei koskaan sanota ei koskaan.
Mutta koska en ole taikuri, en voi luoda sinulle pientä haltijaasi. Olen itse sinun haltijasi, ja teen parhaani, ettet pois lentäisi.ap
mutta nyt tuli itku. Varsinkin toi kohta kosketti, että "ei koskaan sanota ei koskaan".
Mun läheiseni on kuollut syöpään, ja toi on niin tärkeä asia että toivoa ei saisi ikinä menettää, ei missään vaiheessa.
Niin kauan kuin on elämää, on toivoakin.
jos tyttö vain jaksaa keksiä :)
Katsos pientä hymysuuta, niin iloista ettei voi muuksi kuin onneksi luulla. Ja katsos ,muistutat kuin kaunista nuorta prinsessaa, joka kirsikkapuuta istuttaa linnansa taa kirsikoista suu makeana vaan.
Katsoppas vain, kuulin juuri, että sinulla on synttärit joten kävipäs tuuri! Minulla on sinulle nimittäin tuliaisia tuotavana, pieni paketti ja kortti mukavakin mukana.
ap
Katsos pientä hymysuuta, niin iloista ettei voi muuksi kuin onneksi luulla. Ja katsos ,muistutat kuin kaunista nuorta prinsessaa, joka kirsikkapuuta istuttaa linnansa taa kirsikoista suu makeana vaan.
Katsoppas vain, kuulin juuri, että sinulla on synttärit joten kävipäs tuuri! Minulla on sinulle nimittäin tuliaisia tuotavana, pieni paketti ja kortti mukavakin mukanani.
viimesen lauseen vika tavu vain muuttui... :)
ap
kakskymppia tyton tilille jokaisesta runosta.
Tassa olisi hyva bisnes.
T.usalainen.
Ihan kylmiä väreitä menee, niin hyviä runoja 11-vuotiaalta! :)
Nyt äiti tyttö äkkiä jollekin kirjoituskurssille tms. lahjoja pitää jalostaa ja antaa virikkeitä!!!
11 vuotias ei kirjoita tollasta tekstiä; ottakaa nyt järki käteen Leidit.
Tekstit vaikuttavat ennemminkin n. 15-16- vuotiaan kyhäemiltä.
Ja olihan noi ihan kauheeta paskaa!
Suo anteeks Ap, mutta älä sentään jätä päivätyötäsi.
Mikä hänen äidinkielennumeronsa on?
Voisin ajatella, että hän on varmaan hyvä myös ainekirjoituksessa. Tuon kaltaista lahjakkuutta kannattaisi tukea kaikin tavoin.
nimenomaan hän, en minä. minä en osaa kirjoittaa runoja. jonkun mielestä ne koskettavat, toista ei :) ja ei, en jätä päivätyötäni, ja tyttärenikään ei aio kirjoittaa runoja työkseen.
ap
Mikä hänen äidinkielennumeronsa on? Voisin ajatella, että hän on varmaan hyvä myös ainekirjoituksessa. Tuon kaltaista lahjakkuutta kannattaisi tukea kaikin tavoin.
Äidinkieli oli viime vuonna 9.
ap
11 vuotias ei kirjoita tollasta tekstiä; ottakaa nyt järki käteen Leidit.
Tekstit vaikuttavat ennemminkin n. 15-16- vuotiaan kyhäemiltä.Ja olihan noi ihan kauheeta paskaa!
Suo anteeks Ap, mutta älä sentään jätä päivätyötäsi.
kieltämättä. Että noi olisivat jonkun paljon vanhemman tekemiä.
Mutta en silti ihmettelisi, jos joku nuori lahjakas lapsi pystyisi tohon. Sille ei sitten voi mitään jos joku valehtelee, se on sitten voi voi.
Mun mielestä, noi eivät ole kyllä paskaa.
Paska olisi lähinnä sellaista, kuin Yön biisien sanoitukset. *Tuskaa, yhyy, tuska valtaa mut, kuolema kuin valkea joutsen, byääh, en enää ikinä äitiänikään nää* :D
11-vuotiaan runoiksi, etenkin kun syntyneet tuollaista vauhtia tämän illan aikana. Ja harva 11v. osaisi käyttää sellaista sanaa kuin "sektori", kuten tuossa yhdessä runossa oli. Ihan suloisia runoja myös aikuiselta, naivistisia, mutta sympaattisia.
sitä ehkä hämmästelen, ja sitä, että se äidin pyynnöstä niitä keksii av-palstalle :DD
Nukkumaan pitäisi tytön mennä, eikä viihdyttää mammoja.
Liukuhihnatyyliin.
äidilleni runon, hän on ollut reilu kmmenen vuotta sitten rajussa auto onnettomuudessa ja loukkaantunut vakavasti, nyt välillä elämä masentaa rankasti kun leikkauksia leikkausten perään.
pitkän sairauden myötä, voisinko saada muistovärssyn ?
nuo mun mielestä vaikuttaa pikkuvanhan, paljon lukeneen 11-vuotiaan runoelmilta :) hieman naiivia ja koukeroista kieltä, vähän kankeaa mutta myös paljon omaa ideaa ja rikasta mielikuvistusta. sekä tunnelmaa.
tuossa jollain oli loistava idea, pistä tyttös pitämään blogia. sitä olisi mukava seurata vuosien mittaan ja nähdä kehitystä. pyydä tyttöä joskus kokeilemana runoilua englanniksi myös.
siellähän meillä on Suomen seuraava "sofi" kasvamassa ;D
11-vuotiaan runoiksi, etenkin kun syntyneet tuollaista vauhtia tämän illan aikana. Ja harva 11v. osaisi käyttää sellaista sanaa kuin "sektori", kuten tuossa yhdessä runossa oli. Ihan suloisia runoja myös aikuiselta, naivistisia, mutta sympaattisia.
Sehän opetetaan matikantunnilla jo kolmannella luokalla.
Paska olisi lähinnä sellaista, kuin Yön biisien sanoitukset. *Tuskaa, yhyy, tuska valtaa mut, kuolema kuin valkea joutsen, byääh, en enää ikinä äitiänikään nää* :D
Sinulla on todella lahjakas tyttö!