Annatko 10-vuotiaasi luoda itselleen facebook-profiilin? Miksi/Miksi et?
Toinen kysymys: millaisia ovat 10-vuotiaat poikanne? Onko vielä lapsi vai ovatko teinien idolit, tv-ohjelmat ja musiikki jo alkaneet kiinnostaa?
Kommentit (20)
En anna lupaa tehdä profiilia FB:hen todellakaan!
meillä on 10v pojalla ja 8v tytöllä profiilit lapsi on vielä.
Alle 14-vuotiailta kielletty profiilin teko! FB:ssä on myös eräs tunnettu pedari liikkeellä joten kannattaisi ehkä miettiä että annatko lapsiesi olla FB:ssä???
tarpeeksi hyvin, esim. mitä sinne voi kirjoittaa ja turva-asioita. Lisäksi pyrin noudattamaan kaikenlaisia ikärajoja ja fb:n ikäraja on 13v.
Sinne on ikärajakin 18 vuotta ja ihan syystä.
Ikäraja lienee edelleen 13 vuotta.
Mä uskon, että ikärajalla on tarkoitus ja ainakin meidän tuon ikäiset ovat vielä aika ymmärtämättömiä netin vaaroista, vaikka toki niistä yhdessä puhutaankin. Eli pelkään hyväksikäyttäjiä, kiusaamista jne. Olen kai lasten kaveripiirissä aikamoinen tiukkis, sillä lasten kavereista useimmat ovat jo fb:ssa, pyytävät jopa mua kaveriksi :O
Minkäänlaista painostusta meidän lapsilta ei sinne ollut tullut, koska parhaat kaverit eivät siellä ole ja varsinkin esikoinen on suosittu ilman fb:akin. Asiaa harkitaan sitten uudestaan, kun lapsilla on sinne kova hinku...
MITÄ!? Oletko täysin vajaaälyinen ja vastuuton?
meillä on 10v pojalla ja 8v tytöllä profiilit lapsi on vielä.
itse en oo koko fb:n kanssa missään tekemisissä
Minkä viestin se antaa lapselle jos vanhempi ei välitä säännöistä ja antaa lapsenkin niitä rikkoa?
On oikeus ja velvollisuus valvoa lapsesi netin käyttöä! Ilmoitan ylläpitoon että voisivat taas karsia ala-ikäisiä pois.
Itse en antaisi aiemmin lupaa, eikä lapseni ole halunnutkaan.
Sinulla 3. On oikeus ja velvollisuus valvoa lapsesi netin käyttöä! Ilmoitan ylläpitoon että voisivat taas karsia ala-ikäisiä pois.
kuvitteletko tosiaan, että ne sais siellä valvomatta olla?
Tosin kuulemma KAIKKI muut on facebookissa, mutta sepä ei mua hetkauta.
Teini-juttuja alkaa olemaan. On tyttöystävä, kamala musiikkimaku, tahto näyttää teiniltä... Mutta toisaalta se leikkii legoilla useita tunteja pikkuveljensä kanssa.
kun halusi pelata farmvilleä jne. Profiili on keksityllä nimellä ja farmville-hahmon kuvalla joten en näe mitään syytä miksi ei missään nimessä saisi siellä käydä.
On vielä lapsi. Ei kiinnosta teinien musat eikä ohjelmat. Kohta 13 v. on facessa ja hän on kiinnostunut teinijutuista, mutta hän onkin tyttö.
Vanhempi on siellä mutta on jo 16-vuotias. Nuorempi on 9-vuotta, eikä ole sinne edes pyytänyt päästä, ei pelailemaan eikä mitään muutakaan.
Mä ihmettelen kun kavereiden muksut pyytelee mua kaveriksi, nuorin on tokaluokkalainen tyttö. Ja mä tiedän että esim. se tyttö ei siellä pelkästään pelaa vaan viestittelee. Mä olen ottanut sen linjan että ihan pikkulapsia en kavereikseni siellä huoli, teinit on asia erikseen.
salaa vanhemmiltaan.
Vanhemmat silmät pyöreinä hokee, ettei meidän lapsi ainakaan.
Vähän huvittaa kyllä joskus. Mutta enpä viitsi käräyttää. Jos niin sinisilmäisiä ovat niin ihan vapaasti.
Meillä tytöllä profiili ulkomaan serkkujensa vuoksi ihan luvan kanssa. Niille varsinkaan en kerro mitään, mitä heidän lapsensa salaa puuhaavat, jotka kohottavat itsensä muiden yläpuolelle ja hokevat, ettei meidän Minttu ainakaan.
Hymyilen kauniisti ja mielessäni nauran paskaiset naurut.
Ei ennen kuin ikäraja ylitetty. Sittenkin kismittää taatusti.
ja facea käyttää valvotusti vain pelaamiseen ja yhteydenpitoon ulkomailla asuvan mummon ja muutaman muun sukulaisen kanssa. Lähes kaikki kaverinsa ovat siellä myös. Olen itse lapsieni kaveri ja myös tiedän heidän salasanansa joten voin myös käydä "tarkistamassa" välillä. Olen itse laittanut suojaukset niin, että kaikki näkyy vain kavereille. Ulkopuolinen näkee ainoastaan nimen ja piirroskuvan.
Sinne on ikärajakin 18 vuotta ja ihan syystä.